[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 361
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 361


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: Amatőr Irodalmárok Klubja!


Amatőr Irodalmárok Klubja!
[ Amatőr Irodalmárok főoldala. | Regisztrálj! ]

Csatlakozz te is közénk! A tagjainknak lehetősége van saját írásaikat publikálni, és a többiekéhez hozzászólni.

Ribizli (2)
Ideje:: 09-28-2005 @ 07:41 am

Másnap délben Zsuzsa nem bírta tovább, felhívta a hugát.
- Épp most jöttünk ki a rendelőből. Nincs kifejlődve az egyik veséje, és az agya sem fejlődik megfelelőképpen, úgyhogy egészen biztosan szellemi fogyatékos is lenne.
- Hála Istennek! –szakadt ki Zsuzsából a sóhaj, de még mielőtt megbánhatta volna amit mondott, Kata csendes sírdogálással felelt.
- Igen! Azt hiszem, lelkünkben már megszületett a döntés, de így mégiscsak könnyebb nekünk is elfogadni az elfogadhatatlant, és végig csinálni az egész tortúrát. Hétfőn kell befeküdni a kórházba.
- Péter veled lesz?
- Nem szeretném! Nem bírná ki, hogy meg ne nézze, és tudom, hogy akkor örökre rettegésben élnénk.
- Akkor én bemegyek veled –közölte Zsuzsa ellentmondást nem tűrő hangon.

Mikor letette a telefont, arra gondolt, hogy bármilyen borzalmas is, de most ez jó hírnek számított. A családban a szülők természetesnek vették, hogy Katáék nem tartják meg a babát. Egy ilyen „mihasznát” nem szabad a világra hozni három szép, egészséges gyerek mellé.
- „Mihaszna.” Szegény kis Mihaszna! – Zsuzsa most minden addigi fájdalmát szabadon engedte. – Pálcát tört feletted az élet. Senki sem akarta, hogy megszülessél. Nem kellettél a világnak, Mihaszna. Mi nem kellünk a világnak! Látod, én is olyan kis mihaszna vagyok, mint te! Csak figyelem a világot, és leírom amit látok, de mondd! Ennek is mihaszna? Mihaszna a virágnak, ha nyílik és elszárad? Mihaszna a szépségnek, ha úgyis elmúlik? Mihaszna a szerelemnek, ha egyszer véget ér? Jaj, te szegény kis Mihaszna! Remélem visszatérsz még egyszer hozzánk! –zokogott Zsuzsa, és már maga is elhitte, amit Kata mondott, hogy ez a kis lélek hálás lesz majd, amiért lehetőséget kap rá, hogy egy másik testben szülessen meg újra.

Chorus:
Adassék nekik gyönyörűség,
szerelmükért örökös hűség,
s adassék könny is, hogy kibírják
a világ összegyűjtött kínját.

Vasárnap este miután Kata lefektette a gyerekeket Péter - fejét két tenyerébe hajtva- az ágy szélén ülve várt rá a hálószobában.
- Miért pont velünk történik ez? – kérdezte alig hallhatóan.
- Mindenkit képen nyal egyszer az élet –ölelte át Kata a férjét. –Most éppen mi vagyunk soron.
- Hogy tudsz ilyen erős lenni?
- Nem vagyok erős. Csak szeretlek. És itt vannak a gyerekek is. Élnem kell. Élned kell. Túl kell élnünk. Ennyi az egész.
- Jaj, Kata! Én úgy félek! Úgy félek, hogy megismétlődhet.
- Nem fordulhat elő többször. Mert azt akarom, hogy visszajöjjön hozzánk Ribizli! Nem fordulhat többször elő –hajtogatta makacsul Kata, és minden erejére szüksége volt, hogy ne kezdjen újra sírni.
- Én mindig úgy gondoltam Ribizlire, mintha már élne. És most engedem, hogy megöljék.
- Engedjük. Úgy helyes. Ketten döntöttünk, és ketten vállaljuk, hogy így helyes. Mert az lenne most gyávaság, ha megtartanánk, csak hogy ne kelljen ilyen szörnyűséget kimondanunk. Minden rendben lesz! Meglátod, minden rendben lesz!

Másnap reggel Kata megkönnyebbülten húzta magára a kórházban a hálóinget. Végre elkezdődik. Majd túl lesz rajta, és nem kell többé azon törnie a fejét, hogy jól döntöttek-e. Mire a szülő szobába vitték, már Zsuzsa is ott volt.
Az orvos mindent részletesen elmagyarázott:
- Ebben az infúzióban méhtágító van. Mivel a szülés nem természetes úton indul meg, szükség van rá, hogy kitágítsuk a méhszájat. Sajnos előfordul, hogy első alkalomra nem sikerül, mert ilyenkor még nagyon szorosan zárnak az izmok. De bizakodjunk, hogy szerencsénk lesz.
- Kedves gondolat! Még szerencsések is lehetünk –jegyezte meg Kata cinikusan, mikor az orvos elhagyta a szobát.
- Na, igen! Tudod, épp tegnap gondoltam rá, hogy ti Péterrel olyan szerencsések vagytok, hogy megtaláltátok egymást, hogy már az angyalok sem bírták nézni…
- Mások is mondták –mosolyodott el Kata.
- Olyan vicces voltál abban a menyasszonyi ruhában! Tisztára mint a Hairben. Mindig azt vártam, mikor szállsz fel abban a csipkekölteményben szülés előtt négy héttel!
- Még harisnyakötőm is volt! –nevetett Kata – Kék szalaggal, ahogy kell! Látod, milyen apróságon múlik a boldogság! Csilla mondta, hogy a harisnyakötő szerencsét hoz, de csakis kék szalaggal. És tessék! Igaza lett! Szerencsét hozott!
A két nőből kitört a nevetés.
- Azért ez elég morbid. Épp most a szerencséről beszélni –törölgette a szemét Zsuzsa.
- Ó, az egész élet elég morbid! És én igenis szerencsés vagyok! Tudom, hogy Ribizlinek csak a teste távozik most el tőlünk, de a lelke visszatér hozzánk.

Ebben a pillanatban elfolyt a magzatvíz.
- Húúú! Kata! Azt hiszem Ribizli épp most hagyott itt.
- Látod! Mondtam én! Szófogadó gyermek –és úgy szorította a hasára tenyerét, mint aki búcsút int. –A többi már nem számít.

Chorus:
Adassék nekik gyönyörűség,
szerelmükért örökös hűség,
s adassék könny is, hogy kibírják
a világ összegyűjtött kínját

Több mint tizennyolc óra múlva Kata gond nélkül abortált. Az orvosok megállapították, hogy a beavatkozás indokolt volt. Zsuzsa kint várakozott. Arra gondolt, már rég nem voltak ilyen közel a húgával egymáshoz. Úgy látszik az ember már csak ilyen! A bajban képes csak igazán megnyílni a másik felé.
Mikor újra Kata mellett állt, Katának ragyogott az arca a boldogságtól.
- Hé, húgocskám! Elrontod a szerepedet! Ilyenkor szomorúnak kell lenni! Nem ér így viháncokodni.
- Nem érdekel! Igen! Boldog vagyok! Péter mindjárt itt lesz. Segítesz lezuhanyozni? Szép akarok lenni, mire megjön. –Egyébként kislány lett volna –jegyezte meg, mintegy mellékesen.

Csütörtökön Katát hazaengedték a kórházból. A lakás feldíszítve várta. A húsleves az asztalon gőzölgött, Péter készítette saját kezűleg.
A gyerekek egyszerre ölelték körbe Katát.
- Ribizli elment az angyalok közé? –kérdezte Zsombor.
- Igen drágám, de majd visszajön.
- Akkor küldjünk neki lufit –szólalt meg Panka.
- Remek ötlet! Küldjünk neki lufit.
És ahogy az öt kis lufi szállt felfelé, Péter belecsókolt Kata nyakába.
- Fantasztikus vagy!

Epilógus:
Tizenhat hónappal később 3 kiló 70 dekával egészségesen megszületett Bori, Katáék negyedik gyereke. Úgy látszik, Ribizli tényleg visszatért.



Utoljára változtatva 09-28-2005 @ 07:41 am


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Irodalmár profil
Irodalmár profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: LunaPiena
(Ideje: 09-28-2005 @ 07:47 am)

Comment: :))))))) Ugye, az élet néha happy enddel is zárul, nemcsak Hollywoodban. Most ugrottak be a régi blogjaid... és valami hasonlóan rendes férjet szeretnék :). Neked meg köszönöm a könnyeket!


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 09-28-2005 @ 07:52 am)

Comment: Luna:)) Épp reggel súgta a fülembe egy hang, hogy a számodra rendeltetett rendes férj már útban van, és ő is csak abban reménykedik, hogy lesz időd megvárni, míg rád talál:))))


Hozzászóló: agnes
(Ideje: 09-28-2005 @ 08:06 am)

Comment: Fantasztikus vagy! De sírni szabad, ...ugye?!


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 09-28-2005 @ 08:52 am)

Comment: Persze, Ágika! Azért vannak a könnyek...


Hozzászóló: hori
(Ideje: 09-28-2005 @ 10:38 am)

Comment: ... és Ribizli elment az angyalok közé, és visszatért… Igen, így kerek a történet, és ennek a történetnek így kellett befejeződnie, hogy "megnyugodjon" mindenki. De azért én biztos vagyok abban, hogy az édesanya legeldugottabb gondolatai között sokáig ott lesz még Ribizli, mert azt a fájdalmat igazából sosem lehet elfelejteni.


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 09-28-2005 @ 10:47 am)

Comment: Hori, Kedves! azt hiszem, az életben nem az a cél, hogy elfelejtsük a fájdalmat, hanem hogy tudjunk -azzal együtt- tovább élni:)


Hozzászóló: boblogan
(Ideje: 09-29-2005 @ 04:38 am)

Comment: A szellemi fogyatékosság önmagában nem sokat jelent. A mértéke lenne a meghatározó. Ennyi információ birtokában nem értek egyet a döntéssel. Ebből kifolyólag a 2. rész számomra cinikus hangvételű. Az 1. jó volt.


Irodalom ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.36 Seconds