[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 448
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 448


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: Amatőr Irodalmárok Klubja!


Amatőr Irodalmárok Klubja!
[ Amatőr Irodalmárok főoldala. | Regisztrálj! ]

Csatlakozz te is közénk! A tagjainknak lehetősége van saját írásaikat publikálni, és a többiekéhez hozzászólni.

Vigyél szappant
Ideje:: 07-27-2007 @ 10:03 pm

A tó tükrén a szellő, apró kis fodrokat borzolt, hol sötétebb, hol világosabb kékségével mutatta mélységét.
A parton, nádcsomók táncot jártak, a szél lüktető ritmusára. Ringó derekuk, úgy hajladozott, mintha karcsú leánykák tánckara bűvölte volna a szemlélőt.
Hajladoztak kecsesen, barnuló fejüket szemérmesen lehajtva, megadva magukat a szellő érintésének.

Szép volt a víz, a távolban hápogó vadkacsák örömkiáltásai törték meg a tó körüli csendet.
Nagy, suhogó szárnycsapásaikkal futottak a vízen. Bemutatójukat mindig csodálattal szemléltem, majd egyszerre, szinte parancsszóra felemelkedtek, és a tó, egy távolabbi öblében, nagy fröcsköléssel, talpaikat a víz fodrozó tükrébe bevágták, mint amikor a lovas a ló szügyébe belevágja a sarkát, ők is ezt tették.
Ismét csend, csak egy fakopács serénykedett szorgosan, gyógyítgatta a környező fákat az élősködőktől.


- Nini -, a nádcsomók közül egy kis pézsma bújt elő, gomb orrocskáját fennhordva fürgén előbújt, majd ismét eltűnt a nádas rejtekében.

Ülök a parton, és szememmel végigsimítom a tó tükrét… Mélyet szippantok a hajnali felkelő nap melegével átitatott levegőből.
- Jó ez a nyugalom… megállapítom.
Ez a béke.., ez a csend, a természet neszei.
Csak az ébredő madarak éneke zavarja a csendet, de mit zavarja, - hisz ez a csend hangja .-

Előveszem a felszerelésem, szépen, sorban felállítom a botokat.
Még jó, hogy hoztam egy kilónyi megszáradt kenyeret, beáztatom, majd összekeverem, egy kis aromával megbolondítom, majd kukoricadarával dúsítom, igazi hal csemegét készítek.
Jól meg is tömöm az etető kosarat, felszúrom a harmatgilisztát a horog végére és kész a bot, a bedobásra.

Már nagyon vártam a mai horgászatot, kissé idegesen hajítok, jó nagy dobással, a tó közepére beküldöm az etető kosarat. A víz tükrén megfeszül a damil, elhelyezkedek és várok…
Várok… és várok, de semmi mozgás, igazítok a damil hasán, egy jelzővel felékesítem a bot végét, mely arra hivatott, hogy jelezze, ha kapás van.
A nap már szépen felkúszott az égre, még jó, hogy egy nagy fa tövében vertem tanyát, mert megvesznék a hőségtől. Igaz ennek nagy a veszélye, mert nem kellő odafigyelés esetén, alkalmanként a fűzfát kezdem fárasztani.
Sandán oldalra pillantok, nem látja-e valaki ügyetlenkedésemet.

No, de most minden sínen volt, csak a horgász szerencsém el ne hagyjon, mert otthon az asszony majd mondja a magáét.
Egy nagy betyár az asszony, meg szokta kérdezni, a hajnali indulás előtt
- Tettél el szappant?
Csodálkozó tekintettel, kérdőn ránézek,
- Az minek? Kérdezem.

Huncut mosolyával rávágja,
- Csak azért szívem, mert ha sz@…rt fogsz, meg tudd
mosni a kezed.
Hát így indít utamra, ha éppen nem szegődik mellém.

Ülök a bot mellett, bűvölöm a hegyét, nem is messze egy jó nagy tükrös vagy fél méter magasra kilövi magát, mintha engem akarna heccelni, no várj csak!
Nagy becsapódással visszazuhan a tóba, hatalmas karikákat rajzolva a tó tükrén.
- A fene egyen meg, mit szórakozol itt velem,
mormolom az orrom alatt.

Mint akit áramütés ér, felugrok és feszülten figyelem a bot hegyének játékát, a jelző karikám is lerepül akkorát bevágok.
Elégedetten oldalra sandítok, - ki látja..
A szomszéd stégen horgászó átkiabál,

- Jöjjek segíteni? Végre, lesz tán valami, nem ülünk itt hiába.

Szerényen tiltakozom,

- Ne fáradjon János bácsi, boldogulok.

Tekerem az orsó karját, egyre idegesebben, mert húz a hal, de bizonytalan vagyok a nagyságát illetően. Addig, amíg nem tudom a víz felszínére fektetni, mindig elfog valami különös izgalom, mert lehet, a fogás eredménye sok minden.
Egyszer egy szegény vadkacsa szedte fel a horgomat, remélem nem ismétlődik meg.
Már egész közel van, forog a víz, de nem olyan nagy az örvénylés, mint ahogy én azt szeretném.
Feszülten tekerem… és egyszer csak megpillantom.
A méreg a fülembe szaladt, éreztem, hogy elvörösödik a fülem, mert egy óvodás, középső csoportosnak mondható keszeg forgolódott, és csinálta a rumlit.
Kiszabadítottam a horog hegyét a szájából, szerencsére, csak a szélébe akadt.
Gondoltam is rögvest,

- No ha ezt az asszony látná, kapnék érte.
Mert szerinte nem állatbarát az, aki fájdalmat okoz.
Mondja is mindig, hogy:

- A legyet is kiviszed a lakásból, nem lehet agyoncsapni, de szegény halat kínozod.
- Van is igazsága, de nem árulom el neki.-

Ott tartom a kezemben szegényt, és búcsúzóul úgy teszem a vízbe,

- Küld az öregapád! Mert pórul jársz.

A keszeg, fürge farokcsapásokkal beúszik a nádas nyújtotta védelmébe.

Ülök és várok, várom az öregapját.
A nap lassan elbújik a domboldal mögé, de hiába lesem a vizet, nem mozdul.

A kis keszeg már a tó másik végében meséli az öregapjának a kalandját,okítja, hogy nagy ívben kerülje el azt a nádas melletti kis öblöt, mert ott egy
felbőszült horgász várja őt, a hatalmas merítőhálójával.

Morgolódva összepakolok, és megyek megmosni a kezemet.






 



Utoljára változtatva 07-27-2007 @ 10:03 pm


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Irodalmár profil
Irodalmár profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: Nefelejccss
(Ideje: 07-28-2007 @ 12:02 am)

Comment: Drága Ilikém! Írásod olyan "élet-szagú," hogy ott voltam veled a tó partján, együtt aggódtunk, mikor lesz kapás... aztán együtt mostunk kezet:)) Minden szavát, minden sorát átélve és élvezettel olvastam. Hát kívánom, hogy legközelebb az aranyhalat fogd ki! Puszik: Nefi


Hozzászóló: Lyza1
(Ideje: 07-28-2007 @ 05:39 am)

Comment: Ilikém! Mulatságos és nagyon látható történet! Gratulálok! Lyza


Hozzászóló: Eroica
(Ideje: 07-28-2007 @ 08:58 am)

Comment: Ilikém! De jót mosolyogtam! Szeretettel: a Kiskeszeg


Hozzászóló: Julianna
(Ideje: 07-28-2007 @ 10:27 am)

Comment: Szeretem a horgász történeteket, ez az írás is tetszik, jót szórakoztam.


Hozzászóló: Helena
(Ideje: 07-28-2007 @ 01:57 pm)

Comment: Kedves Lányok! Örülök a látogatásotoknak és az aranyos észrevételeiteknek. Ui: Az "Öregapa" okos, mert elkerüli a kis öblöt. /hihihi/


Hozzászóló: tokio170
(Ideje: 07-29-2007 @ 10:17 am)

Comment: Hát igen, így volt ez nálam is régebben. A hajnali horgász izgalom, a víz, a növényzet serkentő látványa, a fodrozódó hullámokon csillogó fény ösztönzése, és a figyelem. Minden apró rezdülésre reagálás, az igazi horgász ösztön. De már ez a múlté, néha azért megtapogatom a garázsban a "cuccot" a botos zsákot... Legközelebb ne vigyél szappant, és csak nézd lazán a vizet, jönnek majd szépen az öreg halak. :))


Hozzászóló: agnes
(Ideje: 07-29-2007 @ 08:43 pm)

Comment: Élvezettel olvastalak! Nagyon tetszett!


Irodalom ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.24 Seconds