[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 291
Tag: 1
Rejtve: 0
Összesen: 292

Jelen:


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: Amatőr Irodalmárok Klubja!


Amatőr Irodalmárok Klubja!
[ Amatőr Irodalmárok főoldala. | Regisztrálj! ]

Csatlakozz te is közénk! A tagjainknak lehetősége van saját írásaikat publikálni, és a többiekéhez hozzászólni.

A három grácia I
Ideje:: 04-16-2004 @ 09:37 am

Hárman voltak. Márta, Gabi és Ibi. A szép és okos, a kevésbé szép, kevésbé okos, a csúnya  és buta. Méghogy a Világegyetemben egyensúly uralkodik. Eme egyike a rengeteg ellenpéldának.Gráciaságuk 40 évvel ezelőtt kezdődött. Márta vitte a primet, a pálmát mindenütt, mindenben, Gabi vagánykodni szeretett, Ibi meg kullogott utánuk, örömmel töltötte el, hogy közéjük tartozhatott. Számára órási megtiszteltetés volt. Egyszer egyikükkel, máskor másikukkal volt padtársnő, attól függően, melyikük  volt éppen osztálytársa. Eleinte Márta. Ő késöbb idegennyelvű gimnáziumba ment,. ott érettségizett. Ambiciózus személyiség lévén, nem érte be magyar nyelvű érettségivel. Nem kell a dolgok elé rohanni,ugyebár. Márta nagyon szép lány volt. Sötét értelmes szemek, szabályos arcvonások, határozott, szépivű szája, gyönyörű, gyöngyszerű fogak, sötét haja, mindig legjobb formában díszitette arcát. Nem is a haja minőségén, hanem saját kézűgyességén múlt a frizurája. De ami Mártában egyedi volt, másokhoz képest, a babszemnyi anyajegy jobb arcának kellős közepén. Ettől különösnek, érdekesnek, még szebbnek hatott. Vékony, magas, arányos testalkatával, mindenkit lenyűgözött. Mindehhez ragyogó elme társúlt. Igen, túlságosan sok volt benne a jóból. Kedves, többek szerint szuperintelligens nő volt. Szeretett barátkozni, több udvarlója volt, mint bármelyik másik lánynak az osztályból. Pl. Laci...aki Ibinek a szívecsücske volt  sok ideig. Márta meghódította a fiút, Ibi elrémísztette. Majd egy szép napon, megjelent a nagy Ő. A osztálypadra hegyes cerúzával bevéste, naponta többször is, ugyanarra a helyre...CSABA..   ezután másról sem szólt az élet, mint Csabáról....irigyelték is a lányok, meglesték mikor az iskola előtt várta Mártát, motorkerékpárral. Magas, nagyon jóképű férfi , egyetemi hallgató volt. Márta életében nagyon boldog időszak következett. Ibi is részesűlhetett belőle.Különösen órákon szórakoztak nagyokat. Osztályfőnökük, az orosz tanár, nem igen tudott tiszteletet követelni, kivívni magának osztálya részéről. Persze, hogy nem, hiszen többségük tudta, nagyon is jól, hogy viszonya volt, egyik diákjával, Julival. Aki mellesleg Tibi barátnője volt. Éles, néma, könyörtelen harc folyt hármojuk között. Az osztály meg ezalatt, élvezte orosz órákon a szabadságot. Szószerint létezett, ugyanis, hogy többet tudjon beszélgetni Julival, az oszi, a szabadban tartotta meg az ororsz, vagy osztályfőnöki órákat. Mielőtt belépett volna az osztályba, már ott vírított a táblán...Idjom v park!...és indultak is...amikor pedig nem, mert néhanapján felelteni is kellett, az meg úgy zajlott le, hogy ábécé sorrendben feletetett. Tehát, pontosan ki lehetett számítani, ki melyik leckéből fog készűlni Ha véletlenűl egyik,másik valamilyen okoból hiányzott, és olyant feleltetett aki a következő órára készűlt volna, hát Istenem, becsúszott a karó. Egy ilyen órán, mikor az oszi éppen feleletett, Mártának kedve támadt poénkodni suttogva. Tetszett neki a hatás, ugyanis Ibi nem bírta visszatartani,és időnkét hangosan kirobbant belőle a nevetés. Márta kajánul mosolygott, majd rátett még egy lapáttal, mire Ibi  esett ki a padból a kacagástól. Ismered a viccet?-így kezdődött minden alkalommal.....melyiket?...hát mikor két moszat talákozik a tengerben...egyik kérdi a másiktól...maga is moszat? ..nem, én moszógéppel moszok! Ibi becsúszott a pad alá nevettében, nem láthatta az osztályfőnök szigorú tekintetét, meg amit intett, hogy kifelé, vagyis kidobta őket az óráról. Annyit látott, hogy Márta megindúl kifelé, majd az ajtó előtt visszafordúlt,és hívta.. te is ki vagy rugva!..akkora derűltség keletkezett, hogy másik négy lány követte őket. Ó, drága diákévek. hamar tovatüntek. Márta másik iskolába iratkozott ősztől, majd következett a Gabi Ibi barátság. Vagyis padtársnők lévén, Gabi igyekezett kihasználni, Ibire gyakorolható hatását. Következésképpen, minden szombaton, menetrendszerű házibuli Ibinél. Ilyenkor mindenki jól szórakozott, kivéve Ibit. Neki nem volt partnere, cserélte a lemezeket a lemezjátszón, persze személyes érdeke is fűződött hozzá, néhány lemeze látta kárát az idegen kezeknek. Ez az időszak is hamar elszállt, majd jött az  éjjellizene, bankett, évzáró, érettségi. Osztályfőnökük alaposan felkészítette őket, a szerenád mikéntjére, kinél, mit, mikor, hogyan. Későre járt, mire tanítványi hozzáérkeztek. Kertes házban lakott. Kapú nyitva, nagy udvar, hátul pedig a ház. Koromsötét volt. Csendesen tapogatózva mentek be, egymást csítitgatva. Mindnyájan beértek az udvarra, énekelni kezdtek volna, mire Gabi Ibi fülébe sugta..pisilnem kell....menj a fa alá! bejöveletelekor, Ibi látott egy magyas fűzfát a kerítés mellett...nem merek, válaszolta Gabi..gyere velem, kérlelte....Ibi , valószínüleg, érezte, már kevés van hátra a Gabi fennhatósági idejéből, visszautasította. Gabi nem mert egyedűl menni.    Akácos út, ha végig megyek rajta én........énekelték, szépen, halkan a diákok....mígnem mögülük, a fűzfa alól, égő gyertyával a kezében, előtünt az osztályfőnök. Megható jelenet volt, csak Ibi és Gabi támogatták egymást, hogy el ne essenek a nevetéstől.

 



Utoljára változtatva 04-16-2004 @ 09:37 am


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Irodalmár profil
Irodalmár profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: csingi
(Ideje: 04-16-2004 @ 03:54 pm)

Comment: Várom a folytatást, a diákévek emlékeket ébresztenek. :)


Irodalom ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.39 Seconds