[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 254
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 254


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: Amatőr Irodalmárok Klubja!


Amatőr Irodalmárok Klubja!
[ Amatőr Irodalmárok főoldala. | Regisztrálj! ]

Csatlakozz te is közénk! A tagjainknak lehetősége van saját írásaikat publikálni, és a többiekéhez hozzászólni.

Haladék az élettől (2)
Ideje:: 11-10-2005 @ 11:35 am

Szigligeti Márton két óra múlva ért Debrecenbe. Rögtön a tábla után félre állt, és telefonált.
- Szia –szólt bele Szabina fátyolos hangon.
- Jobban vagy?
- Igen! Már sokkal jobban. Olyan jó, hogy felhívtál, így már tudom, hogy nem veszítettük el egymást. Már tudom, hogy majd láthatlak, és tudom, hogy el tudlak engedni, de azért fáj nagyon. Nem is gondoltam volna, hogy ennyire nehéz lehet.
- Tudod, most pont úgy érzem, mintha valami hülye amerikai film főszereplője lennénk. Olyan okosak és olyan szépek vagyunk, hogy néha azt érzem, ez még mindig nem a valóság – mondta a férfi keserűen.
- Igen, nekem is ez jutott eszembe – mosolygott a hang a vonal túlsó végén. – Úgy látszik, én csak arra tudok gondolni amire te. Szépek vagyunk; szerintem is.

Mikor másnap Márton felébredt a szállodában, döbbenten állapította meg, hogy boldog.
- Az nem lehet, hogy boldog vagyok! –nézett a tükörbe. –Miért is ne? Jó dolog helyesen élni! És mától fogva úgy élek majd, ahogy élnem kell. Nem feleselek többé a sorsommal, hiába állít önmagammal szembe. Tartozom ennyivel Szabinának. Tartozom ennyivel a szerelmünknek. És persze Zsuzsa is megérdemli, hogy szeressem.

Zsuzsa a felesége, jól menő fogorvos volt. Igazából neki köszönhették, hogy Budán, egy négy szobás lakásban élhettek. Mártont, sosem vonzotta az anyagi világ szédítő forgataga. Ő filozófus volt. Neki a gondolatok okozták a legnagyobb örömet. Mikor Zsuzsával megismerkedett, épp az fogta meg a nőben, hogy Zsuzsában megvolt mindaz, ami belőle hiányzott. Jól kiegészítették egymást. Zsuzsa pedig csodálta Mártont, aki olyan lelkesedéssel bírt beszélni Arisztotelészről, Platónról, Marcus Auréliusról és a többi filozófusról, mintha legalábbis gyerekkori barátai lettek volna.
- Az ember mit sem változott az idők folyamán. Novalis mondja: "Az ember folyton hazatér". Az alapkérdések mindig ugyanazok. A végső kérdés mindig ugyanaz. Hogyan kell embernek lenni? Avagy tehet-e mást az ember, mint amit természete megenged? „Nehéz dolog az embernek önmagát megismerni” –mondta Thalész. De van-e érdekesebb és izgalmasabb feladat az életben, mint a megismerés?

Miközben Szigligeti Márton ilyen és ehhez hasonló kérdésekkel meghódította Zsuzsa szívét, egyszerre csillogott a szemében egy kamasz fiú minden lelkesedése és egy aggastyán merengő tekintete. És ahogy jöttek a gyerekek, a férfi életében először azt érezte tartozik valahova. Zsuzsa persze szülés után legtöbbször már a harmadik hónapban visszament dolgozni, de Márton nem is bánta. Így övé volt az öröm, hogy láthatta felnőni a gyerekeit. Egyébként is mindig akadt egy-egy idős hölgy aki besegített. Csak mikor Szabinával találkozott, akkor ébredt rá, hogy milyen magányos volt a családjában. Szabina volt az első ember, aki nem csodálta Szigligeti Mártont, hanem értette.

A konferencián ott volt Kocsis Elemér is, Márton kollegája. Az előadás után kezet fogtak, majd Elemér mintegy mellékesen megkérdezte:
- Na, és hogy van Szabina?
Márton egy pillanatra azt hitte nem hallotta jól a kérdést, de aztán rájött, jobb lesz nyílt lapokkal játszani.
- Épp most szakítottunk -felelte, és egyenesen Elemér szemébe nézett.
- Ne mondd, öregem! Már az egész egyetem rólatok beszél. Azt mondták, akik láttak benneteket, hogy csak úgy ragyogtok a boldogságtól. Azt hittem elválsz Zsuzsától.
- Soha nem akartam elválni Zsuzsától –mondta kissé ingerülten Márton.
- Jól van, ne haragudj, csak tudod, szerintem úgy lenne tisztességes. Nekem is volt egy hasonló ügyem, és én elváltam Kláritól. Nekem valahogy nincs gyomrom az ilyen kétszínű játékokhoz.
Szigligeti Márton összeroppantotta a műanyagpoharat a kezében.
- Elég nevetséges dolognak tartom, hogy mindezt épp akkor mondod, miután két órán keresztül Kierkegaard gondolatairól hallgatunk előadást. „Az ártatlanság tudatlanság! Az első bűn révén jelent meg a bűn a világon. Az Ádám utáni individumban az érzékiség bűnösséget jelent. Pedig az érzékiség nem bűnösség, csak a bűn teszi azzá.”
- Jól van öregem! Állítsd le magad. Mindenki minket néz –suttogta zavartan Elemér.
- Mit tudsz te erről az egészről! Elválsz egy felnőtt kölyökkel a hátad mögött és vered a melled. Menj a csudába! Tudod, én mikor megszületett a harmadik, csak akkor éreztem, hogy mi már egy csapat vagyunk. Érted ezt, öregem? Egy csapat.
- Akkor mi a fenének kezdtél ki azzal a kislánnyal?
- Csak megtörtént. Azt mondtad veled is megtörtént, de most mégis eljátszod nekem itt az erkölcscsőszt. Azt hiszitek, ha már ismeritek az érzést jogotok van más története felett ítélkezni. Pedig az alapvető különbség éppen a történetekben van! Abban van a lényeg. Abban van a megismerés. Ha érdekel, én soha nem éreztem még magam olyan ártatlannak, mint amikor Szabina szeretett.

Márton ott hagyta Elemért. Friss levegőre volt szüksége. Reszketett a keze, mikor rágyújtott az egyetem udvarán.
- Hjaj, Szabina! Annyira hiányzol –sóhajtotta bele a füstkarikákba. Eszébe jutott, mikor szeretkeztek. Összekulcsolták a kezüket és Szabina olyan megadóan várta a beteljesülést, hogy Márton abban a pillanatban biztosan tudta: ezért jött a világra. Harmincöt évesen megtapasztalta, hogy van összeolvadás. Van amikor a lelkek szeretkeznek.
- Meghalni lett volna jó – nézett szomorúan maga elé. – Akkor lett volna jó meghalni. Akkor voltam igazán tiszta.



Utoljára változtatva 11-10-2005 @ 11:35 am


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Irodalmár profil
Irodalmár profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: hori
(Ideje: 11-10-2005 @ 02:28 pm)

Comment: Jobban tetszett, mint az előző. Jobb gondolatok vannak. Ez például nagyon tetszett: „…Avagy tehet-e mást az ember, mint amit természete megenged?...”. A két barát vitája is jó volt. Szerintem a bekezdések között kellene egy kis átmenet, vagy másképp... De valóban ügyes! :))


Hozzászóló: soman
(Ideje: 11-10-2005 @ 02:36 pm)

Comment: Le a kalappal előtted, kitűnően fogalmazol, lebilincselő a stílusod, jól alkalmazod a szereplők gondolatvilágában keringő érzéseket! :)))


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 11-10-2005 @ 02:55 pm)

Comment: Hori:) Nagyon köszönöm! Mivel nyakig benne vagyok nem igazán látok ki belőle, de milyen átmenetre gondolsz? (priviben is jó lesz)


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 11-10-2005 @ 02:57 pm)

Comment: Soman:) Csak ennyi? Hát ez máris több, mint amit remélni mertem egy hozzászólástól...


Hozzászóló: soman
(Ideje: 11-10-2005 @ 03:31 pm)

Comment: Csak ennyi! :))) Legközelebb fukarabb leszek, ígérem! :)))


Hozzászóló: Anna1955
(Ideje: 11-10-2005 @ 09:23 pm)

Comment: Kedves Szemilla nagyon tetszett..... A gondolatok kifejezése nagyon erősséged, jól lehet érezni az érzelmeket is.. Nagyon jól írsz, várom a többit...:)))))


Hozzászóló: Anonyma
(Ideje: 11-11-2005 @ 09:46 am)

Comment: Egyre mélyebbre ásol, közelítesz a mélylélektan világához. Nagyon jól csinálod! Meséld tovább. Lécci-lécci! :)


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 11-11-2005 @ 09:55 am)

Comment: Angyalka:)) Köszönöm. A múltkor hallottam: csak abból lesz jó zenész, aki a szívével muzsikál... na, az írással is így van valahogy:)


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 11-11-2005 @ 09:56 am)

Comment: Anonyma:) Már megint úgy jártam, hogy nem látom a végét... Elkapott és fogva tart (de jó ez így)


Hozzászóló: agnes
(Ideje: 11-11-2005 @ 11:13 am)

Comment: Irj Szemilla ird......nagyon jó....olvasni is....


Hozzászóló: Captnemo
(Ideje: 11-15-2005 @ 10:10 am)

Comment: Csak megtörtént. Azt mondtad veled is megtörtént, de most mégis eljátszod nekem itt az erkölcscsőszt. Azt hiszitek, ha már ismeritek az érzést jogotok van más története felett ítélkezni. Pedig az alapvető különbség éppen a történetekben van! Abban van a lényeg. Abban van a megismerés. Kemény igazságot írtál le e pár sorban.És aktuálisat.Talán mindig aktuálisat...


Irodalom ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.35 Seconds