[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 351
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 351


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: Fórumok

fullextra :: Téma megtekintése - FullExtra Arcképtár
  
  

    
Tudnivalók.
Tudnivalók. 
Keresés
Keresés 
Taglista
Taglista 
Csoportok
Csoportok 
Profil
Profil 
Belépés
Belépés 
Üzeneteid olvasásához jelentkezz be
Üzeneteid olvasásához jelentkezz be
Tartalomjegyzék » KLUB

Új téma nyitása   Zárt téma; nem szerkesztheted a hozzászólásokat, vagy nem készíthetsz

választ
FullExtra Arcképtár Ugrás oldalra Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Következő
Előző téma megtekintése :: Következő téma megtekintése  
Szerző Üzenet
Anna1955
Site Admin
Site Admin


Csatlakozott: Mar 07, 2005
Hozzászólások: 9396

HozzászólásElküldve: 2010 Nov 20 Szomb 20:40    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

Hardik László
alias: ho




1962 Április 30.-án felmentem Anyukámmal – mentővel, Üllőről – Budapestre, megszületni.
A felvonulás előkészületei beszűrődtek a kórház ablakán, hozzátettem a magam öntudatlan, dühödt bömbölését, azután vissza a faluba 11 évig, vályogház földucca.
Padláson irodalom, beömlő fény, elemi iskoláim azóta eltartanak 3-4 könyvvel paralel szimultán.
Nagypapáimat nem ismertem. Szüleim elváltak ötéves koromban, apámnál maradtam, aki aztán elvett valakit nevelőanyámnak. Anyám az időtájt eltűnt, és férjhez ment valakihez.
Apám `73-ban meghalt, így kerültem fel Pestre, és lett nevelőapám, meg közös testvér. Érdekes módon a lakáskiutaláshoz legidősebbként én érkeztem meg harmadik gyereknek. Későn érő típus vagyok.
Pestimréből Kőbánya, aztán Újpest, Nyugati és Keleti part. Még másfél évig voltam katona. Tűzszerész, szakaszvezető. Csináltam 2 tüzijátékot lefényképezett a Népszabadság.
Leszereltem és lehúztam 8 évet a bp.-i Tüzép-nél, meg egy házasságban.( az egyetlen korszak életemben, mikor pénzem is volt meg adósságom)
Elsőszülött fiamat elvitte Csernobil. Ebben az időszakban nem foglalkoztam irodalommal.
`94-ben otthagytam családot egy kertesházban, és hosszas nekifutás után mikor a hullámok már erőteljesen csapkodtak fejem körül, 96-ban kimentettem a nevemet Amerikába. Az aranykor vége felé.
Körözött az Interpol – semmi különösebb erőszak; testőrből stróman, cégek, Áfák, bukta ügyek – 7 évet éltem kint illegalitásban. Közben felnyírt nagy kopaszból hosszútávfutó lettem, aki angolul olvas és álmodik.
Mert volt egy álmom gyerekkoromban, miután láttam a ` Ha Kedd van akkor ez Belgium ` filmet.
Fiatalok ültek a szobában, körbeadtak valamit, színhely Amszterdam. Aznap éjjel odaálmodtam magam közéjük, másnap újra, és évekig. A „ dologról” nem tudtam semmit, de lett társaságom, kalandoztunk, megbecsültek.
Mai napig hatással van a személyiségemre az a tapasztalat, de hogy prófétikus álmodás, vagy a bizonyosság kivetülése irányított ? Ki tudja ?
Nem is érdekes. Az ingerszegény környezetben kapcsolatba kerültem a Szellemmel.
Kitanultam amit a ház körül lehet – a mai napig abból élek amilyen életmódra váltottam – és igyekeztem tartani magam az új feltételrendszerhez ami biztosította számomra, hogyan érdemes élni.
Ne bánts mást. Mondta a változás hangja és vegetáriánus lettem 4 évig. Megtanultam adni, elfogadni, és mindezt idegenben, nyelvtudás nélkül, porig rombolva az Egót. Túléltem a gyerekkorom.
Írni akkor kezdtem megint – a kamaszkori próbálkozások után – mikor a honvágy nevezetű karma kezdett visszaráncigálni csődtömegemhez. Igyekeztem kifejezni magam, magamból, magyarázni tetteim az ottmaradottaknak. Magamnak.
Építgettem a hídfőállásaimat, hazatérésemet előkészítve csiszolódott a stilárisom itt a képernyő előtt
Kalandozásaim során különböző magasságokat jártam meg, hegycsúcsokkal, naplementével, baráti társasággal, indián szertartásokon. A tudatmódosító szerek valóságaimat módosították ( és mondhatom rájuk is fért az optikai-tuning )
"Van akinek a bőség kötelező, van akinek az aszkézis."
Spirituális hátországom, indiai Mesterem, aki megtanított enni inni szeretni, és elvitt a Nagual-hoz
Aki beavatott.
Fogalmazgatom kilátástalan feladataim, mióta eszméletre dermedtem, a költészet segít. Elkészült a leltár, kifizettem a számlám, prózám a kapcsolatrendszerem. Úgy élek ahogyan szeretek élni, tudom hogy elszúrtam, tudom hogy javítom. Hétköznapjaim részletei magukért beszélnek.
Verset írni szeretek, még akkor is ha el kellett fogadnom, hogy a megfogalmazhatatlant körmölgetem. Se baj, ez van, ez vele jár az ember-léttel.
Tudom hogy könyvre nem lesz már időm. Ezért előadom.
`Cselekedeteim őszinték, de színészkedem`

- Don Juan -
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Email küldése
Anna1955
Site Admin
Site Admin


Csatlakozott: Mar 07, 2005
Hozzászólások: 9396

HozzászólásElküldve: 2011 Jan 14 Pént 23:17    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

Erdős Pál
alias: sodrelap







Erdős Pál a becsületes nevem, Erdős Pál Attila néven többek között főállású újságíróként több mint 10 szerkesztőségnek írtam riportjaimat, glosszáimat.
Ma már nyugdíjasként élvezem, élvezgetem, élvezgetném az életemet, jóban, rosszban kitartó feleségemmel, akivel immáron közel negyven esztendeje élek egy fedél alatt, nagy szeretetben, szerelemben. Két gyermekem már révbe ért, fiamnak két lurkója van - úgy imádom őket, mint a sajátjaimat -, szomszédok is vagyunk, lányom éppen férjhez menni is készül( talán ideje is), hiszen már nem tini...
Nos, zajlik az élet minálunk.
Verseimet Erdős Pál Attila néven jegyzem, alias sodrelap, és nem sóderlap - noha sokan így szólnak verseimhez -Wink, amelyből közel ezer van, ilyen is, olyan is, ami már felkerült az internetre.
Írtam már egy sportkönyvet is, vegyes érzelmeket keltve, így a kedvem is elment tőle... Ám írás nélkül lehet élni, de minek...
Háromszor részesítettek nívódíjban, egyszer 1991-ben országosan is, nos most elfogadnám az érte kapott jutalmat, valorizáltan persze.
Járműgépészként sok sikerben volt részem, néha csalódás kísérte pályámat, ezért váltottam, de egy közös találmánnyal és rengeteg újítással több elismerésben és miniszteri kitüntetésekben is részesültem.

Budapest, 2011.01.11. Erdős Pál (Attila)
alias sodrelap
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Email küldése
Anna1955
Site Admin
Site Admin


Csatlakozott: Mar 07, 2005
Hozzászólások: 9396

HozzászólásElküldve: 2011 Feb 6 Vas 22:45    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

Vas Lajos
alias: Freewolf






Farkasnak hívom magam, a Vas Lajost. Tiszteletből és a kihívás miatt teszem,
mert a szabad farkasok mindig is magkapták a fantáziámat. 1960-ban születtem
egy kis álmos, poros világban, most Budapesten élek családommal. Eszembe
nem jutott írni, talán úgy 2005.-ig, akkor az interneten találtam egy írásokkal
foglalkozó helyet és belevágtam. Ma már társtulajdonos vagyok egy másik
irodalmi portálon, de a bennem lévő szabadság utáni vágy kószálni kényszerít.
Ide is a véletlen hozott és jól érzem magam, mert béke van. Kóborlok, mint
a névadóm, vitázni, szavakkal vívni csatákat más helyen, de ide, a szöveggé
változott érzéseim hozom, úgy jövök. Erényekből és hibákból vagyok
összegyúrva, bár van olyan hibám, amire büszke vagyok, remélem több az
erény! Néha mesélek Nektek, néha a meséiteket olvasom, talán ettől is ilyen
szép ez a világ!
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Email küldése
Anna1955
Site Admin
Site Admin


Csatlakozott: Mar 07, 2005
Hozzászólások: 9396

HozzászólásElküldve: 2011 Feb 7 Hétfő 18:56    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

Forgács Péter
alias: forgacspeter





Én egy fiatal, 19 éves fiú vagyok, kívülről marcona és durva, a belsőmet alapvetően titkolom , mert utálok már gyengének tűnni, azért nem jár elismerés, így az alkotásban élem ki az érzékenységemet.
Nincsenek nagy elvárásaim, ha néhány embert elgondolkodtatok, vagy megérintek, az már nekem katarzis. Nem tartom magamat igazán tehetségesnek. Valószínűleg felnövök, és beállok a sorba...
Az leszek, aki belül sír, de kívül mogorva.
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Email küldése
Anna1955
Site Admin
Site Admin


Csatlakozott: Mar 07, 2005
Hozzászólások: 9396

HozzászólásElküldve: 2011 Feb 9 Szerd 13:12    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

Fanea József
alias: jozsi


1988. április 5.





Fanea Józsefnek hívnak. 1988-ban születtem. Erdélyi vagyok, a Szatmár megyei Sárközújlakon nevelkedtem.
Mindig is készetetést éreztem arra, hogy írjak, bár az igazság az, hogy tehetségem nem nagyon van hozzá. De ezt személy szerint nem tartom olyan fontosnak.

Tanultam. Tanulok. Tanulni fogok. Úgy érzem élethivatásom az, hogy katolikus pap legyek. Ennek az útján haladok. Három évet tanultam Erdélyben teológiát, aztán lehetőséget kaptam arra, hogy Rómában folytathassam tanulmányaimat és felkészülésemet. Ha minden igaz, akkor legkevesebb hét évet fogok itt eltölteni.

2005-ben találtam rá a Fullextrára. Nagyon örültem ennek az oldalnak, még akkor kamaszként jó volt érezni azt, hogy a barátaim mellett másokkal is megoszthatom azt, ami bennem van. Aztán elmaradtam... a középiskolai utolsó évei... a teológia első évei... majd a római első hónapok... s nemrég felidéződött bennem néhány emlék... s megnéztem, hogy érvényes-e még a regisztrációm.
Újra feltört bennem az, hogy aktív tagja legyek az oldalnak.
Szeretnék az is maradni.
jocó
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Email küldése
Anna1955
Site Admin
Site Admin


Csatlakozott: Mar 07, 2005
Hozzászólások: 9396

HozzászólásElküldve: 2011 Feb 9 Szerd 19:55    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

Molnár Szilvia
alias: aphrodite





Molnár Szilvia vagyok, 1973-ban születtem a Szűz jegyében.
Szegeden élek, könyvtáros vagyok. Kiegyensúlyozott párkapcsolatban élek. Büszkeségünk egy csodaszép és okos kutyus, akit két és fél éve nevelünk.
Tinédzserként kívánkoztak ki belőlem az első kezdetleges sorok, amiket több és több követett, ám ezek elenyésztek. 1996 környékén kezdtem tudatosabbá válni, amikor az internettel való ismerkedésem során amatőr irodalmi oldalakra vetődtem. Akkor váltam végképp tudatossá, és mertem is magam felvállalni, amikor a 2000-es évek elején csatlakoztam a Barátok Verslistához.
A távol-keleti vonzódásom során beleszerettem a haiku versformába. Gyakran próbálom ki magam benne.
Több antológiában és folyóiratszámban szerepeltem már a Barátok Verslista által /Hajnal-könyvek sorozat; Képzeld el... folyóirat/.
Idén második alkalommal lettem kiválasztva a Napkút és Cédrus Alapítvány országos haiku pályázatának egyik nyertes szerzőjeként.
2009 és 2010-ben szerepeltem többek közt a MAIT "Aranyló búzaszemek" és a "Beszélő múlt" válogatásában és a "Verselő" antológiákban.
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Email küldése
Anna1955
Site Admin
Site Admin


Csatlakozott: Mar 07, 2005
Hozzászólások: 9396

HozzászólásElküldve: 2011 Feb 10 Csüt 22:11    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

Török József
alias: Benjoe





1954 február 16-án születtem a Nyírség és az Érmellék találkozásán, Piskolton(Szatmár megye, Románia). Gyermekkorom, mint a többi gyereké, óvoda, iskola, majd a középiskola Nagykárolyban, ahol 1973-ban leérettségiztem. Bár verseléssel előbb is foglalkoztam , de Fényi István tanárom és költő hatása nagy lendületet adott, ebben az időszakban sok verset írtam, inkább magamnak, mert a szocialista beállítottságú publikációk rendre visszautasították, a kor hangulatába nem illő verseimet. Középiskolás éveim másik nagy meghatározó egyénisége Németi János régész volt, akkor a nagykárolyi múzeum igazgatója,akivel diákéveim legszebb vakációit töltöttem el a piskolti kelta temető feltárásában. Én is régész akartam lenni, ám többszöri sikertelen felvételi után elmentem dolgozni, majd két év ingázás után, Szatmárra költöztem , ahol jelenleg is élek családommal. A munkásévek durva világa megölte bennem a múzsát, nagyobb rendszerességgel írni 2000 után kezdtem el ismét, amikor Vetésre kerültem kultúrigazgatóként, majd három éven át tanárkodtam. Jelenleg ugyanitt dolgozom postásként, már 8.éve, lelkes helytörténész vagyok, és régészetileg is szeretnék hozzájárulni a falu történetének kutatásához.
Fordulópontot jelentett életemben a Fullextra. hu irodalmi oldal felfedezése, azóta is aktiv tagja vagyok, itt több mint 170 versem jelent meg, azonkívül meghívást kaptam az Aranylant .hu nevü irodalmi portálra , ami nagy megtisztelés a számomra.E két oldalon megjelent versekből állt össze a "A magány délkörei" cimü megjelet kötetem is, melynek teljes költségeit a Chilly csárda lelkes csapata fedezte.
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Email küldése
Anna1955
Site Admin
Site Admin


Csatlakozott: Mar 07, 2005
Hozzászólások: 9396

HozzászólásElküldve: 2011 Feb 11 Pént 22:09    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

Nagy Csaba Attila

alias: Attila61

1961.08.03 - 2023.05.12

Emléked örökké szívünkben él.





1961 augusztus 3.- n születtem Karcagon a Kunság fővárosában.

Gyermekéveimet Püspökladányban, később Kabán töltöttem.

Eléggé magányos gyermekkorom volt, bár nagy volt a család, de mindenki tette a dolgát. Édesapámat politikai nézetei és múltja miatt gyakran kitették a munkahelyéről.

1975. évben Budapesten folytattam a tanulmányaimat azóta Felsőpakonyon élek és a környékben dolgozom.

Szeretem a "kétkezi munkát" amikor az anyagot is úgy alakíthatja az ember, mint a mondanivalóját az írásaiban.

Az Irodalom iránti szeretetemet, tanárnőmnek köszönhetem, a mi Marika néninknek.

Az első soraimat itt írtam le, inkább olvasónak tartom továbbra is magam, érzéseimet és értékrendemet igyekszem közvetíteni.

Az Irodalom mellett igazi zenei "mindenevő" is vagyok Vivalditól egészen Kistehén Tánczenekarig mindent szívesen hallgatok.

Mint ember, önfejű vagyok és makacs, örök elégedetlen, ugyanakkor kitartó is.

Azt vallom minden problémára van megoldás is, csak meg kell találni.

Vannak és lesznek előítéleteim azokkal, kik csak egy szemernyit is résztvettek országunk rombolásában, gyermekeim jövőjének elherdálásában, akár a múltban, akár a jelenben vagy a jövőben teszik ezt.

Szeretem az embereket, szívesen tanulok a tőlem bölcsebbektől.


Legutóbb Anna1955 szerkesztette (2023 Máj 25 Csüt 10:13), összesen 5 alkalommal
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Email küldése
Anna1955
Site Admin
Site Admin


Csatlakozott: Mar 07, 2005
Hozzászólások: 9396

HozzászólásElküldve: 2011 Feb 13 Vas 16:14    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

Kovács Daniela
alias: vorosliliom






1976. február másodikán születtem, egy időben Édesanyám legfájdalmasabb könnycseppjével.
Majd "meghaltam" 2006. október ötödikén, amikor megszűnt dobogni annak az embernek a szíve, akit szemem fényeként szerettem. Attól a naptól kezdve, gyökértelenül sodródom, mint száraz falevél a szél kezei között.
Amikor felsírnak bennem az emlékek, tollat ragadok, és papírra vetem érzéseimet.

Nem egyszer találkoztam már irodalmi oldalakon, cikkekben, illetve blogokban olyan kijelentésekkel, miszerint valaki hobbiból ír, fest, fotózik... tehát alkot. Én sosem éreztem ezt ilyen egyszerűre vetkőztethető "tennivalónak"...számomra az írás olykor olyasfajta meditációs és nyugalmi állapot, amely testemből kilépve magához öleli a lelkem, néha pedig tehetetlen csalódásom, félelmem és rettegésem szószólója, de mindenkor önmagam tükörképe, akkor is, ha fájdalmas szavam szól, akkor is, ha életigenlő boldogság csurran tollam hegyéről.
Váradi gyerekkorom emlékei sokszor késztettek írásra, Édesapám mélységesen természetes tehetsége pedig csak még inkább megszerettette velem a finoman hajló rímeket, és ösztönözte új szóképek világra segítését... számomra a magyar nyelv nem csupán második anyanyelvem, hanem az a kimeríthetetlen kincsestár, amelynek gyöngyeiből mindenkor megtalálom azt, a tökéletes darabot, amely szinte elém festi azt a gondolatsort, amelyet meg akartam örökíteni.

Idáig vezető utamon sokszor véresre karistolta lábamat az ügyetlenkedőnek tűnő lépdelés, amely másban csupán nevetnivaló sajnálkozást váltott ki, hiszen nagyon kevesen tudták rólam, hogy nem beszélem a magyar nyelvet, de minden egyes szótagot magam tanultam, saját káromon vagy dicsőségemen jutottam egyre távolabb attól az élettől, amelyet magam mögött hagytam alig húsz évesen... Édesapám elvesztése után pedig egyetlen vágyam volt, hogy olyan emléket állítsak neki magyar szavak koszorújából, amely méltó egy igaz ember, szerető Édesapa, dicső hazafi, és tiszta szavú költő örökségéhez...
Az évek múlásával minden érzésemet vers-ágyba vágytam vetni, és egy nap arra ébredtem, hogy első gondolatom is egy új vers refrénszerű sora...
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Email küldése
Anna1955
Site Admin
Site Admin


Csatlakozott: Mar 07, 2005
Hozzászólások: 9396

HozzászólásElküldve: 2011 Feb 15 Kedd 19:58    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

Hanyecz Istvan
alias: Stefanicus






Köszöntelek kedves olvasó .

A tollnál jelen vala: Stefanicus Hungaricus Firkász alias Istvan Hanyecz

Az,hogy megszülettünk e földi életre,nem jogosit fel arra, hogy tönkre tegyük Földünk harmonikus világát és környezetét,de feljogosit arra, hogy óvjuk,védjük a jövöt,ahol unokáink is boldogan élhessenek eföldi sokszinüségben.
1946. december 25-én születtem Garán. Iskoláim Baján és Budapesten végeztem.
1971-ben házasságot kötöttem Lám Etelkával.
Három, kemény,embert próbáló évtized után döntöttünk s a nagyvilág lett az otthonunk.
1978-ban Svédországban telepedtünk le. Ma mint irodalmat és sportot kedvelö nyugdijas élem hétköznapjaim.

Hangos gondolatim, firkáim, kifejezö eszközeként az irott szót, a verselést,
a 1990-es évek óta használom, evvel is erösitve az anyanyelv
használatát és életben tartását.
Idővel bekapcsolódtam a különböző otthoni, internettes honlapok életébe is.
Költőöink vannak nagyok, számosak, én csak Firkász vagyok, ki firkálgat,
"de nem akárhova, hanem a szívekbe, ott ahol megmaradnak örökre. "

A Föld állampolgárának tartom magam. A Világ olyan amilyen, nem tudom a magam arculatára alakítani, de baját megoldani sem, viszont igyekszem magam úgy formálni, hogy jól érezzem magam e földi világban, amelyet kölcsön kaptunk, a jövő generációjától.
Keresem a pontokat amelyek összekötnek bennünket e rövid földi ittlétben és nem azok mentén kardoskodom, amelyek elválasztanak bennünket nap mint nap.

2005-ben jelent meg önálló verses kötetem:
"Napfogyatkozás Etelkával a Duna Partján" cimmel

Jelen vagyok a Fullextra Irodalmi és Művészeti portálon, tagja vagyok a Barátok Verslistának, ahol 2007-ben megkaptam az Amatör Irodalolmért Verslista Közösségért Kategória díját, majd 2012-ben az Amatőr Irodalomért Verslista különdíját.


Maradok tisztelettel felétek
köszönöm a szókat
a tollnál jelen vala:
Stefanicus Hungaricus Firkász
alias
Istvan Hanyecz


Legutóbb Anna1955 szerkesztette (2013 Szept 22 Vas 17:55), összesen 2 alkalommal
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Email küldése
Anna1955
Site Admin
Site Admin


Csatlakozott: Mar 07, 2005
Hozzászólások: 9396

HozzászólásElküldve: 2011 Márc 10 Csüt 14:12    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

Végh-Bodor István
alias: obbb







70-ben születtem Szegeden.
Jelenleg Esztergomban élek, egy csodálatos feleséggel és két gyönyörű lány gyermekemmel.
Mi köt az irodalomhoz?
A ME-BTK magyar szakán vagyok utolsó éves bölcsészhallgató, a szakdolgozatom címe: A kortárs magyar novellaírás az interneten. Itt-ott megjelentek már novelláim nyomtatásban is.
Ezenkívül még az Írnikék.hu oldalamon is garázdálkodom, ahol segíteni próbálok a kezdő novellaírogatóknak.
Rengeteget olvasok, mostanában viszont már ritkábban nyúlok az új könyvekhez, inkább a régieket veszem elő és újraolvasom, immár érettebb fejjel.
Hemingway, Sienkiewicz, Vonnegut, Solohov, Csehov, stb... stb...
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Email küldése
Anna1955
Site Admin
Site Admin


Csatlakozott: Mar 07, 2005
Hozzászólások: 9396

HozzászólásElküldve: 2011 Márc 15 Kedd 21:16    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

Boda Magdolna
alias: ciroka-maroka





Csongrádon születtem (régebben), de szegedinek vallom magam. Itt végeztem tanulmányaim
és ide érvényes az emlékem és a villamos bérletem.
Igazán aktívan 1997-től vagyok jelen az irodalmi életben. Előfordultam és rendszeresen
előfordulok az irodalmi folyóiratokban (Életünk, Ezredvég, Tekintet, Forrás, Új Forrás,
Nagyvilág, Eső, Jelenkor, Különút, Polísz, Liget, Helikon, Magyar Napló, Székelyföld,
Napsziget, Hitel, Árgus,: körülbelül 110 alkalommal publikáltam több mint 300 db verset; két
tanulmányom, és egy csomó fordításom jelent meg.
Önálló kötet:
- Mezítláb a tüzes parázson, Agapé, Szeged, 1999. A verseket Titi Mária szegedi
grafikus illusztrálta.
- Napló, Bába & T. Kiadó, Szeged, 2004. Az írás egy pályázatra készült és elnyerte
"A hétköznapok legszemléletesebb bemutatásáért" díjat; a Szegedi Televízió az
ORTT finanszírozásával egy 45 perces filmet készített az írás kivonatából, melyet
kétszer vetítettek.
- Óperenciás lavór víz, Bába & T. Kiadó, Szeged, 2010.
Antológia:
- Garett több hangon Pelo Instituto Camoes (Portugál) és az ELTE BTK Portugál
Nyelv és Irodalom Tanszék megbízásából Íbisz Könyvkiadó, Bp., 2000.
- Trial of Time, 2001. Canada (angol nyelven)
- Antology of Poems 2002, Bristol Banner Books (angol nyelven) 1-13 p.
Fordításaim: Sylvia Plath, Ted Hughes, A. Garett, Cesario Verde, Emily Dickinson, Nagíb
Mahfúz, Oliver Friggieri,
2001 óta szinte csak máltai irodalom fordításával foglalkozom, mivel e terület szűz volt,
másrészt, mert úgy részletekben közel két évet éltem Máltán (és rendszeresen járok a szigetre)
Megjelent kötetek:
- George Camilleri: Legendák Gozo szigetéről (Agapé Kiadó, 2003.,
Szeged), 104.p.
- L. Galea & M. Murray: Máltai népmesék (Agapé Kiadó, Szeged, 2004. 89
p.),
- Oliver Friggieri: Koránta és más történetek Máltáról (Bába és Tsa,
2007., Szeged).
- Oliver Friggieri: A jázminok mindig nyílnak (Bába és társai, 2010.,
Szeged)
Díjak is vannak, ebből számomra kettő értékelhető és kedves:
- Arnold díj: A svéd Északi Szél Távirati Iroda és a magyar InTerNeTTo közös
Alapítvány díja (1999.).
- 2000. május. A Szegedi Városi Televízió, a Délmagyarország és a Délvilág
naplóíró pályázatának különdíja "A hétköznapok legszemléletesebb
megjelenítéséért".
Hobbim a képzőművészet:
Én "ügyetlenként" érkeztem a képzőművészetbe, nincs ilyen irányú képzettségem, de van
bátorságom és kísérletező kedvem. Az elő sikerélmény, hogy bízni kezdtem abban, másoknak
is tetszhetnek a munkáim. Azóta mutogatom is.
2000-ben kezdtem üvegképeket festeni a szegedi Új Akropolisz Filozófiai Iskolában, később
a magam örömére.
Elsősorban a "nem járt út" érdekel. /lásd irodalomnál Málta/
Nem értékelem túl magam, jelenleg a kísérletezésnél tartok.
2001-ben kezdtem ikont festeni. Nem tudom miért.
Mesterem, a kiváló ikonfestő Jószai Sándor volt. Ugyancsak ő tanított a fafaragás
művészetére is.
Kiállításaim:
2002. április: Málta, Fgura, Gallerija
2002. május: Málta, St. Julians, Bay Street
2004. április: Málta, St. Julians, Millennium Chapel
2004. április: Málta, Mdina
2005. április: Országos Idegennyelvű Könyvtár, Budapest
2007. november: Csipkeház, Kiskunhalas
2007. december: Málta, Paceville, Millennium Ch.
2008. március: Győr
2008. április: Szombathely
2008. május: Sopron
2008. május: Kehidakustány
2010. szept.-okt. Málta, St. Julians, Millennium Ch.
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Email küldése
Anna1955
Site Admin
Site Admin


Csatlakozott: Mar 07, 2005
Hozzászólások: 9396

HozzászólásElküldve: 2011 Ápr 10 Vas 16:47    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

Cathrin Smith (Kovács Katalin)
alias: smith








1981. decemberében születtem, Hatvanban.
2009 januárjában publikáltam legelőször a Solarián, az (azóta nyomtatásban is megjelent) Üveggolyó című novellámmal mutatkoztam be az olvasóközönség előtt. Az erre kapott nagy dicséreteken felbuzdulva aztán komolyabban elkezdtem foglalkozni az írással.

Azóta megjelent egy könyvem nyomtatásban (2011.májusában) Teremtők címen, s néhány könyvet, kisregényt és novellát is megírtam már.

A kedvenc íróm Stephen King, mert jórészt az ő könyvein nőttem fel, persze más írók is vannak, akiket még nagyon szeretek, pl.: Jules Verne, Sir Arthur Conan Doyle, Isaac Asimov, Arthur C. Clarke, Oscar Wilde, Nemere István, Kákosy László.

2012 áprilisától a hevesi havilapnál (Heves Városi Tükör) voltam szerkesztő, és az irodalmi rovat vezetője 2013 februárjáig, ezen kívül háromszor pályáztam egy-egy novellámmal a HM-nél, ebből 2x nyertem (nem igazán szeretek pályázatokra jelentkezni, csak ha úgy van kedvem, elég szabad szellemű vagyok Wink ) illetve kértek már fel csak úgy több helyről is, hagy jelentessék meg az írásaimat. A PENNA c. e-folyóirat interjút is készített velem .

2016-tól a másik írói nevemen, Methis Arechin néven is megismerhettek egy másik oldalamról.
(Ezen a néven jelent meg a Menthetetlenek c. könyvem, és ha minden igaz,
ezen a néven fog majd megjelenni egy másik is, aminek még a címét se tudom. Smile)

A 2016-os és a 2017-es évben nagy gőzzel igyekszem megvalósítani régi álmomat,
a Mira Haddad sorozatot, melyet 4 kötetesre tervezek.

Idén, 2016. szeptemberében megjelent digitálisan Az Árny c. regényem I. Könyve (a folytatás is megvan, csak még kisebb-nagyobb javításokon kell átesnie, mielőtt megjelenik.Smile).

Azt hiszem, ennyi, amit (jelenleg) elmondhatok (írói)magamról röviden.


Legutóbb Anna1955 szerkesztette (2016 Szept 16 Pént 17:00), összesen 1 alkalommal
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Email küldése
Anna1955
Site Admin
Site Admin


Csatlakozott: Mar 07, 2005
Hozzászólások: 9396

HozzászólásElküldve: 2011 Ápr 10 Vas 16:55    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

Haász Irén
alias: haaszi







Haász Irén vagyok. 1954.-ben születtem, Budapesten. Nevelőszülőknél nevelkedtem. Sajátos életem során közgazdasági végzettséggel több szakmában és munkakörben próbálkoztam több-kevesebb sikerrel. Voltam vállalkozó és alkalmazott, vezető és beosztott, eltartó és eltartott. Három gyermek nevelése nyomta vállamat, olykor egymagamban, mivel második házasságban élek. 2008-ban súlyos betegséget diagnosztizáltak nálam, a kezelés alatt írtam első regényemet figyelemelterelés ürügyén. Ifjúkori verseim elkallódtak már, az idő folyamán az élet más területeivel voltam kénytelen foglalkozni, de kis unokám születése óta ismét írok, és immár őrzöm rapszodikusan születő szerzeményeimet. 2010.-ben a Hajnal kikötői c. antológiában válogatás jelent meg gyermekverseimből, s a kiadó további működésre buzdított. 2011.-ben A Nap tornácán c. antológiában jelentek meg verseim.
Minden érdekel - ez nagyon fontos szerintem...
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Email küldése
Anna1955
Site Admin
Site Admin


Csatlakozott: Mar 07, 2005
Hozzászólások: 9396

HozzászólásElküldve: 2011 Ápr 10 Vas 17:19    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

Hegedűs Csaba
alias: Navarrista







24 éves német-angol szakos hallgató vagyok (mire ezt olvasod remélem csak voltam) a Szegedi Tudományegyetemen.
Már írtam számos verset, de próbálkoztam kisregényekkel és rövidebb drámákkal is. Két eposzom is van, az egyik hexameterben íródott (Szónokok), tehát nem áll tőlem távol a klasszikus forma sem. Ám egyúttal a sci-fi és fantasy világát is előszeretettel szoktam nemcsak magamba fogadni (filmek, PC-játékok), de megalkotni is, hiszen készítettem már játékot és kártyapaklit is, természetesen a hasonló tartalmú irodalmi műveim mellett.
Igyekszem szórakoztatni iróniával a közönséget, máskor pedig mélylélektani rejtélyeket ábrázolni.
Szabadidőmben fényképezek a természetben, rajzolok, rendet rakok, mindig akad tennivaló.

Minimális magánnyomtatásban kiadva megvan nálam A Szónokok című eposz, Az I. és II. válogatott versek kötet, és a Lélektani novellák kötet.
Megszerkesztve a polcon porosodik kiadásra várva a III., IV., V., és a VI. kötet, továbbá az Idegen tájak kötet, melyben egy mese (A varázshintó), egy kiseposz (Kogárt) és 3 rövid dráma található.
Persze ezeken kívül is vannak még (szerkesztetlen) műveim, kisregények, novellák, egyéb kísérletek.

Folyóiratokba szoktam küldeni mindenfélét, a teljes lista és sok más művem is megtekinthető a honlapomon, ami folyamatosan szépül, apránként frissül:
www.hegeduscsaba.sokoldal.hu
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Email küldése
Hozzászólások megtekintése elölről:   
Új téma nyitása   Zárt téma; nem szerkesztheted a hozzászólásokat, vagy nem készíthetsz

választ    Tartalomjegyzék » KLUB Időzóna: (GMT +1 óra)
Ugrás oldalra Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Következő
6 / 10 oldal

 
Ugrás:  
Nem készíthetsz új témákat ebben a fórumban
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban
Nem módosíthatod a hozzászólásidat a fórumban
Nem törölheted a hozzászólásaidat a fórumban
Nem szavazhatsz ebben fórumban

Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
iCGstation v1.0 Template By Ray © 2003, 2004 iOptional -- Ported for PHP-Nuke by nukemods.com
Forums ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.43 Seconds