[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 396
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 396


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: Amatőr Irodalmárok Klubja!


Amatőr Irodalmárok Klubja!
[ Amatőr Irodalmárok főoldala. | Regisztrálj! ]

Csatlakozz te is közénk! A tagjainknak lehetősége van saját írásaikat publikálni, és a többiekéhez hozzászólni.

A Nagy Szürke öröme
Ideje:: 05-15-2007 @ 05:46 pm

A Kis Rózsaszínt valami hihetetlen jó érzés kerítette hatalmába.
- Nem vagyok egyedül! -sóhajtotta boldogan. - Mindig van valaki, aki segítsen. Nem is hittem volna, hogy ez az undok Füstkarika fog rajtam segíteni, és tessék! Segített.
Letépett egy ibolya virágot, úgy fordította, hogy a szél a szirmok alá kaphasson, belekapaszkodott a szárába, és repülni kezdett.
- Adnom kell az örömből a Nagy Szürkének, hogy ő is érezze mindazt, amit most én érzek.
Hogy pontosan mit érzett a Kis Rózsaszín, azt talán maga sem tudta volna megmondani. Csak fogta a virág szárát, hagyta, hogy repítse a szél, és a szíve tele volt örömmel.
- Része vagyok a világnak! Látok, hallok, repülök! Szabad vagyok! Szabad!
A szél, olyan gyöngéden repítette a Kis Rózsaszínt, mintha tudná, hogy most fontos pillanatnak lehet szereplője: a Kis Rózsaszín rábízta magát a szélre, mert megértette, hogy mit jelent része lenni a világnak. Része lenni a világnak: nagy dolog! Ám ezt mégérteni, igazán különleges pillanat. 

A Nagy Szürke épp a mezőn dolgozott. A lekaszált füvet forgatta, hogy a Nap alaposan kiszáríthassa. Így lesz ízletes a széna télire az állatoknak! Mikor meglátta a Kis Rózsaszínt az ibolya virág szárán közeledni, elfordította a tekintetét.
- Szia Szürke! Szia Szürke! - lelkendezett a Kis Rózsaszín, mit sem törődve azzal, hogy a Nagy Szürke nem akar róla tudomást venni. - Képzeld! Mindent megértettem!
- Örülök! Igazán örülök -vetette oda félvállról a Nagy Szürke, és elmélyülten forgatta tovább a lekaszált füvet.
A Kis Rózsaszín megtorpant.
- Örülsz? Hát, ez nagyszerű! Tulajdonképpen azért jöttem, mert én annyira örülök, hogy szerettem volna, ha te is örülsz.
- Na, ha csak ezért jöttél, akkor el is mehetsz!
- Most nem fogsz ilyen könnyen elkergetni magad mellől -felelte vidáman a Kis Rózsaszín, és jókedvűen megpörgette ujjai között az ibolya szárát. - Megértettem mindent -jelentette ki elégedetten.
- Na, ne mondd! - nézett rá gúnyosan a Nagy Szürke. - Senki nem érthet meg mindent, mert a mindenség az felfoghatatlan.
A Nagy Szürke olyan elégedetten húzta ki magát, mint aki biztos benne, hogy megdönthetetlen igazságot mondott ki.
- Jó, jó! Akkor nem mindent, csak majdnem mindent. Megértettem, hogy örülni muszáj, hogy szeretni tudjunk, hogy a szeretet nem lehet se önző, se önzetlen, mert a szeretet csak úgy van, és megértettem, hogy aki szeret, csak az lehet szabad...
- Micsoda ostobaságokat fecsegsz itt össze-vissza! -ráncolta össze a szemöldökét a Nagy Szürke. - Hogyan lehetne szabad, aki szeret? Aki szeret, az függ a másiktól. Csak az lehet szabad, aki nem függ senkitől!
- Nem, nem! -tiltakozott elszántan a Kis Rózsaszín - Szabadnak lenni annyi, mint otthon lenni a világban! Szabadnak lenni annyi, hogy rábízod magad a szélre, mert tudod, hogy bárhova repít is, vár rád az ismeretlen. Része vagy a világnak te is, és a világ arra vár, hogy megismerd! Érted, Szürke? Tartozni valahová, ez a szabadság! De csak az tud tartozni valahová, aki szeret.

A Nagy Szürke csak nézte a Kis Rózsaszínt, és hirtelen elszorította valami a torkát. Nem akart vele vitatkozni, habár nem értett vele mindenben egyet, de rájött, hogy most van valami fontosabb, mint az igazság. A Kis Rózsaszín csillogó szeme. Csak figyelte, ahogy pörgeti a virágot a kezében, és magyáráz, és közben csak úgy ragyog a szeme.
A Nagy Szürke maga sem hitte volna: fontos volt neki a Kis Rózsaszín öröme. Fontos volt neki, mert szerette.



Utoljára változtatva 05-15-2007 @ 05:46 pm


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Irodalmár profil
Irodalmár profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: blue
(Ideje: 05-15-2007 @ 08:25 pm)

Comment: Örülök, hogy a kis Rózsaszínnek csillogott a szeme....hm....most gondolkozom. A Nagy Szürke szeme miért nem csillogott? Nem szeret senkit? Szemi folytasd, úgy szeretem olvasni. puszi: gaby


Hozzászóló: bg
(Ideje: 05-15-2007 @ 08:33 pm)

Comment: "Szabadnak lenni annyi, mint otthon lenni a világban! (ez stimmel) Szabadnak lenni annyi, hogy rábízod magad a szélre, mert tudod, hogy bárhova repít is, vár rád az ismeretlen. (mit jelent az ismeretlen?) Része vagy a világnak te is, és a világ arra vár, hogy megismerd! Érted, Szürke? Tartozni valahová, ez a szabadság! (tartozni? ismeretlen?)De csak az tud tartozni valahová, aki szeret." Tudom, és érzem, hogy mit akartál írni, de ez így nem adja vissza! Szerintem a múlt teszi ismertté azt a világi szeretetet, és az érzi aki szabad, aki kicsit nem tartozik sehová...kicsit mindenhová...(hogy szemléld, ki kell hogy szállj belőle, hogy érezd, magadévá kell tenned)...hm?...szerintem...Gergely


Hozzászóló: Eroica
(Ideje: 05-15-2007 @ 10:08 pm)

Comment: Kezdem nagyon szeretni a kis rózsaszínt, Szemi. A párbeszédek zseniálisak, a mondanivaló nagyon megfontolandó! Puszi: Erika


Hozzászóló: naiva
(Ideje: 05-15-2007 @ 10:13 pm)

Comment: "Tartozni valahová, ez a szabadság! De csak az tud tartozni valahová, aki szeret." ... azt hiszem ez a lényege az írásodnak...Igaz ennek ellentmond a Nagy Szürke, mondván, aki szeret valakit az függ tőle, és már nem szabad... de értem én mit akarsz mondani... Tetszik:)


Hozzászóló: lena1
(Ideje: 05-15-2007 @ 11:58 pm)

Comment: Drága Szemi, ez a kis rózsaszín, nagyon okos dolgokat mondott, amiből Én is tanultam. Nagyon tetszett írásod. Puszi.Lena


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 05-16-2007 @ 07:24 am)

Comment: Gaby:) lehet, hogy a Nagy Szürkének is csillogott a szeme, de talán ez nem fontos, mert az ő szeretete nem a szeme csillogásában mutatkozott meg- sokfélék vagyunk, sokféleképpen szeretünk -örülök, hogy örülsz:) / Gergely:) hümmm... mi az ismeretlen? a mindenben jelenlévő -mondanám, de félek, kicsit hosszúra nyúlik majd a reaktion:) még magunkat sem ismerhetjük igazán, csak ahogy mondtad is: a múltbéli események alapján tudunk ezt-azt egymásról... de idővel minden változó: változnak a körülmények, változik az ember, és egy új, ismeretlen helyzetben nem tudhatod, ki hogyan viselkedik... nem tudhatod, ha szeretsz valakit, milyenné lesz, ha már nem szereted, vagy ha nem szeret, és nem tudhatod, te milyenné leszel, ha kést szegeznek a torkodnak, stb... úgyhogy aki szeret egy embert, annak az ismeretlennel együtt kell szeretnie a másikat (szerintem)


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 05-16-2007 @ 07:28 am)

Comment: Erika! :) ez nagyszerű! a Kis Rózsaszínnek úgy kell a szeretet, mint a levegő, úgy kell , mint mindenkinek:))) / Naiva:) Köszönöm, hogy értesz! / Lena:) örülök:)


Hozzászóló: Netelka
(Ideje: 05-16-2007 @ 12:37 pm)

Comment: :) Tünemény :)


Hozzászóló: ovobacsi
(Ideje: 05-16-2007 @ 02:27 pm)

Comment: "...csak az tud tartozni valahová, aki szeret." - a többi mind elveszett... szépségesre sikeredett! :)


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 05-16-2007 @ 02:32 pm)

Comment: Neti! már hiányoztál:)) / Ákos:) végülis egy mondat is valami...:)))


Hozzászóló: Morci
(Ideje: 05-16-2007 @ 09:20 pm)

Comment: Hát igen, a szeretet irányít mindent:)) Ez a lényeg:)


Hozzászóló: mickey48
(Ideje: 05-17-2007 @ 09:50 am)

Comment: Valóban - az ismeretlennel együtt kell szeretni a másikat... nagyon egyetértek...én ezt úgy nevezem - feltételnélküliség...


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 05-17-2007 @ 06:51 pm)

Comment: Morci, Miki, köszönöm, hogy itt jártatok.


Hozzászóló: prayer
(Ideje: 05-17-2007 @ 08:38 pm)

Comment: Hol ezzel, hol azzal azonosítom magam kis történeteidben, néha meg mindkettő vagyok. Játszol velem? Nem, inkább tudsz valamit!


Irodalom ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.35 Seconds