[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 248
Tag: 1
Rejtve: 0
Összesen: 249

Jelen:
Tagi infók Almasy Küldhetsz neki privát üzenetet Almasy Almasy


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: Amatőr Irodalmárok Klubja!


Amatőr Irodalmárok Klubja!
[ Amatőr Irodalmárok főoldala. | Regisztrálj! ]

Csatlakozz te is közénk! A tagjainknak lehetősége van saját írásaikat publikálni, és a többiekéhez hozzászólni.

Megbékélés (4)
Ideje:: 10-26-2005 @ 11:15 am

Labdaadogatás

Sanyi közben építgette a maga külön kis világát. Mint egy nyomozó, gyűjtötte az anyagot, minden kis részletet megvizsgált, mintha minden mondat és minden szó tárgyi bizonyíték volna. Nyomokat keresett, amelyek segítségével végre összeáll a kép: miért ölte meg magát Julcsi.
A web oldallal eredetileg emléket akart állítani a lányának, de most egyben az anyaggyűjtés helye is lett. Feltette a naplót, mint egyetlen kiindulási alapot, amely bepillantást nyújthat Julcsi gondolataiba. Bár a neveket kipontozta belőle, Julcsi barátai azonnal követelni kezdték a nyilvánosságra hozatal megszüntetését. Sanyi utána érdeklődöttt, és miután megtudta, hogy a nevek törlésével nem sért személyiségi jogokat, úgy döntött fent hagyja a naplót. Egyetlen egy kérdés lebegett a szeme előtt, amely egy pillanatra sem hagyta nyugodni: MIÉRT!?

Tisztában volt vele, hogy amíg erre nem kap választ, addig képtelen lesz elfogadni a helyzetet, amiről ugyan tudta, hogy ami megtörtént, az megváltoztathatatlan, de pusztán a tény, hogy az idő visszafordíthatatlan elemi erejű dühvel töltötte el.
Legjobban a csomó izgatta. Honnan tudta ez a gyerek, hogyan kell ilyen csomót kötni?
Lehetőséget sem hagyott magának a túlélésre! Ezen nem csodálkozott, hiszen Julcsi ilyen volt. Ha valamit elhatározott, akkor azt tökéletesen végig is csinálta. Tehát nem az volt a kérdés, hogy miért nem hagyott Julcsi lehetőséget a túlélésre, hanem az, hogy honnan ismerte meg a csomózásnak ezt a módját? Nyilván beszélnie kellett valakivel a halálról is. Hogyan lehetséges, hogy a legközelebbi barátai sem tudták mire készül? Nem! Ez így nem mehet tovább! Beszélnie kell az iskolatársaival, a barátaival.

Mikor az igazgatónő meghallotta a kérést, hogy Julcsi apukája be akar jönni az iskolába beszélgetni a diákokkal az első gondolata az volt, hogy elzárkózik a kérés elől. Az események már így is eléggé megzavarták az iskola rendjét, nagyon nem hiányzik, hogy újabb problémákkal nehezítsék a gyerekek érzelmi életét. De ismerte az apukát, tudta, hogy ugyanolyan konok, mint Julcsi volt, a végén még a sajtóhoz fordul, az pedig mindenképpen ártana az iskola jó hírének. Rövid gondolkodás után engedélyezte, hogy Csengeri apuka részt vegyen a tizedik cé osztályfőnöki óráján.

- Gyerekek! –kezdte az osztályfőnök. – Julcsi apukája azért jött ide, hogy beszélgessen veletek Julcsi halálának körülményeiről. Kérlek nbenneteket, hogy lehetőség szerint segítsetek neki a válaszadásotokkal megérteni, vajon Julcsi miért döntött úgy, hogy véget vet az életének.
- Mi a fenének jött ide? – ordította G. Péter a padból. –Mit játssza meg az aggódó szülőt? Le se szarta a gyerekét, most meg idejön, hogy lássuk milyen baromi jó apja volt! Menjen a fenébe!
- Péter, kérlek! Menj ki a teremből, ha ilyen hangnemben tudsz csak beszélni.
- Hagyja csak! - szólt Sanyi! – Igazad van. Julcsi már meghalt. De azt képzeled, csak mi tehettünk volna érte valamit? Azt képzeled, ti mindent megtettetek? Többet volt köztetek, mint otthon! Ti, akik a barátainak valljátok magatokat nem vettétek észre hogy bajban van?
- És ha észrevettük, nagy okos! Mit kellett volna tenni? Rohanjunk anyucihoz, hogy felejtse már el azt a qrva vidéki házat, mert Juli nem akar elköltözni a panelból, mert neki itt vannak a barátai. Megkérdezték egyszer is, hogy akar- e abba a francos faluba költözni?
- Csak nem azt akarod mondani, hogy Julcsi azért vetett véget az életének, mert el akartunk költözni?
- Engem aztán baromira nem érdekel, hogy maga mit hisz. Ott van abban a rohadék naplóban, hogy ivott, az anyja meg üvöltött vele. Minek jött ide! Ránk akarja verni a balhét?
- Azért jöttem ide te kis szarzsák –sziszegte Sanyi a fogai között –mert ti mostátok be Julcsi agyát azzal, hogy meghalni milyen nagyszerű dolog! Tudok róla, hogy eljátszadozott a gondolattal, hogy milyen szép is lesz minden, ha meghal, tudom, hogy valaki megtanította csomót kötni…
- Apuka ennek semmi értelme így –szólt közbe tehetetlenül az osztályfőnök.
- Lehet, hogy tőlem tudja –hallatszott egy hang a hátsó sorból.
- Leheeet? –üvöltötte Sanyi.
- Igen. Lehet –felelte megszeppenve Gavros. –Falmászó vagyok. Kérdezgetett a csomózásról, hogy melyik milyen… Én meg elmondtam neki mindent amit tudok. Nem gondoltam, hogy ezért akarja tudni –és a fiú elkezdett zokogni.
- Apuka, kérem. Fejezzük be –nézett rá szigorúan az osztályfőnök. – Senki nem akarta, hogy Julcsi meghaljon. Ezek még gyerekek.

Sanyi érezte, hogy elvesztette a játszmát. Most már tudja, hogy kitől tanult Julcsi csomót kötni, de a kérdés épp oly megválaszolatlan maradt, mint volt: MIÉRT?
Szüksége van Editre. Miért nincs itt vele?
Hogyan képes bemenni edzést tartani, mintha mi sem történt volna?
Leült egy padra az iskola melletti parkban.
Észre se vette, mikor ráesteledett.



Utoljára változtatva 10-26-2005 @ 11:15 am


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Irodalmár profil
Irodalmár profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: khama
(Ideje: 10-26-2005 @ 11:37 am)

Comment: AZ a napló... nem létezik, hogy csak puszta háttér információk vannak benne. Jelek...hangulati elemek, indulatok, kételyek, érzések a leírt szavak mögött... Várom a folytatást Szemilla.


Hozzászóló: LunaPiena
(Ideje: 10-26-2005 @ 12:02 pm)

Comment: Már vártam a folytatást. Azért "apuka" se semmi, vádaskodik - de ilyenek vagyunk. Tudod mi a furcsa, hogy a következő mondatod más irányba gondolkodtatott el: "MIÉRT? Tisztában volt vele, hogy amíg erre nem kap választ, addig képtelen lesz elfogadni a helyzetet, amiről ugyan tudta, hogy ami megtörtént, az megváltoztathatatlan, de pusztán a tény, hogy az idő visszafordíthatatlan elemi erejű dühvel töltötte el." Szerencsére nem volt ilyen tragédia az életemben, de ahogy ezt leírva láttam, rájöttem, hogy az apróbb tragédiákra, egy elmúlt és talán sosem volt szerelemre is igaz. A miértekre keresnénk a választ, csak nem tudjuk, hol, kinél, hogyan, és főleg azt nem, hogy megéri-e...


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 10-26-2005 @ 12:46 pm)

Comment: Khama:) Persze.. biztosan vannak ilyenek, de látni is akarni kell, vagy hogy is van ez:) (köszönöm!)


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 10-26-2005 @ 12:47 pm)

Comment: Luna:) Elkaptál... (óóó)


Hozzászóló: hori
(Ideje: 10-26-2005 @ 02:20 pm)

Comment: Szóval… úgy tűnik, hogy nincs igazi válasz (egyelőre). Serdülőkori gondok persze lehetnek. A hormonok, stb. A szülő iszik, kiabál, de valahogy nem iszik mindig, és nem kiabál mindig. Ahogy olvasom, nem is tudatlan szülők, sőt… Akkor miért? Esetleg akad újabb feljegyzés valahol, esetleg egy "bűnös" szerelem/viszony/esemény...? :))) Valamit titkolnia kellett nagyon, és nem tudta feldolgozni? A túlhajtást sem fogadom el, sem azt, hogy elköltöztek. Valami kellene a végére!Ugye? Rajta! :))


Hozzászóló: soman
(Ideje: 10-26-2005 @ 06:42 pm)

Comment: Azon rágódom, mennyire volt életszerű az iskolába bemenetel, és a nyílt színvallás az osztályfőnöki órán... Nekem nagyon mellbevágóan hatott. Persze, a halál se életszerű jelenség, mi? Jól írsz nagyon szemilla, én is kíváncsian várom, lesz-e megbékélés vajon az ok kinyomozásával...


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 10-26-2005 @ 07:38 pm)

Comment: Hori:) most úgy jártam, hogy valamit megéreztem, amit le kell írnom... és mintha semmi közöm nem lenne hozzá, csak várom, hogy mikor akar kibújni belőlem... te ezt biztosan érted... tudom, mit akarok mondani, de azt hittem rövidebb lesz... és én csodálkozom a legjobban, hogy talán még mindig nem az utolsó rész következik... (ez van) és köszönöm!


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 10-26-2005 @ 07:43 pm)

Comment: kedves Soman:) nagyon köszönöm a hsz-t... nem a dicséret miatt, hanem mert meggyőztél, megértettem valamit, amit én is másképp hittem: a megbékélést nem a tények megértése hozza el....


Hozzászóló: Fata_Morgana
(Ideje: 10-28-2005 @ 06:41 am)

Comment: Jaj, ez nagyon eltalált! :( Egyetlen törés sincs a történetben, úgy "forgatod" a mondatokat, hogy pillanatok alatt a végére értem. Egyre inkább dühítő, hogy a választ keresi, mert nem fogja megtudni, csak is a saját maga által kreált magyarázattal érheti be, sajnos, mert nincs már, aki hitelesíthetné...


Hozzászóló: Fata_Morgana
(Ideje: 10-28-2005 @ 06:46 am)

Comment: Pardon, még egyszer, mert közben rájöttem, hogy milyen igaza van Lunának a múltra vonatkozólag! Az a legrosszabb, hogy a halottnak elhisszük, hogy őszintén megválaszolhatná a kérdést, ha módjában állna, míg az önként eltávozónak minden mondatát elemeire bontjuk, hogy kihámozzuk belőle az igazságot, mert az ember gyáva, nem akarja megbántani a másikat, ezzel saját magát leértékelni visszamenőleg, így legtöbbször a válasz is hamis, az igazság nem követelhető senkitől!


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 10-28-2005 @ 11:42 am)

Comment: Drága Fata:) Azt hiszem az ilyen hozzászólásokért érdemes írni:)


Hozzászóló: Fata_Morgana
(Ideje: 10-28-2005 @ 12:25 pm)

Comment: Hát igaz, ami igaz, gondolkodni jó, gondolkodásra sarkallni meg szintén jó, de azt hiszem nem ezek az elsődlegesek, hanem az alkotás öröme, ami minden visszajelzés nélkül elegendő kellene, hogy legyen... ;)


Irodalom ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.36 Seconds