[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 398
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 398


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: Amatőr Irodalmárok Klubja!


Amatőr Irodalmárok Klubja!
[ Amatőr Irodalmárok főoldala. | Regisztrálj! ]

Csatlakozz te is közénk! A tagjainknak lehetősége van saját írásaikat publikálni, és a többiekéhez hozzászólni.

Napi bagatell
Ideje:: 04-07-2004 @ 08:43 pm

Napi bagatell

Mert küszöbbe botlással indult.
Cipőn keresztül szivárgó fájdalom.
Ebben az időpontban maradandó.
Folyosón zeng „Fáj!”-dalom. („Bassza meg!”)
Nem tudom más, hogy viseli, de a takarítás céljára használt fertőtlenítő (magyar megfelelője: hypo), az egyik legütősebb, leggyomorösszerángatóbb alkotás, amit az emberi szaglás ellen valaha elkövettek. Főleg, hogy úgy néz ki, szaglószervem a többi érzékszerv közül a legjobb winchesterrel bír, és remekül rekonstruál dolgokat, amit aztán elküld a górénak (agy bácsi) az meg jól előhívja. Persze nem szelektál jó vagy rossz között, csak küldi-küldi: hadd szóljon! Szagoltat. 
Például a fertőtlenítő, az kórház.
És azt ugye nem szeretjük.
Vagy a vizes csempe, olcsó szappan, fogrém keverék: velencei úttörőtábor, ahol a zuhanyzóban, a másodikosoknak minden este szégyenkezni kellett a nagyok, a nyolcadikosok előtt, a méretkülönbség miatt.
Persze van kellemes is.
Fűrészpor: színház.
Valami parfüm izé: második randevú, csókkal. Tudod azon a füstös kis helyen.
Aztán megint egy kellemetlen.
Olaj: hideg, kamionszerelő akna mellett álldogálás, szerelés imitálása 8 órán át.
No jönnek ezek cudar élmények, ezek a szagos hangulat előhívók, amire aztán a takarítónő teszi fel a pontot, hiszen munkáján gázolok keresztül.
Ő meg szemmel ver.
Nagyon ért hozzá, mert már majdnem fizikai a fájdalom.
„Csókolom, valahogy ki kell jutnom az épületből, elnézést már csókolom” üzenem vissza, de nem ér célba.
A lépcsőház hypo áztatta padlócsempéinek utolsó öt méterén Jack Nicholson „Lesz ez még így se” - járását ötvözöm Indiana Jones szökellésével a Frigyláda első nagy kalandjából.
(Tudod, amikor a szobrok nyilakat köpködnek.)
Szóval el van indítva a nap, szóval cudarul.
Ottó, a hajléktalan is az utcán hever. (Téma.)
Nincs kommunikatív állapotban.
Persze én sem. Csak a tiszta ruha meg a borosta nélküli arcbőr és néhány higiénével kapcsolatos apró különbség miatt, terelődik rám kevésbé a figyelem.
Sokan vagyunk így fáradt városlakók.
Kicsit nyomorult helyzet.
Kicsit olyan, mintha a bácsi pislogott volna egyet odafenn és esetleg még bele is szendergett volna az örökkévalóságba. Talán ettől van, hogy vigyázó tekintetének fénysugarát, átmenetileg nem érzzük a tarkónkon.
Aztán tékázni kezdesz, de az sem segít.
Túl lehangolt vagy az igazi kirobbanó örömhöz, ami persze jól jön, ha Csupa Rosszindulat intéz ellened támadást.
Mert nem érint meg.
Na jó! Kevésbé.
Ezek azok a napok, amiket férfi lét miatt, betét nélkül kell átvészelni.
És ezek azok a napok, amikor alig várod, hogy magad mögött felejtsd a város zaját, Ottó reggeli ábrázatát, és haza siess, hogy bekuckózz, csókot lehelj a szeretett nőre, az meg szó nélkül pizzát rendeljen mert tudja, hogy szereted.
No, ilyenkor veszi kezdetét valami jó, valami vígjátéksorozat.
Divatos nevén: sitcom.
Jóbarátoktól a Férjek gyöngyéig most már minden elcsíphető.
Nem beszélve ugye a Humor csatornánkról, ami NON-STOP.
Egy használható vígjátéksorozatban azaz öröm, hogy mindenféle karakterek, mindenféle egetverő problémákkal rohangálnak, állandó stresszel és konfliktusokkal a nyakukon, de a 21. perc végére már megint minden oké, már elfelejtve vagy megoldva, és újra győzött a bagatell, nincs miért izgulni.
Mert ezek a cuccok másról sem szólnak, mint a bagatellizálásról.
Persze holnap ugyanebben az időpontban az egész kezdődik előröl.
(De ez egy másik, egy hosszú.)
Azt írja a Magyar Értelmező Kézi, hogy a bagatell:
1. Csekélység, semmiség.
2. Apró-cseprő.
3. Rövid ötletes zenedarab.

És az Értelmező Kézi szigorúan „a” betűvel írja.
Bagatell.
Pedig, ha kissé arisztokratikusan ejtjük, (bágátell) fenségesen ízlelhető zamata van.
Jól esik mondani: ”Ugyan kérlek, bágátell!”.
Bár ezt mi nem mondjuk. Már.
Túl nett. Túl poros. Túl koros.

Mindenesetre a pánikbetegek bágátelljét Prozac-nak hívják.   

 

 

 



Utoljára változtatva 04-07-2004 @ 08:43 pm


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Irodalmár profil
Irodalmár profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: kerlac
(Ideje: 04-07-2004 @ 09:06 pm)

Comment: Szaglás az egész világ :) Szag-ügy :)


Hozzászóló: csingi
(Ideje: 04-07-2004 @ 09:09 pm)

Comment: Napi vigyor-pirula. :o) És az egyáltalán nem bágátell ebben a morcos világban.


Hozzászóló: bla
(Ideje: 04-08-2004 @ 12:50 pm)

Comment: Jó, tetszett!


Irodalom ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.35 Seconds