[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 272
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 272


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: Amatőr Irodalmárok Klubja!


Amatőr Irodalmárok Klubja!
[ Amatőr Irodalmárok főoldala. | Regisztrálj! ]

Csatlakozz te is közénk! A tagjainknak lehetősége van saját írásaikat publikálni, és a többiekéhez hozzászólni.

Neked születtem (1)
Ideje:: 08-29-2005 @ 07:55 am

- Neked születtem! –mondta a nő. –Ez most már biztos. Ha te érsz hozzám, az mindig jó. Senki nem tudott így elvarázsolni, mint te, mert senki nem értett még úgy, mint te.
A fiú rá nézett csillogó szemmel és mintha csak most jutott volna eszébe így felelt.
- Neked születtem! Ha te érsz hozzám az mindig jó. Senki nem tudott így elvarázsolni, mint te, mert senki nem értett még úgy mint te.
Ragyogott a nap, ahogy kiléptek a kapun. Mintha mindenki mosolyogna, a villamos is nekik dübörgött a síneken, a szálloda szobái boldogan nyújtózkodtak az ég felé. Egyetlen oda nem illő részlet volt csupán, de azt senki nem láthatta. Az utcán sétált a Halál. A Szerelem Halála. És mivel halálosan unatkozott mielőbb találnia kellett valami munkát magának. Egy ilyen gyönyörű júniusi napon ez nem lesz nehéz.
- Végre! Megint olyan egyszerű lett minden. Egyszerűen tökéletes! Téged se bánt senki, engem se bánt senki, nyílnak a virágok, fogod a kezem… Egyszerűen tökéletes! - áradozott a nő.
A Halál felkapta a fejét.
- Gyűlölöm, mikor az emberek tökéletesen érzik magukat! Na, nézzük csak. Nem is rossz. Kizárt, hogy ezek házasok. A fiú fiatalabb a nőnél, és úgy sugárzik belőlük a boldogság, hogy rossz rájuk nézni. Undorító! Ez a nyálas duma. „Egyszerűen tökéletes!” Na, lássuk milyen a tökéletes! –fortyogott magában a Halál és a nyomukba eredt.
- Már tudom mit csinálok neked szülinapodra –szorította meg a nő kezét a fiú. –És az a jó, hogy előre örülök, mert tudom, hogy örülni fogsz.
- Ó, nekem nem nehéz örömet szerezni! –élcelődött a nő. - Én egy kavicsnak is örülök.
- Pont ezért. Ezért nem könnyű kitalálni, mi az aminek a legjobban örülnél. De azt hiszem, kitaláltam.

A Halál egész éjjel azon törte a fejét, hogyan tehetné tönkre ezt a tökéletes szerelmet.
Egy hét. Egy hétre van szüksége, számította ki magában.
- Végeznem kell velük egy hét alatt! Nem lesz nehéz. Amikor ennyire meg vannak győződve a boldogságról akkor olyan kis védtelenek! –dörzsölte össze a kezét. – Ez most jutalomjáték lesz! Élvezni fogom minden pillanatát. Hétfőn munkához is látok. Kedden már beindul verkli, és nekem csak tekerni kell, és gyönyörködni a nyüszítésükben. Még hogy tökéletes!

Hétfőn a fiú koncertre ment a barátaival. A nő nem tudott elmenni.
- Tökéletes időzítés! –vigyorgott a Halál.
Kedden a nő felhívta a fiút.
- Hogy érezted magad? –kérdezte, és igyekezett eltitkolni a hangjában, hogy mennyire fáj neki, hogy nem lehetett a fiúval.
- Jó volt! Még táncoltam is. Életemben először igazán volt kedvem táncolni.
A Halál a nő mögé osont. És szép lassan belecsúsztatta a kést a szívébe.
- Örülsz mi? Már hogyan örülhetnél annak, ha mással táncolt, mondd?
A nő letette a telefont. Érezte a sebet és a fájdalmat, de nem értette.
- Mi a fene ez? –görnyedt össze. –Jaj, de fáj! Leült az ágy mellé, és összekuporodott.
- Hiszen nem fájhat. Ő nem az enyém. Ha mással táncolt hát mással táncolt.
A Halál most felfújta a szívét.
- Jaj, nem kapok levegőt! – sápadt el a nő. A telefon után nyúlt. A fiút akarta.
- Ez az! Remek! –sunnyogott a Halál. Nem tudod mit csinálsz! A markomban vagy!
- Be akarom fejezni – mondta élettelenül a nő.
A fiú érezte ahogy a szavak szétrobbannak benne. A torkához nyúlt, valami fojtogatta, masszírozni kezdte a gégéjét, hogy lenyelje a levegőt.
- Mit? –hangzott a vonal túlsó végéről a döbbenet.
– A kapcsolatunkat. Nem bírom tovább –és a nő a hasára szorította a kezét.
- Erre most mit mondjak? Biztos? Tudod, hogy én nem tehetek mást mint elfogadom a döntésed.
A Halál most a beleket csavargatta.
- Biztos- felelte a nő és gyorsan lerakta a telefont.
- Jól van! Ügyes kislány! –mosolygott elégedetten a Halál. – Hát ennyit a tökéletesről, és elégedetten kilibbent a szobából, hogy egy kicsit megünnepelje magát.

A fájdalom alább hagyott. A nő ült a földön, és próbálta visszaidézni mi történt az előbb.
- Istenem, mit tettem! –fogta a fejét a kezébe. Én tiszta hülye vagyok. Egy hülye tánc miatt? Igyekezett rendezni a gondolatait, de azok össze vissza cikkáztak a fejébe.
„Egyszer úgyis vége kell legyen!” „Hiszen most minden tökéletes, nem ronthatom el ilyen ostobaság miatt” „Fáj, ha mással táncol, mikor én nem lehetek ott.” „Ő nem az enyém.” Újra a telefon után nyúlt.
- Ne haragudj! Hülye voltam. Nem tudom, mi ütött belém.
A fiú megsemmisülten még mindig a levegővétellel volt elfoglalva.
- Én nem akarok neked fájdalmat okozni. De nem köthetsz magadhoz!
- Tudom –mondta szégyenkezve a nő. –Soha nem is akartalak magamhoz kötni, egyszerűen csak azt hittem összetartozunk. És fájt. Én csak azt szeretném, ha együtt mennénk oda, ahol összetartozunk. Legalább a barátainkhoz együtt menjünk.
- Ha ilyen választás elé állítasz, akkor tényleg jobb, ha most befejezzük.
- Akkor visszaadom a kulcsaidat.
A nő úgy érezte, mint aki most kilépett az életéből. Ehhez semmi köze. Nem érti mi történik vele, és nem tudja mi fog történni egy óra múlva. Megcsapta a Halál szaga és a félelem megbénította minden idegszálát. Magához vette a kulcsokat, beült a kocsiba, és indult.
A Halál kényelmesen elhelyezkedett mellette. Élvezte a helyzetet.
- Szeretnéd tudni mi fog történni, mi? Elképzeled, hogy meglát, átölel, és minden rendben lesz. Csakhogy már soha nem lesz semmi rendben! Ó, ti emberek! Szavakat használtok arra, hogy szeressétek egymást és ugyanazokkal a szavakkal képesek vagytok egymást a karjaimba kergetni. Egyszerűen nevetséges! Ti akik folyton arra hivatkoztok, hogy jól csak a szívetekkel láttok, képtelenek vagytok kinyitni a szíveteket, ha egy kis igazságtalanság ér benneteket.

A nő nem bírta levenni a pedálról a lábát. Százhetven, száznyolcvan… Hogy lehet ilyen lassan menni száznyolcvannal? Mire a ház elé ért már remegett a lába. Szerette volna átölelni a fiút, de valami furcsa dermedtség lett urrá rajta.
- Nem jösz be? –kérdezte szeretettel a fiú.
- Miért is ne –hallotta a nő távolról saját hangját.
- Nehogy elrontsd nekem a munkámat – méltatlankodott a halál, és egy nagyot fújt a nő gyomrába.
Leültek egymással szemben.
- Szóval inkább hagyjuk abba, mert fáj neked, ha nélküled megyek el. –kezdte a fiú.
- Nem! Nem az fáj, ha nélkülem mész el, hanem ha utána minden nap éreznem kell, hogy másokkal voltál, amiből én kimaradok. Kimaradok, mert nem tudok ott lenni.
- Én pedig ha választanom kell a világ és közted, akkor csak egyféleképp tudok választani.
A Halál kéjesen figyelte az előadást.
- Ez az gyerekek! Remek!

A következő napokban a hitetlenség órái következtek. Még nem hitték el, hogy vége, de már minden mondattal mérgezték egymást.
- Rendben van. Oda mész és akkor, amikor akarsz, csak ne hagyj el! Segíts nekem!
- Most nem tudok segíteni. Itt vagyok fáradtan, meggyötörten, szinte némán. Most csak az idő segíthet.
- Félek!
- Megijeszt, hogy félsz.
- Nem tudom, hogy kell viselkedni.
- Nem ígérhetek semmit, de ha meghagysz szabadnak, megmaradok neked.
- Jaj, ne hagyj el, kérlek! Ostoba voltam!
- Le kell zárnunk, akkor is ha most belehalunk.
- Még neee! Még ne menj el. Maradj még. Maradj még egy kicsit. Emlékszel? Olyan tökéletes volt minden. Nem romolhat el egy pillanat alatt.
- Szomjasra ébredtem magam belőled.
(Ez fájt –sóhajtott némán a nő.)
- A költészet mindig jól jár.
(Ez fájt sóhajtott némán a fiú.)
- Jel.
(Már nem vagyok az életed része.)
- Értelmetlen.
(Nem tartozol hozzám)
- Ne keress! Ha szükségem lesz rád, majd jelentkezem.
(ááááááááááááááááááááááááááááááááááááááá!)

A Halál rendkívül elégedett volt. Egy hét. Időben kész lesz velük. Már csak az utolsó jelenet van hátra.



Utoljára változtatva 08-29-2005 @ 07:55 am


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Irodalmár profil
Irodalmár profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: csingi
(Ideje: 08-29-2005 @ 08:13 am)

Comment: Morbiditása érzékletessé teszi a folyamatot. Jó megoldásnak ígérkezik a forma.


Hozzászóló: mango
(Ideje: 08-29-2005 @ 12:58 pm)

Comment: Ez ismerős, - valamelyik életemben én már megélhettem ezt. Nagyon tud fájni,elviselhetetlenül... Tetszik és most éppen bambán és zavarodottan nézek...Jó ez,szemi.


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 08-29-2005 @ 01:43 pm)

Comment: Köszönöm, Csingi! (hja, az élet morbiditása is ígéretes...) / Mango! Akkor nincs harag??? Hurráááá!


Hozzászóló: Captnemo
(Ideje: 08-29-2005 @ 02:02 pm)

Comment: Tudod, amikor legelőször olvastam, nem is igazán értettem, hogy miért a Halál dörzsölgeti a kaszakést oly lelkes(?)en. Aztán rájöttem, hogy valójában minden nagy szerelem vége egy kis halál. És hogy aztán ki hogyan éli túl? Ez már egy másik fejezet. Úgy hiszem, többen is magunkra ismerhetünk elbeszélésedben. Tetszik!!


Hozzászóló: mango
(Ideje: 08-29-2005 @ 02:42 pm)

Comment: ...haraaaag...???!! Hát már miért lenne,szemikém...?! Dehogy van :) Elismerés, az viszont van...Jó írás...


Hozzászóló: szimbolum
(Ideje: 08-29-2005 @ 05:51 pm)

Comment: Nagyon jó!!! Vajon egy bölcsebb párral hogy bánt volna el?


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 08-29-2005 @ 05:58 pm)

Comment: Egy bölcsebb párral??? Tudod, mondják: a szerelemnek és az észnek nem köze van egymáshoz, mert ha észnél vagy, akkor nem vagy szerelmes... Habár lassan arra is rájövök, hogy a bölcsességnek sincs sok köze az észhez, mert hiába minden tudás, ha a Halál kiszemel... (bár aki a Sorsnak üzen hadat, talán képes a Halál eszén is túljárni:) )


Hozzászóló: Galdr
(Ideje: 08-29-2005 @ 06:58 pm)

Comment: Szerintem sok köze van a szerelemnek és az észnek... és magad mondtad Szemila - furcsa még a név :) - egyik írásodban, hogy a gondolatok befolyásolják az érzelmeinket, és hiszem azt, hogy hadat kell üzenni a sorsnak és a halálnak, mert lehet ugyan, hogy nem győzhetsz - véglegesen semmiképp - de valamivel értelmet adhatzs az életednek. Van egy általam eléggé kedvelt, közismert mondás, ami igazán jellemző az életvitelemre: "Ami nem öl ,eg erőssebbé tesz!" - szóval mindegy , hogyan ér a halál... csak éld túl... vagy mi...


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 08-29-2005 @ 07:49 pm)

Comment: Galdr:) majd néha elolvasom, amiket írok... bárcsak igazad lenne, hogy igazam van, vagy micsoda... és bárcsak... bárcsak nemcsak a csoda lenne szép, hanem az is, ami utána jön...


Hozzászóló: Anna1955
(Ideje: 08-31-2005 @ 08:40 am)

Comment: Nagyon érdekes megközelítése a szerelemnek. Nagyon tetszett. Minden szava az érzésekről is igaz. Szerintem mindenki halt már így meg, többször is.... Nagyon át tudtam érezni a Nő érzéseit.... Tudta a halál hol kell kezdeni..:))))


Hozzászóló: csizi
(Ideje: 08-31-2005 @ 06:34 pm)

Comment: Jó! Mármint az írás, nem a történet. Üdv: cs


Irodalom ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.34 Seconds