[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 150
Tag: 1
Rejtve: 0
Összesen: 151

Jelen:
Tagi infók Almasy Küldhetsz neki privát üzenetet Almasy Almasy


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: Amatőr Irodalmárok Klubja!


Amatőr Irodalmárok Klubja!
[ Amatőr Irodalmárok főoldala. | Regisztrálj! ]

Csatlakozz te is közénk! A tagjainknak lehetősége van saját írásaikat publikálni, és a többiekéhez hozzászólni.

Álmokból születtünk (3)
Ideje:: 11-25-2005 @ 11:57 am

"Az élet a cél, nem a halál!”

Márton mielőtt elindult az egyetemre még egyszer felhívta Szabinát.
- Az előadás előtt látni szeretnélek! Szükségem van rád.
- Épp hívni akartalak, és kérni akartam, hogy előadás előtt találkozzunk –nevetett a lány a vonal túlsó végén.
Miközben Szigligeti az egyetem felé ballagott, igyekezett az előadás anyagára koncentrálni, de minden mondatról Szabina jutott eszébe.
Herakleitosztól ered a szó, filozófia, vagyis a bölcsesség szeretete.

Hérakleitosz –ízlelgette magában a nevet Márton. Neki köszönheti Szabinát! Még szeptemberben az első előadások egyike után a lány váratlanul elé toppant. Zavartan szorongatta a könyveit a kezében, de csak úgy áradt belőle a szó.
- Tanár Úr! Minden filozófus magányos? Úgy értem, talán Hérakleitosz sem véletlenül vonult ki Epheszoszból egy viskóba. A filozófusok képesek lemondani a legelemibb anyagi javakról is, csak hogy ne vonja el figyelmüket semmi a megismeréstől, de vajon születhet-e igazság a világtól elvonultan? Hiszen az életet a többség számára kell megfogalmazni! A világtól elvonultan azonban csak olyan ideák keletkezhetnek, amelyek bizonyos mértékig elrugaszkodnak a valóságtól.

Szigligeti Márton ebben a pillanatban döbbent rá, hogy léteznek angyalok.
- Tudja, én azt gondolom, a filozófusok elsősorban a szerepjátszást és az alakoskodást vetik meg, mert annak van a legkisebb igazságtartalma. De igaza, van, kisasszony, az életet valóban nem lehet a világtól elvonultan élni. Időnként elengedhetetlen, hogy szerepet játszunk. Úgy látszik, a megismeréshez valóban az egyetlen út, ha egy filozófus a magányt választja.
- Nem hiszem, hogy a magány választható. Az sokkal inkább velünk született –töprengett Szabina félhangosan, belefeledkezve a beszélgetésbe. – Jaj, bocsánat! Össze-vissza beszélek!
- Ne zavartassa magát! Igazán élvezetes volt számomra ez a gondolatmenet. Egyszer talán egy tea mellett folytathatnánk is előadás után, de most ne haragudjon, mennem kell.

Márton elmosolyodott magában, ahogy megelevenedett előtte a fél évvel ezelőtti beszélgetés. Még egyetlen hallgatóját sem hívta meg korábban teázni. Szabina úgy toppant az életébe, hogy észre sem vette, mikor szerelembe esett. Fall in love. Angolul kifejezőbb. Igen! szigligeti Márton szerelembe esett, pedig már biztosra vette, hogy nem neki találták ki a szerelmet.
Velünk született magány –ismételte Szabina szavait. –Ő pedig lassan beletörődött, hogy ez az élet rendje. A házasságban elmagányosodik az ember. De most egy hang lázadni kezdett benne. Nem! A magány nem az évek során alakul ki az emberben. Az születésétől fogva ott van mindenkiben. Kiben több, kiben kevesebb. És igen! Ettől olyan fantasztikus dolog a szerelem, hogy még ezt a magányt is képes feloldani. A szerelem az egyetlen, amely erre képes. Talán Zsuzsa is magányos mellette. Bár Zsuzsát más fából faragták. Ő sosem vonulna ki Epheszoszból. Őt jobban izgatja az élet, mint a megismerés. Talán épp ettől olyan erős a kapcsolatuk. „Aki lelki javakra törekszik, az isteni életet él. Aki testi javakra, az földi életet.” Demokritosz talán nem is gondolta, milyen nehéz e kettő között vergődni. Zsuzsával a földi élet vár rá, Szabinával az isteni élet is elérhetővé vált.

Szabina úgy repült felé az egyetem aulájában, mint egy elveszett gyerek, akit gonosz manók hada üldöz.
- Te vagy a legszebb, leggyönyörűbb, legédesebb ajándék az életemben! Mindig csak ez az egyetlen szó jut eszembe, ha értelmet akarok találni ennek a megszámlálhatatlan és végtelen jónak, amiben részünk van: AJÁNDÉK. Mert ajándék vagy nekem, s tudom, neked is az minden egymásért, és együtt töltött pillanat.
Márton hirtelen megfeledkezett mindenről. Egy lakatlan szigeten érezte magát, ahol csak ő van és ez a lány, aki mindenkinél többet tud róla.
- Annyi mindent szeretnék mondani, de inkább elmondja a kezem, a szám, a testem…
És ott, az egyetem aulájában, mindenki szeme láttára, megcsókolta Balogh Szabinát.
A hallgatók döbbenten nézték őket, és mikor véget ért a csók üdvrivalgásban törtek ki
- All You need is love! –kiabálták.
És akkor valaki vállon veregette Szigligeti Mártont. A dékán volt az.
- Előadás után várom az irodámban.

Szigligeti Márton tisztában volt vele, hogy ezzel a csókkal vétett a szabályzat ellen.
- Ki van rúgva! –fogadta a dékán köszönés helyett.
- Mégis? Milyen indokkal? –állt döbbenten Márton a nagy tölgyfa asztal szélénél.
- Az egyetemes emberi értékek semmibevétele okán. A hallgatók érzelmi manipulálásának okán, melyet az előadásai idején gyakorol. De ha részletesebb indoklást szeretne, felhívom a feleségét, ő talán el tudja magyarázni önnek, mi a gond a munkájával.
- Megértettem –fordult sarkon Márton, és becsapta maga után az iroda ajtaját.
Szabina a szobájában várta.
- Mi történt? – kérdezte kétségbeesetten.
- Kirúgtak.
- Miért? Azért, mert megcsókoltál az aulában?
- Nem. Az egyetemes emberi értékek megsértése miatt, és mert érzelmileg manipulálom a hallgatókat.
- Viccelsz? Hiszen te mindig azt mondod az előadásaid végén, hogy "kérem gondolkozzanak"! Hanyadik században élünk tulajdonképpen?
Márton leroskadt egy székbe.
- Nem érdekes. Van másik egyetem is, ahol filozófiát lehet tanítani.
Szabina átkarolta hátulról.
- Annyira sajnálom! El sem hiszem, hogy ez megtörténhet.
- Megoldom. Ne aggódj, megoldom –kapaszkodott a lány karjába Márton, de fogalma sem volt arról, mihez kezdjen ezek után.



Utoljára változtatva 11-25-2005 @ 11:57 am


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Irodalmár profil
Irodalmár profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: LunaPiena
(Ideje: 11-25-2005 @ 12:20 pm)

Comment: Huh, megint a nem várt fordulat. Mi jön még? Vajon aki magányosnak született és a titkos szerelemben kicsit mégis feloldódik, az hova érhet? A magány szigete egyszemélyes, csak ritkán jöhetnek rá vendégek...


Hozzászóló: soman
(Ideje: 11-25-2005 @ 12:37 pm)

Comment: Hijja! Az nagy szerelem sötét oldala, furmányos átka, meggondolatlanságának ki nem számítható következményei, mikor kicsúszik az ember lába alól a talaj. Eljutsz a megmászhatatlan hegyek csúcsára, hogy szembesülj azzal, milyen nagyot lehet zuhanni a szakadékba. Mártonunk még tartja magát rendesen, de úgy látom, már kezd gyengülni. Vajon sikerül megkapaszkodnia?


Hozzászóló: hori
(Ideje: 11-25-2005 @ 01:29 pm)

Comment: Csak néhány gondolatfoszlány: minden filozófus magányos (ha engem kérdezel)… Természetesen nem születhet igazság az élettől elvonultan, de rendszerezni (ill. Heuréka! ) csak úgy lehet… Kicsit átbillentél a filozófiába (bár én ezt nem bánom :)… A (természetes) magány szerintem is velünk született… A „társas” magányért meg mi is felelősek vagyunk… Meglepő fordulat a végére, de nem hiszem, hogy ez így történne manapság… Tetszett! Grat.!


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 11-25-2005 @ 02:54 pm)

Comment: azt hiszem Marci mondta, amilyen magasra repülsz, olyan mélyre zuhansz... persze ez majdnem Herakleitosz: az út fel és le ugyanaz... tehát, aki kicsit feloldódik, az kicsit majd mittudomén, aki meg nagyon feloldódik, az nagyon mittudomén:)


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 11-25-2005 @ 02:56 pm)

Comment: Soman:) Te most kinek szurkolsz? Már muszáj leszek kinyírni a következő részben ezt a szegény Szigligetit, mert szinte érzem, milyen feszülten várod, hogy összetörve kússzon a porban:)))))


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 11-25-2005 @ 02:59 pm)

Comment: Hori:) Köszönöm! Gondoltam, tudományosan is alá támasztom, hogy az nem lehet, hogy tele a világ könnyűvérű, és erkölcstelen emberrel... kell legyen valami több egy "törvénytelen kapcsolatban", mint a bulvár sajtó által oly nagyra tartott változatosság...


Hozzászóló: Anna1955
(Ideje: 11-25-2005 @ 03:50 pm)

Comment: Nehéz kérdést tártál elénk, nagyon jó megvilágításban... Erkölcsileg meddig lehet egy viselkedést elfogadni nyilvánosan....Véleményem szerint Márton nagyot hibázott. Több íratlan és írott szabályt is áthágott... Talán ez olyan, mint amikor a beteg beleszeret a pszichológusába, és az orvos is viszonozza ezt az érzést. Törvénytelen. Ebben az esetben is annak érzem, még ha esetleg nem olyan szigorú is a megítélés mint az idézett esetben. Nagyon nem helyes, mert a diák lelke egy kicsit kiszolgáltatott a tanárral szemben. Mártonnak bölcsebbnek kellett volna lennie..... Nagyon tetszik a lélektani rész is, amelyben kifejted a mélyebb összefüggéseket....Gratulálok...:))))


Hozzászóló: soman
(Ideje: 11-25-2005 @ 06:33 pm)

Comment: Nyírd ki szemilla, nyírd ki!!! (Vagy mégse?) ...de legalábbis írd ki, írd ki magadból azt a Marcit. :))) Ugye nem neheztelsz még rám? (Távol álljon tőlem bármi fricskázásnak tűnő, de most olyan nehezemre esik komolynak maradni!)


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 11-25-2005 @ 06:39 pm)

Comment: angyalka:) eretnek módon azt kérdezném: mi az a törvény??? az amit emberek hoznak??? és vajon a törvény mindig méltón szolgálja az emberi létet??? és vajon mi van a belső paranccsal... ahj... most szomorú lettem...


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 11-25-2005 @ 06:40 pm)

Comment: soman:))))) kinyírom! ki én! ne aggódj.. ezek után semmi helye az élők között... majd szenved, mint egy kutya... wow.. már előre örülök!


Hozzászóló: Anna1955
(Ideje: 11-25-2005 @ 08:21 pm)

Comment: Jaj ne légy szomorú Szemilla...:)))) A törvények bizony nagyon kegyetlenek néha, de el kell ismernünk, ha nem lennének csak a káosz lenne az úr mindenütt. Nem ítélem el őket, de nem hiszem, hogy az egyetem aulájában kell szerelmes csókot váltani a tanárnak a diákjával. Csak ennyi, egyébként elismerem a szerelem törvényét, sőt egyet is értek vele. Egy életünk van és azt nem szabad úgy leélni, hogy ne legyen benne igaz szerelem....Nagyon tetszik az írásod, mert gondolkodtat és mérlegeltet elveket....:))))


Hozzászóló: csizi
(Ideje: 11-25-2005 @ 08:56 pm)

Comment: Jó ez, jól írsz te. Grat, várom.


Hozzászóló: agnes
(Ideje: 11-26-2005 @ 04:42 am)

Comment: Minnél beljebb haladsz a zsákutcába, annál többet kell vissza fele jönnöd!....Tudod,,, azt hiszem aki álmokból születik az felébred egyszer.....


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 11-26-2005 @ 08:22 am)

Comment: Ágnes, Kedves! Jó ez a mondás... de ha tovább gondolom, néha a zsákutca végén vannak a legszebb dolgok...


Hozzászóló: Fata_Morgana
(Ideje: 11-27-2005 @ 07:13 am)

Comment: Csak jelzem, olvaslak mindig... A filozófiai fejtegetéseid nekem nagyon tetszenek, örülnék, ha maradnának az előadások, vagy lennének újak, Szigligetit meg ne nyird ki, az olyan egyszerű lenne, oldja meg a gondjait, az a dolga! :))


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 11-27-2005 @ 08:13 am)

Comment: Fata:))) Mielőtt elolvastam volna a hsz-od, azelőtt írtam a versedhez: csak olvastalak... OK. Szigligeti megoldja... de nem most... sajna előbb ki kell nyírnom... a másik rendelés hamarabb érkezett...


Hozzászóló: LunaPiena
(Ideje: 11-28-2005 @ 07:21 am)

Comment: De aztán feltámad igaz? Hiszen egy kicsit mind belehalunk a szerelembe...


Irodalom ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.37 Seconds