[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 325
Tag: 1
Rejtve: 0
Összesen: 326

Jelen:
Tagi infók Almasy Küldhetsz neki privát üzenetet Almasy Almasy


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: Amatőr Irodalmárok Klubja!


Amatőr Irodalmárok Klubja!
[ Amatőr Irodalmárok főoldala. | Regisztrálj! ]

Csatlakozz te is közénk! A tagjainknak lehetősége van saját írásaikat publikálni, és a többiekéhez hozzászólni.

Emma monológja
Ideje:: 10-09-2005 @ 08:50 pm

Mindig is Emma szerettem volna lenni, de persze nem lettem, mert anyám épp akkoriban olvasta az Aranyembert, mikor születtem, így hát Tímea Noémi lettem. Jellemző! Anyám már akkoriban sem gondolt a sorsomra, pedig azt biztosan ő is tudta, hogy a neved a jeled. Nincs is mit csodálkozni azon, hogy két különböző személyiség lakik bennem. Erről persze anyám tehet, de már őt sem hibáztathatom, mióta betöltöttem a negyvenet.

Mindig is szőke és kék szemű akartam lenni, de persze nem lettem. Mondanom sem kell, fekete a hajam, és a szemem is, amiről már gyerekkoromban rögtön mindenki tudta, hogy tele vagyok huncutsággal. Akinek ilyen fekete a szeme, abból már messziről sugárzik az élet, és az élet az igazán huncut dolog. Ezt a nagyapám mondta mindig, és ő aztán a legokosabb ember volt a világon! Én meg igyekeztem fellázadni a sorsom ellen, és bebizonyítani, hogy jó kislány lehetek fekete szeműen is, de közben alig vártam, hogy felnőjek és szőkére fessem a hajamat, és végre megmutathassam igazi valómat. Fekete hajúan, és fekete szeműen sikerült is jó kislánynak lennem, bár nagyon nehéz volt, mert folyton arra kellett figyelnem, hogy ne okozzak bánatot anyukámnak, aki már akkor is szomorú lett, ha négyest vittem haza az iskolából. Ezért aztán nagyon igyekeztem jól tanulni, hiszen magamnak tanultam, vagyis az életnek, de igazából soha nem beszéltem senkinek arról, hogy én csak anyukámnak tanulok.
Mikor aztán végre felnőttem, és az lehettem aki vagyok, akkor lemondtam a szőke hajfestékről, mert az ember legyen önmaga. Furcsa volt elképzelni egy szőke Tímea Noémit a tükörben! Az már nem én lettem volna, tehát úgy döntöttem: maradok fekete, ha az Isten is így akarta.
Mióta elkezdett őszülni a hajam, azóta viszont mindig befestem feketére, hogy önmagam maradhassak.

Mindig is nagyon szerettem volna jó anya lenni, de persze nem lettem. Lett ugyan egy csomó gyerekem, de nem vagyok következetes velük, mert én semmiben sem vagyok következetes, mivel túl sokat gondolkodom. A túl sok gondolkodásból meg mindig az lesz, hogy változik a véleményem, és amit egykor jónak tartottam, azt ma már nem tartom jónak, aminek a gyerekek isszák meg a levét.
De én legalább nem követtem el azt a hibát, amit anyám! Minden gyerekemnek csak egy neve van.
És én sosem kérdem meg a gyerekemet, hogy „ugye el akarsz mosogatni”, mert tudom, hogy ez nem valódi kérdés, és a nem valódi kérdések tovább növelik a gyerek kiszolgáltatottságát. Ezért aztán inkább én szolgálom ki a gyerekeimet, ami szintén nem tesz jót a fejlődésüknek.
És persze én nem várom el, hogy tiszteljenek ezek a büdös kölkök, mert tapasztalatból tudom, hogy a tiszteletet ki kell érdemelni, úgyhogy inkább szeretem őket, amíg lehet, mert úgyis hipp-hopp megnőnek, aztán minden hiába mennek a maguk útján. Ettől a gondolattól mindig nagyon szomorú leszek, de ez az élet rendje, nincs mit tenni. És amivel nincs mit tenni, abba jobb, ha beletörődik az ember. Vagyis én.

Mindig is nagyon szerettem volna jó feleség lenni, de persze nem lettem, mert egyszer csak arra ébredtem, hogy nem találom magam, és ha valaki nem találja magát, akkor az nincs is, és aki nincs, az nem lehet jó feleség. Ettől a felismeréstől aztán nagyon megijedtem, úgyhogy igyekeztem minél előbb magamra találni. El is indultam a saját utamon, mert csak a saját utamat járhatom, amin még senki se járt. Nem lehet rajta csodálkozni, hogy el is tévedtem, bár sokan csóválják a fejüket, akik nem a saját utamon járnak, hogy jó dolgomban nem tudom mit csinálok, de azokkal nem kell törődni, mert az ő útjuk más mint az enyém, honnan is tudhatnák, milyen nehéz nekem a sajátomon haladni.
Úgyhogy én megértem őket, mert a megértés az egyetlen módja annak, hogy áradjon bennem a szeretet, márpedig jól, csak jószívvel láthat az ember.

Azért nem adom fel! Még annyi minden szeretnék lenni, ami nem lehetek, de legalább életem végén nem tehetek majd magamnak szemrehányást, hogy meg sem próbáltam.



Utoljára változtatva 10-09-2005 @ 08:50 pm


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Irodalmár profil
Irodalmár profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: Julianna
(Ideje: 10-09-2005 @ 09:53 pm)

Comment: Érdekes monológ. Talán sokunkban van olyan, hogy "szerettem volna lenni, de nem lettem". És itt a kérdés, amire még mindig határozottan nem tudom a választ: melyik út a jobb? Merni járni a saját utamat? Vagy követelményeknek tenni eleget?


Hozzászóló: Cupi
(Ideje: 10-09-2005 @ 11:02 pm)

Comment: Nagyon klassz ez az önvallomásféle. És hidd el, hogy amíg te irígyelsz valamit másban, másnál, ő éppúgy irígyel valamit, .... talán éppen nálad. Talán azt a ki nem alvó huncutságot (életet) a szemeidből, .... talán azokat a gyönyörű gyerekeidet, s talán mást. ;)


Hozzászóló: hori
(Ideje: 10-10-2005 @ 01:37 am)

Comment: Végül is tetszik az életfilozófiád, ...bár lehet, hogy a nehezebb úton haladsz. :) Meg aztán gyerekek mellett (már) nehéz megtalálni a saját utat. Azt sem tudom, hogy szabad-e? De (meg)értelek. :)


Hozzászóló: LunaPiena
(Ideje: 10-10-2005 @ 07:27 am)

Comment: Ez kedves volt, így reggeli olvasatra :))))). De a lényeg ott van a soraidban, maradjunk önmagunk (mindenki más már foglalt). Ja, nekem két nevem van, de a gyerekeimnek is kettőt akarok adni :) - hogy legyen választék, meg aztán nincs izgalmasabb egy összetett személyiségnél.


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 10-10-2005 @ 07:35 am)

Comment: Julika:) Merni járni a saját uton... erről mindig az jut eszembe: a világnak szüksége van ilyenekre is, meg olyanokra is, akik a kitaposott úton haladnak.


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 10-10-2005 @ 07:37 am)

Comment: Nos, Cupi:) Igazán köszönöm! És mint tudjuk, sok mindennek híjján vagyok, így az irigységnek is. És mivel én sem irigylek senkit, nekem fáj, ha engem irigyelnek... de ugye állítólag az sem az én dolgom.


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 10-10-2005 @ 07:41 am)

Comment: Kedves Hori:) Az kimaradt belőle, hogy szerintem boldog gyereket csak boldog szülők képesek nevelni, így nemhogy joga, hanem kötelessége kellene legyen minden szülőnek a saját boldogságát megtalálnia. Ezt pedig nehezen tudom elképzelni, ha valaki nem a saját útját járja. (persze vannak kiválasztottak, akiknek ez egybe esik azzal a szereppel, ami társadalmilag elvárt:) )


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 10-10-2005 @ 07:44 am)

Comment: Luna:) Te még azt is megengedheted magadnak, hogy két nevet adj a gyerekednek. Biztos vagyok benne, hogy a Te gyerekeid neked akarnak megszületni:)) (bár kíváncsi lennék rá, amíg nem döntik el, melyik nevüket szeretik jobban, addig hogyan szólítjátok majd őket? :)))


Hozzászóló: vp_rozika
(Ideje: 10-10-2005 @ 07:47 am)

Comment: Szia Szemilla! Megmosolyogtattál az írásoddal, pedig nemmondhatnám humoros szösszenetnek. Sőt, nagyon is komoly, és fontos kérdéseket feszegetsz. Jó anya, jó feleség? Ezeket a gyerekeidnek, és a férjednek kell eldöntenie. Az viszont nagyon tetszik, hogy mindig a magad útját akarod járni, sajátmagad akarsz lenni... Hidd el, így soha nem fogsz magadban csalódni. Nekem is két nevem van, de soha nem gondoltam, hogy ne egy személyiség lennék. A barna hajam nekem is őszül imitt-amott, leginkább mindenhol...;-)) Annyiban különbözök tőled, hogy nem érdekel, mert ebben is én akarok maradni!:-) Ha őszen, hát őszen. Rozika


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 10-10-2005 @ 07:54 am)

Comment: Rozika:) Az jó, ha mosolyogsz, mert mosolyt csalni valaki arcára nagy dolog:) Köszönöm! A férjem, és a gyerkeim (szerintem!) legfeljebb akkor tudják megmondani, hogy jó anya és jó feleség voltam-e, ha majd feladják az utolsó kenetet, mert mindkettő egy folyamat eredménye, és mint minden ilyenben - van mikor jobb, és van mikor rosszabb vagyok. Persze nem biztos, hogy igazam van:))


Hozzászóló: soman
(Ideje: 10-10-2005 @ 11:48 am)

Comment: E szép gondolatok azt mondatják velem, hogy ne add fel, légy Emma, igenis valósítsd meg önmagad! Szerintem létezik olyan út, amelyen megtalálhatjuk saját, és családunk boldogságát is.


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 10-10-2005 @ 01:24 pm)

Comment: Köszönöm, ez kedves volt:) Akkor már ketten hisszük ugyanazt!


Hozzászóló: szimbolum
(Ideje: 10-10-2005 @ 03:08 pm)

Comment: Saját úton járni vagy a másén, vagy egy kitaposott biztonságos ösvényen haladni,szerintem mindegyik kockázatos. Ki garantálja hogy ez, vagy ez az út vezet a boldogság felé? :-) Jól esett olvasni !:-)


Hozzászóló: Julianna
(Ideje: 10-10-2005 @ 03:19 pm)

Comment: Kedves Szemilla! Teljes mértékben egyetértek a véleményeddel, és ez a nehezebb út. Elolvastam a bloggod régebbi feljegyzéseit. Nagyon érdekes gondolataid, kérdéseid vannak. Örülök, hogy rábukkantam a bloggodra. Köszönöm, hogy olvashatom. Üdv. Edit.


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 10-10-2005 @ 04:53 pm)

Comment: Szimbólum:) Igazából szerintem csak saját út létezik, mert az lesz a te utad, amin jársz. Hogy járt utat, vagy járatlant választasz... nos, ez rajtad áll, azt mondják szabad akaratot kaptunk... én nem tudom. Garancia? Hát az nincs:) A boldogság az olyan, mint gyereknek a simogatás... időnként megkapod, mert jó voltál, időnként elmarad, hiába voltál jó, és időnként ha rossz vagy is kijut egy kevés belőle. Én azt hiszem, a boldogság nem lehet cél.


Hozzászóló: enigma
(Ideje: 10-10-2005 @ 05:03 pm)

Comment: egyre jobban írsz. ismerek egy emmát. de hát te is ismered.


Hozzászóló: agnes
(Ideje: 10-10-2005 @ 07:01 pm)

Comment: "El is indultam a saját utamon, mert csak a saját utamat járhatom, amin még senki se járt. Nem lehet rajta csodálkozni, hogy el is tévedtem, bár sokan csóválják a fejüket...." tudod talán azért mert ők nem merték megtenni....mert nem találták meg a saját utjukat.....és nem is merik,..,mert nem merték keresni,....és igazad van....megértettelek,és értelek.".....Azért nem adom fel"......hát ne is!


Hozzászóló: szkallas
(Ideje: 10-10-2005 @ 11:24 pm)

Comment: azt hiszem a sor vegere jut mar csak helyem felratkozni a toobiek utan.. ha meg emlekszel ram.. Emmaanak lenni vagyo korodbol , bar most mint szemillanak irom mondanivalomat ( nezdd el nekem, akarki is vagy! kerlek) ugyanis "en vegyok az "oreg" aki meg mindig a Hegy magasara torekszik es a "Tunder"-tol tudom, hogy talan szemilla Emmaanak, veelheto... (lehet, hogy kisse zavaros vagyok?) .. mindegy. szandekom kozolni : irasd nagyon emlekeztet Emmara.. kinek en ( barmnnyire is furcsa.. nagy halaval kell, hogy adozzak batorito irasaiert.. visszavonult hallagatasa alatti idoben sem feledtem... ) s most, mint (HA! valoban szemilla neve!?) elenkenkulve varom tovabbi irasait .. kettos szemelyiseg ide vagy oda.. mindkettobol kibujik a lenyeg.. szkallamra fogadhatom!


Hozzászóló: fenyesi
(Ideje: 10-11-2005 @ 07:32 am)

Comment: Még ideférek, ahogy látom. (az önéletrajzos dógok mindig is népszerűek) Utak. Tudod, amikor lehull az utolsó függöny, akkor sem biztos a válasz. ...de Te ezt tudod. Legyél csak tántoríthatatlan, és konok vándor! Vagy mifene! ftj


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 10-11-2005 @ 08:09 am)

Comment: csak köszönöm mindenkinek... (fényesi... hát persze, neked mindig örülök, de azért írtam már ettől jobbat is vagy mi fene! -szkallas-agnes most is mint régen:))


Hozzászóló: Anonyma
(Ideje: 10-11-2005 @ 10:46 am)

Comment: Miért lennénk mások ha önmagunk is lehetünk?! Hisz mi tudjuk a legjobban, hogy milyen szeretni való, jóra törekvő emberkék vagyunk! :)


Hozzászóló: Paulus
(Ideje: 10-11-2005 @ 07:57 pm)

Comment: Nuca... Nuca...


Hozzászóló: Paulus
(Ideje: 12-27-2006 @ 12:33 pm)

Comment: Már azt hittem, valaki más írkál az én nevemben... akkor vettem észre a dátumot... de mit akartam evvel mondani, hogy: Nuca... Nuca...? Fogalmam sincs.


Irodalom ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.38 Seconds