[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 254
Tag: 1
Rejtve: 0
Összesen: 255

Jelen:


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: Amatőr Irodalmárok Klubja!


Amatőr Irodalmárok Klubja!
[ Amatőr Irodalmárok főoldala. | Regisztrálj! ]

Csatlakozz te is közénk! A tagjainknak lehetősége van saját írásaikat publikálni, és a többiekéhez hozzászólni.

Kihallgatott dialógusok II.
Ideje:: 09-11-2007 @ 10:21 am

A zápor oly gyorsan távozott, mint amilyen gyorsan jött. A kis esőcsepp ámulva nézett szét. Halványzöld, húsos szirmok ölelték körül szorosan. Nem tudta, hol lehet.
- Szia! Hát te ki vagy? – szólalt meg ekkor az a valami, amin gubbasztott.
- Én az esőcsepp vagyok – közölte félénken a kis jövevény. – De azt hiszem, eltévedtem. Kihez van szerencsém?
- Én a kövirózsa vagyok – felelt a másik. – Örvendek a szerencsének.
- Tudod...én az égből jöttem. Én vagyok az, aki sok társával együtt táplálja a Föld összes tavát, folyóját, növényét. Vagyis... ezt mondták nekünk odafönn. Összegyűltünk egy nagy-nagy felhőben, és alig vártuk, hogy érkezésünkkor a barna, puha Földanya ölelésébe vonjon minket és általa táplálhassuk a benne gyökeredző növényvilágot. De én rossz helyen vagyok, azt hiszem.
- Hát..., én is egy növény vagyok – mosolyodott el a kövirózsa.
- Jaj, de jó! – ujjongott az esőcseppecske – Akkor mégsem tévedtem el olyan nagyon. Én majd téged foglak táplálni! – húzta ki magát.
A kövirózsa elnézőn mosolygott.
- Tudod, én a vizet a gyökereimmel szívom fel a földből. Te most épp a levelemen ülsz.
- Ó – szomorodott el a cseppecske.
- Nem baj – vigasztalta gyorsan a rózsa. – Én kevés vízzel is beérem, és a társaid már így is eléggé megöntözték a földemet. Te viszont itt a levélrózsámon lehetsz a díszem.
- A díszed? – álmélkodott az esőcsepp. – Az mit jelent?
- Tudod, háromféle dolog van a világon, aminek örülünk. Vannak, amiknek azért, mert hasznosak. Mint például a földből felvett víz, a napfény, a méhecskék. És van, aminek azért, mert szép. Ezt hívjuk dísznek. Mert ahogyan te most visszavered a fényt, pont olyan vagy, mint egy gyöngy. Egy dísz. És veled én is szebb leszek.
- Tényleg? – derült fel az esőcsepp.
És valóban. A szirmok között megbúvó csepp úgy szórta szét az időközben előbukkant nap fényét, mint egy kristályprizma. A közeli növények: a tátika, a kaktuszok és a muskátli ámulva nézték az eddig jelentéktelennek gondolt kövirózsát, és meghajoltak szépsége előtt.
- És mondd, mi a harmadik? – faggatta őt az esőcsepp.
- Milyen harmadik?
- Hát amit meséltél.A három dolog, aminek örülünk. De csak kettőt mondtál. Mi a harmadik?
- A harmadik dolognak pedig csak úgy örülünk. Nem tudjuk miért. Csak érezzük, hogy annak örülni kell.
- Aha – bólintott csepp, de nem nagyon értette. – És te honnan jöttél, hogy ilyen sokat tudsz a világról?
- Én egy olyan helyről jöttem, ahol sok-sok olyan kövirózsa volt, mint én. Rengeteg. Néha jöttek az emberek, megnedvesítették a földünket, de nem nagyon törődtek velnk. Talán mert túl sokan voltunk. Aztán ide kerültem, itt többet foglalkoznak velem. Azóta innen föntről szemlélem a világot. És figyelek, tanulok. Sok mindent láttam már.

A nap eközben teljes pompájában előbukkant a felhők mögül, és nyári forrósággal jelezte, hogy visszavette az égbolton a hatalmat. Az esőcsepp maga is gyönyörködve nézte a mindent beborító sugarakat, amelyek hozzá is elértek. A kövirózsa szomorúan nézte a cseppecskét, tudta, hogy nem sokáig lesz maradása. Ám ezt maga az esőcske is tudta.
- Azt hiszem, nemsokára mennem kell – feszengett. - Olyan furcsa érzésem van, mintha kisebb vagy könnyebb lennék. Mintha szállni tudnék...
- A nap miatt van.
- Sajnálom, hogy itt kell hagyjalak – nézett a kövirózsára. – Olyan jót beszélgettünk. Megkedveltelek.
- Én is téged – válaszolt a rózsa. – De ne legyél szomorú. A nap segítségével pára leszel, visszatérsz az égbe, ahonnan jöttél, és nemsokára felhő végül újra eső lesz belőled.
- És akkor lehet, hogy megint találkozunk? – kérdezte reménykedve az esőcske.
- Lehet – hagyta rá a növény, bár jól tudta, erre nagyon kevés az esély.
- Akkor isten veled – sóhajtott egyet az esőcsepp.
- Ne ezt mondd. Ha újra látni akarsz, mondd: viszontlátásig.
- Viszontlátásig, kövirózsa – lehelte a cseppecske ereje fogytán, de még búcsúzóul ezt suttogta.
- Azt hiszen, már értem, milyen az a harmadik. Te örültél nekem, én örültem neked. Nem tudjuk miért, de mégis örültünk egymásnak. Ugye?
A kövirózsa bólintott, mire az esőcsepp megremegett, majd engedelmeskedve a nap hívó szavának nyomtalanul elpárolgott.

Megjegyzés:
Amikor megláttam az eső után a esőgyöngyöcskét, rohantam a fényképezőért. Odabenn megmutattam a képeket a páromnak, de mire visszamentem, a cseppnek néhány perc múlva már nyoma sem volt... ebből született a mese.


Utoljára változtatva 08-31-2009 @ 06:33 pm


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Irodalmár profil
Irodalmár profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: Netelka
(Ideje: 09-11-2007 @ 11:31 am)

Comment: Tüneményes, Rien, olyan kedves, mint az első dialógus volt :) Még hozz ilyet :)


Hozzászóló: mickey48
(Ideje: 09-11-2007 @ 11:32 am)

Comment: De micsoda mese...olyan gyönyörű adrienmese...


Hozzászóló: Rien25
(Ideje: 09-11-2007 @ 11:40 am)

Comment: Aranyosak vagytok. Lesz még, ígérem, megszólaltatom a begóniákat, a broméliát is azt hiszem.... csak kivárni, kedves olvasók... ;) Puszi nektek, Rien


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 09-11-2007 @ 12:14 pm)

Comment: Bravóóó! (és igenis, hogy féltékeny vagyok! hogy lehet ilyen jót írni?)


Hozzászóló: Rien25
(Ideje: 09-11-2007 @ 12:17 pm)

Comment: Jajjj, szemi, pont te lennél féltékeny? Nincs okod. Te is tudsz hasonlót. De te szemiset írsz. Én meg rieneset ;) Pusz.


Hozzászóló: zsuka49
(Ideje: 09-11-2007 @ 12:29 pm)

Comment: Nagyon kedves kis történet, gratula neked!!:)) Puszizsuzsi


Hozzászóló: Rien25
(Ideje: 09-11-2007 @ 01:39 pm)

Comment: Köszönöm, Zsuzsi. Üdvözlettel, Adri


Hozzászóló: Lyza1
(Ideje: 09-11-2007 @ 02:19 pm)

Comment: Nagyon kedves írás, öröm volt olvasni! Lyza


Hozzászóló: Samway
(Ideje: 09-11-2007 @ 02:38 pm)

Comment: Csodás dialógus Rien, mint szokott lenni, várom a következő beszélgető partnereket... üdv samy


Hozzászóló: Eroica
(Ideje: 09-11-2007 @ 03:24 pm)

Comment: Akárcsak a Kisherceget olvastam volna! Gratulálok, nagyon szép.


Hozzászóló: Rien25
(Ideje: 09-11-2007 @ 05:14 pm)

Comment: Köszönöm Lyza, Samway és Eroica. Majd még lesz, igyekezni fogok. Decembertől úgyis megint csak a növényekkel beszélgethetek... 7 hónapos külföldi misszió... pussz nektek.


Hozzászóló: AngyaliAndi
(Ideje: 09-11-2007 @ 08:36 pm)

Comment: Csodaszép mese, gyönyörűen írtad meg. Puszi: Andi


Hozzászóló: agnes
(Ideje: 09-11-2007 @ 09:18 pm)

Comment: Tündéri, bájos, aranyos,...szeretlek olvasni!


Hozzászóló: Lacoba
(Ideje: 09-11-2007 @ 10:43 pm)

Comment: Édes. Nagyon klassz téma.


Hozzászóló: Rien25
(Ideje: 09-12-2007 @ 08:19 am)

Comment: Köszönöm, mindig megerősítetek, hogy érdemes... Puszi, Adri


Hozzászóló: csitesz
(Ideje: 09-12-2007 @ 09:19 am)

Comment: Én meg örültem az írásodnak, hogy olvashattam. Szép volt. T meg örülj annak, hogy én örültem! Szóval, örüljünk mindketten. puszi Józsi


Hozzászóló: Rien25
(Ideje: 09-12-2007 @ 11:10 am)

Comment: :)))) Neked mindig, csitesz barátom. :)


Hozzászóló: zafir
(Ideje: 09-12-2007 @ 10:17 pm)

Comment: Kedves Rien! Nagyon tüneményes kis történet! Élveztem minden sorát!:))) Üdv: zafir


Hozzászóló: Rien25
(Ideje: 09-13-2007 @ 10:03 am)

Comment: Köszönöm, Zafír. Rien


Irodalom ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.34 Seconds