[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 156
Tag: 3
Rejtve: 0
Összesen: 159

Jelen:
Tagi infók Anna1955 Küldhetsz neki privát üzenetet Anna1955 Anna1955
Tagi infók winner Küldhetsz neki privát üzenetet winner winner
Tagi infók Almasy Küldhetsz neki privát üzenetet Almasy Almasy


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: Amatőr Irodalmárok Klubja!


Amatőr Irodalmárok Klubja!
[ Amatőr Irodalmárok főoldala. | Regisztrálj! ]

Csatlakozz te is közénk! A tagjainknak lehetősége van saját írásaikat publikálni, és a többiekéhez hozzászólni.

A hetedik nap 2.
Ideje:: 03-16-2007 @ 07:21 am

A galambfészek. Így forgott közszájon az intézmény neve. Vagy egyszerűen csak intézet volt, vagy zárda. De kolostor volt igazából valamikor.
Krisztin a hétkor kezdi mindig az ügyeletet. Előtte gondosan tisztálkodik, fésülködik, mintha találkára menne. A bolondok szeretik az ápolt kedvesnővért. Tavaly egyet agyonvertek, azt mondták, azért, mert csúnya.
Krisztina nem fél. Meglátogattam, beszélgettünk tegnap. Tegnap egyet megvertem a seprűvel, mert elkezdett tapogatni. Nem szabad elkapatni őket. Aztán meg ne lássák, hogy félsz, mert akkor véged!
Tiku úgy nézte Krisztinát, mint a kispap a szentségtartót. Két üres, nagy, barna szeme fennakadt a lány kontybakötött haján. Kicsorduló nyálát nem is vette észre.
Tiku, menj, vágj fát! Így szólt az utasítás. A bolond szó nélkül vette a színehagyott golfsapkáját, és elindult a fészer felé.
Ez még szófogadó, de látnád a Festőt! Azt már kötözni kell. A felesége hozta be, úgy mondta, hogy elitta az eszét. Gyönyörű képeket fest, lefestett engem is, meg a Kati nővért, meg az igazgatót. Akkor kiengedték. Félholtan hozták vissza Remetéről. A kocsmából kidobták, többre nem emlékezett. Belenyomtunk három adag nyugtatót, aztán elaludt. Másnap nem szólt senkihez. Nem látogatja senki. A felesége elvált tőle, talán már újra férjhez ment.
Itt nagyon kevés a látogató. Ezt a Tikut a testvérei szokták látogatni. Kilencen vannak. Mind gügye az egész. A testvérei Marosvécsen vannak, tudod, abban a szép Kemény-kastélyban. „Nemes bolondok”.
Van itt is egy „báró”, azt mondja, hogy a kommunisták elvették az erdejét meg a kastélyát, és gyakran szidja őket. Ilyenkor még nincs baj, de elindul, hogy bosszút álljon. Ezért nem adunk rá ruhát, csak egy inget, így nem megy el. Szégyenlős.
Közben beoldalog egy igen magas, jóvágású fiatalember, és cinkos mosollyal csokoládét nyújt át Krisztinának. Ő Oliver. Szerelmes. Vele szoktam táncolni a „diszkóban”, mondja Krisztina a legtermészetesebb hangon. Ugye, húsz-huszonötévesnek látszik? Pedig nincs több esze, mint egy ötévesnek. Kedvenc játéka a Lego, de imádja a vízágyat is. A hollandok hozták. Itt minden felszerelést a hollandok hoztak. Segély.
A konyhában takaros asztalkák, nyolc személyre terítenek. Műanyag tányérok.
Látod azt a behemót kerekképűt? Az a Kérődző. Úgy eszik, mint a marhák, egészben nyeli le az ételt. Bármit. Még van egy ilyen a Galambfészekben. Ezeket utálom. A múltkor majdnem megnyuvadt egy a főttkrumplitól.
Nem túl fárasztó ez a munka? Á, dehogy. Vannak helyzetek, meg hülyék. Például itt van a Fagyos. Ez reggel magára szedi a többi bolond ruháját is. Ha nem veszem észre, képes magára húzni négy pár zoknit, öt alsónadrágot, három pólót, két pulóvert, és hétkor már kint van a zöldségeskertben, mezitláb, hátratett kézzel, mint a jó gazda, körbejárja az ágyásokat, néha még gyomlál is.
A leghülyébb itt az igazgató, a Gogu. Tavaly meghalt. Kinyúlva találtuk a mosókonyhában, és a zsebében egy levelet. Hogy római katolikus szertartás szerint temessük el. Tölgyfa koporsót meg élővirágkoszorúkat „rendelt”. Minden bolondnak fekete gyászruhát.
Vasárna p temettük. Már nyíltak az orgonák. Kivonult az egész zárda.
A bolondok örültek a szép tavaszi sétának. Feltették Gogut nyitott koporsóban egy lovasszekérre, és végighordozták a falun.
Szólt a harang. A templom előtt megálltak. A pap ilyenkor misézik a halott lelkéért.
A lovak türelmetlenül kapálták a földet. Tiku unott pofával az orrát piszkálta, a Festő ködös tekintettel karolt a mellette álló kövér ápolóba. A kezében üres üveget szorongatott. A Tekergőt ketten fogták, nehogy erőt vegyen rajta újra a kalandvágy. Egyszer gyalog ment el Szovátára.
A harang a mise végét jelezte. Indulhat a gyászmenet.
A temető a dombon volt. Megizzadva, zihálva kapaszkodott ember meg állat.
A csendesbolondok már kiásták a sírt, és most fáradtan ültek a sírkövek szélén, mint fázós verebek a villanydróton. Jönnek, szökött fel a Tömzsi. Erre mind feltápászkodtak, és az ásó nyelére ereszkedtek.
A menet megállt, leemelték a nyitott koporsót, és két ápoló hozta a fedelet, hogy leszögezzék.
Ekkor meglibbent a csipkeszemfedél, és Gogu pirospozsgás képe emelkedett ki a koporsóból: Ugye, jó mulatság volt? He?
Krisztina hétkor fejezi be az ügyeletet. Beírja a füzetbe, hogy nem történt semmi figyelemre méltó. Csupán a Festő verekedett össze a Tekergővel. A kezelést elvégezte, mindkettő dupla adag nyugtatót kapott.

És én csak hallgattam a szavakat, amiknek mindenki más-más értelmet adott.


Utoljára változtatva 03-16-2007 @ 07:21 am


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Irodalmár profil
Irodalmár profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés
Irodalom ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.35 Seconds