[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 140
Tag: 1
Rejtve: 0
Összesen: 141

Jelen:


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: Amatőr Irodalmárok Klubja!


Amatőr Irodalmárok Klubja!
[ Amatőr Irodalmárok főoldala. | Regisztrálj! ]

Csatlakozz te is közénk! A tagjainknak lehetősége van saját írásaikat publikálni, és a többiekéhez hozzászólni.

Kővé vált könnyek
Ideje:: 03-06-2006 @ 08:32 am

A tenger kékje összeért az ég színével, s a távoli horizonton álmosan ébredt, sugarait hosszan a vízre tükrözve a felkelő nap. A parti fövenyen kószáló szél megremegtette a hajnal harmatcseppjeit a bókoló fűszálakon és megszólaltatta a hajlongó fák ágainak hangját. Egy jósnő kaptatott fel a tenger felöli dombokra. Nem tudni honnan, mikor érkezett. A birkapásztoroktól érdeklődött, hol találja a királyt és asszonyát. Azok szívélyesen útba igazították. A palota kertjében sétált a Királyné gyermekei társaságában. Boldog volt szerettei körében, amennyire evilági asszony csak boldog lehet, hiszen hét fiú, és hét leánygyermek vette körül. Hűséges, szerető férje, a Király kellőképpen gazdag mind kézzelfogható javakban, mind szellemében, hiszen kiváló muzsikus, költő, amellett daliás, szép férfi is volt. Kell-e több egy asszonynak a földi boldogsághoz? Mosolyogva, előzékenyen fogadta az idegent: - Mi járatban vagy, mit kívánsz tőlem? Az arcát elfedő jósnő elmondta jövetele célját: - A Gazdag Szigetről jövök, s arra kérlek, mutass áldozatot Sziklaistennőnek és gyermekeinek, Fényhozónak, s lánytestvérének Holdárnyékának. Barátaiddá tehetnéd őket, ezáltal elnyernéd az istenek kegyét, s békéjét. A Királynő mosolyából átváltva, összehúzta szemöldökét és büszkén szólt az idegenhez: - Mondd meg úrnődnek, én hét fiút és hét lányt hoztam a világra, míg ő csak két gyermeket. Neki kéne áldozni előttem, hisz méhem termékenyebb az övénél, s gyermekeim házasságban születtek, míg övéi egy röpke nászból, alkalmi vágyból jöttek a világra. A jósnő sajnálkozva megcsóválta fejét s indult a hírrel vissza a Gazdag Szigetre. A Sziklaistennő felháborodva fogadta a visszautasító, kemény szavakat. Sértettségében bosszút esküdött. Eltelt néhány hónap, s a tengerparti városban ünnepségre készülődtek az itt élők. A hét fiú a városfalakon túl, egy derűs, kicsinyke völgyben múlatta az időt. Néhányan lovagoltak, mások harci dalokat adtak elő, ketten a dárdavetést gyakorolták. A Királyné, amint kilépett palotája ajtaján, a városfal bástyáján egy aranyíját feszítő, nyílvesszejét röptető, délceg ifjút pillantott meg, akit nagy fényesség vett körül. Rögtön tudta, hogy Fényhozó az, Sziklaasszony egyetlen fia. Rossz sejtése támadt. Kirohant a városfalakon túlra, le a kicsiny völgybe, ahol megdöbbentő látvány fogadta. Hét szép gyermeke nyílvesszővel a testében, holtan feküdt szerteszét a virágos fűben. Kioldotta ruháját, eldobta ékszereit, szívettépő sírással egyenként vette ölébe halott fiait: - Óh, drága Erőskarú, te voltál a legidősebb fiam, ki mindvégig mellettem álltál, s a fiúk civódásai között mindig rendet teremtettél. - Kedves Bátorlelkű, te nem féltél senkitől és semmitől, hitet, reményt adtál testvéreidnek a bajban. - Szélesmellű, kedves fiam, ha munka volt, dolgozni kellett, te mindig élen jártál, nagyon büszkék voltunk rád. - Te, Kedvesszavú felvidítottál, mikor szomorú voltam, jókedveddel örömöt hoztál életünkbe. - Te szeretetreméltó gyermekem Nyíltszívű, te igazságra oktattad testvéreidet, tanítva, hogy csak az igaz szó, ami üdvözítő, sosem az álságos képmutatás. - Szarvasszökellésű, te voltál a legfürgébb mindnyájuk között, ha gyors segítség kellett, számíthattam rád. - S te legkisebb fiacskám Gyermekarcú, ragaszkodó kis bogaram, te még alig éltél, és már itt kell hagynod érted reszkető, szomorú anyádat. Záporozó könnyei, szemébe lógó, összecsomósodott hajfonata mögött észrevette a kiemelkedő tengerparti sziklán álló férjét, a Királyt. - Neeeem ! Éles üvöltése belehasított a levegőbe, mikor összecsaptak a hullámok hűséges társa feje fölött. A Királyné összetörten, magába roskadva vánszorgott ki a partra, szenvedéseit a szélbe kiáltva: - Sziklák istennője, megnyomorítottad gonoszságoddal boldog lelkemet, elvetted drága fiaimat, egyetlen, igaz hitvesem, de még így is több gyermekem van, mint neked, hisz hét gyönyörű lányom vár rám a palotámban – kiáltotta magából kikelve, fájdalma kínjában kacagva a Gazdag Sziget felé. Az istennő meghallotta az üzenetet, s felháborodásában Holdárnyékáéért kiáltott. A lányok egy erdei tisztáson készülődtek az ünnepségre. Még nem jutott el hozzájuk testvéreik halálhíre. Vidámak és boldogok voltak, mind a heten. Göndörfürtű és Dússzemöldökű egy erdei patak vizében fürödtek, Bájosarcú és Édesszavú verseket szavaltak egymásnak, nagyokat kacagva az összekevert sorokon. Ügyeskezű büszkén mutatta Szomorúszeműnek a szépen hímzett terítőt, amit ő készített. Egyedül Gazellaléptű volt távolabb éppen pillangót kergetett az erdő belseje felé véve az irányt. Holdárnyéka, aki híres vadász hírében állott, felajzotta íját, s gyorsröptű nyílvesszejeit egyenként a szétszaladó lányok szívébe küldte. Nem találta azonban Gazellaléptűt, akinek csak távolból hallotta csilingelő nevetését. A Királyné, látva lányai halálát, keservesen zokogott, s két kezét összekulcsolva esdekelt Sziklaistennő könyörületéért. - Nézd, megalázva magam, levetve büszkeségemet, könyörgöm neked porban csúszva előtted, ne vedd el egyetlen élő gyermekemet. Bocsáss meg kevélységemért, csak őt, csak őt hagyd meg nekem. A gonosz istennő azonban nem ismert kíméletet. Ráparancsolt Holdárnyékára kutassa fel, és ölje meg a megmaradt leányt. A híres vadász meglelte és megölte a királyi pár utolsó gyermekét is. A reményvesztett királyné felült a szelek szárnyára, s haza, szülőföldjére repült. Arra a hegyre, ahonnan látni lehetett szülei házát, ahol a gyermekkorát töltötte. Odafenn megnyíltak az ég csatornái, villámok kergették egymást, dörgött a menny. Az eszét vesztett anya az égnek emelte kezét, lecsendesítve az elemeket. A sötét felhők mögül kibukkant a nap, s megjelent mosolyogva a szivárvány. A hegytetőn egy szobor karjai meredtek az égnek. A szeme sarkából kihulló, legördülő könnycseppek kővé dermedtek sokat szenvedett, fájdalmas arcán.


Utoljára változtatva 03-21-2007 @ 01:35 pm


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Irodalmár profil
Irodalmár profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: veva
(Ideje: 03-06-2006 @ 12:04 pm)

Comment: Fúú, de szomorú volt ez a "mese"!!! ----- Kicsit nehéz volt így olvasni. Egy kicsit talán átrendezhetnéd, ha belemész a szerkesztésbe. Ha nem explorered van, akkor azt hiszem a kacsacsőrök (alt gr "í" és "y") között "br" segítségével tudsz ezen segíteni.


Hozzászóló: Netelka
(Ideje: 03-06-2006 @ 12:22 pm)

Comment: Nagyon szép mese, Tövis, szomorú, de szép. (Tényleg tördelni kéne vhogy, mert így borzasztóan összefolyik.)


Hozzászóló: Anna1955
(Ideje: 03-06-2006 @ 05:18 pm)

Comment: Tetszett...nagyon tetszett... :))))


Hozzászóló: agnes
(Ideje: 03-07-2006 @ 01:54 pm)

Comment: Szia! Jaj nekem,....mennyire szomorú ez a mese,....de mennyire szép! Elismerésem!


Irodalom ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.29 Seconds