Noah valamikor
neonfényreklám
szeretett volna lenni.
Olyan mint a nő a hatcsöcsű
felett a sarkon.
Állandóan éles, időnként mégis
vibráló kontúrral.
Az a fajta, aki tűsarkú cipőben
fogja a tálcát, és kéken gőzölgő
kávét tart a város
egy aprócska szeglete fölé
ellenállva az időnek.
Alatta Mokka felirat,
még lejjebb: az ajtó,
melyen át ki-be járnak
mindenféle népek.
Párocskák, akik nyíltan vállalják
szerelmüket.
Aztán a lopakodók, a sunyi szabályszegők,
nyápic férjek akik két fürdetés
között
ugranak le egy fröccsre, majd a
pulthoz ragadnak.
És nők, nők, mindenféle nők!
Szépek és otrombák
mosolygósak és zsémbesek,
büszke tartásúak
és görnyedt hátúak
egyenes járásúak
és dülöngélők.
Kiegyensúlyozottak és idegesek.
A hasukat nézők és a flamingó nyakúak.
A mandula és a gülüszeműek.
A szakadtak és a pipiskedők.
A szép szavúak és az
ocsmányszájúak.
A reménykedők és
a csalódottak.
Noahból sosem lett
neonfényreklám. Noah
villanyszerelő.
Ő tartja karban a Nőt.
Amikor ujjai köré csavarja a
drótokat,
a város kicsiny szeglete felett
a százéves sokablakos ház erre
néző homlokzatán,
kibillen körvonalaiból a csésze,
és aljáról
gyanútlan járókelők fejére
kabátfelhajtókájára
löttyen az évtizedek óta mindig
egyforma kéken
gőzölgő kávé
keserű maradéka.
|