[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 326
Tag: 1
Rejtve: 0
Összesen: 327

Jelen:
Tagi infók Almasy Küldhetsz neki privát üzenetet Almasy Almasy


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: Amatőr Irodalmárok Klubja!


Amatőr Irodalmárok Klubja!
[ Amatőr Irodalmárok főoldala. | Regisztrálj! ]

Csatlakozz te is közénk! A tagjainknak lehetősége van saját írásaikat publikálni, és a többiekéhez hozzászólni.

A királylány, a királyfi és a sárkány (modern mese)
Ideje:: 09-10-2006 @ 06:25 pm

Egyszer volt, hol nem volt, Sárkányföld birodalmában élt egy király, akinek hat fia mellé végül született egy gyönyörűséges lánya. Sajnos a királyné az egész birodalom nagy bánatára a kislány születése után örökre lehunyta a szemét. Amint a kis királylány felcseperedett, olyan szép lett, hogy egyre másra tolongtak kezéért a kérők, a szomszéd birodalmak királyfiai, hercegei. Csakhogy egyik éjszaka, amikor a királylány a rózsakertben sétálgatott, lecsapott rá egy tűzokádó sárkány és magával ragadta. A kérők mind felkerekedtek, hogy kiszabadítsák. Teltek, múltak az évek, de a királylány még mindig nem talált hős megmentőre, akinek majd kezét nyújthatta volna.
A királylányra áhítozott a messzi Éjféli Királyság hercege is. Mikor látta, hogy a többiek nem jártak sikerrel, hátára vette tegezét, kezébe az íjat és oldalára kötötte jól kifent kardját. Öreg szolgája próbálta visszatartani.
- Ne menj, jó gazdám. Annyi herceg ment a királylány megmentésére, egy sem tért vissza élve.
De a herceg nem hallgatott rá. Sárkányföld királya elé járult.
- Királyom, egy életem, egy halálom, a lányodat visszahozom!
- Fiam, amint a sárkány halott, a lányom keze a tiéd.
Elindult hát a királyfi a hosszú útra. Heteken át vágtatott, ment, csak ment, amíg egy sűrű erdőhöz nem ért. Az erdőbe egy bronzhídon át lehetett bejutni. A hidat három hatalmas farkas védte. A királyfi elővette kardját, és embert próbáló küzdelemben, véres verítékkel legyőzte a farkasokat. Ráesteledett, így egy fa tövében tért nyugovóra.
Következő nap egy egész napi lovaglás után az ezüsthídhoz ért. Itt egy griffmadár védte vad szárnycsapkodás közepette az átjárót. A királyfi elővette az íjat, és hosszas harc árán, de győzedelmeskedett a griffmadáron.
Átkelt a hídon, és álomra hajtotta a fejét. Újabb egy napi járóföld után megpillantotta az aranyhidat, ami egy barlangba vezetett, ahonnan füst gomolygott kifelé. A sárkány barlangja volt. A királyfi cselt sejtett, mert a hidat senki nem védte. Óvatosan megközelítette a hidat, de senki nem támadt rá. Átkelt rajta, és kardját kivonva lépett be a barlangba. Akkor látta, hogy elkésett.
A királylány ott ült a tűznél és serényen kevergette és jóízűen kóstolgatta a tűzön rotyogó sárkánypörköltet.
-Áááá, szóval te vagy a királyfi, aki értem jött! – mosolygott a döbbent királyfira. - Gyere, kérsz a pörköltből? Elég jól sikerült – majd egy férfiasan öblöset büffentett hozzá.
Azt nem tudhatta szegény királyfi, hogy a kis királylány, mivel csak fivérei voltak, hát nem babával játszott, hanem velük együtt bajvívást, íjászatot, és verekedést tanult és nemsokára túltett mindenkin. Mit neki egy sárkány.
- Bocs a sárkányért, de már unatkoztam, és éhes is voltam. Hónapok óta csak bogyókat eszek itt. Ja, és a sárkánynak is már illetlen kívánságai voltak velem szemben.
A királyfi kissé elhűlve, de maga mögé emelte a királylányt a lóra, és hazafelé indult vele. Útközben a királylány közölte vele, hogy az esküvő után ne várja, hogy ő majd ábrándos tekintettel fog otthon ülni az ablak mellett hímezgetve, mint a szomszédos birodalom királynéja, aki folyton hófehér bőrű, vérpiros ajkú és ébenfekete hajú leányka után sóhajtozik.
Ő továbbra is részt akar venni a lovagi tornákon, sőt a szomszédos birodalmak lovagjaival is megmérkőzne, hogy begyűjthessen jó néhány dicső győzelmet. Addig a királyfi ne is álmodjon gyerekszülésről.
Három nap után megérkeztek a lány otthonába és apja elé járultak, ahol a királyfi fejet hajtott, majd közölte, hogy köszöni szépen, de nem kéri a királylányt, inkább elveszi a szomszédos Bamba Bella hercegnőt. Lehet, hogy nem ilyen szép és százszor unalmasabb a királylánynál, de nála legalább nem kell attól félni, hogy szégyenszemre legyőzi őt bajvívásban, és talán az asztalnál sem böffenti le a terítéket a helyéről.
A király megcsóválta a fejét.
- Fiam, megegyeztünk. A sárkány halott, a leányom tehát a tied.
Minthogy a királyfi továbbra is köszönte, de nem, a király sóhajtott egyet és az ő fejét is lecsapatta szerződésszegésért.
Majd bosszúsan korholta leányát, hogy jól lenne már, ha viselkedne, ha a hagyományok szerint akar férjhez menni. Ugyanis messze vidéken nincs már egy kérő sem, valamint a sárkány is fogytán van a vidéken, aki hajlandó lesz elrabolni.


Utoljára változtatva 09-10-2006 @ 06:26 pm


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Irodalmár profil
Irodalmár profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: Eroica
(Ideje: 09-10-2006 @ 07:21 pm)

Comment: Hát, sajnos ez sajnos szomorú valóságból, rossz élményből született tanmese. Azért bízzunk abban, hogy nem sárkányosodtak el a királylányok mindannyian. ...és a királyfiknak igényük van tiszta, romlatlan , a sárkányt meg zabáló királykisasszonyokra! Reménykedjünk!Szeretettel: Eroica-sárkányka


Hozzászóló: Netelka
(Ideje: 09-10-2006 @ 10:10 pm)

Comment: :DDDD Remek vót :)


Hozzászóló: Rien25
(Ideje: 09-11-2006 @ 08:55 am)

Comment: Köszönöm. Biztos vannak még királylányok...akik a királyfira hagyják a sárkányölést... Rien


Hozzászóló: zsuka49
(Ideje: 09-11-2006 @ 09:59 am)

Comment: Nagyon szuper, remek kis írás. Fel is fogom olvasni a kisunokámnak!!!:))) Puszi: Zsuzsi


Hozzászóló: Angeli
(Ideje: 09-11-2006 @ 01:59 pm)

Comment: :-))))) Kicsit eltolódtak a nemi szerepek. Nemdebár? :-))


Hozzászóló: Rien25
(Ideje: 09-11-2006 @ 02:00 pm)

Comment: Jahhhh. Csak úgy riogatásul. A királylányoknak. Elfogynak a királyfik, ha nem lesznek okosak!!! Rien


Hozzászóló: Rien25
(Ideje: 09-11-2006 @ 03:20 pm)

Comment: Köszi Zsuzsi. De inkább ne olvasd fel. Összetöröd az illúzióit szegénynek:) Inkább a klasszikus szerepet tanulja meg. :) Pusz, Rien


Hozzászóló: Anna1955
(Ideje: 09-12-2006 @ 08:09 am)

Comment: Sajnos ez a mese kicsit nem mese....:)))))))))


Irodalom ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.42 Seconds