[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 257
Tag: 1
Rejtve: 0
Összesen: 258

Jelen:
Tagi infók Almasy Küldhetsz neki privát üzenetet Almasy Almasy


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: Amatőr Irodalmárok Klubja!


Amatőr Irodalmárok Klubja!
[ Amatőr Irodalmárok főoldala. | Regisztrálj! ]

Csatlakozz te is közénk! A tagjainknak lehetősége van saját írásaikat publikálni, és a többiekéhez hozzászólni.

Csak egy tánc
Ideje:: 12-05-2005 @ 08:09 am

Kerekes Miki a legmenőbb fiú volt a szakközépiskolában. Volt valami a mosolyában, amitől a lányok elpirultak, és lesütött szemmel, irigyen gondoltak arra a szerencsés kiválasztottra, akit majd egyszer a karjában tart. Pataki Bori remélni se merte, hogy Kerekes Miki valaha is figyelemre méltatja, hiszen két évvel volt fiatalabb nála. Egyébként is, ő csak a tanár bácsi kislánya volt. Kerekes Miki talán még a nevét sem jegyezte meg, mert mikor nagy kegyesen rámosolygott, látszott, hogy ez a mosoly a tanár bácsi kislányának szól, és nem Pataki Borinak. Így hát, Bori két éven át, csak titokban írta le Kerekes Miki nevét, aztán gondosan összefirkálta a betűket, nehogy kiderüljön, milyen ostoba volt, hogy egy pillanatra is azt merte hinni, hogy az iskola legmenőbb fiúja valaha észre veszi őt.

Egy nyáron aztán mégis megtörtént a csoda. A tanár bácsi magával vitte a lányát az osztálykirándulásra, és Pataki Bori legnagyobb örömére, egyszer csak Kerekes Miki lépkedett mellette, és kérdezősködni kezdett mindenféléről.
Bori este még a szőrt is leborotválta a lábáról, bár az édesapja szigorúan megtiltotta neki, hogy ilyen butaságot csináljon, mert ha egyszer borotválni kezdi a lábát, akkor nincs megállás, borotválnia kell egy életen át, különben olyan szőrős lesz a lába, mint a majomnak. Pataki Borit egyáltalán nem érdekelte, ha egész hátralévő életében borotválkoznia kell, csak másnap a strandon neki legyen a legselymesebb a lába, mert különben esélye sem lehet a további románcra Kerekes Mikivel. A selymes láb, úgy látszik, el is érte a kívánt hatást, mert Kerekes Miki egész nap fröcskölte vízzel, meg lenyomta a víz alá, és Pataki Bori biztosra vette, hogy gyönyörű gyerekeik lesznek, és boldogan élnek, míg meg nem halnak. Csakhogy Kerekes Miki a szeplős Julcsinak is osztogatta a mosolyát, látták őket, amint kézen fogva eltűnnek az öltözők mögé, de Pataki Bori inkább nem akart tudni erről a históriáról
Ha csak lehetett, Kerekes Miki mellé vergődött. Még az sem zavarta, hogy a szeplős Julcsi is ott battyogott mellettük. Ő csak Kerekes Mikit látta. A kirándulás utolsó napján aztán, odalépett hozzá Novák Jancsi, Kerekes Miki legjobb barátja, és mintha ő lenne a jó isten, leereszkedően így szólt:

- Vedd már észre magad! Mi a fenének kell neked harmadiknak lenni? Nem tűnt fel, hogy zavarsz?íbr> Bori kétségbeesetten körbe nézett, hogy ugyan hol, és kit zavar, mire hosszú töprengés után végre megértette, hogy Kerekes Miki a szeplős Julcsit szereti. Ő csak kolonc volt Kerekes Miki nyakán. Kolonc az egész világ nyakán.

Bori aznap este csendesen sírdogált, és elhatározta, soha többet nem borotválja le a lábát, legyen csak olyan szőrős a lába, mint a majomnak, ha már nem kell Kerekes Mikinek, neki úgyis mindegy. Mikor aztán Kerekes Miki elballagott, Bori még utoljára megsiratta a koloncságát, és végre hagyta, hogy a tüske betokozódjon a szívében. Többé nem gondolt Kerekes Mikire, csak néha érzett valami furcsa sajgást legbelül, mikor valamelyik filmben így szólt az egyik szereplő a másikhoz:
- Vedd már észre magad!

Mikor Pataki Bori huszonöt évvel később meglátogatta a szüleit a gyerekeivel, már eszébe sem jutott, hogy Kerekes Miki a világon van. Az apja már régóta nem tanított, most mégis ünneplőbe öltözve várta a lányát. - Elvinnél az iskoláig? Huszonöt éves érettségi találkozó lesz, tudod, a Kerekes Mikiék osztályának.
Bori elképedve állapította meg, hogy a szíve megint hevesebben ver.
- Miért nem szóltál? Akkor úgy készülök.
- Nem téged hívtak meg, hanem engem –nézett rá csodálkozva az apja.
- Tudom, tudom, de én velük nőttem fel, igazán szívesen találkoztam volna azzal az osztállyal.
- Anyádnak van épp elég blúza, kapj magadra valamit, aztán gyere –mosolygott megértően az apja.

Bori hosszas keresgélés után magára kapta az anyja legszebb blúzát, gyorsan egy kis sminket tett az arcára, hogy ne látszódjanak a ráncok, viszont látszódjon a komolyság: ő már felnőtt nő, családanya és feleség, akkor is, ha nem Kerekes Miki felesége. Majd a legártatlanabb mosolyával bekísérte az apját az osztályterembe.
A volt diákok olyan örömmel fogadták, mintha valóban közéjük tartozna, és Pataki Bori az első pillanatban egy kicsit meglepődött, hogy azok a helyes fiúk milyen elegáns, tekintélyt parancsoló, kopaszodó férfiak lettek, a szeplős Julcsit meg már meg sem lehetett ismerni, úgy elhízott.
Te jó ég! Én is ilyen öreg lennék? –futott át Bori fején, de aztán mindenki biztosította arról, hogy semmit sem változott, úgyhogy már csak egy kérdés maradt hátra: Hol van Kerekes Miki?
Kerekes Miki ott volt Pataki Bori orra előtt, és mikor bemutatkozott, akkor Bori biztosan tudta, hogy van, ami még a ráncoknál is jobban becsapja az embert: történetesen az emlékezet.
Pataki Bori gyorsan elrebegett magában egy hálaadó imát, amiért Kerekes Miki mégsem vette őt feleségül, de tíz perc múlva már elfeledkezett mindenről: a hálaadásról, a sebekről, ugyanaz a 16 éves lány volt, aki Kerekes Miki mosolyáért az egész világot odaadná.

A tanár bácsi megtartotta a rendhagyó osztályfőnöki órát, és Bori megint csak a tanár bácsi kislányaként ült a leghátsó padban, akinek az apjáért rajonganak a diákok, és aki mégis a legmagányosabb gyerek a földön, mert a tanár bácsi csak a diákjaiért élt halt, a lányát szinte észre sem veszi.
Hanem Kerekes Miki annál inkább észrevette Pataki Borit. Mikor elkezdődött a tánc, Kerekes Miki elsőnek kérte fel Borit táncolni, és az osztály visszafogott mosollyal figyelte, amint Bori átadja magát a táncnak, és olyan szemérmetlenül néz közben Kerekes Mikire, hogy az egész osztály belepirult, de titkon mégis azt remélték, végül összejön Miki Borival, ha csak egy éjszakára is, hiszen az élet huszonöt évet várt erre a táncra.
Mikor éjfélkor a tanár bácsinak már beleragadt a fájós lába a cipőbe, akkor Pataki Borinak el kellett búcsúzni Kerekes Mikitől. Kerekes Miki kézenfogva kihúzta az udvarra és egy szuszra elhadarta.
- Én mindig is oda voltam érted, csak te a tanár bácsi kislánya voltál, és ezért nem mertem soha veled járni, és már húsz éve boldog házasságban élek, és még soha nem csaltam meg a feleségemet, de most borzasztóan szeretnélek megcsókolni.

És akkor...
Pataki Borinak kiesett a szívéből a betokozódott tüske, és eszébe jutott Tatjána.
Igen! Ezt érezhette ő is. Az élet kárpótol mindenért. Ő már nem akarta megcsókolni Kerekes Mikit, ő már nem akart semmit. Megsimogatta kedvesen az arcát, és mosolyogva így szólt.
- Mennem kell. Csak egy tánc volt. Egy felejthetetlen tánc. Köszönöm!



Utoljára változtatva 12-05-2005 @ 08:09 am


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Irodalmár profil
Irodalmár profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: hori
(Ideje: 12-05-2005 @ 08:24 am)

Comment: Aranyos volt, kedvelem az ilyen befejezéseket. Ennek így kellett lennie (ebben a történetben). :))


Hozzászóló: agnes
(Ideje: 12-05-2005 @ 09:06 am)

Comment: Ettől jobban be sem fejezhetted volna....Ez igy .....szóval nagyon tetszett.


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 12-05-2005 @ 09:38 am)

Comment: Köszönöm, Hori:) Örülök... / Ágika... igen... jobban én sem tudnám kitalálni:)))


Hozzászóló: Anonyma
(Ideje: 12-05-2005 @ 10:43 am)

Comment: Milyen érdekes! Sokszor jártam én is így, hogy nagyon és sokáig vágytam, vártam valamire és mire megkaphattam volna már nem is kellett. Önként mondtam le olyan vágyakról melyért mondjuk évekig epekedtem. Jó kérdés...vajon mennyire időtállóak a vágyaink? Csak akkor igaziak ha kiállják az idő próbáját? Hm... Nagyon jól megírtad! :)


Hozzászóló: Anna1955
(Ideje: 12-05-2005 @ 11:36 am)

Comment: De jó Szemilla.... Reménykedtem, hogy maradjon tartása az asszonynak, és így lett....nagyon jól megírtad, nagyon tetszett...:))))


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 12-05-2005 @ 11:48 am)

Comment: Anonyma:) azt hiszem vágya válogatja... / Angyalka... örülök, hogy nem okoztam csalódást:))


Hozzászóló: veva
(Ideje: 12-05-2005 @ 12:50 pm)

Comment: Tetszett a történet - akár meg is történhetett volna ;)


Hozzászóló: LunaPiena
(Ideje: 12-05-2005 @ 12:52 pm)

Comment: Dejavu - mintha már olvastam volna ezt a kedves kis történetet :)


Hozzászóló: Hanna
(Ideje: 12-05-2005 @ 01:50 pm)

Comment: "Csak egy tánc volt, mit tőled kértem én"... Egyből el is kezdtem dudorászni. Szeretem mikor ilyeneket írsz, szeretem a happy endet. :) "Csak egy tánc volt, boldog pillanat.."


Hozzászóló: soman
(Ideje: 12-05-2005 @ 05:15 pm)

Comment: Lehet, hogy megkövezel érte, de nekem ez egy tehetséggel megírt, irónikus meseként jött le, ami amúgy nagyon tecccett. Bocsi, ma kicsit fáradt vagyok; ki az a Tatjána? :)))


Hozzászóló: enigma
(Ideje: 12-06-2005 @ 04:41 am)

Comment: ó csak egy tánc...dézsavú volt nekem is, de itt most jobb mint ahogy akkor...


Hozzászóló: bla
(Ideje: 12-06-2005 @ 10:35 am)

Comment: Egészen jó!


Hozzászóló: Fata_Morgana
(Ideje: 12-06-2005 @ 12:20 pm)

Comment: Én is olvastalak már, és most is tetszik, amit írtál! :) Anonyma kérdezte:"Csak akkor igaziak ha kiállják az idő próbáját?" Szerintem akkor igaziak. :)


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 12-06-2005 @ 07:25 pm)

Comment: visszafelé kezdem:) Fata:) ez aztán a nagy kérdés! mitől lesz igazi valami... mert van ami kiállja az idő próbáját, és mégsem tűnik igazinak... (de határozottan elgondolkodtató!)


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 12-06-2005 @ 07:26 pm)

Comment: bla:) ez tőled egész jó:)) köszönöm!


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 12-06-2005 @ 07:29 pm)

Comment: Marci, drága! Hogy lehetett dezsavű, mikor még nem is éltél 25 évet??? (de úgy vettem, hogy megsimogattál -köszönöm!)


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 12-06-2005 @ 07:39 pm)

Comment: Soman.. tulajdonképpen ez a tehetséggel megírt dolog már önmagában elgyengített.. szóval kődobálásbról ne is álmodj! :)) amúgy meg én voltam Bori.. persze könnyen ment, mert épp fülig szerelmes voltam... (jaj, ezt nem kellett volna elárulni:) )


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 12-06-2005 @ 07:40 pm)

Comment: Hanna:) Aki dúdol az él:)) örülök!


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 12-06-2005 @ 07:42 pm)

Comment: Luna:)) szeretem mikor valaki minden leírt betűmre emlékszik:))) igen, épp a tavalyi blogok között bogarásztam, és ott találtam...


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 12-06-2005 @ 07:44 pm)

Comment: veva:) (először is örülök!) aztán meg -nagy adomány az írásban, hogy bármit leírhat az ember, mert mindentörténet mással is megtörténik.


Hozzászóló: EnolaG
(Ideje: 12-07-2005 @ 03:25 am)

Comment: ismertem egy lányt (na jó még most sem ismerem, de folyton próbálkozok) aki imád várni. vár valakire/valamire, elképzeli, milyen is lesz amikor majd megkapja amire vágyik, aztán a végén mindig egész más lesz, ha nagy leszek megírom (bár nincs esély rá, hogy még nőjjek, de azért talán) csak egy kicsit másképp... a vágy nagy úr csak tudni kell bánni vele. ott és akkor tudtál. grat.


Irodalom ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.30 Seconds