[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 253
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 253


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: Amatőr Irodalmárok Klubja!


Amatőr Irodalmárok Klubja!
[ Amatőr Irodalmárok főoldala. | Regisztrálj! ]

Csatlakozz te is közénk! A tagjainknak lehetősége van saját írásaikat publikálni, és a többiekéhez hozzászólni.

Energia6
Ideje:: 01-31-2006 @ 08:10 am

Energia6 - palóc tanmese

6. Kellemes ébredés

A szél mintha kergette volna öt a fa körül. ahogy változtatta a helyét a szél mintha utána ment volna, kergettve érezte magát Józsi bácsi. - Mit akar mondani ez nekem? kérdezte önmagában. De hamar megértette hogy az erdö szelle beszél hozzá. Jóvan! mostmár értem gondolta innen elkell mennem, de hát hová? Az szél elkezdte fújni neki az útirányt amely egyenesen vissza a vonathoz vezetett. És amikor ehatározta hogy most oda vissza megy és elindult arrafelé, mintha a szél is lecsendesedett volna. A vagonban mégis jobb lessz gondolta, legalább szélcsend van ott.

A vonathoz közelebb érve a mozdony felöl ekkor hangokat hallott és mindjárt oda vette az útját. A mozdonyvezetö meg a tüzelömester azon mesterkéltek most hogy emeljék a göz nyomását hogy eljussanak a vonattal legalább az állomásig. Két rendör is volt velük és az egyik meglátva öt meghökkenve megszólította a Józsi bácsit.

- Hát te honnan jösz?
- Innen az erdöböl, ott akartam kivárni a vonatot. A fövárosba akarok menni és a Palóföldröl jöttem.
- Nemtalálkoztál véletlenül néhány gyanus alakokkal mert elrabolták a szenet és most keressük öket.
- De igen, három madárral az erdöben.Igy hivták palócföldön a gyanus személyeket.

A csendör azonban nemfogta fel azonnal a dolgot, nemis törödött vele és most úgyis mással volt elfoglalva. De mégis hozzátette, hogy menjen be a vagonba mert ott talán már meleg is van ahol lepihenhet amig itt készen vannak.

- Majd talán bejövök hozzád ha készen vagyunk. A nyomokat úgyis eltüntette a szél most nemis érdemes kutatni utánuk.

Háromkerekü vasúti biciglivel hozták oda a vizet meg a szenet hogy befütsék a kazánt. - Ugye te is láttál már ilyet a vasúton? Úgy tapossák mint a biciglit szokták.
A csendörök is odajöttek hozzájuk mert hire terjedt a rablásnak és most féltek egyedül oda visszamenni. Tehát ök is segédkezdtek és mindent leírtak és levázoltak ami történt. De most a nyomok után talán az erdöbe menni nemvolt kedvük mert mint mondták a szél úgyis eltüntette a nyomokat. Csak késöbb eszmélt rá a kérdezö csendör hogy valami furcsa választ kapott a palóctól. "Három madárral?", ez igazán különös válasz volt. Bemegyek a palóchoz gondolta és talán ö is tud vagy látott valamit a rablásnál, öt is kihallgatom. Ezekkután maga is felment a vagonba. Hamar megis találta a Józsi bácsit felve az egyik fadeszkapadon horkolva. Nemakarta felkelteni most mert maga is fáradt volt és melléje feküd a fapadra a másik oldalon és kényelmesen kinyujtózkodott.

Észrevette most hogy a Józsi bácsi álmában most mond valamit.

- Energia,......energia,.....energia, nyögte ki többször egymás után mintha gyakorolna.

A rendör felfigyelt, ez egy igazán furcsa dolog, egy egyszerü palócnál, hogy erröl beszél?

- Elrabolták!.....jaj nekem!.... technológia.... össze vissza jöttek most a szavai.

A csendör mégfigyelmesebben hallgatta és feljegyezte minden szavát amit megtudott érteni? - Mit gondolsz mire gyanított most a csendör? Persze hogy arra1
De most mintha valami megnyugtatta volna. Álmában beszélt de most egészen értelmesen. Tudod hogy miért? Azért mert megjelent az álmában a napocska de a csendör ezt nemtudhatta. Azt sem hallotta amit a napocska mondott a Józsi bácsinak de viszont amit a Józsi bácsi mondott azt bizony jól halhatta. Halgassuk most mi is! Mert mi mindent hallhatunk A napocska igy kezdte:

- Észrevettem hogy nagyon szeretnéd segíteni a magorokat - mondta a napocska. Ezért mondtam az erdö szellmének hogy üzzön ide a vagonba ahol most megpihenhetsz. Bizony én is szeretném segíteni öket!

Amit most a Józsi bácsi mondott válaszul azt már a csendör bácsi is jól halotta.

- Hát akkor te miért nem segítesz nekik? kezdte zaklatni Józsi bácsi a napocskát.

A csendör felfigyelt. Igen itt mostmár biztos hogy többen voltak.... és feljegyezte pontosan amit hallott.De nemértette hogy miért jönne ez a palóc ide a magdorba szenet lopni? Ez igazán furcsa eset lesz!

- Én nemsegítek? ütközött meg a napocska ezen a vádaskodáson. Hiszen ha én nem lennék akkor már régen mindannyian megfagytak volna! mondta ki erélyesen a napocska. - Ugye igazat mondott? De ezt nem halotta a csendör amire emlékszel ugye hogy megmondtam.

- De hát azért kell rabolni, akkor?

A csendör amikor ezt meghalotta akkor már biztos volt a dolgában hogy ennek a palócnak biztos van valami köze a rabláshoz. Talán az egyik tettese ez és igy hamar elfogjuk a többieket is. Ennyi eldég is gonddolta most majd ha felébred kihallgatom öt. A kocsi melege meg a jó eredményes munkája egy olyan jó érzést kölcsönzött neki hogy ö is elaludt. Végre végetvethetünk most az itteni soroszatos szénrablásokank. És máris az álmában a kitüntetésének örült.

- Nemkellene rabolni ha a magorok jól gondolkodnának mondta a napocska.
- De hát ez a technika - az álmában már kiimerte mondani a szót - azt ki találta ki?
- Talán a kényelem, mondta a napocska. Tölen nemkell csöveket szerelni minden házhoz ugye? Én egyenesen a házhoz szállítom az energiát mondta a napocska minden házhoz vezetékek nélkül.

A Józsi bácsi nagyon elcsodálkozott a napocska okosságán. Valahogy igaza van ennek. Miért nem gondoltak a magorok erre? De a npocska eltünt most az álmából és néhány óra mulva kellemesen felébredt. Azt találta hogy a vonat is útbasn volt már az állomás felé.

folytatás köv

7. Mi a csudák csudája?

acsai



Utoljára változtatva 01-31-2006 @ 08:10 am


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Irodalmár profil
Irodalmár profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés
Irodalom ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.35 Seconds