[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 135
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 135


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: Amatőr Irodalmárok Klubja!


Amatőr Irodalmárok Klubja!
[ Amatőr Irodalmárok főoldala. | Regisztrálj! ]

Csatlakozz te is közénk! A tagjainknak lehetősége van saját írásaikat publikálni, és a többiekéhez hozzászólni.

Hólyagrák-élménybeszámoló
Ideje:: 02-18-2007 @ 04:32 pm

 

 

Hólyagrák- ahogy csak én láthattam

Nem semmi,amikor a képedbe vágják,hogy van a testedben egy rosszindulatú, rákos daganat , amit sürgősen ki kell vágni…

 

I.         A kezdet

 

Úgy kezdődött,hogy minden szép és jó volt. Most cseréltem le a háziorvosomat egy fiatalabbra  - hátha nem unta még meg a szakmáját- , s gondoltam  „ lecsekkolom  „ a tudását Néha az egyik bokám bevizesedik,azt mondja ez szív vagy vese,mondom a szívem klassz,mondja akkor csináltassunk egy vese dopplerezést ultrahanggal ,mondom jó , s lőn így. Az ultrahangos doktornő / magán rendelés,profi angol gép,elismerten legjobb diagnoszta / odaadja a felvételeket a diagnózisával,s  kéri mutassam meg a háziorvosnak. Mondom persze,a háziorvos meg kéri mutassam meg egy urológus orvosnak , neki is mondom persze, de a gyanú már beférkőzött a fejembe,hogy itt valami nem kerek.

II.        A rideg  szembesülés

 

Ambuláns rendelés , kétszer is elolvasott diagnózis ,fáradjon be a kedves beteg  ,most egy kicsit bekukkantunk mi van odabent. Vetkőzzön le !!!,Feküdjön fel!!!,most le fogom szíjazni a lábait-csak a maga biztonsága érdekében- , ne féljen,csússzon előrébb,még,még, MÉG,MÉG!!!Hasítanak a szavak,kezdem senkinek érezni magam.

Világéletemben szerettem,tiszteltem,becsültem a nőket ,főleg azokat akik anyává lesznek,de a hólyagtükrözés után még határtalanabb empátiámról biztosíthatom őket. Kezdődik a személytelenné válással , a kiszolgáltatottsággal, s folytatódik az egészséges szégyenérzettel , amikor testem egyik legintimebb részét meg kell nyitnom és oda kell nyújtanom vizsgálatra

..A hideg fémcső belémhatol a húgycsövemen keresztül,betölti ölemet fájdalommal,majd megáll, kis idő múlva újra helyezkedik ismét telített fájdalmat okozva nekem.                    

Amikor a fürkésző  főorvos szól a nővérnek,hogy hívja be az osztályvezető főorvost,akkor már tudom,hogy baj van. Újabb lesekedés, ismétlődő fájdalmak,latin szavak tömege, kihúzzák a csövet,s azt hittem vége a szenvedésnek .Tévedtem. Nem semmi, amikor a képedbe vágják ,hogy van a testedben egy rosszindulatú rákos daganat , amelyet sürgősen ki kell vágni ,ráadásul úgy , hogy Te teljesen egészségesnek érzed magad. 

Hirtelen mintha gyomron vágtak volna ,ez sokkal rosszabb érzés,mint az előző tortúra .Innentől kezdődött el  iszonyú sebességgel változó érzelmi katarzisaim sora,melyeket agyam generált úgy,mintha  egy unatkozó TV néző a  távirányítóval csatornákat váltana.

Félelem,elkeseredettség,önsajnálat,remény,miért pont én ,mi lesz a családdal ,megúszhatom,hátha rosszul látták , stb .egymás után többszöri ismétléssel ,  korlátozva normális gondolkodásomat .

Az orvosok rendesek, felajánlják  ,hogy ha nem hiszem nézessem meg máshol is ,de a jövő héten ha akarom megoperálnak. Az öltözőfülkében egy kicsit sírok amíg felöltözöm ,még nem is tudom miért,majd hazaindulok.

III.      A tanácstalan kapkodás ideje

 

 

Elfelejtették megmondani  , hogy a helyi érzéstelenítő blokkolja a vizelés záróizmait .Hazaértem . Az autómból kiszállva elindulnak nedveim .Felül sírok a tehetetlen dühtől  ,alul behugyozok .Az első gondolatom,hogy nem mondom el szeretteimnek mekkora is a baj .Megpróbálok szép titokban elrendezni mindent,ha netán rosszabbra fordulna a dolog .

Ha az ember  meghallja azt a szót,hogy  rák azonnal a halált társítja hozzá ,mivel erre a betegségre az általános tudomás szerint nincs gyógymód .

Én is ezt tettem  , egy napig eltitkoltam otthon a diagnózist,majd felébredt a remény,hátha nem jól látták,irány a másik professzor. Az elözőhöz  képest  koszos  kis  ambulancia / hihetetlen Pest egyik legjobb klinikáján / Híres professzor is bele akar nézni,utána mintát venne – be kell feküdni ! -,tenyésztés ,még egy műtét,..nem kell !!!

Felülkerekedik bennem a józanság s kizárásos alapon – két rutinos róka nem merné ezt határozottan a tudomásomra hozni, ha nem úgy volna – nem vizsgáltatom tovább , eldöntöm az operációt.

Szólok új asszonyomnak- ez neki is egy új helyzet szakítópróbája – , és gyermekeimnek , ,megkérve mindenkit ,hogy ne verjék nagydobra a betegségemet .

Hihetetlen , de szégyellem,hogy nekem ilyen bajom van.

IV.       A műtét – kórház 1

 

 

Kórház , felvétel,urológia,protekciós kétágyas szoba,tömény húgyszag a folyosón mindenütt. Ledermedek , pedig  húsz éve már voltam itt ,de azt gondoltam ennyi idő alatt csak fejlődik minden .Nem így van. A műtét napján korán keltenek . Nem tehetek róla a kivégzésekre asszociálok  .A csinos nővér riaszt beöntésre , sorállás a koedukált WC előtt ,majd szólít : felfekszik ,egyik láb felhúz ,mondom neki milyen kifordult ez a világ,hiszen a magánéletben nekünk helyet kellene cserélni .Nem vevő a kényszer szülte humoromra ,s pillanatok alatt megdug hátulról  egy gumicsővel .Jön a beteghordó -  rövid időn belül másodszor  fogja férfi kézbe nemi szervemet , pedig Isten bizony én a nőket szeretem –majd trendiből kopaszra borotvál . Hajnalban már megkaptam a kedély javító gyógyszeremet , amitől aztán jókedvem még véletlenül sincs , de álmosodom .Alá kell írnom különböző nyilatkozatokat,hogy ezt engedem,azt engedem,a felelősséget vállalom,ha baj történik stb. Nem is értem , félkábán úgy gondolom ezt  az orvosoknak kellene aláírni,de miért volna a kórház kivétel a felelősség áthárításának gyakorlatában ?

Altatóorvos, nem fog fájni , gerincben érzéstelenít ,egy napig ne mozogjak ,mert kireped a burok,kifolyik a folyadék és nekem elviselhetetlen fejfájásom lesz .Becsapott,mert a fájdalomcsillapító injekciók beszúrása piszkosul fájt. Ő a műtétre értette. Megint elerednek a könnyeim,kérem a főorvost vigyázzon rám,de hogy miért mondom , nem tudom. Úgyis  rutinból, szokás szerint dolgozik.

Főorvos műtéti ismertetőt tart ,feltölti a hólyagomat különleges vízzel luftballonra ,valami elektromos szikével kivágja,ne féljek nem lesz áramütés,rezignáltan beletörődök .Egy óra múlva visszavisznek a kórterembe ,elalszok, álmomban kényesen vigyázva hogy meg ne mozduljak, hátha megúszom fejfájás nélkül.

 

V.        A fájdalmak netovábbja

 

 

Naív voltam . A felébredés után iszonyú fájdalmaim vannak .Fiam van benn éppen nálam,így még nem látta az apját .Próbál nyugtatni,a víz kivert, hófehér lett arcom,testem, látom meg van ijedve,hirtelen nem tudja , hogy kezelje a történéseket .

Ez megtörténhet az én apámmal? , aki mindig , mindenkivel szemben megvédett , akire mindig felnéztem,az én erős, édes apucikám ilyen gyenge lett .

Nagyon sajnálom Őt, ahogy törölgeti csuromvizes homlokomat. Jól viselem a fájdalmat , megpróbálok erős lenni, ne lássa rajtam , hogy én is félek, de neki biztos,hogy megfordult a fejében,lehet,hogy el kell veszíteni az Aput ?

Jobban leszek valamelyest,vígasztalom . Előző éjszaka a lányom küldött bátorító, együttérző sms-t . Jó érzés, hogy így szeretnek gyermekeim Reggel ugyanabban a pozitúrában ébredek,ahogy lefeküdtem. Alig várom már hogy felkelhessek.

Utóbb erősen bánom. A fejfájás nem jött ,de helyette itt van az un .katétergörcs . Ez körülbelül 100 masszív fejfájással ér fel. Piszkosul szenvedek , de meg kell mosakodnom ,mert a katéter is már hozzámnőtt .Kedvesem segít,de borzasztóan szégyellem magam. Úgy állok a fürdőben , mint egy halni készülő öregember, akit mosdatni kell,mert lépni is alig tud.

Nem akarom , hogy látogassanak, kivéve a hozzám legközelebb állókat. Külön kérésem ellenére mégis jönnek. Nővéremék fekete ruhában , mert a sógor haldokló nővéréhez mennek.

Rögtön jobban érzem magam.

Egyetlen régi barátom sajátos humorával próbál jobbkedvre deríteni: „ Be akartam hozni neked  olvasni a Háború és békét , de aztán úgy gondoltam ,hosszú könyvbe már nem kezdesz bele.

Ha-ha-ha !!!

Mindenesetre elővettük és kitisztítottuk a fekete érettségi  öltönyömet.

Ha-ha-ha !!!

Neki ilyen a humora, azt hiszi - de tényleg azt hiszi – ezzel felvidít. Ellenkezőleg, de most anyázzak vele ? , megpróbálok jó pofit vágni , hadd higgye milyen jól tolerálom a vicceit.

Éjszaka újabb görcsök, egyedül vagyok a kórteremben – nesze neked protekció –  ,alig tudok csengetni segítségért. Lekászálódom az ágyról , állok a szoba közepén kétmarokra fogva dupla méretűre dagadt vérző szerszámomat ,minden szégyenérzetemtől megszabadulva  várom a felmentő nővért. Mintha egy szado-mazo  pornófilmből léptem volna ki, már csak a producerek hiányoznak a szerződést aláíratni.

 

VI.       Egy ici-pici öröm

 

 

Harmadnap kiveszik a katétert. Még nem örültem úgy nőnek aki kézbefogja ,mint a nővérnek amikor  kiveszi a katétert . Ha nem operáltak volna, elélvezek. Egyszer a fájdalomtól ,másodszor a megkönnyebbüléstől. Tipikus ” mintha elvágták volna „ effektus,megszűnik minden rossz , mi eddig mérgezte agyam s testem,köszönöm Neked akárki vagy. Ragyogóan érzem magam , flörtölök a nővérekkel,főnővér csodálkozik, mondja elsőre úgy látta össze fogok omolni. Hálistennek tévedett.

 

VII.     Lélekbe taposás , újjászületés

 

 

Negyedik nap hazamegyek. Elkezdődik a várakozás a szövettan eredményére. Ez sem jobb érzés, mint a katétergörcs .

Eltelik két nap. Este van ,hogyan tovább,ha ilyen eredmény lesz,ha olyan.

Ülök a nappaliban, zene be,teljes hangerő,a család tudja ilyenkor nem szabad zavarni. Közel fél óráig zokogok, az első katarzis kérdéseit hangosan mondom ki,várom a választ,miért pont én ,aki szereti az életet ,egy csomó  feladat vár még rám, én jó ember vagyok ,tudja mindenki, menjenek el azok akik rosszak, akik feladták már élnivágyásukat, nekem még alkotnom kell.

Nem vagyok hívő, de ateista sem, mintha sírás közben mégis Istent,vagy valaki mást  szólítanám.

Most jövök rá az operák többsége szomorújáték, -  talán mégsem ez kellene nekem -  de a hang ami csak úgy kijön Pavarottiból feléleszt, átjárja testemet, agyamat, hihetetlen mire képes a zene. Ő pedig csak kinyitja a száját, kibuggyannak a dallamok , csodálatos. .Kacagj, sírj bajazzó, - most meg kell halnom , bár úgy vágyok élni - , Rodolphe gyönyörű dala a Bohéméletből, s végül Kalaf a Turandot-ból , - enyém a Győzelem, Győzelem,Vincero, Győőőőzeeeeleeem !!! , és én átmegyek támadásba, a gyógyulásba vetett hitem – nem vallási – lengeti a zászlót. Előre !! Engem nem lehet legyőzni, megharcolok az egészségemért,rám még sokaknak szükségük van, nem adom magam.

Elállnak könnyeim ,új életet kezdtem. Érzem az első csatát itt belül már megnyertem,de messze van a háború vége.

 

VIII.    Az ítélethirdetés

 

 

Megjött a szövettani eredmény ,főorvosom az onkológiára küld a lelettel. Neki volt igaza az egyik legaljasabb rákfajtát operálták ki belőlem. Főorvos jópofizik: uram Ön eljegyezte magát az urológiával egy életre . Megint nem tudok röhögni.

Onkológiai Osztály-Daganatos betegségek.

Már olvasni sem jó. Itt igaz, -ki itt belépsz hagyj fel minden reménnyel - .Ez nem a háziorvosi rendelő,ahol jókat traccsolsz a szomszéddal,de rég láttam,férjhez ment már a lánya ,látta tegnap a Tv-ben ezt vagy azt , magának mi a baja stb.

Itt nem beszélgetnek, itt mindenki tudja a másik miért van itt .

Várok a folyosón ,hogy szólítsanak ítélethirdetésre. Nézem a sok élő halottat ,van aki még csoszog a kemoterápiás kezelés után, van akit támogatnak, van akit tolókocsiban hoznak ki. Félelmetes.

 Akik veszekednek,akik elvesztik állásukat ,akiket elhagy szerelmük,akik nem tudnak primőrt venni a piacon,mert nincs annyi pénzük ,akiket a szomszédjuk felbosszantott,egyáltalán     akik elégedetlenek az életükkel és úgy érzik a sors veri őket , azok látogassák meg egyszer ezt az osztályt , s utána gyorsan rohanjanak élni ,s örüljenek hogy egészségük van, meglátják már nem fogják úgy érezni, hogy Ők a világ vesztesei. Rájönnének,hogy drágább kincs az egészségnél nincs.

 

Itélethirdetés : a már kivágott szövetek alatti részen rákos sejtek nincsenek,ezért kemoterápiára nincs szükség,de egy hasonló anyag lokális befecskendezésére heti,majd havi rendszerességgel igen.Hallom a szívemről lehulló kő zuhanását,tompa puffanását a földön.De még mindig nincs vége.

 

 

IX.       Az ismétlések

 

Három hónap után újabb tükrözés, újabb rákdiagnózis, újabb műtét, érzelmi változásaim klónozása. Várakozás szövettanra, két hét, ismét onkológia.

 

X.        Mámor és ébredés – végső konklúzió

 

 

Újra itt vagyok a ringben.A bíró az én kezemet emeli a magasba. Rezignált elkeseredettségem kitörő örömre vált. Tévesen operáltak meg, de nem bánom , nincs rákos sejt a szövetekben.

GYŐŐŐŐŐZTEM !!!

Legszívesebben megölelnék minden szembejövőt , szétkiabálnám hangosbemondón ,a rádióban, a Tv-ben. Madarat vagy akármilyen állatot lehetne velem fogatni.

Elsőként telefon szeretteimnek, Ők tovább a jó hírrel, körbefut az öröm. Jönnek a telefonok, gratulációk.

Már Őket sajnálom, hiszen nem mertek érdeklődni, nehogy egy rossz hírrel szembesüljenek, vagy ne tűnjön úgy, mintha a halálomra várnának .Lám egy ilyen helyzet micsoda zavart is okozhat az emberekben. Ez majdnem olyan,mint amikor elválik egy pár és az addigi baráti kapcsolatok azért mennek tönkre, mert senki nem meri felhívni külön-külön Őket, hogy egyikőjüknek se kelljen azt mondani, hogy nem Te voltál a hibás a válásban.

Három hónap, újabb kukucs ,nem látnak új kifejlődést .Csodás !!.

Most itt állok megkönnyebbülve , de  ez megint csak egy csata volt,amit megnyertem , a háború még folytatódik.

XI.       Epilógus

 

Isten bizony nem ijesztgetni akartam a gyógyulásra várókat , sokkal inkább az egészségesekhez szólok. Minden nap adjanak hálát a sorsnak, hogy egészségesek, mert ennél fontosabb dolog nincs az életben , hiszen csak így lehet alkotni, dolgozni, megteremteni a jobb élet lehetőségét, élvezni oly rövid földi létünk legkisebb kellemes pillanatát is.  

 

 

 

 



Utoljára változtatva 02-18-2007 @ 04:32 pm


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Irodalmár profil
Irodalmár profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: stando
(Ideje: 02-18-2007 @ 05:22 pm)

Comment: Szia! Lehet, megbotránkoztatok néhány embert azzal, amit most mondok. Tetszett az írásod. Jól kevered a kártyát. Ahogy olvastam soraid, nem ébredt fel bennem a sajnálat, inkább a kíváncsiságom fokozódott, hogy éli meg egy "ember" találkozását, illetve állandó harcát az "ellenséggel". Hasonlítasz, az olvasottak alapján, nagyanyámra. Sajnos ő áttétes volt, de bebizonyította mindenkinek, még a halált is ki lehet játszani. Különféle trükkökkel kettő helyett lehet lopni tizenöt tartalmas évet. Mindig tudta épp miért harcol, mit vár az elkövetkező napoktól, hetektől, hónapoktól, évektől... Kemény asszony volt. Igazi példakép.


Hozzászóló: Anna1955
(Ideje: 02-18-2007 @ 06:14 pm)

Comment: Sajnos ismerem írásod minden szavát a gyakorlatban... Így igaz ahogy koppanó mondatokkal leírtad. Az egészségnél nincs nagyobb kincs.Sajnos ezt mindenki csak akkor érzékeli, mikor megtörtént a baj.... Jobbulást és kívánok végső győzelmet, mert hiszem, hogy igen is lehet győzni......Ölellek szeretettel Anna :)))


Hozzászóló: Bogika
(Ideje: 02-18-2007 @ 09:26 pm)

Comment: Elolvastam az írásod. Van egy könyv csupa ilyen történettel, A rák visszafelé is haladhat a címe, egy pszichológusnő írta. Sok történetet tartalmaz. Most, olvasva Téged, eszembe jutottak ezek. A könyvben, akik úgy állnak hozzá, ahogy Te, meggyógyulnak.


Hozzászóló: Cassandra
(Ideje: 02-19-2007 @ 04:15 am)

Comment: Kedves Stando ! Ahogy a végén írtam , én ezt az egészségeseknek írom tanulságul .A sajnáltatás nagyon messze áll tőlem , mert már megtanultam , hogy sokkal jobb ha az emberek irigykednek , minr ha sajnálnak./ persze vannak kivételek /.Megpróbáltam olvashatóbbá tenni egy kis humorral , ami természetesen csak a leíráskor jutott eszembe.Köszi a jó szavakat.


Hozzászóló: Cassandra
(Ideje: 02-19-2007 @ 04:24 am)

Comment: Kedves Anna 55 , és Bogika ! Ezt az írást tavaly októberban írtam , akkor már túl voltam 2 operáción.Mivel érzem leveletekben a bíztatást , örömmel mondom el , hogy decemberben befejeződött a befecskendezéses terápia , bekukucs , és volt -nincs rák.Ne tudjátok meg milyen megkönnyebbülés volt. Most van egy másik igen súlyos bajom.A vicc az egészben , hogy amúgy semmi nem látszik rajtam , ha látnátok egy erőtől duzzadó , egészséges embernek nézek ki, és mégis - látva a jószándékotokat - arra kérlek Titeket , hogy drukkoljatok egy kicsit a gyógyulásomért.De ezt is úgy akarom meggyógyítani , mint ahogy a rákot.Örülök Bogika , hogy van példa a példámra tudományosan is.Szerintem is a hit / most nem a vallásról beszélek / csodákra képes.Örülök , hogy olvastok.


Hozzászóló: kerlac
(Ideje: 02-19-2007 @ 08:18 am)

Comment: Megrázó, nincs erre jobb szó. Próbáljuk ösztönösen homokba dugni a fejünket; hátha így sosem kell szembesülni vele. Elfordítjuk a tekintetünket, hidegrázósak a reakcióink. Jól tetted, hogy megírtad, közzétetted. Vak struccnak lenni nem dicsőség. Segítettél megérteni ezt.


Hozzászóló: piroman
(Ideje: 02-19-2007 @ 03:31 pm)

Comment: Engem eddig - lekopogom - csak fércelgetésekre, gipszelésekre neveztek be a "fehérházba", de a közeli rokonság átesett már ilyen dolgokon... Örülök, hogy jól vagy! Nekem a tanulság: élj a mának! (Túl sok minden ellen nem vagyunk beoltva!)


Hozzászóló: Cassandra
(Ideje: 02-19-2007 @ 06:46 pm)

Comment: Kedves Kerlac ! Pont ezért írtam.Mindenki gondolkodjon el , hogy milyen érzések kergetőznek egy beteg fejében , amikor találkozik a rákkal , vagy a rákosokkal , és így talán jobban tudják kezelni ha véletlenül az ismeretségi körükből valaki megbetegszik.Örülök , hogy tetszett.


Hozzászóló: Cassandra
(Ideje: 02-19-2007 @ 06:50 pm)

Comment: Kedves Piroman ! Én is ezt tartom ,s le is írtam a végén.Örülni kell minden pilanatban az egészségnek és az életnek , mert sohase tudhatod mikor lesz vége.Köszönöm , hogy olvastál.


Hozzászóló: csizi
(Ideje: 02-20-2007 @ 04:06 am)

Comment: Szia. Tudok én most ide mit írni? Nem. Ha nem tartod illetlennek, jól írsz. Üdv.


Hozzászóló: Cassandra
(Ideje: 02-20-2007 @ 08:33 am)

Comment: Kedves csizi ! Ha nem tartod illetlennek , köszönöm a dicséretet, a célom a figyelemfelkeltés volt , de nem a sajnálkozás , hanem a tuisztánlátás miatt.Ha tetszett olvass el tőlem mást is.


Hozzászóló: Cassandra
(Ideje: 02-20-2007 @ 08:33 am)

Comment: Kedves csizi ! Ha nem tartod illetlennek , köszönöm a dicséretet, a célom a figyelemfelkeltés volt , de nem a sajnálkozás , hanem a tuisztánlátás miatt.Ha tetszett olvass el tőlem mást is.


Irodalom ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.36 Seconds