[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 216
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 216


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: Amatőr Irodalmárok Klubja!


Amatőr Irodalmárok Klubja!
[ Amatőr Irodalmárok főoldala. | Regisztrálj! ]

Csatlakozz te is közénk! A tagjainknak lehetősége van saját írásaikat publikálni, és a többiekéhez hozzászólni.

A szóhányó
Ideje:: 05-22-2007 @ 08:52 pm

Kicsit nehezen gyűrte le a szavakat, de a rettegés nagy úr.
- Nyelj! - hallotta a hangot.
Nem tudta volna pontosan megmondani, hogy belülről, vagy kívülről jött a hang, de félelmetes volt.
- Nyelj!
Világos. Megértette. Nyelnie kell.
A szabály, az szabály. Ha egyszer azt mondják, hogy nyelj, akkor nyomni kell befelé, ami kifelé kívánkozik.
- Térdre!
Körbenézett. Azt hitte, nem jól hall.
Mégis ki diktál? Ja, persze! Aki a legerősebb, azé a hatalom. Ő mondja meg a játékszabályokat, mert a játék mindenkinek fontos. Elvégre embernek születtünk.

Körülötte szépen, sorban kezdtek a játékosok térdre rogyni. Ő még a nyeléssel volt elfoglalva. Nem nagyon tudta követni az eseményeket.
- Térdre! - hallatszott újból a hang.
- Furcsán néznek ki így a többiek - futott át a fején.
Miért is ne? A játék a fontos. Hogy térden állva, vagy talpon maradva... Végül is, majdnem mindegy.
Gondolkodni kezdett. Ez nagy hiba. Ha a hatalom diktál, akkor a legrosszabb amit tehet az ember, ha gondolkodik. Ez már születése óta megkeserítette az életét. Nem tudott nem gondolkodni.

Ha már úgyis mindenki térdel, miért is ne térdelne le ő is?
Azt hitte, ez olyan egyszerű.
A többieknek legalábbis, olyan egyszerűen ment.
Behajlította a lábát, de az nem engedelmeskedett. Gyűrte lefele a szavakat, és próbálta behajlítani a lábát, de nem sikerült.
- Jaj, a játék! - aggódott magában. - Ha nem sikerül behajlítania a lábát elveszik a játékát. Játék nélkül meg az élet mit sem ér!
- Térdre! - szólalt meg mögötte szelíden egy hang. - Én vagyok a játékfelelős. Kérlek, térdelj le, mert különben ki kell zárjalak a játékból.
– Persze - szólt nyüszítő hangon.
Nehéz egyszerre nyelni a szavakat és beszélni is.
- Térdre! - ismételte a mögötte álló szelíden.
Előre hajolt, hogy jobb belátásra bírja a lábát, de az nem engedelmeskedett.

- Megszeged a szabályokat? - kérdezte dörögve a hang.
- Én szeretném...- vinnyogott tovább - és csodálkozott, hogy nem jönnek kígyók, békák a szájából. A mesékben mindig úgy van, hogy kígyók békák lesznek a szavak, mikor rossz ember szájából jönnek. Ő meg már kezdte magát rossz embernek érezni.
A szónyelés csak ilyen. Rossz emberré teszi, aki megpróbálkozik vele.
- Térdre! - üvöltötte a hang. - A többiek esdeklőn néztek rá.
- Térdelj már le! - kérte a szemük.

Ekkor azonban furcsa dolog történt. A szavak, amiket addig befelé gyűrt, hirtelen kifelé jöttek. Olyan sebességgel, hogy képtelen volt megállítani. Csak jöttek, jöttek, és már nem lehetett mit tenni.
Sugárban szembe hányta a világot az élet legszebb igazságával:

"A játék, az gyönyörű!"



Utoljára változtatva 05-22-2007 @ 08:52 pm


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Irodalmár profil
Irodalmár profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: Captnemo
(Ideje: 05-22-2007 @ 09:09 pm)

Comment: :))) Eszembe jutott, amikor azt mondta valaki: nemo, te nagy szóhányó vagy!:)) Úgyhogy én mosolyogtam most írásod alatt. Vagy a bajszom alatt. Komolyság: Már olvastam eme alkotásod. És nemrég egy topicban a véleményed. Igazság! Nem kell nyelni! Jobb lesz.(Hja, és a tapasztalat!!:))


Hozzászóló: Nefelejccss
(Ideje: 05-22-2007 @ 10:10 pm)

Comment: Kedves Szemilla! Roppant erősen magával ragadó stílusban írsz, olyan életszerű az egész, hogy szinte nekem is begörcsölt a térdem, és hallottam a kiabálást is. Nagyon tetszik, hogy egy-egy jelentéktelenebb mondat közé mellékesen beteszel egy nagy bölcsességet, amit újra és újra át kell olvasni. Műved nagyon tetszik. Sok szeretettel: Nefi


Hozzászóló: prayer
(Ideje: 05-23-2007 @ 06:04 am)

Comment: Engem térdrekényszerített írásod. Szavam is csak annyi, kinek az igaza? Ha a Tied, megértem. Ha az enyém, nem értem. Persze, értem, amit mondasz.


Hozzászóló: piroman
(Ideje: 05-23-2007 @ 08:15 am)

Comment: Igaz is. Az egész csak egy játék...


Hozzászóló: LunaPiena
(Ideje: 05-23-2007 @ 08:16 am)

Comment: A nyeléshez és a nyaláshoz is gyomor kell, mert az egész már nem játék. Amúgy meg szeretem a bátrakat, mégha mások őrültnek tartják is őket, akik szavakat hánynak és szembeköpik az álszent világot. De ezt úgyis tudod :)


Hozzászóló: 102
(Ideje: 05-23-2007 @ 09:29 am)

Comment: ez bizony egészen fantasztikus, kiskezicsókolom... p, B.


Hozzászóló: zsuzsuzsu
(Ideje: 05-23-2007 @ 11:13 am)

Comment: Nagyon szemléletes, no meg érdekes is irásod! - kivülröl, vagy belülröl -... igen, talán a legnehezebb a belülröl jövö gátlásokat, félelmeinket legyözni. Szólni. Kimondani, ami fáj... Köszönöm! Zsuzsi :)))


Hozzászóló: hori
(Ideje: 05-23-2007 @ 03:34 pm)

Comment: :) Érdekes volt! :)


Hozzászóló: Anna1955
(Ideje: 05-23-2007 @ 08:51 pm)

Comment: Régóta mondom, hogy fiatalságod ellenére, bölcs vagy....és nagyon jól írsz....:))))


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 05-24-2007 @ 06:23 am)

Comment: köszönöm, mindenkinek! :) (Anna:) ilyen mondatra akarok minden reggel felkeni:))) )


Irodalom ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.35 Seconds