[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 443
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 443


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: Amatőr Irodalmárok Klubja!


Amatőr Irodalmárok Klubja!
[ Amatőr Irodalmárok főoldala. | Regisztrálj! ]

Csatlakozz te is közénk! A tagjainknak lehetősége van saját írásaikat publikálni, és a többiekéhez hozzászólni.

Buddhák áldása
Ideje:: 10-16-2006 @ 10:12 am

Buddhák áldása

"Szerető együttérzéssel elérheted a szabadságot"

Buddha és más buddhista mesterek szent ereklyéjének gyűjteménye járja a világot. Ezen ereklyéket Maitreya hatalmas szobrának szívébe fogják véglegesen elhelyezni, melyet Indiában, Kushingarban fognak felállítani 2010-ben. S most, ezen a hétvégén Budapesten ezek az ereklyék megtekinthetők.

Szombat délután fél 4 van, egy tanfolyamról most érkeztünk öten a Károlyi utcába. Meglátjuk a hosszú sort, és számolni kezdünk, hogy 5-ig bejutunk-e a kiállításra. Gyors döntés után beállunk a sor végére. Az oktatónk elsétál, és kis idő múlva visszajön előbbre invitálva minket. Nyerünk 10 métert, ami kb. 1 órai várakozást jelent. Senki nem szól, de még csak csúnyán sem néznek ránk - ez meglep, nem ehhez szoktam. Később látom meg, hogy mozgás van a sorban. Jönnek új emberek, mások pedig elmennek hosszabb-rövidebb időre. Kis idő múlva kíváncsian előre megyek én is, megnézem mi vár ránk az épület sarkán túl. Nem kis meglepetésemre ott még kétszer ekkora a ránk váró sor az épület bejáratáig. Így tovább beszélgetünk, nézzük a többi várakozót, a kíváncsiskodókat.

Időnként elsétálok előre, hogy felmérjem hogyan haladunk, meg. hogy az egyhelyben állástól elgémberedett lábam kicsit átmozgassam. Társaságunkból egy fiatal lány 1 óra után feladja és hazamegy. Mögöttünk egy hölgy a vacsorakészítést vezényli le telefonon, részletes utasításaival: a hagyma dinsztelésének fortéjaitól, "a fedőt ott találod a...", a fűszerek helyén át, azok adagolásáig. Átfut a fejemen, mibe kerül így egy paprikáskrumpli?

Az oktatónk ismerőse tájékozott a Buddhista tanokban, és a lámák nevei és életútjai terén. Érdeklődéssel hallgatjuk, ő pedig szívesen és sokat beszél. Sajnos tippünk, miszerint 5 óra felé bejutunk, megdőlni látszik. De megnyugszunk, mert folyamatosan jön ki valaki az épületből különböző tájékoztatókat osztogatva, kérdésekre szívesen, és időnként hosszasan válaszolva. Megtudjuk, hogy minden sorban álló be fog jutni a kiállításra. Én már többször álltam sorban, volt, hogy vízumért, koncertjegyért, vagy kiállításért. Mindegyiknek más volt a hangulata, de elismerem, hogy ehhez foghatót még nem éltem meg. Ilyen szeretetteljes hangulatot, egymás felé irányuló figyelmet és türelmet még nem tapasztaltam.

Közben elfogyott minden elemózsiánk és italunk, így a Károlyi Café csábításának végül nem tudunk ellenállni. Beülünk fájó lábunkat kicsit pihentetni. Javaslatomra forró csokit rendelünk, és elcsábulunk egy-egy frissen készült még forró almás táskára. A két és fél óra sorban állás után élvezzük a fenséges pihenőt. Aztán újra visszaállunk a sorba, s úgy tűnik innen már "felgyorsulnak" az események. A harmadik óránál tartunk, mikor beérünk a kapualjba. Füstölőt és mécsest vásárolunk, s - meggyújtva azokat - megtesszük felajánlásunkat. Újabb várakozás, majd bejutunk az épületbe. Mindenhol segítők állnak készségesen válaszolva, - türelmesen, mosolyogva. Felindulunk az emeletre, a lépcsőn haladva mi is megválunk cipőinktől. Újabb várakozás az ajtóban, most már csoportot alkotva. Végre bebocsátást nyerünk az első terembe, ahol Buddha útja kiállítás látható három paravánon. Mögötte egy TV készüléken folyamatosan filmet vetítenek angol nyelven az Ereklyék útjáról és végleges elhelyezési helyéről. Innen újabb várakozás után egy bensőbb terembe jutunk, onnan balra egy nagy elsötétített teremben kivetítőn a már korábban látott film kibővítve és magyar felíratozással megtekinthető. Beülünk és végignézzük.

Megtudjuk, hogy a legtöbb ereklye a történelmi SHAKAYAMUNI Buddhától származik, aki i.e. 563-ban született. Továbbá Kasyapa buddha ereklyéi is megtalálhatók, aki az elődje volt. Ahogyan azt is, hogy ez a kiállítás 2001 márciusától járja a világ országait, s hogy 2010-ben a Szkíta Bölcs Buddha(Sákjamuni) eltávozásának helyszínén, Kusinagárban, Indiában épülő a Szeretet Buddhájának (Maitreya) 152 méter magas bronz szobrának a szívében kerülnek elhelyezésre. Mi, ha ereklyére gondolunk, akkor hajlamosak vagyunk valami holt, élettelen és esteleg nem tetszetős dologra gondolni ( nem csoda, hiszen eddig ilyeneket láttam én is Euróba kölönböző országaiban), mint ruhadarabok, csontok vagy fog maradványok,- de az itt látható ereklyék nem ilyenek! Megtudjuk, hogy amikor egy szellemi vezetőt elhamvasztanak, akkor szép, gyöngyszerű kristálygolyókat lehet találni a hamuban. A tibetiek Ringszelnek hívják, s hogy ezek a Ringszelek különlegesek, mivel a szellemi mester kvalitásainak lényegét tartalmazzák.

A film megtekintése után újabb sorállás, de már az ereklyéket kiállító terem előtt. Benézek és a látvány lenyűgöző. Nagyon kellemes zene, pontosabban mantra szól, és füstölők illata teszi még könnyebbé az elmélyülést. A szoba közepén álló négyzet alakú asztal közepén egy nagy Buddha szobor van, körülötte virágok, üveggyöngyök, egyéb díszek. Az asztal négy sarkában helyezték el az ereklyéket üveg búrák alatt. Bejutva figyelem az előttem haladókat,- s igyekszem én is követni a hagyományos tiszteletadást. Balról jobbra kerülöm meg én is az asztalt, lassan haladva. Az ereklyék picike, finom mívű tartókban láthatók. A megilletődést persze én sem kerülhetem el. Aztán már az asztal másik oldalán tálból illatos vizet kapok a tenyerembe. Felhörpintem, és a maradékot az arcomra, hajamra simítom. A kijárat melletti sarokban két láma - dobogon ülve, a térdeplő emberek fejére téve egy-egy ereklyetartót, - áldást oszt. Én is letérdelek az éppen szabad láma elé, s fogadom az áldást. Hallom monoton kántálását, érzem szeretetét, megnyugtató jelenlétét. A szoba két oldalán székek állnak, a szemben levő sarkokban dobogón párnákon ülve lehet meditálni. Egy kis időre én is átadom magam a csendes szemlélődésnek, befelé fordulásnak. Csodálatos érzés itt ülni, nem gondolni semmire, csak befogadni a pillanat varázsát, a megértés, a szeretet erejét.

Ekkor értem meg a várakozás lényegét. Értem, hogy az Út a fontos! Érzem, hogy az utcán töltött három óra minden perce áldás számomra, ahogyan az épületben eltöltött időé nem kevésbé. Megértem, a "csoda", nem egy pillanat, hanem, hogy folyton bennünk van! Megnyílvánul abban, ahogyan viselkedünk másokkal, ahogyan a türelmet gyakoroljuk - a hétköznapokban is.

A csoda már rám talált akkor, amikor a sorba beálltam, és nem ér véget azzal, hogy kilépek a teremből, és elhagyom az épületet, a még sorban álló emberek mellett elhaladva.



Utoljára változtatva 10-16-2006 @ 10:17 am


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Irodalmár profil
Irodalmár profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: kerlac
(Ideje: 10-16-2006 @ 10:21 am)

Comment: Om ah hum vadzsra guru Padhma sziddhi hum.


Hozzászóló: Eroica
(Ideje: 10-16-2006 @ 10:58 am)

Comment: Harmatocska! Jaj, de nagy kedvet adtál egy hosszú sorbanálláshoz! Popper Péter után még Te is! Nagyon élveztem a beszámolódat!


Hozzászóló: 102
(Ideje: 10-16-2006 @ 01:49 pm)

Comment: Érdekes! És érdekfeszítöen írsz! Száz, aztán kettö


Hozzászóló: Harmatocska
(Ideje: 10-16-2006 @ 01:53 pm)

Comment: Köszönöm Eroica, hogy olvastál! Azért is, mert ez első szárnypróbálgatásom.:-) S örülök, hogy sikerült valamennyit visszaadnom annak a délutánnak a hangulából.


Hozzászóló: Harmatocska
(Ideje: 10-16-2006 @ 01:58 pm)

Comment: Szia Kerlac! Látod, megtört a jég! Hatásotokra kedvet kaptam én is. Ha érteném a hozzászólásod! De nem is fontos érteni, csak érezni kell! Köszönöm.


Hozzászóló: Eroica
(Ideje: 10-16-2006 @ 02:00 pm)

Comment: Harmatocska! Ha így haladsz, az egekig is fel fogsz repülni!!! Tehát huss, szárnyalj!


Hozzászóló: Harmatocska
(Ideje: 10-16-2006 @ 02:01 pm)

Comment: Szia! Száz, aztán kettö,.......köszönöm, és örülök, hogy olvastál:-)


Hozzászóló: kerlac
(Ideje: 10-16-2006 @ 02:12 pm)

Comment: Harmatocska, egy mantrát idéztem. Mégpedig tibetit, bár én csak a szankszrit változatot tudom fejből. Egy fohász Pamhmaszambava, egykori tanító részére, aki elvitte a buddhizmust Tibetbe, és maga is buddha lett. (Vadzsra guru Padhma = Pahma, a gyémánt tanító.) És örülök, hogy írsz. :))


Hozzászóló: samway
(Ideje: 10-16-2006 @ 03:54 pm)

Comment: Mily mély igazságokat írtál le..." az út odáig" igen ezt a hétköznapokban is gyakorolni kellene az embereknek egymással.... nagyon tetszett az írásod.. üdv józsi


Hozzászóló: prayer
(Ideje: 10-16-2006 @ 06:35 pm)

Comment: Szerencsére, már az elején sem siettem sehova, ezért türelemmel voltam az írás iránt. S bizony, magamra ismertem időnként benne.


Hozzászóló: fenyesi
(Ideje: 10-16-2006 @ 06:49 pm)

Comment: Legyen öröm a te házadban! (Thot)


Hozzászóló: zsuzsuzsu
(Ideje: 10-16-2006 @ 07:30 pm)

Comment: ... hogy mindig maradjon Benned a Csoda. A SZERETET csodája, mely mindennél erösebb. Szerettel: Zsuzsi


Hozzászóló: blue
(Ideje: 10-16-2006 @ 10:26 pm)

Comment: A türelem rózsát terem. Köszönöm, hogy olvashattam érdekes beszámolódat. szeretettel: gaby


Hozzászóló: Harmatocska
(Ideje: 10-16-2006 @ 11:20 pm)

Comment: Kerlac, sejtettem, hogy mantrát idéztél, de számomra teljesen ismeretlent. Örülök, hogy elmagyaráztad, mit is jelent. Igaz, hogy a mantrák ereje nem csökken attól, ha nem tudjuk a tartalmukat, de gondoltam nem véletlen, hogy ezt választottad. Köszönöm. A bíztatást különösen.


Hozzászóló: Harmatocska
(Ideje: 10-16-2006 @ 11:23 pm)

Comment: Szia Józsi! Köszönöm, hogy olvastál, s a bíztatást is. Üdv: Zsuzsa


Hozzászóló: Harmatocska
(Ideje: 10-16-2006 @ 11:28 pm)

Comment: Szia Zoli! Örülök, hogy nem siettél, s tudtál egy kicsit figyelni rám. Megtiszteltél. Köszönöm. Üdv: Zsuzsa


Hozzászóló: Harmatocska
(Ideje: 10-16-2006 @ 11:35 pm)

Comment: Legyen öröm a te házadban! (Thot) Köszönöm a gondolataidat, János! S legyen öröm a Te Útadon. Zsuzsa


Hozzászóló: Harmatocska
(Ideje: 10-16-2006 @ 11:38 pm)

Comment: Comment: ... hogy mindig maradjon Benned a Csoda. A SZERETET csodája, mely mindennél erösebb. Szerettel: Zsuzsi Köszönöm Zsuzsi! És a sok-sok bíztatást is, amit kapok Tőled. Ölellek: Zsuzsa


Hozzászóló: Harmatocska
(Ideje: 10-16-2006 @ 11:40 pm)

Comment: Szia Gaby! Köszönöm és örülök, hogy olvastál! Szeretettel: Zsuzsa


Hozzászóló: csizi
(Ideje: 10-17-2006 @ 04:08 pm)

Comment: Szia Harmat ! Nagyon átadtad, amit éreztél, gratulálok. Üdv: cs


Irodalom ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.27 Seconds