[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 304
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 304


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: Amatőr Irodalmárok Klubja!


Amatőr Irodalmárok Klubja!
[ Amatőr Irodalmárok főoldala. | Regisztrálj! ]

Csatlakozz te is közénk! A tagjainknak lehetősége van saját írásaikat publikálni, és a többiekéhez hozzászólni.

Az Elveszett Pillanatok Birodalma
Ideje:: 03-09-2007 @ 01:34 pm

A Kis Rózsaszín követte a gomolygó Lila Ködöt keresztül a városon, a mezőkön túl, míg végül bekúsztak a hegyek közé. Az egyik kiálló szikla felett megállt a Lila Köd és megkérdezte:
- Itt jó lesz?
- Felőlem -rántotta meg a vállát zavartan a Kis Rózsaszín.- Itt lenne hát, az Elveszett Pillanatok Birodalma?
- Úgy, bizony! Itt van- bólintott határozottan a Lila Köd.
- De hol vannak az Elveszett Pillanatok? - értetlenkedett a Kis Rózsaszín.
- Várnunk kell! - tárta szét kezét a Lila Köd. - Meg kell várnunk, míg besötétedik.
- Ahol te vagy, ott várni is jó -nézett szégyellősen a Kis Rózsaszín a Lila Ködre. - Egyébként is! Gyönyörű itt minden. Ahogy a hegyek körbe ölelik a tavat... mintha ringatnák... Mi pedig itt ülünk egy szikla szélén... és mintha mi is a hegyhez tartoznánk!
Olyan ártatlan öröm csillogott a hangjában, hogy a Lila Köd pislogni kezdett. nem szólt semmit, csak még szorosabban ült a Kis Rózsaszín mellé. Már nem is kellett beszélniük, mert a színek mindent elmondtak helyettük. A Kis Rózsaszín áhítattal hallgatta magában a Lilát,a Lila Köd pedig jót mosolygott a benne lévő Rózsaszín fecsegésén. Észre sem vették, ahogy a nappalból éjszaka lett.

Egyszer csak megjelentek a tó felett az Elveszett Pillanatok. Kis buborékokban repkedtek, hol felszálltak, hol visszapattantak a tó tükréről.
- Nahát! Varázslat -suttogta megszeppenve a Kis Rózsaszín.
A kis buborékok mindegyikében egy-egy kép tündökölt, s fényükkel beragyogták az egymásba ölelkező hegyeket.
- Látod, ezek azok a pillanatok, amiket az emberek elvesztettek.
- Elvesztették őket? - nézett csodálkozva a Kis Rózsaszín a Lila Ködre.
- El -sóhajtott szomorúan a Lila Köd. -Az emberek nem akarnak emlékezni a szép pillanatokra, ha már elmúltak, mert az fáj nekik. Nyomja őket a buborék. Úgyhogy inkább megszabadulnak tőlük.
- Megszabadulnak? -hitetlenkedett a Kis Rózsaszín.
- Igen. Azt mondják, az a múlt, és ami múlt, az már nincs is.
- De hiszen itt van! Én látom, hogy van - hangsúlyozta jelentőségteljesen az utolsó szót a Kis Rózsaszín.
- Te látod, és én is látom, hogy ami elmúlt, az van is, de az élet így működik: az emberek nem szeretnek emlékezni a szép dolgokra, mert attól szomorúak lesznek. Szomorúsággal tölti el őket a múlandóság.
- Pedig, csak a szépség számít! Csak annak lenne szabad számítania! A szomorúság nem fontos! - szipogott a Kis Rózsaszín - Ó, ha látnák, milyen meseszépek ezek a buborékok!  Bármikor megnézhetnék, és gyönyörködhetnének bennük, ha vigyáznának rá. 
- Látod, ezt én sem értem -ráncolta össze homlokát a Lila Köd.
- Talán az a baj, hogy az emberek sem értik igazán. Tudják, hogy ami elkezdődött, annak vége is lesz egyszer. Tudják, hogy a kék madár mindenkihez odarepül, de aztán tovább is száll, mert tovább kell szállnia... Tudják, de a szívükkel nem értik meg.
- Lehet, hogy ezt nem is lehet szívvel érteni!
- Lehet -felelte halkan a Kis Rózsaszín. - Nem kell mindent a szívünkkel is érteni. Csak vigyázni kellene arra, ami szép, akkor is ha fáj.

Olyan szomorúan mondta, hogy a Lila Köd attól félt, mindjárt sírni kezd.
- Jaj, ne légy szomorú! -simogatta meg a tekintetével.
- Miért ne? Nem a szomorúságtól kell félni, hanem attól, hogy egyszer mi is elveszítjük ezt a szép pillanatot. Mert szép ez a pillanat, ha kicsit szomorú is. Szép, ahogy szállnak a buborékok, szép, hogy mindegyikben ott van egy- egy kicsi boldogság, akkor is ha tudom, hogy elmúlt mind...
- Azt hiszem igazad van. Csak a szépség számít, a szomorúság nem - ölelte át a Lila Köd a vállát.

Már rég nem volt olyan különös az éjszaka, mint azon a napon. Lilában és rózsaszínben játszott az ég, s a csillagok, mintha mind a fölre hullottak volna, a hegyek közül szórták szikrázó fényüket.

 



Utoljára változtatva 03-09-2007 @ 02:09 pm


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Irodalmár profil
Irodalmár profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: ovobacsi
(Ideje: 03-09-2007 @ 02:17 pm)

Comment: Mit is szólhatnék hozzá neked?... Talán csak ennyit: :)


Hozzászóló: meva
(Ideje: 03-09-2007 @ 03:12 pm)

Comment: Ez nagyon szép! Olvastam valahol, és én is így gondolom, hogy az emlékek barátok, segítenek, ha magányosnak érzed magad. Szeretettel: Éva


Hozzászóló: mickey48
(Ideje: 03-09-2007 @ 03:14 pm)

Comment: Köszönöm Neked ezt a csodálatosan szép Szomorú Pillanatot! Nagyon tetszett az írás...


Hozzászóló: dionysia
(Ideje: 03-09-2007 @ 04:41 pm)

Comment: Ez nagyon ott van, Szemilla. Gratulálok, Dio


Hozzászóló: Lacoba
(Ideje: 03-09-2007 @ 05:08 pm)

Comment: Igen Ági, ott van az a kicsi boldogság. Tetszetős jó olvasmány. Köszi


Hozzászóló: Captnemo
(Ideje: 03-09-2007 @ 08:42 pm)

Comment: Ez az írásod is tetszett Szemi. Majd egyszer megmutatom Neked, hogy az Elveszett Pillanatok nem vesztek el, hanem mivé lettek...


Hozzászóló: Fata_Morgana
(Ideje: 03-09-2007 @ 11:28 pm)

Comment: Le kell festeni, írni, fényképezni, ki kell faragni, mert az ész a maga tökéletességével elfelejti a konkrétumokat, hogy helyet adjon az elevenebb emlékeknek, s egy idő után elfelejtődnek az emlékek úgy tűnhet egészen, a magyarázat is megvan rá, miért, mígnem egy nap egy illat, egy sehová sem tehető részlet, egy dallam egyszerűen minden ellenkezés ellenére elkapja a szivet és viszi túl a városon, a mezőkön, fel a magas szikla tetetéje, hogy ott könyörtelenül megszorítsa, amiért szökni próbált. Egy kicsit elszálltam míg olvastalak, magávalragadó történet. Örülök, hogy olvashattalak, szemillám! ;)


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 03-10-2007 @ 07:39 am)

Comment: Köszönöm nektek, hogy velem örültetek :) (Fatám, ez csodaszép lett! ideje lenned prózát írnod!)


Hozzászóló: 102
(Ideje: 03-10-2007 @ 09:11 am)

Comment: remek! szép és támadhatatlan szimbólumokat találtál. a megírásukkal (megélésükkel) pedig sosem volt egy cseppnyi problémád sem. egyébiránt úgy gondolom, az emlékek feledédére szerintem nincs elfogadható magyarázat. cupp és még... százkettes


Hozzászóló: patelnia
(Ideje: 03-10-2007 @ 10:05 pm)

Comment: oh jajj! ésszel látni, nem szívvel! mekkora tudomány. mekkora öröm! gratulálok hozzá. és legalább míg olvastuk emlékeztünk rá, arra amire (valóban) nehezen tudunk... :-)


Irodalom ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.34 Seconds