[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 308
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 308


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: Amatőr Irodalmárok Klubja!


Amatőr Irodalmárok Klubja!
[ Amatőr Irodalmárok főoldala. | Regisztrálj! ]

Csatlakozz te is közénk! A tagjainknak lehetősége van saját írásaikat publikálni, és a többiekéhez hozzászólni.

A palóc kocsmáros és a...
Ideje:: 08-26-2005 @ 08:09 am

A palócs kocsmáros és a rabló - palóc mese

foltatás

A Pali bácsi észrevette hogy a pap imádkozik önmagában hát ö is ezt a kiutat választotta... A papnak csak tudnia kell hogy..., és ö is imádkozni kezdett.
Ezt észrevette a rabló is de nemszólalt meg.
Ebben az áhitatosnak mondható pillanatban azonban megszólalt a harang. Tüz van valahol! értesítette a lakókak, mert felismerték a harang vész hangját.

Mintha tüz gyulladt volna ki a Pali bácsi és a pap nadrágjában is, mindenröl melfeledkezve kirohantak a teremböl. Meglátták a nagy füstöt is és rohanni kedtek a dolgukra mintha pontosan tudták volna hogy mi is most a teendö. Mindketten be voltak ugyanis szervezve az általános mentöszolgálatba a faluban.

A pap elkezdte szervezni az esetleges szerencsétlenül járt személyek megsegítését, telefonált a mentökért is hogy készenlétben legyenek, hogyha valaki megséerülne; mert már akkor volt néhány telefon a faluban, az egyik a plébánián.

A pali bácsi is rohant egy másik telefonhoz hogy hívja a tüzolókat. De már azokat már riasztotta a vészharang hangja és már útban is voltak. A füst pedig elárulta hogy hol van a tüz, oda találni pedig nemvolt nehéz egy ilyen kis faluban.

A munka is leállt  mindenütt a a födeken a vészhrang hallatára. Csak az állatoknál marad kint valaki a többiek siettek elmenni vizethordani és segédkezni ahogy tudtak. A Pali bácsi irányitotta az összegyült tömeget hogy mit csináljanak mielött eljöttek a tüzoltók.

Persze a gyerekek voltak a tettesek akik játszottak a tüzzel, mialatt a mama fözte az ebédet. Persze hamar már jól elverte öket a mama mert akkoriban ez szokás volt hogy ne csináljanak többet ilyen rosszat. Jobb is hogy töle kapták meg a fenyítést mert a apatól többet kaptak volna. Most ök is segédkeztek a tüzoltásban az apjukkal együtt. Ez szokás volt palócfödön hogy a gyerekek lássák és érezzék a "játék" következményeit is.

A szalmakazal gyorsan fellángolt és hamar leéget. Több ilyen szalmakazal is volt a közelben azokat sikerült mégis megmenteni. A gyors közbelépés megakadályozta a tüz további terjedését. Mindenki fellégezett hogy nemlett nagyobb baj. A palócok annak szoktak örülni a legjobban - gyorsan felejtenek.

A Pali bácsi és a pap is résztvettek vizet hordani és locsolni a tüz környékét hogy netán tovább ne terjedhessen a vész.

Amikor vége volt a munkának leültek elégedetten pihenni egy picit. Pokoli melegük volt és - nemlehetett elkerülni- hogy éppen most a pokolra terelödött a gondolatuk.

Ekkor egymásra néztek a Pali bácsi és a pap. Egy nagy kérdöjel volt felismerhetö a Palai bácsi arcán.

- Végem van! mondta ki végül a Pali bácsi. De ekkor nem a nagy fáradozásra gondolt hanem...

folytatás köv

smvh
acsai



Utoljára változtatva 08-26-2005 @ 08:09 am


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Irodalmár profil
Irodalmár profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés
Irodalom ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.25 Seconds