[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 428
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 428


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: Amatőr Irodalmárok Klubja!


Amatőr Irodalmárok Klubja!
[ Amatőr Irodalmárok főoldala. | Regisztrálj! ]

Csatlakozz te is közénk! A tagjainknak lehetősége van saját írásaikat publikálni, és a többiekéhez hozzászólni.

Egy nyirkos éjszakán
Ideje:: 01-01-2006 @ 10:41 am

A hídnál tejszerű ködben egy fekete ruhás alak állt, méghozzá éppen az arra haladó divathölgy-történetünk hősnője-útjában. Az illető cilindert viselt és hosszú, régimódi kétsoros öltönyt.
 -Elnézést...!-szólította meg a divathölgyet, aki sietett.
 -Nem érek rá, nem látja?!
 -Éppcsak egy röpke szóra, ha lehetne..
 -Sietek! Eresszen!
 -Madame, ha tudná...
 -Most már aztán elég legyen!-kiáltott bosszúsan a hölgy, de ahogy a másik arcába nézett, felsikoltott.
 -Hiszen maga a halál!
A férfi alig észrevehetően meghajolt.
 -Szolgálatára, Madame.-szólt, de mintha alig észrevehető szabadkozás csendült volna ki a karcos hangból.
 -Maga csak ne legyen az én szolgálatomra! Most aztán ha lehetséges, még kevésbé kívánok éppen önnel társalogni!
 -Biztos ebben, Madame?
 -Méghogy biztos? Ne inzultáljon!
 -Eszembe sincs! Csakhát épp tegnap..még egy napja sincs, hogy az a két kisasszony..épp ott, ahol most ön is áll...ahogy a hídra felmásztak, a szél felfújta a szoknyájukat...Istenem, milyen szép bokáik voltak!
S a fekete cilinder alól most döcögő nevetés hallatszott.
 -Mi közöm nekem ehhez?-méltatlankodott a nő.
 -Ó, semmi, csak gondoltam..hátha érdekli. Ó, sok ilyen történetem van még!
 -Gondolta, gondolta, lárifári! Hát a maga fajta-gondolkodik??
 -Sajnos!
 -Minek az magának?
 -Ezen már én is gondolkodtam.-nevetett fel megint-Elnézést a szójátékért, belátom, illetlen volt.
 -Maga az illetlen! Elémáll és feltart, és micsoda szaga van, egész beleszédültem, rettenetes!
 -Az lehetetlenség kérem, még alig egy órája, hogy egy fiatal grófnőt öleltem, s neki olyan finom illata volt, micsoda parfüm! S még a felöltőm is..
 -Piperkőc!-fújt a divathölgy-Nem szégyelli magát, így kiöltözni a maga..helyzetében?
 -Qu'est ce que je fais?-A Halál széttárta karjait-Én is csak ember vagyok és szeretem a szépet.
 -Már raccsol is! Kibírhatatlan!
 -Ne mondjon ilyet, Madame; nem vagyok én olyan rossz. Majd megismer, tán meg is kedvel!
 -Már megint kezdi! Kinek néz maga engem, hogy ilyen hangot mer megütni kettesben? Nem ismerkedem férfiakkal, sem emberekkel, sem lidércekkel!
 -Na de kérem!-szirénázott a Halál-Ön a legtisztességesebb...és mi az, hogy kettesben? Ott lesz a kedves mama is és a votre tante, az egész család!
 -Nahát, már megint! Mégiscsak elviselhetetlen alak maga!
 -Megbocsáthatatlan a viselkedésem, tudom.-dünnyögött a másik-de ha egyre vágyom arra, hogy beszéljek valakivel, elmondjam valakinek a gondolataimat...
 -Menjen gyónni, kedvesem, a pap mindenkit meghallgat.
 -Hát hisz' éppenséggel elmentem, de az a bolond-szörnyethalt!
 -Csak nem?!-sikkantott fel a divathölgy.
A Halál szomorúan csóválta a fejét.
 -A legnagyobb tragédiám, hogy mindig új emberért kell néznem. A szabóm, a cipészem, de még a lovászom és a suszterem is..a kalaposomról már nem is beszélve...ahogy találkozunk..!
 -Csak nem?
 -De bizony.felelte szomorúan.
 -Akkorhát én is..??
 -Attól tartok.-válaszolta a cilinder alól lágyan.
 -Na de így, hirtelen? Még semmit sem rendeztem el..én..nekem...
 -Ez már legyen a mások gondja, ma chére.-s felényújtotta a karját, hogy a másik belekaroljon. A divathölgy mérges lett.
 -Kinek néz maga engem? Mit képzel magáról, a táncosom tán?
 -Biztosíthatom, Madame, úriember vagyok, s önről is tudom, hogy úrinő. Ha nem így volna, a segédemet küldtem volna önért, mint D. márkinő femme de chambre-jért. A legteljesebb mértékig megbízhat bennem.
Ez valamelyst megnyugtatta a divathölgyet.
 -No de mégis...nem fog fájni? a víz...hideg!
A Halál megint kacagott.
 -Hova gondol, a folyó? Hogy átázzon és tönkremenjen a ruhája? (Ismerem a szabót, férfiaknak is varr, volt szerencsém a fívéréhez, Isten nyugosztalja..remek ember volt!)A folyó csak olyan pórnépnek való, mint a lúgkőoldat és egyéb haszontalanságok, kedvesem! Hanem ma olyan derűs ez a köd, jöjjön, ma chere, támaszkodjon rám, belesétálunk ebbe a szép fehérségbe, s eltűnünk a lámpa fényénél, jó lesz? Egyszerűen imádom ezeket a nyirkos, ködös éjszakákat!

Utoljára a Halál frakkjának hullámzó fecskefarka oldódott fel a hideg téli ködben, s a divathölgyre csak másnap reggel találtak rá holtan.
 



Utoljára változtatva 01-01-2006 @ 03:21 pm


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Irodalmár profil
Irodalmár profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: _zizike_
(Ideje: 01-01-2006 @ 02:55 pm)

Comment: Huuu! kicsit beleborzongtam, de nem sikerült nem végigolvasnom!:) Jó írás, határozottan állíthatom!:) zizike


Hozzászóló: _zizike_
(Ideje: 01-01-2006 @ 02:56 pm)

Comment: Huuu! kicsit beleborzongtam, de nem sikerült nem végigolvasnom!:) Jó írás, határozottan állíthatom!:) zizike


Hozzászóló: Tatiana
(Ideje: 01-01-2006 @ 03:24 pm)

Comment: Köszönöm:)


Hozzászóló: csingi
(Ideje: 01-02-2006 @ 08:32 am)

Comment: Nagyon vizuális történet. A régi kor és társalgási stílus miatt nagyon különleges aromája is van. Morbid volt, de ennek ellenére üdítő. :)


Hozzászóló: Tatiana
(Ideje: 01-02-2006 @ 11:39 am)

Comment: Köszönöm:) Néha lehet, hogy egészen másnak képzelünk bizonyos dolgokat, mint amilyenek, pl a halált. Lehet, hogy az elmúlás sokkal nevetségesebb, banálisabb dolog, mint amilyennek beállítják...a régi korokat meg szeretem, a cilindert is:)


Hozzászóló: csizi
(Ideje: 01-02-2006 @ 03:23 pm)

Comment: EZ JÓ ! Üdv: cs


Hozzászóló: Tatiana
(Ideje: 01-02-2006 @ 04:27 pm)

Comment: Köszönöm:) lehetett volna hosszabb is, meg talán egy terjedelmesebb (nem terjengősebb) leírásban több lehetőség lett volna, de erre futotta:S


Irodalom ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.33 Seconds