[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 326
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 326


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: Amatőr Irodalmárok Klubja!


Amatőr Irodalmárok Klubja!
[ Amatőr Irodalmárok főoldala. | Regisztrálj! ]

Csatlakozz te is közénk! A tagjainknak lehetősége van saját írásaikat publikálni, és a többiekéhez hozzászólni.

Életképek
Ideje:: 02-23-2007 @ 09:22 am

Öreg ember nem vén ember, avagy Dezső bá, a vezérkandúr

Vakbélgyulladással kerültem kórházba a múlt nyáron, amikor megismertem Dezső bácsit. Mindketten a huszonhatos számú, hatágyas kórteremben feküdtünk, az öreg a velem szemben lévő ágyon. Igazi tenyeres-talpas parasztember, pirospozsgás arccal, akin látszott, hogy szinte semmi nem dönti le a lábáról. Zavarta is az öreget nagyon, hogy mégis kórházba került, gyomorbántalmakkal hozták be. Ezt leplezendő harsányan mesélt nekünk, szobatársaknak ifjúkori élményeiről. Dezső bácsi volt ugyanis - elmondása szerint - a falu „vezérkanydúrja”. Mondta, csak mondta az öreg, hogy Miska cimborájával miként hajtották a falubéli leányokat. Egy hét múlva már ha kitettek volna minket abban a falucskában, nehézség nélkül megtaláltuk volna a szénatárolót, tudtuk volna, hol a malom, merre a kukoricás. És persze hogy mik történtek ott. Nagy kujon lehetett az öreg, még ha csak a fele is volt igaz annak, amiről beszámolt.
Elmesélte azt is, hogyan csábította el egyik bálon a falu tanítókisasszonyát, akit aztán feleségül is vett. Hiába „erkölcsösködnek” az öregek, gondoltam, azért ők is megérték a pénzüket, amikor fiatalok voltak. Idővel megállapítottam, hogy ha mind igaz lenne, amit Matajsz bá mesélt, akkor a korombeli fiatalok fele Magyarországon az ő ágyékának gyümölcse lenne.
De azért hallgattuk és hallgattuk, nagyokat mosolyogtunk és bólogattunk. Azt vártuk, mikor jelenik meg az éppen ügyeletes nővérke, mert az öreg akkor aztán végképp nem fogta vissza magát. Ha túl közel került a hölgyemény, akkor lelkiismeret-furdalás nélkül rácsapott a fenekére. Ha meg nem, akkor válogatott bókokat küldött feléjük, célozva arra, mit szeretne csinálni velük. Nővérkék elég jól viselték, egy-kettő csak nevetett az öregen, de volt egy kis fiatal, akit mindig zavarba hozott a megjegyzéseivel.
- Ó, egyem a zuzzáját, de meghömbölgetném a mejjit!  - jelentette ki az öreg, mi meg dőltünk a röhögéstől, hiába fájt az oldalam, nem tudtam én sem visszatartani.
Ez a falusi nyelvezetű bókolás nagyon tetszett, sose hallottam még ilyet. Mindig tanul valamit az ember.
- Jöjjön, hadd csapkodjam meg a fenekit, hogy csak úgy rezegjen az a gusztusos husa! Kerülne csak egyszer a kezeim közé, megtudná, milyen az igazi magyar férfiember!
Hát, ilyen harsány volt a mi Dezső bácsink. Egyszer maradt csak csöndben vizit idején, amikor a főnővér megfenyegette, hogy két számmal nagyobb csövet kap a béltükrözéskor, ha nem tanul meg viselkedni. Egy ideig sunyított, majd kezdődött minden elölről. Aztán egyszer éppen egy szaftos megjegyzést kanyarintott el a nővérnek, amikor megjelent az ajtóban a látogatóba érkező Matajszné. Mindannyian lestük, mi lesz ebből. Az öregnek gyanús lett a csönd, na, aztán amikor meglátta kedves nejét, elakadt a szava és fülig vörösödött. Az asszonyka letette kosárkáját az ágy mellé, illedelmesen köszönt mindenkinek, majd csípőre téve kezét az ágyban fekvőre nézett:
- Ide hallgass, Dezső. Attul, hogy már a vén kecske vagy, nem azt jelenti, hogy bárhun megnyalogathatod a sót, mert a feleséged még mindig én vagyok!
Úgy láttam, a „falu vezérkanydúrja” egyre kisebb és kisebb lett, még végül csak két hatalmas, bűnbánó szem pislogott kifelé a fehér kórházi takaró alól. 

 

A lánykérés

Konferenciára voltam hivatalos tavaly április közepén. Szépen tavaszodott, nyíltak a virágok, amint vége lett az előadásoknak, úgy döntöttem, sétálok egyet a közeli parkban. Leültem az egyik padra és csak jólesőn nyújtóztam, élveztem a lustálkodást.
A tőlem legközelebbi padon koros nénike ült, egy ősz bácsi pedig egy fiatal hölggyel nem messze tőlük összebújva tanácskozott. A lánya lehetett az öregúrnak. Megigazította az öreg nyakában a nyakkendőt, majd kezébe nyomta a virágcsokrot.
Ekkor került elém egy kamaszfiú, aki szórólapot osztogatott.
- Az öregeket nézi? – kérdezte, miközben erőteljesen rágózott. – Stikkes mind a kettő - meszelt vigyorogva kezével a homloka előtt, majd megdöbbent tekintetemre hozzátette: - Onnan jöttek ki szemből a gyogyóból – mutatott egy fehér falkerítésre, kovácsoltvas kapuval. - De nem ártanak senkinek. Meg aztán ott az ápoló, aki kíséri őket – bökött a fiatalabb nő felé. A vén szivar minden héten megkéri a mama kezét – röhintette el magát. - Aztán mivel pár nap múlva már semmire nem emlékeznek, ezért minden héten megismétlik. Na minden jót! - búcsúzott a srác.
Néztem a bácsit, aki félve közelítette meg a padot, amelyen a néni ült. Rossz lábai ellenére letérdelt, és úgy mondta el, amit el kellett mondania. Áhítattal nézett a „menyasszonyra”, akinek szeme könnybe lábadt, reszkető kezével nyúlt a csokorért, és magához ölelte, mintha soha nem akarná elengedni. A lányuknak hitt szimpatikus ápoló kis idő múlva odament, gratulált az „ifjú” párnak, és visszakísérte őket a falak mögé.
Az este még mindig ugyanazon a padon talált. Arra gondoltam, hogy bár mi nem azon falak mögött élünk, mégis hányszor elfelejtjük, hogy valaha megkértek minket, vagy megkértünk valakit. Ugyanazzal az áhítattal, szerelmesen mondtunk/vártunk „igen”-t mint az előbb ők, aztán az évek elmúltával pusztán lakótársak leszünk. Morgunk, mert üresen tette vissza tejes dobozt a hűtőbe. Mert megvette a huszonhatodik kozmetikumot. Mert széthagyta a zokniját. Mert megint nem vitt magával lakáskulcsot. Mert papucsban vitte a gyereket óvodába…
Talán tényleg nem lenne butaság néha megismételni a lánykérést. Nem drága csokrokkal, akár csak egy szál vadvirággal, a gesztus kedvéért.
Újra a két öreg jelent meg a szemem előtt, és ostoba módon én is szerettem volna olyan „stikkes” lenni, mint ők. Egy bibliai idézet jutott eszembe: „Boldogok az együgyűek, mert övék a mennyek országa” 



Utoljára változtatva 02-23-2007 @ 09:29 am


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Irodalmár profil
Irodalmár profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: Samway
(Ideje: 02-23-2007 @ 10:15 am)

Comment: Újfent nagyon jót olvastam tőled:))))


Hozzászóló: piroman
(Ideje: 02-23-2007 @ 10:48 am)

Comment: Ez a lánykérős teljesen elbűvölt... Akár igaz, akár nem, valahogyan a végtelen szerelem jutott eszembe... És nem mást, mindíg Őt, s minden héten...


Hozzászóló: 102
(Ideje: 02-23-2007 @ 11:33 am)

Comment: remekek! :)))


Hozzászóló: Rien25
(Ideje: 02-23-2007 @ 11:34 am)

Comment: Köszönöm. Mit tesz két nap betegszabi...


Hozzászóló: 102
(Ideje: 02-23-2007 @ 12:10 pm)

Comment: ugye-ugye? :)))


Hozzászóló: Rien25
(Ideje: 02-23-2007 @ 12:22 pm)

Comment: Köszönöm, Samway és piro, neked is. Hogy te is ilyen romantikus lélek lennél...hááááát! Rien


Hozzászóló: meva
(Ideje: 02-23-2007 @ 04:53 pm)

Comment: Nagyon jó írások! A lánykérést mindenkinek el kellene olvasnia. Szeretettel gratulálok: Éva


Hozzászóló: Eroica
(Ideje: 02-23-2007 @ 05:59 pm)

Comment: Azt (is) szeretem benned, hogy humorod is van , de jó értelemben szentimentális(igen!) is tudsz lenni!


Hozzászóló: kisssp
(Ideje: 02-23-2007 @ 06:28 pm)

Comment: Jól írsz! Szépen ábrázolod a jellemeket. Lényegretörő a fogalmazásod. Szívmelengető volt különösen a második történeted! Üdv.: Péter


Hozzászóló: naiva
(Ideje: 02-23-2007 @ 07:58 pm)

Comment: A falakon belül élők sokszor "normálisabbak" és boldogabbak, mint a kívűl levők... Tetszenek az írásaid!:)


Hozzászóló: Khama
(Ideje: 02-23-2007 @ 10:54 pm)

Comment: Mindkettőt szerettem olvasni. :) Egyáltalán, szeretem olvasni amit írsz. :))))


Hozzászóló: Netelka
(Ideje: 02-23-2007 @ 11:03 pm)

Comment: Szeretem, ahogy írsz, te lyány! :)


Hozzászóló: csitesz
(Ideje: 02-24-2007 @ 06:17 am)

Comment: Aranyos történetek. üdv. Józsi


Hozzászóló: mickey48
(Ideje: 02-24-2007 @ 08:53 am)

Comment: Kedves Rien! De nagyon kedves vagy, de nagyon jó meleg van ott legbelül - kisugárzását sokszor itt is érzem!


Hozzászóló: blue
(Ideje: 02-24-2007 @ 03:21 pm)

Comment: Jó olvasgatni az írásaidat. szeretettel: gaby


Hozzászóló: Rien25
(Ideje: 02-26-2007 @ 08:36 am)

Comment: Köszönöm szépen. AZ ilyen hsz-eket olvasva tényleg olyan meleg lesz a szívem körül. Örülök, hogy megismertelek benneteket. Puszi nektek és szentimentális ölelés, Rien


Irodalom ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.28 Seconds