[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 293
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 293


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: Amatőr Irodalmárok Klubja!


Amatőr Irodalmárok Klubja!
[ Amatőr Irodalmárok főoldala. | Regisztrálj! ]

Csatlakozz te is közénk! A tagjainknak lehetősége van saját írásaikat publikálni, és a többiekéhez hozzászólni.

Róza mama cukorkája
Ideje:: 11-07-2005 @ 01:52 pm

Róza mama épp a vitrines szekrényben törölgette a port, mikor betoppant Lillácska.
- Ó, milyen kellemes meglepetés! – mosolygott kedvenc unokájára. –Egy szem cukor? –kínálta Lillácskát, és megemelte a porcelán csoda tetejét.
- „Egy szem cukor, és varázsló lehetsz, míg lassan szopogatva eltünteted”
- Úgy bizony! – nevetett Róza mama. –Hát még mindig emlékszel rá?
- Hajaj, de még mennyire! Ha tudnád, mama, hogy mennyit törtem a fejem, hogy kilopjam a vitrines szekrény kulcsát a zsebedből. Arról álmodoztam, hogy egyszer egy egész zacskó cukorral teletömöm a szám. Az, az egy szem, olyan kevésnek tűnt.
- Most már megteheted –évelődött Róza mama. - Most már meg. De csak ennek az egy szem cukornak van íze, amit tőled kapok. Hiába. Úgy látszik ebben áll az igazi varázslat – ölelte át a lány nagyanyja vállát.
- Csak nincs valami baj? –fúrta tekintetét Róza mama, Lillácska szemeibe.
- Nem. Baj, az nincs, csak..
- Csak?
- Csak Robi megkérte a kezemet.
- Nahát! - Csapta össze a kezét Róza mama! - Akkor küldök egy szem cukorkát Robinak is.
- Jaj, mama, ne bolondozz! Félek.
- Félsz? –Róza mama még a szemüvegét is levette, hogy jobban lássa Lillácskát. – És mitől félsz? Hiszen azt mondtad, szereted.
- Persze, szeretem, de én nem akarok a felesége lenni. Én senki felesége nem akarok lenni. Szerintem bőven elég lenne, ha összeköltöznénk, aztán meg majd idővel kiderül, hogy tudunk-e együtt élni, vagy sem.
- Értem –komolyodott el Róza mama, és be is zárta kulcsra a vitrines szekrényt. A kulcsot a köténye zsebébe tette.
- Te ezt biztosan nem helyesled, de változott a világ, mama!
- Ugyan már, mit számít, hogy én mit helyeslek, és mit nem. Felnőtt nő vagy, azt teszel az életeddel, amit akarsz.
- Mama, pontosan tudod, hogy nekem számít mit gondolsz. Azért is jöttem ide.
Róza mama előszedte a cérnás dobozt és elkezdte feltekergetni a lemaradt szálakat.
- Ha jól belegondolok, még örülök is neki, hogy nem most vagyok fiatal –mondta, mintegy magának. Az én időmben legalább nem kellett gondolkodnia azon az embernek, hogy összeházasodjon-e vagy sem. Ha eljött a lány ideje, férjhez ment. Ez volt a dolgok rendje.
- De honnan tudjam, hogy Robi az igazi? Anyáék is elváltak, Tóni bátyja megcsalta a feleségét, Gergőék meg folyton veszekednek. Nem mondhatnám, hogy túlságosan vonzó intézmény a házasság.
- Ó! „Vonzó intézmény” –ismételte Lillácska szavait Róza mama gúnyosan – Reklámot kellene neki csinálni, igaz? „Csak bekap egy kapszulát, és máris boldog lesz!” vagy „Éjjel szórja be a férjét hintőporral és reggelre megjavul!” –Róza mama olyan dühösen tekergette a cérnaszálakat, mintha legalábbis azok lennének a felelősek a világ állásáért.
- Nem. Nem így gondoltam. –ült le a karosszékbe Lillácska megszeppenve.
- Tudod, kislányom a házasság egy történet. Egy történet, amit két ember ír. Azt kell eldöntened, akarsz- e ezzel a fiúval történetet írni? Csak ez számít. Hűség? Ugyan már! Miféle értéke van a hűségnek, ha nem szerelemből fakad? És hogyan is lehetne hűtlen, aki szerelmes? Nem a hűség az, ami összetartja a házasságot, hanem a közös sors.
- Közös sors – ismételte Lillácska. – De honnan tudjam, hogy milyen lenne Robival a közös sorsunk.
- Jaj, kislányom! Nem az a kérdés, hogy milyen lesz, hanem akarod-e, hogy bármilyen is lesz – közös legyen a sorsotok? Lesz benne bánat, lesz benne öröm is, de csak annak lesz története, aki elég bátor, hogy egy másik emberrel összekösse az életét.
Lillácska hosszan hallgatott. Róza mama lezárta a doboz tetejét.
- Mióta nagyapád meghalt, igazából semmiről sem szól az életem. Teszek- veszek itt egész nap, ha eljön az ebéd ideje, megterítek magamnak, mert megígértette velem, hogy az evésnek megadom a módját. De nincs senki, aki ismerné a történetemet, vagy akinek én ismerném a történetét. Amíg nagyapád élt, ő látta a szememben a bánatot. Ismerte arcomon a vonalakat. És ha történt velem valami, az vele is történt. Hidd el, Lillácska, szép dolog házasságban élni, ha van türelme kivárni az embernek a történet végét.
- Azt hiszem, értelek, nagyikám! Kivételesen nem kaphatnék még egy szemet abból a cukorból? – sóhajtott Lillácska, és úgy tekintett a vitrines szekrény felé, mint 15 évvel ezelőtt, mikor még épp csak Róza mama kötényének tetejéig ért.


Utoljára változtatva 11-07-2005 @ 01:52 pm


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Irodalmár profil
Irodalmár profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: Anna1955
(Ideje: 11-07-2005 @ 11:53 pm)

Comment: Nagyon jó írás, képszerű, mintha elöttem játszódott volna az egész... Nagyon tetszett....:))) És a cukorka nagyon finom, érzem az ízét...:)))))


Hozzászóló: boblogan
(Ideje: 11-08-2005 @ 01:12 am)

Comment: Lillácska, szerintem hallgass Róza mamára, érdemes! :) Kedves történet, öröm volt olvasni. :)


Hozzászóló: hori
(Ideje: 11-08-2005 @ 02:56 am)

Comment: Nagy igazsága van a mamának! :) Jól megírtad!


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 11-08-2005 @ 05:14 am)

Comment: Angyallány:) Örülök! Egy szem cukor jut neked is minden napra.


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 11-08-2005 @ 05:15 am)

Comment: Bob:) Lillácska is én vagyok, meg Róza mama is:) De majd igyekszem...


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 11-08-2005 @ 05:16 am)

Comment: Hori:) Na, persze! Így húsz után, jobban látszik az élet... Nagyon köszönöm!


Hozzászóló: prayer
(Ideje: 11-08-2005 @ 06:54 am)

Comment: Nem csak a lány bizonytalan a házasság előtt. Emlékszem, én is elszaladtam volna az utolsó napon, de a lendület vitt előre. A történetedben Róza mamának nagyon szimpatikus szerepet adtál. A nagymamák akkor válnak angyalokká, amikor unokái születnek, és nem akkor, amikor csendben elmennek.


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 11-08-2005 @ 08:04 am)

Comment: Prayer:) Jó ez a mondás a nagymamákról... tetszik!


Hozzászóló: Anonyma
(Ideje: 11-08-2005 @ 09:15 am)

Comment: Ha lenne mindenkinek egy Róza mamája...sokkal kevesebb válás lenne! Én szerencsés vagyok , nekem volt. :) Remek írás! Kapsz egy cukorkát! :)


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 11-08-2005 @ 10:49 am)

Comment: Anonyma:))) körbeszaladt a szám:)))))))


Hozzászóló: Norvi
(Ideje: 11-08-2005 @ 11:48 am)

Comment: "- Tudod, kislányom a házasság egy történet. Egy történet, amit két ember ír. Azt kell eldöntened, akarsz- e ezzel a fiúval történetet írni? Csak ez számít. Hűség? Ugyan már! Miféle értéke van a hűségnek, ha nem szerelemből fakad? És hogyan is lehetne hűtlen, aki szerelmes? Nem a hűség az, ami összetartja a házasságot, hanem a közös sors." --- Nagyon egyet értek... Jó nagymamának és jó Lillának ismertelek meg...Tetszik az írás, és az utad se könnyű, de gazdag...


Hozzászóló: agnes
(Ideje: 11-08-2005 @ 02:10 pm)

Comment: Te egy Lillácska nevű nagymama leszel......... egyszer, majd.....de már tudod, mind azt ami sokszor, sok embernek még nagymama korában sem jutna eszébe.....Te érző, kedves, okos, széplelkű, bölcs,,,, Nagymama jelölt!!!! :)))


Hozzászóló: EnolaG
(Ideje: 11-10-2005 @ 12:47 am)

Comment: köszönöm


Irodalom ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.42 Seconds