[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 324
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 324


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: Amatőr Irodalmárok Klubja!


Amatőr Irodalmárok Klubja!
[ Amatőr Irodalmárok főoldala. | Regisztrálj! ]

Csatlakozz te is közénk! A tagjainknak lehetősége van saját írásaikat publikálni, és a többiekéhez hozzászólni.

A másfeles csend
-: peet
Ideje:: 01-03-2006 @ 12:10 pm

A "másfeles csend" egy kategória. Igen ritka jelenség, bár mostanában ez így nem igaz! Azt jelenti: másfél perc csend. Olyankor következik be, amikor az embernek semmi nem jut az eszébe, amikor nem hisz a szemének, amikor át kell gondolnia, hogy amit lát az valóság-e, vagy csak álom. Olyankor lép be a másfeles csend, amikor mérlegelni kell a dolgokat és új alapra helyezni mindazt, ami azaddig biztosnak, megingathatatlannak tűnt.

Ilyen másfeles csend állt be, amikor megismerkedtem a hőre lágyuló vasalótartóval. Hiszen egy bonyolult elektromos eszköz típushibáján nem lepődik meg az ember. De hőre lágyuló vasalótalp...! Az ember ráteszi a vasalót - hisz arra való - és az szépen lassan elfolyik!

Najó, nem mondom, annak idején ez indított arra, hogy megtervezzem a napelemes zseblámpát! Óriási sikert arattam vele. És - bár ez személyemből fakad és merő véletlen volt - egy darab A4-es papírlappal akartam tábortüzet gyújtani, ami márcsak azért is  nehézségekbe ütközött, mert ezen papír csomagján nagy betűk büszkén hirdették: "TŰZÁLLÓ".

Elmúlt néhány év és a héten ismét dimenzióváltás történt: mert a vasalótalp féme sokféle lehet! És különben is! Nade a vízben oldódó felmosórongy! Mert ilyet találtam! Kezembe fogtam a száraz anyagot, belemerítettem egy vödör meleg vízbe azzal a határozott elképzeléssel, hogy én majd ablakot mosok vele, és lám, a csücskét sikerült csak kiemelni. A többi ott oldódott a vederben. Másfeles következett... Álmodom?! Ez egy rongy. Vileda, meg minden! Vagy a vödör??? Há' vödör... Sima, normál vödör... A víz???? Kikapcsoltam a rádiót is és szántam az élménynek néhány percet. Az emberek java az ilyen élményeket nem képes kellő súllyal megélni, átérezni. Itt komoly dologról van szó. Hiszen van egy ember, akinek nem rakétát kell terveznie, hanem egy felmosórongyot, aminek nem sok feladata van, de például nemfeloldódni a vízben. Képzeljük el azt a tervezőt, aki úgy döntött, ez így lesz, vagy csak átsiklott figyelme ezen a tényen.

Gábor ma 22:50-kor kabátban ült az Internet előtt és locsolóverseket jegyzetelt ceruzával egy apró papírdarabra! Érdekes, jópár év kihagyás után milyen gyorsan követik egymást most a másfelesek!



Utoljára változtatva 01-03-2006 @ 01:55 pm


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Irodalmár profil
Irodalmár profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: Paulus
(Ideje: 01-04-2006 @ 09:35 am)

Comment: peet! Élvezem a stílusod, nagyon jól írsz. Bár én még konkrétan nem találkoztam egyik másfeleseddel sem, de könnyen el tudom képzelni, hogy vannak ilyenek.


Irodalom ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.35 Seconds