[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 289
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 289


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: Amatőr Irodalmárok Klubja!


Amatőr Irodalmárok Klubja!
[ Amatőr Irodalmárok főoldala. | Regisztrálj! ]

Csatlakozz te is közénk! A tagjainknak lehetősége van saját írásaikat publikálni, és a többiekéhez hozzászólni.

Energia5
Ideje:: 01-21-2006 @ 12:43 pm

Energia5- palóc tanmese

5. Mi a csuda megint!

Hát minek néznek itt engem ezek, mondogatta magában a Józsi bácsi. Teljesen a tejföl alatt csak nemvagyok. Micsoda mesékkel jönnek itt ezek hogy itt Magorban csöveken kersztül jön a föld alatt a házhoz a gáz, mint az egerek - és ezt is enegiának hivják és ... Micsoda csuda dolog ez mégha bolondnak néznek is megkérdezem. Tehát bátorkodott tovább firtatni a dolgot. Hát rákérdezett:

- Hát mi van akkor ha az egerek megrágják a csöveket, vagy valami és akkor mi lessz? Nem buta dolog ez az egész, persze hogy csak vicceltek velem. Azt sem lehet megtudni hogy hol történt és akkor képnél hagytak az egerek..

Ezekután, magukról is elfeledkezve kiütött a hahota. Hogy itt milyen szellemes ez a palóc, ilyen jót már régen nem röhögtünk. Az egerek elrágják a csöveket?.... ha...ha ha... hi... hi ...hi, az egész erdö hangos lett a nevetésüktöl. Na még ilyen jót......! Ilyen mulatságos dolog csak nemttörténhet meg a csövekkel gondolták. És miután elcsendesedtek egy kissé akkor, a Józsi bácsi nemtörödött azzal hogy kinevették, szerényen közbevágta

- Hát akkor miért van az hogy mégsincs gáz a csövekben, mert az a hire járja Palócföldön hogy a magor testvéreink bizony fáznak? Éppen ezért jöttem most ide Magorba hogy megtudakoljam a dolgot, mondta hogy enyhitse ezzel egy kicsit ha túlsagosan sokat kérdezösködne.

Erre mindarman egymásra néztek. Mintha magukba fojtották volna a röhögésüket és teljesen csend lett - ez a palóc mégis rátaposott az érzékeny labujjukra. Egyszerre komolyak lettek. Hiszen jól gondolkodik ez a palóc és elméletileg igaza is van. A technika ezt akérdést még nemtudta megoldani. De hiszen azok akik ezt megtervezték azok sem gondolkodtak elméletileg jobban mint ez a palóc?! Ki most itt igazán a buta? Mert persze éppen az "egerek" miatt szenvedünk hiányt. A vitának ezzel vége volt, mintha elsüllyedt volna, egyenlöre.

De olyan jóizüen nevettek a magorok a palócon hogy kezdék igazán kedveni öt. Inkább szégyenkezni kezdtek a saját technika vívmányai miatt, úgy éreztéktalán hogy ezen a fokon már öksem értik a dolgot.. Nemtudva hogy ugyanezen irányba járt az eszük a magoroknak amikor a Józsi bácsi mégis éppen erre ujra rákérdezett

- De micsoda csuda az a magas technologia amiröl ti beszéltek? Ez nekem ugyanis túl magas! Mire jó ez a magas technika vagy hogyishívák? hiszen...
- Legjobb ha erröl most nembeszélünk, vagta közbe az egyik, úgysem értenéd, mondták kissé tartózkodóan felületesen de mégsem eléggé meggyözöen, csak kerülni a karták a témát.

Azután megint csend lett de a Józsi bácsi felkavarta.

- És ezért kellet vonatot rabolni? dobta csend ölébe rájuk szegezve a kérdést Józsi bácsi? De ezt talán nekellet volna, mert mintha menykö ütött volna a társaság közé, mind a hárman csenben elosontak onnan és egyedül hagyták.
- És most nekem kell ezért itt fáznom az éjszaka, mormogta most Józsi bácsi magában és összehúzta magát mert fázni kezdett. A csudák csudája, engem erre nemtanítottak, de hát úgysem értemém!
- Hát mi a csuda lehet ez a magas technika? mondta ki hangosan az erdönek, mintha felbosszantottásdk volna. Már sajnálni is kezdte hogy olyan sokat érdezösködött mert magor barátai egyedülhagyták. Talán mégis ezek voltak a rablók gondolta mert a magorokat udvariasabbnak tartom, és erre sóhajtott egyet vagy kettöt.
- Mi a csuda lehet ez technika? kezdte marcangolni magát a fejében. A pálinkából még maradt néhány korty az üvegben és azt húzta magába. Ez az igazi energia, gondolta a még vicces kedvében, nemtudván hogy már kicsit érteni is kezdte a dolgot.
Eddig ezt a szavat hogy energia, legtöbször csak gondolta mert nemjött jó a szájára a kifejdezés. De most unalmában megismételte: energia... energia... energia...technika...hogy magabiztosabban álljon a szájában. De hogy mik ezek tulajdonképpen még nemvolt világos az elméjében.

- Te most mit tennél? Úgy van! Mint azt Józsi bácsi tette. Mint mindég elöször gondolkodott. Mindég azzal szokta kezdeni amikor egy megoldást kellet keresni. Tudsz segíterni neki valami megoldásst találni? Ez bizony egy nehéz feladat, merthát mégis mi most tulajdonképpen a feladat? Ha nincs feladat akkor hogyan megoldani azt? Nem?

Csak állt megdermedten és észrevette azt hogy hideg van és ekkor nehezebb gondolkodni és megoldást találni.

Felkell melegíteni a testemet amíg kitalálok valamit gondolta elöször és kezdte körbejárni a kihült tüzhelyet, körbe körbe. Uj tüzet rakni már nemmert mert az törvénytöres lenne itt Magorban, ezt már megtanulta. Már parazsak sem voltak a tüz helyén, körüljárni nemsegített ugyan de.... Amikor vagy százszor körbejárta és úgy érzte hogy melegebb lett a testében, ezt igy szokta csinálni Palócföldön is és örült az eredménynek. De ekkor mint a semmiböl egy nagyobb vihar kelettkezett. Ez nagyon váratlanul érte mert az este úgy itélte meg a dolgot hogy csendes idöre lehet számítani. A szél olyan erös volt hogy egy fa mögé kellett bujnia és ott didergett a kínzó szélben. - Mert tudod, ha hideg van és a szél fúj, akkor mégnagyobb hideg lessz és az veszélyes lehet a kihülés szempontjából. De te tudtál erröl úgye? A pálinkás üvege után nyúlt megint de azt persze most üresen találta.

folytatás következik

6. Kellemes ébredés

mvh

acsai



Utoljára változtatva 01-21-2006 @ 12:43 pm


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Irodalmár profil
Irodalmár profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés
Irodalom ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.30 Seconds