[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 322
Tag: 1
Rejtve: 0
Összesen: 323

Jelen:
Tagi infók Almasy Küldhetsz neki privát üzenetet Almasy Almasy


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: Amatőr Irodalmárok Klubja!


Amatőr Irodalmárok Klubja!
[ Amatőr Irodalmárok főoldala. | Regisztrálj! ]

Csatlakozz te is közénk! A tagjainknak lehetősége van saját írásaikat publikálni, és a többiekéhez hozzászólni.

Jégkorszak I. A jégvilág
Ideje:: 04-04-2007 @ 09:07 pm

Jégkorszak I.
A jégvilág



Lehullott az utolsó jégcsap is.
Halkan koppant a még fagyos földön, döccent egyet, és végleg elpihent.
Komor, fekete volt a talaj.
A sok-sok éven át hullámzó jégzajlás mély, szabálytalan barázdákat szántott, és a vetésnek még nem látszott nyoma.

Más volt ez a világ nem is olyan régen.
Csillogó, nyílegyenes jégutak futottak minden irányba. A jégkunyhók között barátságos jégszobrok álltak, mint megannyi kertitörpe.
A férfiak lékeket vágtak a jégbe, halásztak és énekeltek. Olykor vadásztak is fókára, sarki rókára, ritkábban jegesmedvére.
A jegesmedve szent állat volt, csak végszükségben volt szabad elejteni. Akkor, ha a falut az éhhalál fenyegette, és minden felnőtt az elejtésére szavazott a tanácsban.
Aki a szabályt megszegte, azt száműzték.

Az öregek gyakran mesélték az esti tűz körül Rebold történetét.
Ő volt a legnagyobb vadász, így mondták.
Nem akadt párja messze vidéken. Lékénél is lándázsával állt, és egyetlen villámgyors, határozott mozdulattal szúrta föl az áldozatát.
Sohasem tévedett. Saját maga által készített parittyával ötven méterről is leterítette a rókát. Gőgje csak egyre növekedett.

Éjszakára mindig más asszonyt parancsolt maga mellé, és jaj volt annak, aki ellenszegült, vagy nem tett eléggé a kedvére.
Rebold félelmet keltett, bármerre járt. Csak a királyi palotát kerülte, mint mindenki, aki a falvakban élte az életét.
De a palotán túl nem tisztelt Rebold senkit és semmit.
Kinevette az öregeket, akik a jegesmedvétől óvták.
Egy napon elhatározta, hogy elejt egyet mégpedig saját maga, segítség nélkül.
Soha többé nem tért vissza, nem bukkant fel sehol.
Idővel azt rebesgették, hogy látták a bundáját a havon szétterítve, és egy medvebocs feküdt rajta.
Darón a falu bölcse azt állította, hogy a bocsban Rebold szelleme született újjá.

Sok más történetet is meséltek a jegesmedvékről.
Az egyik mesében egy eltévedt, félig halott vadászt egy medve vitt a hátán a falujába.
A másikban figyelmeztette őket, hogy szörnyű vihar közeleg.
Ha olykor támadott is az állat, az emberek biztosak voltak benne, hogy valamely szörnyű bűnüket torolja meg.

Szájról-szájra járt egy ősrégi történet arról, hogy a Jégkirálynak idomított jegesmedvék vannak a szánja elé fogva.
De ilyet nem látott senki.
A király adószedője rendes, kutyák húzta szánon érkezett mindig.
Számbavette, amit értéknek vélt, elvett belőle, amennyit gondolt, és kiválogatta a szép fiúkat és lányokat, akiket magával vitt, és akiket soha többé nem láttak.


Utoljára változtatva 04-04-2007 @ 09:07 pm


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Irodalmár profil
Irodalmár profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: veva
(Ideje: 04-04-2007 @ 09:16 pm)

Comment: Nem ilyesmire számítottam (mivel a Kénkorszakkal példálóztál, azt hittem, ahhoz lesz hasonló), viszont ez nagyon tetszik. A mesék világa az én világom is. Nagyon jó! Várom a következőt!!! :)


Hozzászóló: kerlac
(Ideje: 04-04-2007 @ 10:21 pm)

Comment: Vevocska, nem lesz minden rész ilyen. De ha elképzelek egy külön világot, és szeretném, hogy az olvasó is el tudja képzelni, valahogy csak be kellett mutatnom, mielőtt belülre kerülnénk.


Hozzászóló: Móka
(Ideje: 04-04-2007 @ 11:13 pm)

Comment: Örvendek, hogy elkezdődött. Eszembe jutott Janó novellája: Medvetánc.Ez itt meg a jegesmedve- legenda.Örvendek, hogy olvashattam, igen tetszik és várom a következőt.


Hozzászóló: Netelka
(Ideje: 04-05-2007 @ 08:17 am)

Comment: Kíváncsivá tettél - várom a folytatást :)


Hozzászóló: mickey48
(Ideje: 04-06-2007 @ 02:41 pm)

Comment: Kedves Laci - gondolom, hogy a többi nem egészen ilyen lesz - de mégis várom, mert nagyon szeretem a meséket - sokszor jobban, mint a valóságot...


Irodalom ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.27 Seconds