[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 307
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 307


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: Amatőr Irodalmárok Klubja!


Amatőr Irodalmárok Klubja!
[ Amatőr Irodalmárok főoldala. | Regisztrálj! ]

Csatlakozz te is közénk! A tagjainknak lehetősége van saját írásaikat publikálni, és a többiekéhez hozzászólni.

Intimitás (kettő)
Ideje:: 06-22-2006 @ 05:52 am

AZ Ember
 
Az történt, hogy a héten, - meg már az előzőn is, csak akkor még nem volt ennyire durva - meg kellett csinálnunk hatezer borítékot. De nem csak egyszerűen legyártjuk, aztán annyi, hanem volt egy nagyobb papír, amit beletettünk a borítékba, meg volt egy kisebb is, meg egy másik boríték. Az olyan válaszborítékszerűség volt. Szóval bele kellett tenni, egyenként, mind a hatezer darabba, aztán meg lezárni a borítékokat. Eleinte úgy csináltunk, hogy egyszerűen belehajtottuk azt a kis fület a belsejébe. Aztán jött a főnök, az Alpár bácsi, és megnézte, de teszem hozzá, a kétharmadát akkor már megcsináltuk, hogy srácok, ez így nem lesz jó, le kellene ragasztani. De nagyon sürgősen. Mert akkor már csak három napunk volt a határidőig. Mondtuk, oké. Gondoltuk akkor hát nyáladdzunk, ugyebár. De ez sem volt túlságosan célravezető, mert a századik boríték körül már mindenki kiszáradt, meg aztán elkezdtük magunkat kicsit rosszul érezni, a sok vegyszer, vagy mi.. tisztára benarkóztunk a borítékragasztótól. Akkor kitalátuk, hogy kéne egy szivacs, és akkor azt jól bevizezzük, de ez sem működött eleinte flottul, mert átáztattunk vele mindent, ami a borítékban volt. De sikerült belejönni, és már a sokadiknál egész reflexszerűen ment. Ja, azt még nem is mondtam, hogy egy csomó nyomtatási hibás dolog is volt köztük, na most mondd meg, egy nyomdában nyomtatási hibák... Na szóval, sikerült, már majdnem elkészültünk vele - de úgy, hogy munkaidő után ottmaradt a Marcsi, meg én, és órákon keresztül ragasztgattunk, persze, túlóradíj nélkül, mert mit is képzelünk mi... Már majdnem elkészültünk vele, amikor jött AZ Ember. AZ Ember megállt a bedobozolt borítékok fölött, amiket már rendesen le is ragasztgattunk, és elkezdte feltépni őket egyenként. Na most képzelheted. Mi meg csak ültünk ott és néztük, hogy na most akkor mit is akar? Mondtuk neki: hé, ember, mit csinál? Tudja meddig szórakoztunk mi azzal? Erre meg azt felelte, hogy őt az nem érdekli, ő most ellenőrzi, minden rendben van-e, mindegyikben benne vannak-e a papírok. Háhogyne lennének, mondtam neki, mert én vagyok ott a legnagyobb szájú, pedig hát az már valami, nameg a legidősebb is. Erre meg csak folytatta a borítékfeltépkedést, le is tettük gyorsan a kezünkből ami épp benne volt, nehogymár fölöslegesen dolgozzunk. Aztán csak néztük ott, hogy mit csinál. Aztán jött az Alpár bá', is és ő is megkérdezte, mit csinál AZ Ember, mi baja van neki. Ő meg mondta, hogy itt van négyféle kód, és kódok szerint kellett volna szétrakni, mert az különböző régiókat jelöl. Ja, mondta az Alpár bá', akkor talán szólhatott volna egy kicsit előbb is, de ha most feltépkedi az összeset, akkor nem lesz időnk visszaragasztgatni, és akkor neki kell nyálazni éjt nappallá téve, mert itt mi négyen vagyunk, ő meg egyedül, és egy kicsit talán hosszabb idő lesz leragasztgatni a borítékokat. Akkor még morgott egy kicsit, hogy dehát ő a megrendelő, meg ilyen mindenféle hülyeségeket, meg aztán megkérdezte, megvan-e az az ötezer darab, amit rendelt, mi meg akkor már készen voltunk vagy ötezer-ötszázzal, és megint majdnem megütött a guta, hogyhát ezért maradtunk mi bent munkaidő után. De nem baj, akkor megszámolom, mondta, és elkezdte számolgatni. Persze, úgy raktuk a dobozokba, hogy mindegyikre külön ráírtuk, hány darabot tettünk bele, de azért hagytuk AZ Ember, hadd számolgassa, mert ha neki ennyire jó móka, hát legyen... Úgy tizenöt perc múlva bele is fáradt a nagy számolgatásba, pedig csak egy dobozzal lett kész, és azt mondta utána, hogy több van benne, mint amennyit ráírtunk legalább hússzal. No, fogtam, és ránézésre úgy húsz darabot kivettem belőle. Így jó lesz?? Kérdeztem tőle vigyorogva. Húzta egy kicsit a száját, azért megnyugodott. Kiment a kocsijához, oda már követtük, nehogy valami hülyeséget csináljon, megállt ott, csóválta a fejét. Nem fog beleférni mondta. Túl kicsi a kocsi. Fogtuk a leveleket, és úgy összetuszkoltuk őket, hogy lett a tíz ládából vagy öt, de azok olyanok is voltak...! Alig lehetett felemelni. Ott lettem volna, amikor kinyitja, egyet kivesz belőlük, jön a többi is... Na, hát így történt.
 
 
 
Forrócsoki
 
A karácsony utáni kis mikulás figurák eltüntetésének van egy nagyon egyszerű, ám felettébb frappáns módszere. (Ugyanezt lehet nyuszikkal, vagy akár ballagásra kapott mindenízű bonbonokkal is, nincs diszkrimináció.)
A következő dolgot kell csupán tennünk:
Keríteni kell valahonnan egy tiszta lábost (jó olyan is, amiben előzőleg valami édes dolog volt, ha nincs senkinek kedve mosogatni a családban). Meg egy fakanalat hozzá (hasonló feltételekkel).
Olvasszunk fel benne egy evőkanálnyi vajat, vagy margarint (a zsírszalonnától sajnos egy kicsit sós lesz, ezért ezt nem ajánlom), majd tördeljük bele az érintett miklóst, krampuszt, nyulat, bonbont, vagy lehet mindet egyszerre (igazából minél többféle csokoládé, illetve kakaókészítmény van benne, annál finomabb). Tehetünk bele táblás csokit (lehetőleg töltetlent, bár a felszínen úszkáló mogyoródarabkáknak, vagy a renitens eperíznek is megvan a maga hangulata, az itt-ott felbukkanó kekszekről nem is beszélve), néhány kanál kakaót, főzős étcsokoládét. Ízesíthetjük még egy kis plusz cukorral, vaníliás cukorral (például ha több keserűcsokit sikerült beletenni, mint édeset), vagy mézzel (ha valaki meg akarná mérgezni azokat, akik isznak belőle). Fűszerek közül használhatunk tárkonyt, bazsalikomot, szerecsendiót (lágy, balzsamos ízhatáshoz), borsot, gyömbért, őrölt szegfűszeget (ha fel akarjuk kicsit pörgetni magunkat). Óvatos, lassú tűzön gyakran kavargatva addig főzzük, míg krémszerű nem lesz, utána adjunk hozzá némi tejet (nagyjából annyi bögrével, amennyit el is fogyasztunk utána, mert ha kevesebb tejet teszünk bele, akkor kevesebb lesz, ha meg többet, akkor több. Ugye, milyen furcsa dolog?), forraljuk fel, töltsük bögrékbe...
És már lehet is "forrócsokizni"!
 
 
 
...csak a színe legyen vörös
 
Kiskorában megtanulhatta volna már, hogy a piros, az tilos.
Ugye?
Ugye ezt mindenkinek megtanítja az óvónéni?
Mégis, mikor egy ellipszist lát, nem tud neki ellenállni... mindegy, a vörös, vagy piros mely árnyalatában játszik, de lehet akár barna is, neki ingere támad megérinteni. Felfalni.
Pedig csak egy vonagló, izgő-mozgó húsdarab... mondjuk lejtsen rózsaszín táncot, mint egy vidám kis hálóing... vagy bordót, akár bika előtt a posztó...
Követi a szemeivel. Pajkos macskává változik, aki a fonalgombolyaggal gyakorolja a vadászatot. Paskolgatná ide-oda, talán még néha a nyelvét is kidugja a nagy koncentrációban.
Ha szétnyílik az ellipszis - mert ez a fajta ellipszis bizony gyakran összepréselődik, vékony vonalnak álcázva magát - arra gondol, talán beledughatna valamit. Az egyik apró kis ujjacskáját talán... biztos meleg van odabent, a piros egy meleg szín... biztos jó lenne ott annak a szervének, amit beledughatna... biztos valami másnak is jó lehetne ott, nem csak az ujjacskáinak... biztos biztonságos, olyan puhának tűnik.
Talán emlékezteti valami másra... talán emlékezteti egy nagyon hasonló nyílásra, és ezért már nem is tud másra gondolni, csak arra a másikra, ahol már járt talán, de mindenesetre hallott róla, hogy ott milyen jó helye lenne neki.
A vörös nyílás mögött megbúvó veszélyesen éles fogakra viszont már nem sokat gondol...
 
Léteznek bizonyos húsevő növények, melyek feltűnő, vöröses kinövést hoznak létre, egy központi részükön, ami döghús illatot áraszt magából. Ezzel csalogatják magukhoz a döglegyeket, és egyéb rovarokat, melyeket majd mérgekkel, természetadta apró fortélyokkal csapdába ejtenek, emésztőnedveikkel felolvasztanak értékes tápanyaggá alakítva az ártatlan, mit sem sejtő állatkákat.
 
 
 
 
Hattyúdal
 
Enola próbálkozott.
Megpróbált megjavulni.
Megpróbálta elfelejteni a szárnyai alatt lapuló bombákat.
Tudta, ha öl, akkor őt is meg fogják ölni.
De azt nem is sejtette, hogy saját bombáit érzi majd a hátán. Mikor közelednek, mikor becsapódnak.
Valaki másra zúdítani - nem nagy dolog.
Valaki másra dobni, akarattal, vagy akaratlanul elejteni - az már egészen más kérdés.
Valaki másra dobálni olyan, mintha csak a természet ősi törvényét teljesítené be, olyan, mintha az evolúciót, vagy a természetes kiválasztódást segítené elő. Az erős marad. A gyenge hulljon.
Akaratlanul elejteni rossz. Terhes anyákat halomra ölni, tojásokat taposni el, tekintet nélkül arra, mi lehetett volna belőlük. Kicsi, zöld növényeket szedni ki a terméketlen földből, esélyt se adva a növekedésre, gyarapodásra.
Enola megpróbálta elfordítani a fejét.
Enola megpróbált hinni a változásban.
Enola megpróbált nem önmaga lenni, de mit vársz a mérgeskígyótól, ha a meleg szobába viszed melegedni, és kebledre szorítod? Természetéből fakadóan nem tehet mást, egyszerűen gyilkolásra született...
Megcsömörlött a sok vértől, a sós lé az arcába folyt, összeragasztotta szemeit, eldugította orrlyukait, lecsordogált a torkán. Az első litert még simán lenyeled, de aztán öklendezni kezdesz.
Úgy döntött, nem mutogatja tovább ragacsos, vértől borított arcát, nem vicsorog tovább hegyes tépőfogaival, bombáit nem villogtatja, nem dicsekszik tovább az átharapott torkok nagy számával... illetve nem is döntött így. Egyszerűen csak nem bírja többé megtenni.
Kinézett magának egy kicsi, sötét sarkot.
Talán talál ott egy darab kötelet, amire felkötheti magát... egy éles kést, amivel felvághatja az ereit, pengét, amit lenyelhet, mérgeket, egyéb nyalánkságokat, amivel kiteljesítheti szuicid hajlamait... vagy csak egy százas csomag papírzsebkendőt...
De az egészen biztos, hogy nagyon - nagyon sokáig nem fog onnan elmozdulni.


Utoljára változtatva 06-22-2006 @ 05:52 am


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Irodalmár profil
Irodalmár profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: LunaPiena
(Ideje: 06-22-2006 @ 07:21 am)

Comment: Először vala AZ Ember, aki Istent játszott, aztán az első bögre forró csoki után ráizgult a Mikulás levetett piros ruhájára... hull a pelyhes... és végül jött egy nehézbombázó, hogy letaroljon mindent. JÓ :). A sarokban megbúvó pókasszonynak üzenem (mégha Enolának hívják is), hogy nem lehetünk azok, amik nem vagyunk, elő fog jönni előbb-utóbb és vadászni indul, mert ez a végzete.


Hozzászóló: prayer
(Ideje: 06-22-2006 @ 07:41 am)

Comment: Az elsőn még magam is derültem, és jelzőkkel illettem a nagy tudásuakat. A vége viszont erős volt törékeny lelkemnek.


Hozzászóló: boblogan
(Ideje: 06-22-2006 @ 10:32 am)

Comment: Veszélyes vagy... de (illetve nem de, de) írni tudsz. Ugyehogy mérgező, ha főzik?! Mármint a méz. Én is így tudtam.


Hozzászóló: enigma
(Ideje: 06-22-2006 @ 04:57 pm)

Comment: szegény zseb-végzet istennője maga se tudja, hogy robbanjon, vagy ártatlanul nézzen szépen, és ha a megoldást vártad, hát mit vártál egy enolától?


Hozzászóló: Failure
(Ideje: 06-22-2006 @ 06:52 pm)

Comment: Nincs is szebb, mint amikor az ember jóól odaszól az ex-ének... Egyrészt, mert az olyan bájos, meg őszinte, meg nincs benne rosszindulat. Azért.


Hozzászóló: Milkha
(Ideje: 06-22-2006 @ 08:08 pm)

Comment: Az Ember: emberi, a Forrócsoki: gyermeki, ...csak a színe legyen vörös: izgalmas, a Hattyúdal: Mesteri. Nagyon tetszett, így ebben a sorrendben. Üdv:) m.


Hozzászóló: edit197
(Ideje: 06-29-2006 @ 05:45 am)

Comment: Kérek szépen forró csokit,adok helyette egy százas csomag zsepit.


Irodalom ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.36 Seconds