[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 328
Tag: 1
Rejtve: 0
Összesen: 329

Jelen:
Tagi infók Almasy Küldhetsz neki privát üzenetet Almasy Almasy


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: Amatőr Irodalmárok Klubja!


Amatőr Irodalmárok Klubja!
[ Amatőr Irodalmárok főoldala. | Regisztrálj! ]

Csatlakozz te is közénk! A tagjainknak lehetősége van saját írásaikat publikálni, és a többiekéhez hozzászólni.

Álmokból születtünk (6)
Ideje:: 12-02-2005 @ 12:38 pm

Mint igaz mese

Szigligeti másnap, előadás előtt, kíváncsian benézett az újság szerkesztőségébe. A főiskolai lapot egyik kollegája, Pákozdi József menedzselte, de alapvetően a hallgatók írták a cikkeket. Kornélt, akiről Szabina beszélt, nem ismerte Szigligeti, de valami furcsa, belső kényszert érzett arra, hogy a szemébe nézzen. Valami jeges rémület szorította a szívét, maga sem értette miért. Hiszen a lány szereti, ebben biztos volt. Elég ha csak a tegnapi szeretkezésükre gondolt, és a szorítás máris engedett.
A szerkesztőségi szobában -legnagyobb megdöbbenésére-, hárman is voltak. Kornél, József és Szabina.
- Nahát, te itt vagy? Nem is tudtam, hogy bejössz.
- Nézd! Nézd! Megjelentem nyomtatásban –újjongott a lány. – A tiéd – mondta, és úgy nyomta Márton kezébe az egyik példányt, mintha valami rendkívüli ajándékot adna.
- Köszönöm – habogott a férfi, és zavartan olvasni kezdte a verset.
Mint igaz mese

Te életembe bújtatsz minden nap,
Szavaiddal ezüst fényt vonsz körém,
Végig gurulsz rajtam csókjaiddal,
Csak hogy örökre szép maradjak én.

Napfény csókjával szádra borulok,
Remegek izzón, ha a fény szádhoz ér,
Semmivé lennem nem kell ezer ok:
Levegővé válnék szerelmedért.

Kellesz nekem, mint árvának a jó szó,
És mint muzsikusnak kell a zene,
Meg nem álmodott álmom lett való.

Nem maradhatsz titok örökre Te se:
Ha nincs is szó, mellyel kimondható,
Ragyogsz belőlem, mint igaz mese.

- Ez igazán gyönyörű –nézett kétségbeesetten Szabinára, és megcsókolta a két férfi előtt.
Olyan volt ez a csók, mint mikor meggyűrűzik a madarakat. Márton úgy érezte mindenkinek tudomására kell hozni, hogy Szabina hozzátartozik.
- Nahát, öregem, gratulálok! –veregette bizalmasan vállon Pákozdi, majd diszkréten félre húzta Szigligetit. –Igazán szerencsés fickó vagy! Bár én nem tudnék olyannal együtt lenni, aki a lányom lehetne, de el kell ismerni, ez a Szabina tényleg nagyon figyelemre méltó.
Szigligeti nem is tudta hirtelen eldönteni, mi zavarja jobban: a bizalmaskodás, vagy ahogyan a kapcsolatukat ilyen szintre degragálta valaki, aki semmit sem tud róluk.
- Én sem tudnék olyannal együtt lenni, aki a lányom lehetne –akarta mondani, de nem jött ki hang a torkán.

Az előadás anyagát úgy darálta le, mint akit időre mérnek. Előszedte a jegyzeteit, de saját hangját túl dübörögték fejében a gondolatok.

Epikurosz a démokritoszi természetfilozófia követője, i.e. előtt 341-270-ig élt. Bár jól lehet számtalan logikai tanítást tulajdonítanak neki az utódok, valójában csak az igazság kritériumára vonatkozó megállapítását ismerjük. Az élőlények alapvető és elsődleges érzésének a gyönyörűséget, és a fájdalmat tekinti. Etikai síkon a legfőbb jót a lélek nyugodt,, indulatoktól mentes állapotában jelöli meg. Ezt a zavaroktól való mentességet nevezzük ataraxiának, amely filozófialag kívánatos gyönyörűség érzését ébreszti a lélekben. A középkori keresztény morálfilozófia, az epikureizmust a féktelen kicsapongás filozófiájaként értékelte, és ítélte el…

- Teljes képtelenség, hogy Szabina összeszűrte volna a levet ezzel a Kornéllal. Ő, aki mindig azt vallotta, hogy a szerelem az maga a hűség, és ezért értelmetlen minden féltékenység, most mégis minden pillanatban attól reszket, hogy a lányt megérinti az a Kornél. Egyszerűen nincs joga rá mosolyogni! Nincs joga! Jog.. Ugyan már! –perelt magával –miféle joga van egy szertőnek, aki maga is megcsalja a feleségét. Voila! Az élet igazságszolgáltatása. A szabadság, amit ő megkapott Zsuzsától, hogy Szabinát szerethesse, most követeli jussát. Ha Szabina valóban szereti, úgysem csalja meg. Nem! Az ember nem tud egyszerre szeretni is, és hűtlenkedni is.

Előadás után úgy menekült a szobájába, mint akit üldöznek. És valóban: üldözték a gondolatai. A gondolatai, amik a szobájába is kitartóan követték. Zerencsére nyílt az ajtó, és Szabina a szokásos odaadó mosolyával megjelent.
- Na, mit szólsz! Kinyomtatták a versemet.
- Megkérdezhettél volna előtte…
- Azt hittem örülni fogsz neki – lépett hátra csalódottan.
- Örülök is, persze, csak ha nekem írtad, akkor talán nekem kellett volna először látnom.
- Kornél azt mondta, egy költőnek elsősorban az üzenet a fontos. És én világgá akartam kiáltani, hogy szeretlek.

Szigligeti lázasan törte a fejét a következő mondaton, de csak azt érezte, hogy eddig együtt szálltak, egyre magasabbra, és most egyedül zuhan. Hallotta ahogy süvít a levegő a füle mellett, és mindenáron valami kapaszkodót keresett, ami megtartja a zuhanásban, de sehol sem találta.
- Én nem jártam sehova nélküled. Most végre találtam társaságot ahol jól érezhetem magam. Nekem szükségem van erre –nézett bánatosan Szabina Mártonra.
- Persze. Megértelek. Menj csak. Nekem tényleg semmi jogom kérni tőled, hogy esténként otthon ülj, és arra várj, mikor tudok napközben hozzád rohanni.
- Nem erről van szó. Tudod jól. Na! Szeretlek – és gyengéden megcsókolta a férfit.
- Jól van, na! Semmi baj! Tényleg –mondta Márton, de minden erejére szüksége volt, hogy ne látszódjon az arcán a fájdalom.

Másnap reggel amint Zsuzsa elment első dolga volt felhívni Szabinát.
- Na? Hogy érezted magad tegnap este? –kérdezte, és a lehető legkönnyedebb hangját vette elő.
- Nagyon jó volt! –lelkendezett Szabina. - Még Kornéllal is táncoltam. Olyan rég nem volt már ilyen felszabadult estém. Mindenki olyan kedves volt velem.
Márton megint csak a levegő sűvítését hallotta.

Zuhanok!… Segítsééég! ….Segítséééééééég!!!!

De a kiáltás csak befelé hasította ketté az eget.
- Hagyjuk abba –szólalt meg erőtlenül.
- Tessék? –szólalt meg Szabina értetlenkedve a vonal túlsó végén.
- Én nem akarom, hogy nélkülem elmenj ezekkel.
- Ha ilyen választás elé állítasz, akkor tényleg hagyjuk abba –mondta a lány, és olyan idegen lett a hangja, hogy Márton abban sem volt biztos, hogy valaha is ismerte volna Balogh Szabinát.



Utoljára változtatva 12-02-2005 @ 12:38 pm


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Irodalmár profil
Irodalmár profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: soman
(Ideje: 12-02-2005 @ 01:18 pm)

Comment: Nagyon gyors vagy, hamar felkerült a folytatás. Tényleg gyönyörű a vers. (Áruld el, ezt csak erre az "alkalomra" írtad, vagy előkotortad?) Tudtam én, hogy valami nincs rendben Szabinával! Olyan gyorsan megfagyott az első szóra, mint aki már alig várt erre! Eddig egész őszintének látszott. Csak színészkedett? Szegény Mártonunk, meg beleesett a helyzetében levő férfiak legnagyobb hibájába; az őrült féltékenység birtoklási vágya az iránt, akivel szemben semmi követelése nem lehet, amíg a családdal él. Pedig még el sem jutottak abba a fázisba, amikor a férfi igérgetni kezd, hogy kézzel-lábbal megtartsa az imádott kedvest, aki ezt egy darabig hallgatja, majd mikor lassan elhiszi, míg ki nem ábrándul.///Az a sárga szemű gyilkos ördög beleköpött a levesbe!!!! :)))


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 12-02-2005 @ 01:35 pm)

Comment: Soman:) te is gyors vagy:)))) és persze, hogy előkotortam a verset... nagyon jó érzés, hogy értesz... köszönöm!


Hozzászóló: Fata_Morgana
(Ideje: 12-02-2005 @ 01:50 pm)

Comment: Nahát, ez meglepett, inkább Szabinának kellett volna féltékenynek lennie.., és mi az, hogy akkor jó, hagyjuk abba..? :)) Hm, úgy írsz, hogy nem tudok Rólad közben, csak a szereplők vannak, és a történet, szerintem így kell írni... Folytasd! :)


Hozzászóló: LunaPiena
(Ideje: 12-02-2005 @ 01:51 pm)

Comment: Soman, szerintem nemcsak a férfiak féltékenyek, a nők is... Jaj, az a tánc, olyan kegyetlen a tudat, hogy mással is jól érzi magát, akit szeretünk, és nem lehet a miénk. (Kornél mint név = :D)


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 12-02-2005 @ 02:48 pm)

Comment: Fata:) Én nem is hittem, hogy ilyen nehéz regényt írni... piszkosul elfáradtam... ennek a résznek vége... jövő héten szeretnék egy kicsit csak novellákat írni... de aztán jön a következő fejezet: A könnyek ideje (és nagyon köszönöm!)


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 12-02-2005 @ 02:53 pm)

Comment: Lunácska:))) Úgy ám... Kornél... lassan jogdíjat kérhetsz... egy közös délután????


Hozzászóló: Anna1955
(Ideje: 12-02-2005 @ 02:55 pm)

Comment: Fantasztikus vagy Szemilla..."miféle joga van egy szeretőnek, aki maga is megcsalja a feleségét. Voila! Az élet igazságszolgáltatása. "...Micsoda igazságok!!!! De nem biztos, hogy nincs jog, hisz nem mindig tudjuk, hogy mi az oka egy félrelépésnek, mint a történetedben is egy lángoló szerelem, amely az egyiknél elöbb szűnik meg.... Szegény Márton, nagyon fog szenvedni....Talán ha eddig elítéltem volna, most örülnék, de valahogy fáj érte a szívem, mert a Szabina nem volt szimpatikus eddig sem...:)))))) Várom a folyt...:))))


Hozzászóló: Anonyma
(Ideje: 12-02-2005 @ 02:56 pm)

Comment: Hoppá! Megsérült a bizalom című mappa. A pókháló elkészült...most már csak az a kérdés, hogy valójában ki ragad bele?! Feszült várakozással olvasnám már tovább. :)


Hozzászóló: Anonyma
(Ideje: 12-02-2005 @ 02:57 pm)

Comment: Ja! és gyönyörű a vers! :)


Hozzászóló: agnes
(Ideje: 12-02-2005 @ 03:32 pm)

Comment: ..Az ember nem tud egyszerre szeretni is, és hűtlenkedni is.......Nagyon kiváncsi vagyok a folytatásra......Zsuzsa és Márton......Márton és Szabina....Szabina és Kornél.....mi jöhet még?


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 12-02-2005 @ 07:20 pm)

Comment: Angyalka:) Na persze:)) szegény Márton... úgy kell neki... Szóval Szabina nem volt szimpatikus??? de miért is???


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 12-02-2005 @ 07:22 pm)

Comment: Anonyma:)) Hogy te milyen vagy! Hoppá... a kis kárörvendő:))) hiszen semmi sem tart örökké...


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 12-02-2005 @ 07:24 pm)

Comment: Ágika:) nagyon köszönöm, hogy mindig vagy... most elfáradtam... majd jövő héten folytatom:) legyen szép a hétvégéd:)


Hozzászóló: Anna1955
(Ideje: 12-02-2005 @ 07:49 pm)

Comment: Azt hiszem azért nem volt szimpatikus, mert nem éreztem őszintének azt a hatalmas rajongást...Nem éreztem elég mélynek az érzéseit...Csak ezért.... De bocsi érte, lehet, hogy szeretni való kislány, és belőlem csak a vénasszony szól...:)))))))


Hozzászóló: hori
(Ideje: 12-05-2005 @ 12:51 am)

Comment: Bevallom, valahogy nem ilyen fordulatra számítottam,.. de miért ne... Jó lesz ez így. Grat.!


Hozzászóló: EnolaG
(Ideje: 12-07-2005 @ 03:50 am)

Comment: hát, mégiscsak márton repült neki a falnak. az a meggyűrűzés nem kellett volna, szerintem szabina is érezte. meg aztán nem az gyűrűződik akit gyűrűznek, hanem aki gyűrűz (ez egy kicsit bonyolult volt, de nem baj.). szóval jó. jó.


Irodalom ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.38 Seconds