[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 340
Tag: 1
Rejtve: 0
Összesen: 341

Jelen:


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: Amatőr Irodalmárok Klubja!


Amatőr Irodalmárok Klubja!
[ Amatőr Irodalmárok főoldala. | Regisztrálj! ]

Csatlakozz te is közénk! A tagjainknak lehetősége van saját írásaikat publikálni, és a többiekéhez hozzászólni.

Álarcosbál
Ideje:: 06-03-2004 @ 06:50 pm

Álarcosbál

Régóta várok erre az alkalomra.
Vágytam rá, hogy egy nap a levélnyíláson át a sok reklámfecni és szavazócédula közt lábtörlőmre szálljon a Meghívó. Most pedig itt hever a konyhaasztalon, jobbról egy bögre állott kávé, balról hanyagul odavetett karom keretezi.
Invitálás egy igazi, álomszerű álarcosbálba. Óvódás éveim fénypontjai, a rákövetkező években észrevétlenül redukálódtak a család rémálmaivá. Újabb és újabb ötletekkel bombáztam azon rokonaimat, akik vették a fáradságot és végighallgattak. Űrhajós akartam lenni, indiánlány, cowboy, - nem, nem elírás, a cowgirl szóba sem jöhetett – Rubik-kocka, tv-bemondó, moncsicsi és még sokan mások.
Most, felnőtt fejjel vágyom arra, hogy megtapasztalhassam, lássam, átéljem, mivé változnak az emberek, ha egy bolondos maszkabál megengedi nekik a metamorfózist, még ha csak egyetlen, röpke éjszakára is.
Villámgyors körtelefon az ismerősöknek.
Te mi lennél?
Majd egy gyors statisztika.
Mindenki merészebb egy álarc mögött, és merészen más akar lenni, mint ami. Kilépne a szerepéből, csak egy kicsit, csak egy maszk mögött, csak, hogy senki meg ne tudja, de olyan jó lenne, olyan élvezetes, misztikus, botrányos és rövid.
Csak néhány mámoros kölcsönpillanat.
És pssssszt, senki meg ne tudja!
A nyuszi farkassá válna, a nagymama Piroskává, a törpe királyfivá. Na, és a királyfi?
Ő marketing managerré.
Jobb cuccok, jó lóvé, mi kell még?!
A háziasszony szerető lenne, forró találkák és gazdag, kicsit sem független férfi sármjának béklyójában. A gazdag pasi agglegény lenne, távol a feleség, barátnő, befolyásos barátok bermuda-háromszögétől.
A szürkék színekre vágynak, a harsogóak kis fakulásra. Néhányan fényre, mások árnyékra. Megint mások csak egy jó hideg italra. Meg aztán még egyre.
Így könnyebb.
Sok-sok töprengéssel teli este után eljött a napja. Magamra öltöttem vörös köpenyem, fekete maszkom, és a jobbik énemet, fejembe nyomtam a sötét cilindert, kezembe vettem a sárkányfejes sétapálcám, és elindultam.
A teremben színes kavalkád fogadott, édes dallamok oldódtak fel a langyos délutánban. Díszes koktélok, bájcsevely. Irigy nők, türelmetlen férfiak, hazug bókok, csalárdság, képmutatás.
Mintha a hét főbűn és összes rokonuk adnának randevút egymásnak e helyt.
Lassan sötétedett, s jelmezem jelt adott.
A mókás bábokat addig rángattam, míg szabályos kört nem alkottak. A díszes csillár izzói már kihunytak, helyettük félénk gyertyalángok gyúltak. A zenekar észrevétlenül cserélt helyett a hegedűseimmel.
Ez az igazság pillanata.
A feltámadt szél, mint durva szerető tépte le rongyainkat, süvítve vitte magával a forgatókönyvet, szerepeinkkel együtt. Megfosztott minket a kapaszkodóinktól, a hamis erényektől, az elvárásoktól, a mocsoktól a magánigazságoktól, és talán egy kicsit a képzelt tisztaságtól is.
A pimasz az ablakon távozott.
Bőrünk visszaverte a huzat, a hegedű cincogó, de háttérben kushadó hangjainak és a bátortalan fénynek hullámait. Meztelenségünk botrányosságát az arcunkon feszülő fekete maszk hangsúlyozta.
Az utolsó lépés.
A vastag, hideg fal visszaverte a kiáltást.
Tépd le! Tépd le! Tépd le!
Az ordítás lassan kúszott át a suttogás oldalára. Parancs, kérés, könyörgés, esengés. Tépd le!
A vonók egyre sebesebben cikáztak a húrokon, az ablaktábla hatalmas robajjal csapódott a falhoz.
Tépd le!
Az nem lehet, hogy csak én hallom a hangot.
Tépd le!
Körbehordozom pillantásom, és örömmámorként ér az engem körülvevő zűr. Zavar. Zűrzavar.
Tépd le!
Egy lépés hátra, megmarkolom a botom, a cilinderemet hetykén a fejembe csapom, és meztelenül kilépek a teremből.
Tépd le!
Némán az ezüsttálcára hajítom a névjegykártyámat. Szemem előtt szaladnak össze a betűk, nem tudom, kiolvasni a ráírtakat.
Tépd le!
Erőtlen sóhaj csupán, mi visszhangzik a fülemben.
Tépd le!
Már alig hallom. Alig.
Tépd le!
Lehelet csupán.
Tépd le!
Csiklandozza a fülemet.
Tépd le!
Megcsap az éjszaka hidege.
És felröhögök.



Utoljára változtatva 06-03-2004 @ 06:55 pm


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Irodalmár profil
Irodalmár profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: veva
(Ideje: 06-03-2004 @ 07:43 pm)

Comment: Fura történet volt ez. Kicsit álom, kicsit talán valóság. Nagyon örülök, hogy idetaláltál közénk! :)))


Hozzászóló: blackflower
(Ideje: 06-03-2004 @ 08:19 pm)

Comment: Tudod, Veva, kicsit minden olyan, mint az álom. Ha jó akkor azért érzed úgy, szinte sajnálsz belőle felébredni, ha rossz, akkor meg menekülnél tőle, de egész nap a fejedben motoszkál. Miért ne történhetne így bármilyen gondolattal? Bocsánat a hosszért:) és persze, mint mindig, köszönöm az olvasást:) BF


Hozzászóló: ukume
(Ideje: 06-04-2004 @ 08:35 pm)

Comment: Egyszer láttam egy nagy házat a domboldalon. Hatalmas kőkerítés vette körül. Ám mivel a dombon állt, minden látható volt az udvarból... "Átmászni a falon!" szólt egy hang bennem. Csak erre jó, az a kerítés. Ez jutott eszembe:) Tépd le! Vagy rejtőzz el:)


Hozzászóló: blackflower
(Ideje: 06-05-2004 @ 10:13 pm)

Comment: Néha ez kell, néha meg az...:) Köszönöm az olvasást:) Üdv: BF


Irodalom ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.25 Seconds