[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 112
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 112


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: Amatőr Irodalmárok Klubja!


Amatőr Irodalmárok Klubja!
[ Amatőr Irodalmárok főoldala. | Regisztrálj! ]

Csatlakozz te is közénk! A tagjainknak lehetősége van saját írásaikat publikálni, és a többiekéhez hozzászólni.

elkésett példa
Ideje:: 11-08-2005 @ 11:27 pm

a szerencse gyermeke. kiválasztott. sokra fogja még vinni. (pláne apai örökségével)
mindnyájan ezt gondolták róla. mindannyian szerették, és tisztelték (kivéve talán a saját öccsét).
aztán elment.
szerencsét próbálni.
hamuba sült gesztenyék, friss narancslevek és forró ágyak siratták, kísérték az útján.
 

tegyük fel, hogy van egy testvérpár. mondjuk mind a ketten fiúk, a pontosság kedvéért, bár ez igazából nem nagyon számít. tegyük fel, hogy van egy idősebb, és van egy fiatalabb - szükségszerűen.
tegyük fel, hogy az egyikkel jobban bánik a sors, vagy a szülők, mondjuk tehetségesebb egy kicsit, jobban elfogadja magát egy hajszálnyival, őt illetik bizonyos előjogok, vagy egyszerűen csak nem olyan, mint a másik, és kész a baj, a testvére életre-halálra minden egyes percére féltékeny lesz.
persze, ez nem törvényszerű, ismerek én is "normális" testvérpárokat, de a többség bizony ilyen.
ott volt például az a kis sztori még az elején a földművessel, meg a vadásszal. vagy a második könyvben az a másik népszerű történet, ami igen hasonlít az enyémre is, egy apró módosítással.
 

kipróbálta a szerencsét, de pechjére volt saját szülőanyja, ezért a fortuna bizony mostohán bánt vele. mint minden valamire való pótmama (avagy apuka többedik felesége), nem szerette, ha próbára teszik a türelmét és jóindulatát, sőt, már-már visszaélnek vele.
tehát az idősebb fiú visszatért oda, ahonnan indult, a saját anyjához.
 

tegyük fel, hogy valakinek kinéz valami jó zsíros állás. meg is kapná, minden további nélkül, ha éppenséggel megtenné azt a kicsike szívességet, hogy elfogadja. akkor amikor kínálják neki.
ismerek olyan embereket (szerintem mindenki hallott ilyen esetekről, hacsak nem vele esett meg), akiknek félretettek egy jegyet a pénztárnál arra a bizonyos előadásra, amit csak akkor, csak ott egyszeri és megismételhetetlen alkalommal adtak le, aztán tíz perccel kezdés után ért a pénztárhoz...
 

kis szülőfalujában aztán szívesen fogadták, épp úgy, ahogy megígérték, amikor elengedték.
mielőtt hazatért volna a szülői házba, minden házhoz behívták, mindenhol megkínálták egy kupicával, mindenhol elmeséltették vele élete történetét, mit látott, mit hallott, mit szagolt, mit tapasztalt, milyenek a lányok, ott messzeföldön, és milyen italkülönlegesség jár egy ilyen különlegességnek.
aztán mire ő kérdezett volna, máris elrángatták a szomszédok.
 

vagy mondjuk egy egyszerű ebéd.
anya a kedvencemet főzi (esetleg a születésnapomra), amit tudvalevőleg senki nem szeret rajtam kívűl, viszont ha egy fél napig nem eszik meg, akár ki is lehet dobni. várnak.
várnak.
végül elalszanak a konfettiken, a görögtűzön az asztalra borulva.
én meg hazatántorgok másnap éjfélkor hullarészegen...
 

végül persze elérkezett a szülői házhoz is.
oda már senki sem kísérte.
az éjszaka közepén indult el, félig még álmodva a fogadtatástól és a mámoros percektől, melyeket egyik régi kedvese karjai között töltött el. hiába, ezek a hazai lányok!... soha nem tudott nekik ellenállni.
előzőleg persze megígérte neki, hogy nem fog nélküle elindulni, de talán egy kicsit megfontolandóbb lett volna a lány kérése, ha nem rögtön azután ígérteti meg vele a kézfogót.
soha nem tudott nekik ellenállni, de ezután sem akar, a többinek se.
 

talán egy akció.
valamelyik neves bútorházban éppen egy nagyon kényelmes franciaágyat kínálnak az eredeti ára harmadáért, és a huzata is éppen illik a padlószőnyeghez, sőt, még a nagyi régi komódjához is. de mindezt csupán egy hétig kínálgatják, azon belül is, amíg a készlet tart.
hétfőn, nyitásra érni oda, elsőnek lenni a sorban igen felemelő érzés, csak az a gond, hogy ezen a héten szekrénysort árulnak potom összegért.
 

szép, díszes, új festésű kapu, a legmodernebb technikával felszerelve, és a két legmodernebb rottveilerrel a faluban.
átmászna, ha nem fenyegetnék hangtalan morgással, a szemükkel tárgyilagosan kijelentve, ha bemászik, ők bizony nem kérdezősködnek, hanem csak egyszerűen átharapják a torkát.
nem maradt más, csak a csengetés.
hát csengetett, amíg bírt.
az öccse jött a kaputelefonhoz.
megtudta tőle, a szülei egy évvel ezelőtt elhunytak autóbalesetben.
a vagyon nem volt túl nagy, épp csak elegendő ahhoz, hogy hirtelen el tudják őket temetni tisztességesen. van róla kimutatás, megnézheti.
ja, hogy a modern ház, kerítés, a kutyák, a három autó a garázsban, amiből kettő hétvégi használatú ritkaság? míg a bátyj vándorúton volt, az öccs bizony keményen tanult. közgazdaságot, jogot, szociálpolitikát, most éppen a három saját vállalkozását vezetgeti, és bizony lehet, három év múlva talán indul a választásokon is.
 

mi történik, ha a tékozló fiú épp csak egy kicsivel később ér haza?
ki a hibás?
 

talán az a kézfogó.
talán egy másik, valahol messze.


Utoljára változtatva 11-08-2005 @ 11:27 pm


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Irodalmár profil
Irodalmár profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: LunaPiena
(Ideje: 11-09-2005 @ 07:49 am)

Comment: Talán nem is kell keresni azt, hogy ki a hibás, amikor már úgyis mindegy. Mi lett volna, ha... sosem tudjuk meg. Jobb elhinni, hogy semmi, vagyis ugyanez.


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 11-09-2005 @ 05:58 pm)

Comment: izé... zavarban vagyok... aszta!!! micsoda ötlet, és micsoda kivitelezés!!! és persze aggódom is: minden rendben van???


Hozzászóló: EnolaG
(Ideje: 11-09-2005 @ 10:26 pm)

Comment: hát persze, csak aggódom egy kicsit a jövőmért. meg aztán azt mondta a barátom, hogy tudok én írni, csak épp nincs miről. most keresem a megfelelő témát.


Hozzászóló: boblogan
(Ideje: 11-10-2005 @ 05:42 pm)

Comment: Igaza van a barátodnak, tudsz írni. Csak egy kicsit nehéz a stílusod. De nekem tetszik.


Hozzászóló: enigma
(Ideje: 11-23-2005 @ 02:15 pm)

Comment: everything is the right place.


Irodalom ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.36 Seconds