[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 315
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 315


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: Amatőr Irodalmárok Klubja!


Amatőr Irodalmárok Klubja!
[ Amatőr Irodalmárok főoldala. | Regisztrálj! ]

Csatlakozz te is közénk! A tagjainknak lehetősége van saját írásaikat publikálni, és a többiekéhez hozzászólni.

Tolvajtempó
Ideje:: 07-27-2005 @ 08:52 am

A tempó először lassú, amíg a tolvaj figyel és keresi következő áldozatát. Ki lesz alkalmas arra, hogy megfosszák értékétől? A középkorú hölgy a bevásárlószatyorral, aki valószínűleg a zöldség és a tejtermékek között tartja pénztárcáját? Barátnőjével beszélget, észrevennék az akciót. Vagy a fiatal lány, aki kerekes bőröndjét húzza, hátizsákja a vállán, kicsit szétszórtnak tűnik. Pénze valószínűleg a hátizsák oldalzsebében van, kis szerencsével meg lehet szerezni. De nem! Az idős férfi a kézitáskával ideális célpont.
Fehér ing, rövid krémszínű dzseki, világos nadrág, fekete cipő. Rövid, ősz haja tovább kerekíti gömbölyű fejét, aranyszínű szemüvegkerete intellektüel kinézetet kölcsömözne neki, de ezt ellensúlyozza keskeny, összeszorított, lefelé görbülő szája, ami "hagyjatok békén, megvan a magam baja" érzést kelt az emberben. Kora miatt lassabban reagál már a dolgokra, néha keze is remeg kissé. Táskáját mellére szorítja, így van a leginkább szem előtt, főleg a zsúfolt buszon.
A háromtagú tolvajbanda szerint viszont könnyű eset az öreg, és ezt be is bizonyítják.

A tempó kezd gyorsulni. Megérkezik a helyijárat, zsúfolt mint mindig, és itt is legalább húsz ember akar felszállni. a triumvirátus becserkészi az áldozatot. Egyikük az öreg előtt lép fel a buszra, a másik szinte egy időben vele. A harmadik követi, és úgy helyezkedik, hogy senki se férkőzhessen közéjük. A bácsi felszáll, megtorpan, nem tud tovább menni az előtte álló emberektől.

A tempó felpörög. A harmadik férfi még nem szállt fel a buszra, most lehajol, és az öreg cipőjét és nadrágja szárát kezdi ütögetni, mintha lenne valami rajta, amitől gyorsan meg kell szabadulni. Az idős férfi lenéz, hogy mi történik, szinte mindenki figyelmét eltereli a manőver, ez is a célja. Ezt a pillanatot használja ki a második férfi, akit bizonyos mértékig az első takar az emberek elől. Benyúl a táskába, kiemel valami tárcafélét, és már ugrik is le a buszról.

A tempó tovább pörög, de most másfajta feszültség mozgatja: menekülni kell a szajréval. A bűntettet elkövették, nincs visszaút, pillanatokon belül rájönnek az utasok, hogy mi történt. Rohanni kell a zsákmánnyal, egérutat nyerni. A három férfi a közeli vasútállomás felé fut. Először a buszsofőr kapcsol.
- Uram, ellenőrizze a táskáját! Ellenőrizze a táskáját! Nem lopták el a tárcáját?
A bácsi először fel sem fogja, hogy neki szóltak, a futó férfiak után néz csodálkozva, hogy ezeket meg mi lelte. Aztán leesik neki a tantusz, de a tolvajok már befordultak a sarkon. Táskájába nyúl, matat egy kicsit.
- Az irattárcám! Ellopták a tárcámat!
- Volt benne pénz?
- Pénz nem, csak az összes igazolványom. Utánuk megyek - mondja, és már le is szállt a buszról.
Az utasok néma döbbenettel fogadják az eseményeket, akik hátul ülnek észre sem vettek semmit, csak előre tekintgetnek, hogy mikor indul már a busz. A sofőr néhány szóval megtárgyalja a dolgot néhány elől ácsorgó utassal.
- Minden nap történik egy ilyen - szól középről egy hölgy. - Szemét banda!
Az öreg hamar feladja, milyen esélye lehet három fürge fiatallal szemben? Még ha utol is éri őket, a tárcát nem tudja visszavenni tőlük. Visszamegy a autóbuszhoz és felszáll. Néhány együttérző szó kíséretében megkapaszkodik, szája még keskenyebbre húzódik, és az úton azon töpreng, mi legyen most.

A tempó lelassul, ismét nyugodt. Mivel pénzt nem találtak, a csalódott tolvajok újabb áldozat után néznek. Egy gazdátlan irattárca hever a szemetes mélyén.



Utoljára változtatva 07-27-2005 @ 08:52 am


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Irodalmár profil
Irodalmár profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: Netelka
(Ideje: 07-27-2005 @ 09:08 am)

Comment: Remekül írtál erről a sajnos mindennapos történésről. Különös ízt ad neki a cím (láttam a filmet anno), és ahogy valóban sebességet viszel az eseményekbe. A tény sajnálatos, az írás viszont jó.


Hozzászóló: reginababa19
(Ideje: 07-27-2005 @ 09:30 am)

Comment: Hál istennek,engem még nem raboltak ki-gyorsan le is kopogom-de sok ismerősomnek tűnt már el pénze,mp3 lejátszója,stb. Tényleg sajnálatos,hogy ilyen világban élünk, én még az utcán is úgy markolom a táskámat,mintha legalábbis tízezreseket hordanék magammal,pedig nagyon sokszor még pénz sincs benne,sőt iratok sem,max. a telefonom,de azt is féltem... Jó az írásod! Figyelemfelkeltő és a cím is találó. Gratula!!!


Hozzászóló: Bogika
(Ideje: 07-27-2005 @ 02:00 pm)

Comment: Nekem is tetszett. Izgalmas, jól megfogalmazott történet.


Irodalom ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.33 Seconds