[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 139
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 139


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: Amatőr Irodalmárok Klubja!


Amatőr Irodalmárok Klubja!
[ Amatőr Irodalmárok főoldala. | Regisztrálj! ]

Csatlakozz te is közénk! A tagjainknak lehetősége van saját írásaikat publikálni, és a többiekéhez hozzászólni.

Megbékélés (3)
Ideje:: 10-17-2005 @ 01:13 pm

A temetés

- Csodaszép idő van! – sóhajtott Klárika, és mélyet szippantott az áprilisi tavaszból, ahogy a temető fái között lépdelt. Szerette ezt a helyet. Valahogy megnyugtatta. Itt már békesség van, nem hallatszik be, hogyan dübörög a város a kerítés túl oldalán. Öt éve jár temetésekre búcsúztatni, de ez a mai, minden eddigin túl tesz. A fehér koporsó, és a fekete hintó már önmagában is különleges látványt nyújt majd, és valószínűleg a gyászolók nagy része csak egy szál rózsával érkezik, hiszen a legtöbben középiskolások, Júlia barátai, osztálytársai, vagy a sportegyesület tagjai. Klárikának is volt három gyereke, és mikor írta a beszédét, nem bírt szabadulni a gondolattól, hogy de jó, hogy nem vele történt. Pontosan tudta, egyetlen szülő sem hibázhat akkorát, hogy okolni lehessen egy ilyen tragédiáért.
Ő is olvasta Júlia naplóját. Pontosan olyan lesz a temetése, ahogy azt előre megálmodta. Gyönyörű!

Fél órával a temetés megkezdése előtt már óriási tömeg gyűlt össze a ravatalozó előtt. A csendben csak a madárcsicsergés jelezte, hogy az élet megy tovább, az emberek mozdulatlanul álltak, lehajtott fejjel.
Pontosan két órakor Klárika a mikrofonhoz lépett, és elkezdte felolvasni a beszédét.

- Azért gyűltünk ma itt össze, hogy elbúcsúzzunk Csengeri Júliannától, aki mindössze 15 évesen hagyott itt bennünket. Elképzelni is nehéz, hogy milyen küzdelmet kellett megvívnia egy ilyen fiatal lánynak önmagával, hogy az élet összes szépsége és ígérete ne legyen elegendő ahhoz, hogy maradásra bírja. Sikeres volt, szép és fiatal. Mindaz, amiről az emberek többsége azt hiszi, elegendő a boldog élethez. A sportban elért eredményei alapján nagy jövőre számíthatott. Ő azonban másként döntött.
Júlia mindig is tudatosan irányította az életét. Öt éves korában ő maga kérte édesanyját, hogy vigye el az uszodába, mert ő úszni akar. Mindig is fegyelmezett, erős akaratú sportolónak tartották edzőtársai is. Most azonban búcsú nélkül itt hagyta szüleit, testvérét, rokonait, barátait. Tartozik egy köszönettel, amit én szeretnék helyette tolmácsolni.

Kedves anya! Köszönöm, hogy a világra hoztál, hogy sírtál, mikor első nap az óvodában magamra hagytál. Köszönöm, hogy nem engedtél sérülten rajthoz állni, és köszönök minden szép pillanatot, amit együtt töltöttünk.

Kedves apa! Köszönöm, hogy éjjel felkeltél, ha féltem, és hozzád bújtam. Köszönöm, hogy mindig a kislányod maradhattam, és köszönöm, hogy nem mozdultál mellőlem egyetlen percre sem a versenyek alatt.

Kedves Júlia! Kívánom, hogy találd meg végső nyugalmadat. Mindazok, akik most eljöttek, hogy búcsút vegyenek tőled, nem felejtenek el téged.

Klárika után búcsút vett Júliától az úszószövetség főtitkára, majd a gimnázium igazgatója, végül az egyik osztálytársa játszott egy számot hegedűn.
Mielőtt lezárták volna a koporsót, Sándor még Julcsi mellé tette a zöld mackóját. Aztán csak a kalapácsütések hallatszottak. A fehér selyem úgy fénylett a koporsón, mint mennyasszonyon a ruha. Négy fekete ruhás ember vitte Júliát a hintóig. Sándor úgy szorította Edit kezét, hogy úgy tetszett, mindjárt összeroppantja. Editre rá sem lehetett ismerni. A fájdalom élettelenre gyűrte a vonásait.
Mikor leeresztették a földbe a fehér selyembe öltöztetett faládát, szülei rádobták a földet, majd pillanatok alatt beborították a rózsák, mellyel a némán odasereglő diákok köszöntek el.

Edit monológja

A temetés utáni napokban Edit ráébredt, hogy Julcsi végleg elment. Hiába tudta, hogy ott van a hullaházban lefagyasztva, amíg a teste nem került a fölbe, képtelen volt beletörődni, hogy örökre elvesztette. Az elméje egész nap zakatolt: „meghalt”, de valami ott belül tiltakozott, „az lehetetlen!”. És hiába kapta az injekciókat! Azok csak erőtlenné tették, de a belső hangoktól nem tudták megóvni. Most azonban, hogy a szeme előtt zárták rá a szemfedőt, és eresztették le a sírba, valami benne is megváltozott.
- Meg kell tanulnom újra lélegezni! Meg kell tanulnom újra járni. Meg kell tanulnom Julcsi nélkül élni! –erre a gondolatra megint rázni kezdte a sírás, de elhatározta, most gyógyszer nélkül végi csinálja.
– Talpra fogok állni! Igenis, talpra fogok állni! Ha képes voltál itt hagyni engem szó nélkül, akkor nem érdemled meg, hogy belerokkanjak a fájdalomba – mondta dühösen Julcsinak.
Szinte látta maga előtt. Látta, ahogy szemrehányóan néz rá, és nem szól semmit.
– Miért nem voltál képes elmondani, mi bajod van? Azt hiszed, csak neked fájt, hogy egyedül vagy? Azt hiszed, jogodban állt hallgatni? Annyira szerettem volna jól csinálni! Annyira szerettem volna jó anya lenni! Hol rontottam el, mondd! Szólj már, az istenit! – Julcsi eltünt Edit szeme elől.
– Ezt csináltad mindig. Elbújsz magadba, ha én kiborulok. Pedig szerettelek! Érezned kellett, hogy szeretlek! Emlékszel? Mikor először levittelek az uszodába. Azt mondtad, soha nem akarsz kijönni a vízből. Én meg azt mondtam, akkor én is a vízbe költözöm. Vagy emlékszel, mikor sírtál, hogy Jenő bácsi nem ért hozzád, és azt akarod, hogy én parancsoljak neked? Mindent kitaláltál magadnak, mindent! Engem miért nem találtál ki, mondd! Most becsapva érzem magam. Eljátszottad a szófogadó kislányt, s közben a halálra készülődtél. Hát jó. Ha te így, én is így.

- Holnap bemegyek az uszodába edzést tartani –szólt Edit Sanyinak.
- Viccelsz?
- Nem. Azt akarom, hogy a szemembe mondják, amit gondolnak. Elegem van ebből az udvarias részvétből.



Utoljára változtatva 10-17-2005 @ 01:16 pm


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Irodalmár profil
Irodalmár profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: hori
(Ideje: 10-18-2005 @ 12:06 pm)

Comment: Én nem ítélek el senkit. Mindazonáltal lehetett a családban valamiféle kommunikációs zavar, mert apró jelek biztosan voltak, amik a tragédiára utalhattak. Ez pedig a szülők felelőssége. Beszélgetni kell! A serdülőkorban meg pláne oda kell figyelni. Ezt mint tanár mondom. Az élet persze megy tovább, de soha nem lesz már olyan, mint azelőtt! Az „Edit monológja” nem tudom, hogy miért így, de te tudod... Ez a rész is tetszett. :)


Hozzászóló: agnes
(Ideje: 10-18-2005 @ 01:48 pm)

Comment: Miért nem voltál képes elmondani, mi bajod van? Azt hiszed, csak neked fájt, hogy egyedül vagy? Azt hiszed, jogodban állt hallgatni?....Jó kérdések....és valahol félelmetes,....Nagyon jól irsz,...Van min gondolkodni az olvasónak....


Hozzászóló: khama
(Ideje: 10-18-2005 @ 02:20 pm)

Comment: Azon gondolkodom, Edit miért a lányától kérdezi hol is rontotta el... Senki nem tökéletes, követünk el hibákat, tévedünk. De! Ezt tudjuk és tudnunk kell. Az eddigi képből egy átlagos családot láttam. Nem rosszabbat, nem jobbat a többinél. Azt érzem, valaminek még lennie kell a háttérben, amitől a gyerek erre a lépésre szánta el magát.


Hozzászóló: szimbolum
(Ideje: 10-18-2005 @ 02:44 pm)

Comment: Az ember ilyenkor elgondolkozik,vajon ez nálunk is előfordulhatna? Persze hogy rávágnám : Nem! Mekkora tévedés ! Régen Nekem is voltak öngyilkos gondolataim, pedig Anyu igazán figyelt ránk,rengeteget beszélgettünk és mégis..... Nagyon jól írsz!


Hozzászóló: enigma
(Ideje: 10-18-2005 @ 03:27 pm)

Comment: zavarban vagyok.


Hozzászóló: LunaPiena
(Ideje: 10-19-2005 @ 12:20 pm)

Comment: A semmitmondó udvariaskodó szavak nem használnak egy tragédiánál (és minden halál az, a hátramaradt élőknek), de a vádaskodás sem megoldás. Jó kis fórumtéma is lehetne ebből, felelős-e a szülő, vagy bárki hozzátartozó, ha valaki úgy dönt, nem akar tovább élni.... Folyt. köv.???


Hozzászóló: EnolaG
(Ideje: 10-22-2005 @ 04:34 am)

Comment: nem kell sem jobb, sem rosszabb körülmény, nem nagy tragédia, sem kicsi, nem kell, hogy tökéletesen tökéletes legyen, nem kell, hogy tökéletesen tökéletlen legyen, nem kell se kémia, se fizika, se biológia, talán elég egy túl hasonló, egy teljesen különböző természet ugyanott, ugyanúgy, példának, vagy karikatúrának állítva, talán még az is túl sok... valami véletlen, szerencsétlenség, egy rosszul meghozott döntés még az óvodában...


Irodalom ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.37 Seconds