[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 159
Tag: 0
Rejtve: 1
Összesen: 160


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: Amatőr Irodalmárok Klubja!


Amatőr Irodalmárok Klubja!
[ Amatőr Irodalmárok főoldala. | Regisztrálj! ]

Csatlakozz te is közénk! A tagjainknak lehetősége van saját írásaikat publikálni, és a többiekéhez hozzászólni.

oszlopos példa
Ideje:: 10-22-2005 @ 03:33 am

egyszer volt, hol nem volt, talán nem is volt sohasem, volt egyszer egy közepesen hosszú út budapesttől váchartyánig. volt egy fiú, és volt egy férfi.
 
az a fiú hasonlított rád, ha hiszed, ha nem, legalábbis arra a néhány percre, míg feltette azt a bizonyos kérdést. az a bizonyos kérdés pedig, ami miatt ez az egész kis történet elhangzott, valahogy így szólt (bevezetővel együtt):
 
-észrevettem, hogy nagyon sok embert bántok meg. régebben még szándékosan voltam velük olyan, amilyen, de most már szinte reflexből cselekszem. nem szeretném, ha ez így lenne, nem szeretném a szeretteimet, első sorban anyukámat bántani, mert nem érdemli meg. szeretnék jó lenni. szerinted hogyan lehetne ezt megvalósítani?
 
akkor a férfi elgondolkozott. ez a férfi mindig komolyan veszi, ha kérdeznek tőle valamit, pláne, ha ilyen fontosat. és ennek a férfinek mindig vannak kész, előregyártott válaszai mindenre, főleg a fontos dolgokra, csak elő kell kaparnia valahonnan az agya egyik mélyebb szegletéből.
 
szóval, ez a férfi elgondolkozott, talán egy kicsit a bajszát is megrágogatta, persze közben egész végig koncentrált az útra, hiszen már késő volt, teljesen sötét. és végül elkészült a válasz.
 
-nem szoktam példabeszédekkel élni. nem nagyon szeretem őket, túlságosan is általánosítanak, ezért nem lehet hasznát venni szinte egyiknek sem. de van azért néhány, ami egész jó a maga módján, ezek közül az egyik egészen pontosan ráillik a mostani helyzetedre. nem azért mondom el, hogy utána vitatkozzunk rajta, csak hallgasd meg, ennyit kérek tőled, még elgondolkoznod sem muszáj az értelmén.
 
 
 
 
volt egyszer egy fiú.
 
ez a fiú nagyon sok embert megbántott, és egy nap a következő kérdéssel állt az apja elé, akit nagyon tisztelt, mint mindenki a környező tanyákon és még a faluban is, hiszen bölcs volt, bántani sem akart senkit sem. kedves és jó volt az emberekhez világéletében.
 
-apám, én nagyon sok embert bántottam meg eddig, többségüket, bevallom saját akaratomból, de most változtatni akarok ezen a szokásomon, kérlek, segíts, hogyan tehetném ezt meg.
 
mire az apa elgondolkozott, rágyújtott a pipájára, majd azt mondta a fiúnak:
 
-nézd, fiam, van ez a terasz itt, ahol ülök. aztán van ennek a terasznak egy oszlopa, amire föltekerednek a rózsák. azt mondom én neked, hogyha megbántasz valakit, akkor verj ebbe az oszlopba egy szöget, de jól ám, legalább annyira, amennyire megbántottad azt az embert.
 
meg is fogadta a fiú a tanácsot. minden egyes bántó mondat, szó, gesztus, sírásra torzult arc, ökölbe szorult tenyér után ütött egy-egy szöget az oszlopba, kíméletlenül, úgy, ahogy bántotta társait, vagy akár idegeneket is.
 
telt, múlt az idő, a fiú elhatározása mélyebb gyökeret eresztett, és bizony látta, ha máshol nem is, de legalább az oszlopon, mennyi embert bánt, mennyi keserűséget, rossz napot okoz, és ezek a szögek eleinte az évekkel, majd a hónapokkal, hetekkel és napokkal is ritkultak, mígnem már nagyon régen nem vert be az oszlopba egyetlen egy szöget sem. akkor újra odaállt az apja elé.
 
-nézd, apám! már két éve nem vertem be egyetlen újabb szöget sem. most már letettem arról, hogy bántsam az embereket.
 
megnézte az apja, és azon az oszlopon bizony nem nagyon talált egy-két szabad centimétert, ahova ne lettek volna szögek ágyazódva.
 
-no mármost - kezdte az apja a teraszra helyezett hintaszékbe telepedve, pipázva. - ha tényleg komolyan gondoltad, amit akkor mondtál nekem, akkor még egy feladatod hátra van. nem elég, hogy nem bántod az embereket, ki is kell egyenlítened a mérleget: segíts nekik a legjobb tudásod szerint. ha valakinek az arcán hálás mosolyt látsz, akkor húzz ki egy szeget az oszlopból.
 
a fiú ezt a tanácsot is megfogadta.
 
nem volt elég csupán segítenie másokon: jól kellett segítenie másokon. eleinte nem tudta a fiú hogyan kell, de eszes volt ő, nem kell félteni, végül mégiscsak belejött.
 
az a nap is elérkezett egyszer, bizony, mikor már nem volt mit kihúzkodnia, viszont még mindig segített az embereken. akkor odaállt újból az apja elé.
 
-apám! meggyógyultam! már nincs mit kihúzzak az oszlopból és az emberek megsegítése nagyobb örömmel tölt el, mint annak előtte, mikor bántottam őket.
 
az apja bólogatott, rágyújtott a pipájára, aztán odavezette a fiút az oszlophoz, és rámutatott.
 
-mit látsz, édes fiam?
 
-lyukakat édesapám...


Utoljára változtatva 10-23-2005 @ 08:11 pm


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Irodalmár profil
Irodalmár profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: EnolaG
(Ideje: 10-22-2005 @ 03:53 am)

Comment: persze az illető fiúcska, akinek mesélték, utána rögtön belekötött, és kijelentette, ennek nincs semmi értelme, több órán keresztül tartó vitát provokált. az élet nem lehet tökéletes...


Hozzászóló: Anna1955
(Ideje: 10-22-2005 @ 11:00 pm)

Comment: Nagyon jól írsz, nagyon tetszett a történet...:)))


Hozzászóló: enigma
(Ideje: 10-23-2005 @ 04:52 pm)

Comment: nálam szerintem leszakadt a verenda oszlop...de ezt nekem mért nem soha??


Irodalom ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.32 Seconds