[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 258
Tag: 1
Rejtve: 0
Összesen: 259

Jelen:
Tagi infók Almasy Küldhetsz neki privát üzenetet Almasy Almasy


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: Amatőr Irodalmárok Klubja!


Amatőr Irodalmárok Klubja!
[ Amatőr Irodalmárok főoldala. | Regisztrálj! ]

Csatlakozz te is közénk! A tagjainknak lehetősége van saját írásaikat publikálni, és a többiekéhez hozzászólni.

A Nagy Szürke és a Kis Rózsaszín (1)
Ideje:: 10-04-2006 @ 01:03 pm

- Mit csinálsz már megint? – förmedt rá a Nagy Szürke.
- Gondolkodom – felelte elmélázva a Kis Rózsaszín.
- Hát, persze! Gondolkodsz – gúnyolódott a Nagy Szürke. – Gondolkodni egyszerűbb, mint csinálni valamit.
A Kis Rózsaszín nem felelt. Nem szerette, ha zavarják gondolkodás közben. Átült a felhő távolabbi végébe, és fülére tapasztotta két tenyerét.
A Nagy Szürke elszántan húzgálta a gazt.
- Mi lenne veletek, nélkülem! – sóhajtott, és szemével megsimogatta a virágok szirmait.
Feltekintett az égre. Bosszantotta, hogy a Kis Rózsaszín szó nélkül hagyta.
- Könnyű neki! Nem csinál semmit, csak repked ide, oda! –méltatlankodott magában.
Miután végzett a gyomlálással, elkezdte összegyűjtögetni a letört ágakat. Egyenlő darabokra törte, majd szép sorban egymásra rakta őket.
- Mégis csak felháborító, hogy mindent nekem kell csinálni! – dühöngött, és addig nyújtotta magát, míg a felhők felé nem ért a feje.
Körbe nézett. Végre megpillantotta a Kis Rózsaszínt. Összekuporodva ült egy felhő szélén és a világban gyönyörködött.
- Nézd, milyen piros az ég! Hát nem csodálatos? – fordult hátra a Kis Rózsaszín mikor meghallotta a Nagy Szürke szuszogását.
- De! Igazán csodálatos! De az a legcsodálatosabb, hogy te nem fáradsz el ebben a sok gondolkodásban! – és olyan erővel húzta ki a felhőt a Kis Rózsaszín alól, hogy az hármat pördült a levegőben.
A Kis Rózsaszín kétségbeesetten csapkodni kezdett a szárnyaival.
- Most meg mi bajod van? – kérdezte értetlenül.
- Hogy mi bajom van? – ismételte meg a kérdést fenyegetően a Nagy Szürke? – Az a bajom, hogy egész nap nem csinálsz semmit!
- Ez nem igaz! Gondolkodom – és a Kis Rózsaszín olyan mérgesen ráncolta össze apró homlokát, hogy a Nagy Szürke elnevette magát.
- És mi az a nagyon fontos dolog, amin ennyit gondolkodsz?
- Mondd, miért olyan nagy dolog a hűség?
szakadt ki a kérdés a Kis Rózsaszínből.
A Nagy Szürke tehetetlenül megvonta a vállát.
- Miért? Miért? Azért nagy dolog, mert nagy dolog, és kész!
- De ha szeretünk valakit, akkor ahhoz nem is tudunk nem hűségesek lenni! Ha pedig nem szeretünk valakit, akkor hiába vagyunk hűségesek; nem? Mit ér a hűség szeretet nélkül?
- Szeretet nélkül lehet élni. Kenyér nélkül nem. Hűség azért kell, hogy legyen kenyér. Úgyhogy, jobb lenne, ha szépen jönnél te is, és végre csinálnál valami hasznosat!
- Szóval azt mondod: szeretet nélkül lehet élni, kenyér nélkül pedig nem –ismételte meg eltöprengve a Kis Rózsaszín a feleletet. – Ez szomorú – és bánatában zuhanni kezdett.
A Nagy Szürke szélesre tárta tenyerét, majd megvárta, míg a Kis Rózsaszín ráesik. Egészen közel húzta az arcához, és szinte suttogva mondta neki.
- Igazad van. Szomorú. De jobb, ha megérted. A világot nem azért találták ki, hogy szeressék egymást az emberek. A világot azért találták ki, hogy rend legyen.
- És a renddel nem fér össze a szeretet? – szipogott a Kis Rózsaszín.
- A szeretet bonyolult dolog. A rend egyszerű. Na, gyerünk, segíts nekem rendet csinálni.
- De a szeretet is olyan, mint a kenyér! – makacskodott tovább a Kis Rózsaszín. – Lehet, hogy a kenyér fontosabb, de a szeretet ad értelmet az életnek, nem a kenyér.
A Nagy Szürke kezdte elveszíteni a türelmét.
- Ó, az élet értelme! Hát, persze! Ülsz egész nap a felhő szélén, lógatod a lábadat, gyönyörködsz a világban, és az élet értelméről beszélsz nekem. Ha csinálnál valamit, akkor tudnád mi az élet értelme. Kigazolni a kertet, házat építeni, ebédet főzni. Na, ennek van értelme.
- „Házat vehetsz, de otthont nem, ágyat vehetsz, de álmot nem” – szavalta a Kis Rózsaszín. – Mi ér a ház otthon nélkül? Mit ér az ágy, álmok nélkül?
- És mit érnek ezek az ostoba kérdések? Csak törd a fejed, bánom is én! Nekem mennem kell! Dolgom van- dohogott a Nagy Szürke. - Szeretet! Ugyan már. Az csak egy szó. Egy szó, ami semmire se jó.


Utoljára változtatva 10-04-2006 @ 01:13 pm


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Irodalmár profil
Irodalmár profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: blue
(Ideje: 10-04-2006 @ 01:26 pm)

Comment: Nagyon jó az írásod Szemi. Szeretet nélkül nem lehet élni, mert én azt mondom, hogy sokkal fontosabb, mint a kenyér, most a Kis Rózsaszínnel értek egyet. A szeretet és szerelem az táplálja a kenyeret, az otthon, az ágyat. pusza: gaby


Hozzászóló: szimbolum
(Ideje: 10-04-2006 @ 01:59 pm)

Comment: A kenyér hiányát jobban bírom valahogy.....Ha minden oké szeretet ügyben ,akkor azt hiszem a fejemen is ugrálhatnak az sem érdekel:)


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 10-04-2006 @ 02:54 pm)

Comment: Gaby:) ez jó: a szeretet táplálja az ágyat :)) hmm.. hogy miért nem nekem jutott eszembe! / Kriszta! most hogy mondod... én is valahogy így vagyok vele:)


Hozzászóló: Audrey
(Ideje: 10-04-2006 @ 03:11 pm)

Comment: Az írásod egyszerűen remek. Mégegyszer el kell olvasnom...


Hozzászóló: Fata_Morgana
(Ideje: 10-04-2006 @ 04:51 pm)

Comment: Ezt megint jól odatetted! :)


Hozzászóló: Anna1955
(Ideje: 10-04-2006 @ 05:05 pm)

Comment: Ez igen...Nagyon értesz a lélek rejtelmeihez...:))))


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 10-04-2006 @ 05:39 pm)

Comment: Audrey, Fata -köszönöm! :) / Anna! ma majdnem írtam a versedhez, de aztán csak eltettem magamnak a gondolatot, hogy micsoda képtelenség a Múltat temetni elevenen...


Hozzászóló: Freya
(Ideje: 10-04-2006 @ 07:46 pm)

Comment: A kenyér v. szeretet vitához csatlakozva csak annyit jegyeznék meg, hogy a szeretet nem hízlal...:-)))))) Amúgy meg felismertelek, Kis Rózsaszín! :-) Viccet félretéve én azt hiszem, hogy a hűség lényege az lenne talán, hogy akkor is van, amikor szeretet már kevésbé. Na, igen, már hallottam olyat, aki találkozott olyannal, aki látott már ilyet...


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 10-05-2006 @ 08:45 am)

Comment: szóval hűség akkor kell, amikor már szeretet kevésbé van???? (hát, ja... ettől félek én is)


Hozzászóló: Anonyma
(Ideje: 10-05-2006 @ 10:55 am)

Comment: Annyit tudnék írni...de csak egy gondolatot emelnék ki. Ha van szeretet nincs jelentősége a hűségnek. Voltam már szürke és voltam már rózsaszín felhő is...mostanában a kék ég vagyok.:)


Hozzászóló: prayer
(Ideje: 10-05-2006 @ 07:02 pm)

Comment: Az egyensúly csak akkor helyes, ha mindenből kapunk ízelítőt.


Hozzászóló: csingi
(Ideje: 10-06-2006 @ 11:25 am)

Comment: Nem szeretnék bölcselkedni, csak szeretném őszinte elismerésemet kifejezni. További sikert.... mert megérdemled.


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 10-06-2006 @ 12:50 pm)

Comment: Anonyma:) hú, azért a kék égért most egy kicsit irigy vagyok! / Prayer... na igen... egyensúly... a szélsőértékekből (is) teremtődik meg / Csingi! nagyon köszönöm! tudod, hogy sokat számít!


Hozzászóló: kisssp
(Ideje: 10-07-2006 @ 09:15 am)

Comment: Nagyon tetszett az írásod!


Hozzászóló: bg
(Ideje: 10-07-2006 @ 02:19 pm)

Comment: Szia Szemilla! Szerintem az az igazság, hogy az emberek oly sokfélék tudnak lenni, de te a mesédben mégis szinte mindenkihez tudsz szólni, mert abból a szépséges szeretetből írsz, amit kaptál, megőríztél, tápláltál, továbbvittél...Köszönet.


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 10-08-2006 @ 01:12 pm)

Comment: Péter! Köszönöm:) / bg :) szépséges szeretet... ez jó:)))


Irodalom ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.26 Seconds