[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 338
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 338


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
A jó pap holtig tanul


Gondolatok a népművelésről.
A minap kezembe került egy könyv. Célokat, feladatokat fogalmaz meg.


Ismerős gondolatok. Csak bólínthatunk: Igen, ezt kell tenni. Idézem a könyv néhány mondatát:

"Régi magyar közmondás, hogy a jó pap holtig tanul. De ami régen csak a papra vonatkozott, az ma jóformán minden emberre áll. A tudás és maga az élet az utolsó évtizedekben oly gyors ütemben haladt, hogy az iskolában szerzett természettudományi, földrajzi, gazdasági, szociális és alkotmányi ismereteink jórészt elavultak, a történelem pedig hatalmas fejezettel bővült. Lomtárba kell tehát dobni a " kész ember " fogalmát, aki önelégültségében azt képzeli, hogy iskoláit kijárván elégséges szellemi útravalót szerzett az egész életre, csakhamar lemaradna azokkal az embertársaival szemben, akik ismerik a modern élet dinamikáját és ismereteiket folytonosan kiegészíteni igyekeznek.
(...) A tanulásnak az iskola bevégeztével nincs vége .Korábban a további munkát kizárólag az önképzésnek engedték át, de ma már a modern államok, átlátván az iskolán kívüli népművelés megszervezésének döntő fontosságát, a további művelődés lehetőségét elviszik mindenkihez, aki tovább akar tanulni. Népkönyvtárak állítása és azoknak új könyvekkel való folytonos kiegészítése, felfrissítése, vetített képekkel tarkított előadássorozatok, termelési módoknak szemléltető bemutatása, hangversenyek, kiállítások és múzeumok, legújabban pedig a rádió , ma mind tervszerűen és szervesen illesztetnek be az iskolán kívüli népművelés munkájába.(...)
A kötelező népoktatásnál sokkal kényesebb dolog az iskolán kívüli népművelés, amelynek kényszer alig állítható a szolgálatába, amely lényegében többnyire szabadoktatás. Itt a kényszert spontán lelkesedésnek kell pótolnia. Az iskolán kívüli népművelés ügye tehát azzal áll vagy esik, hogy bele tudjuk-e vinni a magyar tömegekbe az állandó művelődés szükségességének tudatát.(...) Az iskolán kívüli népművelésnek nagy a hordereje oly korban, mikor a legfontosabb világnézeti kérdések is vitássá váltak.(...)"

Aki eddig elolvasta, azt talán az is érdekli, honnan idéztem.
A fenti gondolatokat a "Számolás és mérés a mindennapi életben" -című, a Heves Vármegye Törvényhatósága által kiadott, a Magyar Népmûvelés Könyvei sorozatban megjelent könyvének előszavában írta le Dr gróf Klebersberg Kuno 1927.augusztus 20.-án .

Mi meg hetvennyolc év után is a " Való Világ ", a " Bele Való Világ" és a " Big Brother "-nél tartunk a népművelés és felvilágosítás nagyobb dicsőségére.
Ideje: április 28, csütörtök, 07:55:52 - Boki

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
Vissza Rovathoz

Életünk napjaink

"A jó pap holtig tanul" | Belépés/Regisztráció | 3 hozzászólás | Search Discussion
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

Re: A jó pap holtig tanul (Pontok: 1)
- Bogika Ideje: április 28, csütörtök, 08:30:43
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Tetszenek a cikkeid, mert az életnek azokra a területeire világítanak rá, ahol még rengeteg a tennivaló.



Re: A jó pap holtig tanul (Pontok: 1)
- fényesi Ideje: április 29, péntek, 08:26:16
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Mindenképpen értékesnek, érdekesnek gondolom Kedves Boki az idézetet!
Csak egy apró vélemény. Az Általad említett műsorok, a kereskedelmi jelzővel illetett csatornák
"termékei". Kiizzadják, megfőzik, tálalják. A néző - tanulni vágyó ember- dönt. Kábul, teletömi a hasát nagy csámcsogással, vagy átkapcsol!
A rómaiak óta ismeretes a cirkuszi játékok célja!



Re: A jó pap holtig tanul (Pontok: 1)
- veva (hajoka@tenger.hu) Ideje: április 29, péntek, 23:06:13
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Igazad van, hogy tele van mindenféle média (nemcsak a tévé) valóság(TALAN) showknak becézett műsorokkal, híradásokkal. Viszont az is igaz, hogy nem muszáj megnézni, elolvasni - de mindenképpen néphülyítő - lassan le fogok szokni a tévézésről! :(



PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.35 Seconds