[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 338
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 338


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: Amatőr Irodalmárok Klubja!


Amatőr Irodalmárok Klubja!
[ Amatőr Irodalmárok főoldala. | Regisztrálj! ]

Csatlakozz te is közénk! A tagjainknak lehetősége van saját írásaikat publikálni, és a többiekéhez hozzászólni.

Neked születtem(2)
Ideje:: 08-29-2005 @ 03:35 pm

- Milyen cinikus az élet – gondolta szomorúan a nő. - Bármennyire várod a szerelmet, akkor jön, mikor már nem is hiszed. És bármennyire félsz attól, hogy véget ér, akkor ér véget, amikor minden szinte tökéletes. Igen. Ez véget ért. Innen már nem lehet visszahozni a teljességet. Mi ketten már nem leszünk többet A Világ!

Egy hét. Mindenki tudja, hogy egy óra hatvan percből áll, és egy perc hatvan másodperc. Mégis minden egyes alkalommal döbbenetes élmény megtapasztalni, hogy az idő: relativ. Relatív és visszafordíthatatlan. Most ez fájt a legjobban. Csak egy héttel visszamenni az időben. Csak egy hét. Csak egy nap. Csak egy óra. Csak egy perc.

- Megnéznéd a menetrendet? A későbbivel megyek csak.
- Hát persze - hangzott a vonal túlsó végén a válasz. -Fél - állapította meg a nő. -Ő is fél.
"Minden alkalommal meglepődöm, hogy hogyan nő bennem az öröm, ha feléd megyek."
"És én minden alkalommal meglepődöm, milyen jó, hogy várlak."
Hol van már mindez! Most nehéz volt minden lépés. Most a Halállal volt randevúja.

Furcsa nyugalom áradt szét a testében. Eljött hát az idő, amitől mindig is félt. Véget ért a szerelem.
Véget ért a szerelem, de Ő megmarad neki. Csak most másképp. Nem tudta hogyan. Csak azt, hogy vége van.
A Halál elégedetten vigyorgott.
- Szeretem, hogy olyan kiszámíthatóak az emberek. Két nap csönd. Ó, Belfegor! Ilyen jót még én sem bírok kitalálni. Két nap csöndbe tökéletesen bele lehet halni. Most már egészen biztosan meghalt a Szerelem -és jókedvében elfújta a felhőket az égről, a nap kisütött, és a dermesztő hideg után újra végigtáncolt az utcákon jókedvűen a nyári szél.

Eredetileg azt beszélték meg, hogy a hétfői napot együtt töltik. Még két hete sincs, mikor a fiú kikisérte az állomásra, hosszan megcsókolta, és még el sem indult a vomat már ott volt az sms: "Szeretem, hogy vagy. Szeretem, hogy vagyok. Szeretem, hogy lehetünk."
Hogy romolhatott el minden? Hiszen nem is találkoztak? Hiszen minden tökéletes volt! Egyszerűen tökéletes!
- Szavak! Szavakkal öltük meg a szerelmünket. Bezárta magát előttem. Meg sem akar érteni! Mert csak az értheti meg a másikat, akinek nyitva a szíve. De most menekül. Menekül a szabadságba. Hát legyen! Elengedem.
Végülis mindig tudta, hogy egyszer eljön ez az idő. Csak arra nem számított, hogy éppen most. Éppen most! Tehetetlenül vergődött saját gondolataiban.

- Váratlanul kezdődött és váratlanul is ér véget. De meg kell értenünk egymást! Meg kell értenünk- hajtogatta makacsul. Bármit hajlandó lett volna megtenni, csak ez a csend, ez a fojtó csend ne szorongassa többet. Csak ne érezze, hogy a semmibe zuhant. Szüksége volt a fiú szeretetére.
- Na, mi van Kedveském? - gúnyolódott a Halál. -Miben reménykedsz? Hogy majd szépen megbeszéltek mindent, aztán éltek szeretetben, mint eddig? Nincs kivétel! - sziszegte. A szerelem és a szeretet nem ugyanaz! Hiába hittétek olyan nagyon. Adni, adni, mindig csak adni! Légy önző! Kapni, kapni, kapni! Véget ért a szerelem! Véget! -kiáltott diadalittasan.

A fiú várta a nőt. Elé ment az állomásra. Mikor megérkezett, hosszan megcsókolták egymást. A Halál idegesen toporgott.
- Nehogy elrontsátok nekem egy hét munkáját! Ez nem valami hülye amerikai film, gyerekek! A fiú megfogta a nő kezét, és mosolyogva elindultak. Mint két fuldokló a vihar után úgy kapaszkodtak egymásba, és az életbe.
- Meg kell beszélnünk ezt az elmúlt hetet, hogy tovább tudjunk lépni -kezdte a nő. Hangjában nyoma sem volt a félelemnek. - Meg kell értened, és én is meg kell, hogy értselek.
- Én is így gondoltam -felelte vidáman a fiú, és úgy fogta a nő kezét, mint aki soha nem akarja elengedni.
- Emlékszel? Azt mondtuk, az a szerelem, amikor nem tudod elképzelni nélkülem az életet. Hát, én már el tudom -és szomorúan a fiúra nézett.
A fiú nem szólt semmit, csak megértően hallgatott.
- Szabad akartál lenni, hát szabad vagy! De nem akarlak elveszíteni.
- Tudod, hogy soha nem tudnál elveszíteni!

- Bla, bla bla! Őrjöngött a Halál! Tönkre tesztek mindent!
- Te adtad meg nekem a bizonyosságot, hogy amit elképzeltem, az van. Hogy van olyan szerelem, amiben csak a másik számít.
A szavak, mintha csak a kezükön át folytak volna. Hirtelen megint megértették egymást.
- De azért a barátom maradsz, ugye? -kérdezte a nő.
- Én mindig a barátod leszek -és megcsókolta a nőt. De ez a csók már más volt. Már nem a végtelenbe hívott, hanem az életbe.
A Halál fel alá járkált. Drasztikusabb módszerhez kell folyamodni. Nem volt elég, hogy csalódtak egymásban, nem volt elég a fojtó csend.
- Kénytelen vagyok mindent bevetni -mondta elégedetlenkedve.
- Most azt hiszik minden rendben! Csakhogy fogalmuk sincs az új játékszabályokról.

Másnap reggel a nő sms-t küldött a fiúnak: "Ez is csak egy olyan ragyogó reggel, mint a többi, hát mosolyogj:)"
Csend. Megint ez a fojtó csend. A telefon után nyúlt. Próbált jókedvű lenni, de a félelem megint bekúszott a bőre alá.
- Azt hiszem elfelejtettük megbeszélni, hogy mik az új játékszabályok.
- Igen -hallatszott a vonal túlsó végén.- Ez így nem fog menni, ha mindent ugyanúgy csinálunk.
- Én megfulladok a csendtől. Ne csináld ezt velem! Mi nem úgy szerettük egymást mint mások. Szükségem van rád!
- Nekem pedig időre van szükségem, hogy feldolgozzam.
- Idő, idő, idő! Önző vagy -üvöltötte a nő a telefonba és lenyomta a gombot.

- Na, ugye! - pördült egyet jókedvűen a Halál. -Megmondtam. Vége!
A nő ismét telefonált. Kicsengett. Biiiiip.
- Nem veszi fel. Nem veszi fel? -hitetlenkedett. - Hát nem érti, hogy szükségem van rá?
Biiip.
Újabb csörgés. Biiiip. Újabb csörgés.
- Tessék- hallatszott egy idegen hang.
- Figyelj, ha ezt megcsinálod velem, én elveszítek mindent! Elveszítem azt a nyolc hónapot, amiről azt hittem, hogy tökéletes. Elveszítem a hitemet, hogy van aki ért. Akkor semmisem volt igaz. Hát nem érted, hogy megfojt a csend?
- Időre van szükségem -hajtogatta makacsul a fiú.
- Hát legyen! De ha elveszed tőlem ezt a nyolc hónapot, én is elveszem tőled!
- Úgysem tudod.
- Nem? - őrjöngött a nő - Gyűlölni foglak és te is meggyűlölsz.

-Parádés! -tapsolt a Halál! - Ez az! Szakítsátok szét egymást teljesen.
A nő úgy érezte, hogy a bőre darabokra szakad, a húsa szép lassan szétmállik és az agyában mintha ezernyi üvegdarabka karcolná az idegszálait.
Fel alá járkált, és eszelősen hajtogatta.
- Ezt nem teheti meg velem! Ezt nem teheti meg! Azt mondta a szerelem, az szeretet is. A szeretet nem múlik el! A szeretet nem múlik el! Hogyan szerethet, ha ezt megteszi velem! Már nem szeret! Már nem! Soha nem szeretett! Soha!
Ismét telefonált.
Biiiiip.
Hívás.
Biiiip.
Hívás
Biiip
Hívás.
Biiip
Hívás.
- Nem veszem fel többet a telefont -mondta az idegen hang.
- Ha ezt megteszed velem, én megölöm magam!
Biiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiip.

Hirtelen az egész világ elhallgatott.
A Halál zsebrevágta a nő szívét, a fejéből szépen eltakarította a szilánkokat, elrendezte a beleit, és elégedetten tovább vonult.
- Igazán emlékezetes darab -sóhajtott elégedetten. -Kár, hogy vége.

A nő csak ült a földön teljesen kiürülten. Nem fájt semmi. A csend sem. Nem emlékezett semmire. Már nem élt. Csak vette a levegőt, szépen, rendesen, ahogy kell.



Utoljára változtatva 08-29-2005 @ 03:35 pm


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Irodalmár profil
Irodalmár profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: mango
(Ideje: 08-29-2005 @ 04:33 pm)

Comment: BUMMMMMMMMMMM...Csak ülök itt csendben...


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 08-29-2005 @ 05:51 pm)

Comment: Kedves Mango:) olvasó nélkül az író olyan, mint a színész néző nélkül... szóval köszönöm, hogy ülsz egy kicsit itt, velem, csendben.


Hozzászóló: szimbolum
(Ideje: 08-29-2005 @ 11:09 pm)

Comment: Nagyon tudsz!:-) Nem tudom miért ,de Nekem a Halál nagyon szimpatikus volt:-)))) Remélem nem dobál meg senki ezért:-))))


Hozzászóló: Galdr
(Ideje: 08-30-2005 @ 03:07 am)

Comment: nem akartam hozzászolni... van amikor jobb ha az ember csendben marad... mégis közben eszembe jutott valami, ha képes lettem volna egy ilyen írásra, talán csak egyetlen dolgot írtam volna másképp: a halált mindenütt életre cseréltem volna... :(


Hozzászóló: Anonyma
(Ideje: 08-30-2005 @ 10:22 am)

Comment: Én most leültem a nő mellé a földre ,egy darabig csendeben ,majd nagyon halkan azt mondom: lélegezz!


Hozzászóló: khama
(Ideje: 08-30-2005 @ 12:35 pm)

Comment: Leültem én is mellétek. De csak egy rövid időre, mert a nő nem ÜRES! Van benne valami, amit a halál nem tudott kiölni, elvenni. A szeretetet. Az élet és a világ szeretetét. Kell egy kis csend a feltöltődéshez. Olvaslak Szemilla, jó hogy itt vagy.


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 08-30-2005 @ 01:38 pm)

Comment: szimbolum:) Köszönöm! Hát még ha láttad volna személyesen is! Szőke kék szemű, és gyönyörű a mosolya:) / Galdr:) Jó, hogy hozzászóltál... és azért mégis azt hiszem, Halál volt az, nem Élet../ Anonyma:) igyekszem, és kösz, hogy "csak" ennyit írtál:) / Khama:) hát... az jó, ha jó, hogy itt vagyok:)) és a többi is jól hangott... Köszönöm!


Hozzászóló: floodoftears
(Ideje: 08-31-2005 @ 01:26 pm)

Comment: Nem is tudok, mit írni. Csak elkezdtem olvsani, aztán olvastam, olvastam, és rájöttem, hogy annyira ismerős ez az érzés. Amikor fáj a csend, amikor végiggondolom, hogy az együtt töltött idő hazugság, amikor rájövök, hogy nem szeret, és ő nem akar elmagyarázni nekem semmit... Csak hagyja, hogy fájjon.


Hozzászóló: hori
(Ideje: 08-31-2005 @ 04:31 pm)

Comment: Elolvastam és érdekes volt. Lekötöttél, tehát jó. :)


Irodalom ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.32 Seconds