[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 310
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 310


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: Amatőr Irodalmárok Klubja!


Amatőr Irodalmárok Klubja!
[ Amatőr Irodalmárok főoldala. | Regisztrálj! ]

Csatlakozz te is közénk! A tagjainknak lehetősége van saját írásaikat publikálni, és a többiekéhez hozzászólni.

Krizantémok és hortenziák
Ideje:: 06-13-2006 @ 12:59 pm

Erdős Olga: Krizantémok és hortenziák


Közel van az óceán, de erre szinte csak a sirályok által elpotyogtatott guanó mennyisége utal a havonta hófehérre meszelt, magas kőkerítés körül.
A szél is csupán a hajnali esők után hoz sós illatot, egyébként mindig poros minden, még a levegő is.
Szürkés-sárga réteg ül a kövekkel kirakott járdán, ami a verandától az orchidea kertig vezet, de ugyanez a por lepi be a virágok szirmait, a fák levelét, a gyümölcsök héját a piacon, talán, még a mindenhol jelenlévő papagájok tollát és az emberek bőrét is.
Újabban egyre kevesebben látogatnak meg, úgy hiszem, csak udvariasságból, azonban az ő arcuk is poros-fakó. Bőrük kézfogáskor meleg és száraz, akár a föld aszály idején. De mindig attól félek, hogy elég egy pillantás és tovaszállnak, akár egy marék homok, amit szétfúj a szél.

Talán csak Antonio Pedro de Souza jelentett kivételt. Ő olyan volt, mint a rózsalugasom legbordóbb virága, ha a reggeli nap első sugara megérinti.
Ahogy telik az idő, egyre erősebben hiszem, hogy őt is csak álmodtam. Hiszen egytől-egyig emlékszem az elmúlt években megismert poremberek arcára. Antonio Pedro de Souza alakját azonban csak ködösen látom magam előtt. Az egyetlen dolog, amit biztosabban tudok annál is, mint hogy minden éjre nappal jön, az, hogy soha többé nem ülünk együtt a verandán ábrándos rajongással nézve egymást, és már soha nem fogja meg a kezem, csak hogy az ujjaimmal játsszon.
Megértettem, hogy a legfontosabb dolgok az életben természetes egyszerűséggel történnek, minden különösebb előjel nélkül.
Perzselő, poros januári délután volt akkor is. Semmi nem utalt arra, hogy ez lesz az utolsó találkozásunk. Hideg mentateát ittunk és egymás éjfekete szembogarát fürkésztük. Az asztalon ott illatozott a virágcsokor, amit hozott.
Sosem jött üres kézzel, és én távozása után sokáig mosolyogtam mindig a bokréta felett, mielőtt kiválasztottam volna a legszebb szálakat, hogy fejjel lefelé kiakasszam a szobám falára. Szerettem elalvás előtt mélyen beszívni az illatukat. Így olyan volt, mintha Antonio Pedro de Souza ott lett volna velem a forró éjszakákon is hűvös falak között. Ha erre gondoltam, lágy melegséggel kevert kellemes borzongás járt át. Ilyenkor belefúrtam a fejem a párnába, és úgy képzeltem, az ő mellkasa az, a vállaimra nehezedő paplan pedig a karja, amely magához húz.
Talán ő is erre gondolt akkor éjjel, de ezt már sohasem tudom meg.
Másnap hiába vártam, harmadnap sem jött. Az újságokból értesültem róla, hogy halászok találták meg a testét. A part fölé kinyúló szikláról zuhant alá, onnan, ahol a krizantémok szinte vadon nőnek egy régen elhagyatott kertben. Azt írták, valószínűleg a napkeltét akarta megnézni, és a sötétben nem vette észre, hogy túlságosan kimerészkedett az ingatag sziklára, amely a súlya alatt leszakadt. Kezében még akkor is a virágokat szorította, amikor már lélek sem volt benne. Csodával határos módon azonban látható sérülés nem esett rajta, egyszerűen csak a nyakát szegte.

Néhány megszárított, selyemszalaggal átkötött dobozban őrzött krizantémról és hortenziáról olykor azt hiszem, valaha Antonio Pedro de Souza gyermekei voltak, és az enyémek.
Hiszen annyira hasonlítanak hozzánk: ők is süketek és némák.

 


(2006-06-12/13)



Utoljára változtatva 08-16-2007 @ 07:09 am


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Irodalmár profil
Irodalmár profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: prayer
(Ideje: 06-13-2006 @ 01:07 pm)

Comment: Történeted nagyon megható! A süketnémákat nem értettem teljesen, de ismersz?! Örök értetlenkedő vagyok... Mint egy szappanopera, csak nagyon rövid.


Hozzászóló: veva
(Ideje: 06-13-2006 @ 04:58 pm)

Comment: Éppen a hangulatomba találtál vele... - viszont a virágok miatt mégis egy bolond-rigmus indult el bennem. --- Tőled - neked


Hozzászóló: Haltion
(Ideje: 06-13-2006 @ 05:59 pm)

Comment: Szerintem Lunocska, te valami rosszat álmodhattál éjjel, mert ennek pajzánabb vége is lehett volna. pl. a krizantémok összeszűrik a rózsákkal a levest. Egyébként ez a poremberség egész vonzó állapot, hisz tudjuk porból lettünk porrá leszünk, de ezek szerint por vagyunk, vagy pór. Na, hogy így összeírtam minden ökörséget, csak azt mondom, a havonta lemosott kerítés igen életszerű volt, ott sétálgattam a helyen és éreztem a szagot.


Hozzászóló: Audrey
(Ideje: 06-13-2006 @ 08:44 pm)

Comment: Szinte láttam magam előtt azt a mediterrán tájat, a verandát, a hortenziákat és a krizantémokat, sőt fűszeres illatukat is éreztem. Írásod nagyon különleges. Rövid, mintha csak egy részlet lenne, de mégis kerek egész. A befejezés megdöbbentő, de valahogy mégsem hagy bennem igazi kérdéseket, vagy ha mégis, azokat nem kell feltenni. Így történt, és kész. Meg kellett ölnöd egy ideált, akit ő testesített meg. Ügyes, tetszett!!!


Hozzászóló: Netelka
(Ideje: 06-14-2006 @ 06:02 am)

Comment: Ez gyönyörű - szíven ütött az utolsó mondata.


Hozzászóló: LunaPiena
(Ideje: 06-14-2006 @ 07:26 am)

Comment: Egy kis dél-amerikai Marquez ízű szürreális szösszenetet szerettem volna megírni. Lehet, hogy nem sikerült tökéletesre, de nézzétek el nekem, és köszönöm, hogy itt jártatok.


Hozzászóló: csizi
(Ideje: 06-15-2006 @ 09:21 am)

Comment: Esküszöm Neked, hogy nem olvastam a hozzászólásodat, de már az olvasáskor az jutott eszembe, hogy ha szólok, Marquez benne lesz. Nagyon jól idézted meg. Sajnálom, hogy megelőztél, olyan büszke lettem volna magamra, ha én írom először. ( Dehogy sajnálom. ) Ügyi vagy leány.


Hozzászóló: LunaPiena
(Ideje: 06-15-2006 @ 09:55 am)

Comment: Pótom, ezen ne múljon, ha akarod kitörlöm a hozzászólásom, úgysem szeretek magyarázkodni ;-).


Hozzászóló: Anna1955
(Ideje: 06-15-2006 @ 06:57 pm)

Comment: Elvarázsoltál...:))))))


Irodalom ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.36 Seconds