[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 395
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 395


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: Amatőr Irodalmárok Klubja!


Amatőr Irodalmárok Klubja!
[ Amatőr Irodalmárok főoldala. | Regisztrálj! ]

Csatlakozz te is közénk! A tagjainknak lehetősége van saját írásaikat publikálni, és a többiekéhez hozzászólni.

A rókából lett nyúl
Ideje:: 04-27-2007 @ 02:28 pm

Réges régen, hajdanán, mikor még az állatok is békében éltek egymással, beleszeretett a róka a nyúlba. Igazából nem is nyúl volt, hanem nyuszi, mégpontosabban: nyuszilány. A róka meg inkább ravaszdi. De ez már oly mindegy, hiszen oly rég történt az eset!


Kezdetben persze boldogan számolták a perceket, mikor találkoznak a réten. Ravaszdi barátunknak nagyon tetszett a nyuszilány finom bundája, a nyuszilány meg ámulva hallgatta, ravaszdi milyen szépen beszél neki mézes mázos szavaival. Hát nyuszika el is határozta, megszerzi ravaszdi szerelmét. Ám a nyuszika pontosan tudta, ravaszdi nem véletlenül lett ravaszdi. Szép szavaitól még a farkaslány is elnyengült, hát még a rókalány... A nyuszika gyűlölte a rókalányt! Gyűlölte vörös bundájáért, hosszú farkáért, amely pont úgy lobogott utána a szélben, mint ravaszdié.

Ezért hát elhatározta, hogy ravaszdiból nyulat csinál. Gondolkozni kezdett a dolgon, és rá is jött, mit kell tennie. Ravaszdi, mint minden róka, sokat szenvedett saját természetétől. Bármennyire is szeretett volna mindig igazat mondani, néha bizony belesült a hazugságokba. A nyuszika azonban nem törődött azzal, hogy ravaszdinak mennyire fájt saját természete. Követni kezdte mint az árnyék, és ha füllentésen kapta, rögtön sírni kezdett:
- Hogy tehetted ezt velem? Te vagy a leggonoszabb állat a világon!
És mivel ravaszdi pontosan tudta, hogy az igazság szép dolog, maga is elhitte, hogy a nyuszika igazat mond, és egyre borzasztóbbnak hitte magát.
A nyuszikát azonban - akár hiszitek, akár nem-, megszerette tiszta szívből, amiért ennyit törődik vele, és rendes állatot szeretne faragni belőle.
- Ó, igen! - gondolta ravaszdi, a nyuszilányra nézve. - Ez az igazi szerelem! Ő tudja mi kell nekem. Ő nem hagyja, hogy gonosz állat legyek!
Elhatározta hát, hogy levágatja a farkát, kicseréli a bundáját, hogy valamennyire hasonlítson nyuszikára. Elment a bölcs bagolyhoz, és megkérdezte tőle, hogyan lehetne ő is nyúl, és végre rendes állat.
A bölcs bagoly nagyon meglepődött ravaszdi kérdésén, hiszen látta, milyen boldogan szaladgált hajdan a réten.
- Csak a bundádat változtathatod meg, a természetedet nem -felelte neki elgondolkodva.
Ám ravaszdi nem hallotta meg a bölcs szavakat. Elment az erdei manóhoz és új bundát csináltatott magának. Levágatta a farkát, megtanult nyusszogni, csak hogy megfeleljen a nyuszilánynak, és végre rendes állatnak érezze magát.

A nyuszi lány azonban már soha többé nem bízott meg benne. Bármerre is járt, mindenhol a nyomában szimatolt, és csak sírt, sírt folyton, hogy a rókából lett nyuszika milyen gonosz.
A többi állat meg kinevette szegény ravaszdit, aki többé már nem volt se róka, se nyúl.


Utoljára változtatva 04-27-2007 @ 05:20 pm


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Irodalmár profil
Irodalmár profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 04-27-2007 @ 02:29 pm)

Comment: ps: jaj, azt elfelejtettem mondani, hogy ez csak egy mese! bármiféle azonosság, csak a véletlen műve.


Hozzászóló: veva
(Ideje: 04-27-2007 @ 02:32 pm)

Comment: Az a "nyusszogni", az nagyon tetszett! ;))


Hozzászóló: piroman
(Ideje: 04-27-2007 @ 02:34 pm)

Comment: Na ja. Én meg már azt hittem: tényleg rókákról és nyulakról szól. Így már világos. :)


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 04-27-2007 @ 02:41 pm)

Comment: Veva:)) a nyusszogni -na, azon én is elcsodálkoztam, hogy jut ilyen eszembe! / Piro! na, igen... már tudjuk: sok baj van veled:)))) (sosem gondolsz mögé! pedig mindig más van, mint amit látsz -hát még ezt sem mondta el az anyukád?)


Hozzászóló: piroman
(Ideje: 04-27-2007 @ 02:44 pm)

Comment: De, amikor részeg voltam... :)))


Hozzászóló: Netelka
(Ideje: 04-27-2007 @ 06:23 pm)

Comment: No igen... a bizalomnál kevés törékenyebb dolog van. Tanulságos mese.


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 04-27-2007 @ 06:37 pm)

Comment: Neti:) na, igen! épp akartam írni Pironak, hogy legtöbbször abban kételkedünk, akiben nem kellene, mert valamikor csalódtunk valakiben, akiben nem kellett volna megbíznunk...


Hozzászóló: blue
(Ideje: 04-27-2007 @ 07:41 pm)

Comment: Tudod szemi, rossz tapasztalatom van ezügyben, én megbíztam két emberben, ők meg szépen átejtettek, hát ennyit erről. A bizalmat én mindenkinek megszavazom, megadom, de ha visszaél vele, akkor jobb, ha meg sem ismer utána. Tanulságos mese.


Hozzászóló: lena1
(Ideje: 04-27-2007 @ 08:19 pm)

Comment: Kedves Szemi, nagyon sokat lehet tanulni mesédből. Puszi.Lena


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 04-27-2007 @ 09:13 pm)

Comment: kedves Gaby:) a csalódás nagyon bonyolult dolog, nekem meggyőződésem, hogy ehhez is két ember kell -arról nem is beszélve, hogy bennünk is mennyien csalódnak... de mindenesetre köszönöm, hogy itt jártál:) / Lena:) tanulni mindenből lehet, csak nem mindig nyitott rá az ember, hogy tanuljon (jaj, ma agymenésem van! bocs:)) örülök, hogy tetszett!)


Hozzászóló: aranytk
(Ideje: 04-27-2007 @ 10:11 pm)

Comment: Nagyon jól fogtad meg a lényeget, Szemi! Ami a legaggasztóbb talán, amit el tudok még képzelni, hogy előfordulhat olyan helyzet is, amikor a nagy kavarodásban már azt sem lehet tudni, melyik a róka, melyik a nyúl, melyiken az álruha, s melyiken a valódi bunda. Tetszett nagyon a meséd. Tanulságos. Szeretettel: Kati


Hozzászóló: Captnemo
(Ideje: 04-27-2007 @ 10:14 pm)

Comment: Ahan. A rókából lett nyuszik már csak ilyenek...


Hozzászóló: Anna1955
(Ideje: 04-27-2007 @ 10:54 pm)

Comment: Ravasz....nagyon ravasz...:))))


Hozzászóló: mickey48
(Ideje: 04-28-2007 @ 08:43 am)

Comment: Azon gondolkodom ... akár még igaz is lehet a történet - hiszem a szerelemnek annyi áldozata van...igen! ez egy szép , igaz történet...


Hozzászóló: tokio170
(Ideje: 04-28-2007 @ 12:13 pm)

Comment: Comment: ps: jaj, azt elfelejtettem mondani, hogy ez csak egy mese! bármiféle azonosság, csak a véletlen műve. Még szerencse....:DDD Ari mese, hali Szemi!


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 04-29-2007 @ 02:28 am)

Comment: Kata:))) na, igen! mindennél van rosszabb is:))) /Nemo, Anna:))) hmm... szeretem az összhangot:)


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 04-29-2007 @ 02:30 am)

Comment: Mickey:) ó, a szerelem... a legrejtekesebb.. hisz, tudod! /Tokio:))) jaj, csak azért írtam ps-t hogy több hsz legyen!


Hozzászóló: Eroica
(Ideje: 04-29-2007 @ 03:50 pm)

Comment: Nagyon sok tanúlsága van a mesédnek Szemi! Nekem talán az a legfontosabb mondandója, hogy mindenkinek vállalnia kellene önmagát,/ csak nehéz a dolog/a róka ne akarjon nyúl lenni, a nyúl meg róka!/ a kövér ne akarjon sovány lenni, a kövér meg sovány)! Örülök, hogy olvaslak!


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 04-29-2007 @ 05:52 pm)

Comment: :))) ó, igen! nem akarni másnak lenni -valami ilyesmi:) (örülök, hogy itt voltál)


Irodalom ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.34 Seconds