[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 146
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 146


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: Amatőr Irodalmárok Klubja!


Amatőr Irodalmárok Klubja!
[ Amatőr Irodalmárok főoldala. | Regisztrálj! ]

Csatlakozz te is közénk! A tagjainknak lehetősége van saját írásaikat publikálni, és a többiekéhez hozzászólni.

Köszönjük néked ember!
Ideje:: 01-12-2007 @ 10:30 am

Milyen jó nekünk, hogy van tavasz! Halkan rügyeznek a madarak, és épphogy nem csipognak a fák. Lassan minden virágba borul, zöldell a fű, éled a Természet. Arról nem is beszélve, hogy itt a meleg. A zord, fagyos tél megannyi megpróbáltatása után fellélegezhetünk. Boldogan süttetjük hátunkat, hasunkat a verőfényben. Előkerülnek a gyerekek rég feledett kerti játékai, a kutyák is önfeledten nyalogatják a napfény ízét. A patakok, tavak környéke szép lassan megtelik kirándulókkal, akik megfáradt, kisápadt testüket nyújtóztatják a szabadban. Nem utolsó sorban vége lesz lassan a fűtésszezonnak. Nincsenek sokkoló gáz-, fa- miazmás számlák. Csökkenhet az olaj ára is, hisz itt a tavasz. Boldogan és önfeledten emlékezünk vissza a tél elmúlására: a síelésekre, a szánkózásra, a hóemberekre, a hógolyókra, a korcsolya kűrökre. Előttünk a remény jön a nyár, melegen, szabadon, zölden. Kell ennél több?
Köszönjük néked ember! Köszönjük néked El Nino!
Hisz mindezt magunknak köszönhetjük. Ki másnak? Sokáig a Természet legyőzhetetlennek tűnt. Állandóan felülkerekedett. Ám több ezer éve elkezdődött az a folyamat, harc, melyben most végre nyerésre állunk. Mezopotámia folyószabályozásaitól kezdve, a hollandok óceánoktól való térhódításain keresztül, Dél-Amerika útban lévő esőerdőiig mindent megpróbáltunk. Aztán jött a titkos fegyverünk a CO. Végre a ma emberének sikerült az, mellyel sámánok, varázslók, papok, jósok és mindenféle kuruzslók, tudósok évezredek óta csak próbálkoznak: rendreutasítottuk a természetet (a legyőzötteknek nem jár a nagy kezdőbetű). Most már tudja hol a helye. Az sem utolsó szempont, hogy az összes ismert és lakott bolygó közül nekünk van a legnagyobb üvegházunk.
És micsoda eredmények:
Boldog vadak lubickolnak a Mississippi, a Tisza, az Ob árterében – és azon túl – hömpölygő hullámokban. Vidám bogarak, túlfűtött mókusok ugrabugrálnak a bozót- és erdőtüzek sejtelmes fényében. Pár évtized és megoldottuk a fűtés égető problémáját! Nem lesznek halálra fagyott hajléktalanok, lavina által betemetett hegymászók. Számos betegséggel is jól kiszúrunk (számoson pedig segítünk, de ez a szükséges rossz). Arról nem is beszélve, hogy jól keresztbeteszünk olyan multiknak, mint a télisportruha-gyártók, a síléc-, szánkó-, korcsolyakészítők, vagy a mindenkit kihasználó sípálya-tulajdonosok. Sőt az olyan költséges úri passzióknak is be fog fellegezni, mint a téli Olimpa (viszont négyévente egy évben két nyárit élvezhetünk!). Gondoljunk csak bele! A téli Olimpián úgysincs kajak-kenu, pedig mi, magyarok abban aztán úgyis verhetetlenek vagyunk!
Visszatérve egy kicsit az olajra. Attól kezdve, hogy a fűtés nem manipulálja az olajmennyiséget, szabadon használhatjuk olyan hasznos dolgokra, mint a közlekedés, nagyipar, vagy egyszerűen termelhetünk CO-t, mindeféle hasznos, vagy haszontalan mellékvágány nélkül.
Még egy gondolat: milyen jó lesz, ha elolvadnak azok a buta jégsapkák, gleccserek. Egy csomó hasznos területet nyerhetünk, s nem elhanyagolandó az sem, hogy mennyi értékes vízhez jutunk. Ugyan kicsit sós, kicsit mocskos, de víz és csak a miénk. No és a sivatagok. Gondoljunk csak bele! Kis magyar ingoványunkból nem kell kilométer ezreket utaznunk egy csodálatos sivatagért, mely mindenkit lenyűgöz erejével, szépségével és életet adó bujaságával. Mennyi istenadta (emberteremtette) homok. Vidáman hancúrozó, homokvárat építő lurkókat szemlélve, mondjuk a Pó völgyében, egészséges barnára sülve boldogan emlékezhetünk majd egy múltra, mikor még valami vacak ózon zavarta az életet adó napsugarak szabad áramlását.
Köszönjük néked ember!


Utoljára változtatva 01-12-2007 @ 10:35 am


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Irodalmár profil
Irodalmár profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: ovobacsi
(Ideje: 01-12-2007 @ 10:58 am)

Comment: Teljes mértékben egyetértek veled! üdv. Ákos


Hozzászóló: naiva
(Ideje: 01-12-2007 @ 04:47 pm)

Comment: Tetszik az írásod. Azt hiszem most minden jövőt, és a Földet féltő embert elgondokodtat ez a téma... kiszámíthatatlan, megjósolhatatlan szerintem ami esetleg történhet a globális felmlegedés kapcsán... évtizedek óta ismert probléma, de csak beszélünk róla, tenni nem teszünk ellenne.Én is aggódom...


Irodalom ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.34 Seconds