[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 206
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 206


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: Amatőr Irodalmárok Klubja!


Amatőr Irodalmárok Klubja!
[ Amatőr Irodalmárok főoldala. | Regisztrálj! ]

Csatlakozz te is közénk! A tagjainknak lehetősége van saját írásaikat publikálni, és a többiekéhez hozzászólni.

Hűtlenek (némafilm)
Ideje:: 04-27-2006 @ 09:24 am

A nő éppen elkészült a Nagy Művel: összerakta magát.
A múlt szilánkjait óvatosan felszedegette a földről, majd belerakta egy dobozba. Leguggolt, tenyerével óvatosan körbetapogatózott. Nem szeretette volna, ha egyetlen szilánk is a földön marad. Lezárta a dobozt, átkötötte piros selyemszalaggal, majd magához ölelte, és a legfelső polcra helyezte.

Becsukta a szemét, és látta a férfit. A férfit, aki dermedten fekszik az ágyon, mellette a felesége, aki boldogan árasztja magából a hideget.
- Rossz lehet hidegben élni! – futott át a nő fején a gondolat, majd mielőtt kilépett volna belőle, visszafordult, és befészkelte magát a szívébe.
A nő a dobozra pillantott, aztán rámosolygott az életére.
- Hiszen mindig van, aki szeretetre vágyik!
Lezuhanyozott, kiválasztott egy vidám ruhadarabot, s mikor a tükörbe nézett, a tükör elégedetten felsóhajtott.
- Végre!
Elindult a férfi felé.
Nem látta, mikor a férfi letörte a kabátja alól kilógó jégcsapokat.
Nem látta a férfi arcán a fájdalmat, mikor az ajtóból visszapillantva észrevette, hogy a kandallóban kialudt a tűz.
Csak elindult a férfi felé, mert fájt a szívében a gondolat, ami befészkelte magát.

Az utcán még kabátban jártak az emberek, de ahogy elhaladtak a nő mellett, levették magukról a kabátot, majd hitetlenkedve a nő után fordultak, és mosolyogva megcsóválták a fejüket.
- Nahát! – mondták maguknak, és ezen jót nevettek.
Ahogy a nő a térre ért, lelassult az idő. A templomóra visszafelé cammogott, a percek egyre hosszabban folytak le a torony tetejéről. Az emberek visszavették a kabátjukat, és egyre komorabbak lettek.
A nő elbizonytalanodott: talán tévedett. Nincs semmilyen férfi, és nincs semmilyen szeretet.
Már épp el akart menni, mikor a vállát megkopogtatta valaki.
A férfi volt.
A nő gondolkodás nélkül megfordult és megcsókolta.
Az emberek zavartan megálltak. Levették a kabátjukat és csóválták a fejüket.
- Ez nem helyes! – majd az arcukat a nap felé tartották, és hagyták, hogy átjárja őket is a meleg.
A férfi is a levette a kabátját. Fájni kezdett a meleg. Megszokta már a hideget.
- Furcsa ez a nő – gondolta magában. – És furcsa a meleg.
Az emberek továbbra is mozdulatlanul álltak, lehunyt szemmel arcukat a nap felé tartva élvezték a pillanatot. A férfi és a nő zavarba jött.
Túl sokan vannak.

A nő fázni kezdett.
- Meleget akarok –nézett kétségbeesetten a férfira.
- Furcsa ez a nő – gondolta a férfi, de mosolyogva elvitte egy szállodába. – Itt meleg van – mondta szótlanul.
A nő szemében tűz gyúlt. A kandalló tüze.
A kandalló tüze is kialudt...
Mint egy vaku, úgy villant fel a mondat a férfi szeme előtt.
A férfi fázni kezdett. A jégcsapok egyre gyorsabban borították be a testét.
A kandalló tüze is kialudt!
A gondolat megfojtotta a szerelmet.

A nő becsukta szemét. Szégyellte benne a tüzet.
A férfi lehajtotta a fejét. Szégyellte testén a jeget.
Mikor kiléptek a szállodából az emberek megvetően csóválták a fejüket.
- Nem helyes! Ez nem helyes!
Mikor a férfi hazaért, lefeküdt a helyére.
Mellette a felesége boldogan ontotta magából a hideget.
- Rossz ez a hideg! –gondolta szomorúan, majd a kandallóra nézett. A tűz már rég nem égett benne.
Furcsa dolog a meleg!
Lehunyta szemét, látta a nőt, ahogy hazamegy, leül a székre és darabokra hull.
- Furcsa ez a nő! – sóhajtott, és észre sem vette, ahogy a könnyei megolvasztottak arcán a jeget.



Utoljára változtatva 04-27-2006 @ 09:26 am


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Irodalmár profil
Irodalmár profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: Netelka
(Ideje: 04-27-2006 @ 10:15 am)

Comment: Ismét gratulálok ehhez az írásodhoz! (Nehogy már a technika ördöge elvigye a háeszeket :))


Hozzászóló: Fata_Morgana
(Ideje: 04-27-2006 @ 10:49 am)

Comment: A férfi megijedt a tűztől, a nő a jégcsapoktól, kérdés mi lesz belőle? Valami langyos, arany középút, vagy a határaik erőszakos elmozdítása? Másrészt mi az a "hűtlenség"?, na, de ezt nem most...


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 04-27-2006 @ 11:15 am)

Comment: Neti! Nagy pusszancs! :)))) / Fata! Azt hiszem, most elég világosan leírtad... még én is megértettem.... "a határaik erőszakos elmozdítása..." ezt ugyebár nem akarjuk.. a langyos variáció, meg eleve elvetve... szóval... marad a hűtlenség vágya:))))


Hozzászóló: hori
(Ideje: 04-27-2006 @ 11:21 am)

Comment: Erre már hsz-eltem az előző felületen, de elmondom itt is, hogy szeretem az ilyeneket! Tetszett!


Hozzászóló: fenyesi
(Ideje: 04-27-2006 @ 11:39 am)

Comment: Egyike legjobb (prózai) műveidnek! Kezed szorítva! fTJ


Hozzászóló: Norvi
(Ideje: 04-27-2006 @ 12:15 pm)

Comment: Csatlakozom Fényesihez, de ettől még a darabok, szilánkok nem kerülnek a helyükre...sajnos...


Hozzászóló: veva
(Ideje: 04-27-2006 @ 12:38 pm)

Comment: Kitűnő írás!


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 04-27-2006 @ 03:06 pm)

Comment: Hori! De örülök! Az előzőt nem láttam, úgyhogy ezt külön köszönöm! / Fényesi, Kedves! Ilyenkor kb úgy érzem magam, mintha Pulitzer díjat adtak volna:))))) (na, persze.. tegyük hozzá: egy egész hónapig vártam, hogy le bírjam írni)


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 04-27-2006 @ 05:10 pm)

Comment: Norvi :) hát, nem... de gömbölyödik... aztán egyszer már nem szúr annyira... Veva! nagy puszi!


Hozzászóló: Anna1955
(Ideje: 04-27-2006 @ 05:30 pm)

Comment: Megdöbbentő és tökéletes....:))))) Gratula és puszika...:))))


Hozzászóló: soman
(Ideje: 04-27-2006 @ 07:43 pm)

Comment: Elég meleget kívánok, s hogy ne szúrjon...


Hozzászóló: agnes
(Ideje: 04-28-2006 @ 06:30 am)

Comment: Szemilla! Ez tökéletes "néma" film!


Hozzászóló: prayer
(Ideje: 04-28-2006 @ 07:09 am)

Comment: Az egész utca tele van ilyen némafilmmel. Csak a surlódásoktól van némi meleg. Na meg a lebukás!


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 04-28-2006 @ 02:36 pm)

Comment: Anna! :) Soman! Ágika! Prayer! Nagyon köszönöm. (Prayer... hát, persze, azt mondják, tele az utca... de nem mindig úgy van, ahogy mondják!)


Hozzászóló: BB
(Ideje: 04-28-2006 @ 02:41 pm)

Comment: Csipp, Csepp, Egy csepp, Öt csepp, Meg tíz; / Olvad a jégcsap, Csepereg a víz. (Weöres Sándor: Olvadás) Élmény volt OLVADNI! Akarom mondani: olvasni... :))) Ölelés, B.


Hozzászóló: csizi
(Ideje: 04-28-2006 @ 02:54 pm)

Comment: Jól írsz ! Üdv.


Hozzászóló: blue
(Ideje: 04-28-2006 @ 10:50 pm)

Comment: Szemilla, szuper az írásod. gaby


Hozzászóló: Captnemo
(Ideje: 04-29-2006 @ 01:39 pm)

Comment: Majd egyszer megnézem ezt a filmet, ha valaki szinkronvágja. A Mellette a felesége boldogan ontotta a hideget rész...Röhögtem rajta, de csak hogy a jég mégse olvadjon el elébb! Tuccc, tényleg. Mondom én mindig is!!:)


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 04-29-2006 @ 10:03 pm)

Comment: Köszönöm, köszönöm, köszönöm... egyszerűen kedvet kapok egy újabb sületlenséghez, mert hogyan is tudnék ilyeneket írni, ha normálisan élnék???? (Ti pedig kedveskéim csak olvadozzatok!)


Irodalom ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.38 Seconds