[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 197
Tag: 2
Rejtve: 0
Összesen: 199

Jelen:
Tagi infók PiaNista Küldhetsz neki privát üzenetet PiaNista PiaNista
Tagi infók Almasy Küldhetsz neki privát üzenetet Almasy Almasy


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: Amatőr Irodalmárok Klubja!


Amatőr Irodalmárok Klubja!
[ Amatőr Irodalmárok főoldala. | Regisztrálj! ]

Csatlakozz te is közénk! A tagjainknak lehetősége van saját írásaikat publikálni, és a többiekéhez hozzászólni.

És lőn a nyolcadik nap...
Ideje:: 06-04-2007 @ 07:33 am

     Bekapcsolom a népbutító rádiót és döbbenten hallgatom a szenzációs hírt, miszerint egy kelet?...közép?...(de biztos hogy nem nyugat-európai ) mini állam fizetőeszköze – a forint – könnyezni kezdett. A hír hallatán fél óra elteltével sem ocsúdva, borotvával a kezemben állok a fürdőszobában, fürkészve tükörképem. Keserűen szembesülve önmagammal, megállapítom:  Én bizony szocialista lettem!

     Kutakodok az agyamban a szó jelentésén, mely a szocializmus hívét jelenti. A szocializmus pedig a kizsákmányolás megszüntetésén alapuló állami és társadalmi rendszert, amelyben az elosztás az egyén munkájának mennyisége és minősége szerint történik. Célja a szélesebb tömegek, alsóbb rétegek anyagi viszonyainak megjavítására irányuló törekvések Tényleg szocialista lettem! Én az egyszerű pórnéphez hasonlóan - inkább dolgozni akarok, mint lopni-csalni, hazudozni! Ám nyomban felvetődik bennem a kérdés! Ha ÉN szocialista vagyok, akkor ŐK KIK??? Ők, akik most az ország szekerét, vagy inkább saját szekerüket tolják?!

     Óvatosan kinyitom a csapot és kiengedem belőle El-Qurta Ferencet, miközben a népbutító rádióból hallgatom tovább a (pusztába kiáltó,) megtört hangú szakértőt, amint a könnyező forint szenzációját magyarázza. 

     A tudor szerint a forint valaha nagy reményekkel lépett az ígéret földjére. Oda, ahol ígéret mindig volt, most is van, és mindig meg is tudják újítani. Ám a forint mostanra már ráunt az ígéretekre és lassan a szent könyvbe menekül, ahol az ősei – a pengők – pihenik vihar és sorsverte életüket.

     Elképzeltem, amint eme bankjeggyel fizetők nem túl népes tábora értetlenül áll az esemény előtt, mert ők úgy érzik, mindent megtettek a forint megbecsülése érdekében, Ám hiába güzültek és gazoltak évtizedeken keresztül, a forintot gumigerincű emberek jócskán megnyesték. Néhány jól értesült tudni véli, hogy az „árpádmedencei” esemény nem új keletű dolog. Hosszú évekig tartó ballépések, aztán jobbra bukdácsolások, majd ismét kitartó, ám a korábbiaknál erőteljesebb balrúgások vezettek ehhez a huszonegyedik századi csodához.

     Mert ugye kezdetben teremté az Úr a zöld hasú bankót, ami igen nagy pénz volt! – valaha. Ő volt a Tízforintos. Ám Petőfi addig szavalt, míg az Úr gyönyörűségében megduplázta azt, és akkor már kék színű huszas képében Kossuth nézett farkas szemet velünk.. A második napon ahogy a zöldülő tavaszból kék egű nyár lesz, hogy azt követhesse a fáradt barna ősz, úgy született meg a zöld tizes és a kék huszas után a barna ötvenes. És lőn a harmadik nap három pénze (három a magyar igazság), rongyos piros képében, aztán vaskarikában, majd kétszínű érmében, értékét tekintve is igen csak kisebbedve.

     A negyedik napon Ady ódákat regél, Bartók lágy szonetteket zenél, és az emberek egyre jobban érzik, mindez bizony mit sem ér!

     Az ötödik napon a Nagy Magyar sokáig állja a sarat, de ki keveset és csalfán vet, az bizony ebben e hazában igen sokat arat! Csak annak nem jut belőle, aki keményen megküzd érte!

     A hatodik napon Mátyás, az igazságos, megjelenik ezres képében, s csatlakozik hozzá Bethlen Gábor is. Ők még lőn…lőn…de minek, mert az Úr(ak) szemében ők semmit sem érnek!

     A hetedik napon Isten szegény teremtményei Szent Istvánra vágynak, mert miközben ők robotolnak, addig a nagyok ugyancsak lopnak, csalnak, és a tízezresből ők igen csak gyarapodnak.

     Gondolnánk, a hetedik az utolsó nap. Szent István még állja a sarat, de sajnos jön a nyolcadik nap is,  kevesek örömére, sokak bánatára, mert nekik nem lőn belőle annyi, amennyi köllene…Ezért az Úr letörli forintunk könnyeit és mennydörögve zengi: közember bízva bízzál, dédunokáiddal együtt néhány száz évig még güzüljél-gazoljál, hogy ebben a honban valamikor – tán egy másik életben  - egyszer te is hízzál és gazdagodjál!

 

 



Utoljára változtatva 06-04-2007 @ 07:33 am


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Irodalmár profil
Irodalmár profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: Morci
(Ideje: 06-04-2007 @ 07:44 am)

Comment: Mosolyogtam hát:)) Olvastalak, el is kések most:))Érdekes a hét napod, a baj, hogy igazsága vagyon:( De hát csak az igazat lehet kifordítani:))


Hozzászóló: Makacs
(Ideje: 06-04-2007 @ 07:45 am)

Comment: -:)Sírni és mosolyogni is lehet ezen az íráson.Grat.


Hozzászóló: mickey48
(Ideje: 06-04-2007 @ 09:55 am)

Comment: Nagyon jó igazsága vagyon Kendnek...oszt az a kérdés, hová tűzzük Mi , akiknek még vadászkalapjuk sincsen : )))))


Hozzászóló: Netelka
(Ideje: 06-05-2007 @ 01:19 pm)

Comment: Hú, de jó ez! Örülök, hogy olvastalak!!


Hozzászóló: Csilike
(Ideje: 06-05-2007 @ 11:47 pm)

Comment: Kicsit megkesve olvaslak, kemeny ez az iras nagyon, s bar irto humoros, a mondando vegtelenul kiabrandito.


Hozzászóló: Bardossyzol
(Ideje: 06-07-2007 @ 11:09 pm)

Comment: Csilike! Kiábrándító, de gondold végig, mennyire igaz!


Irodalom ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.29 Seconds