[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 305
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 305


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: Amatőr Irodalmárok Klubja!


Amatőr Irodalmárok Klubja!
[ Amatőr Irodalmárok főoldala. | Regisztrálj! ]

Csatlakozz te is közénk! A tagjainknak lehetősége van saját írásaikat publikálni, és a többiekéhez hozzászólni.

A lány, éjfeketében
Ideje:: 09-15-2007 @ 07:49 pm

A pusztán, hol éjjel vadak tanyáznak a tűz mellett, egy pásztor muzsikált  hogy megőrizze a nyájat.
Édes dallama odacsalta a női szíveket.
Nem kettőt! Tizet, százat, ezret?
De a pásztor csak fújta a dalt, hisz muzsikája -hitte, nem hozhat bajt.
Volt, ki csak könnyű táncba indult, de szeme villanása jelezte, hogy szívében vágy gyúlt.
Volt, ki távolról hallgatta a muzsikaszót, mellyel a pásztor szívét megégette,  de az, már el is felejtette, hogy valaha, igazán szerette.

Míg nem,  ketten a tömegből kiváltak. Az egyik a tűzhöz lépett és átölelte a lángokat. A másik, amely korábban megégett, szívébe parazsat tett.
Elnémultak a többiek, csak a pásztor csak muzsikált tovább. Nem értette sem ezt, sem azt a lányt.

Ki a lángot ölelte, megrettentette a táncoló lányokat: ki tüzet ölel, azután mi marad? 
Magára hagyták a lángölelő lányt, a pásztor búcsúzóul egy dallamot muzsikált. 
Ki szívébe parazsat tett, igazán szeretett. Ölelte is a pásztor hosszan, de aztán másnak szólt a dallam, s a szél szárnyán könnyedén, messzire vitte az éj.
S mikor mindenki nyugovóra tért, s a pásztor is elpihent, jött egy lány nesztelen.

Ő nem ölelt lángot, parazsat sem tett szívébe, csak magával vitte a pásztort- éjfeketében. Otthonában egy ketrecbe tette,
s nézte hosszan, gyönyörködve, a pásztort, ahogy pihen.
Hitte, igazán az szeret, ki fogva tartja a szabad szivet.
Mikor reggel a nők felébredtek, keresték a pásztort, de csak a két lány feküdt ott sebeiben, kínjaikkal küszködtek éppen. 

Közben a pásztor is felébredt, azt hitte, csak álmodta az egészet. De a ketrec emlékeztette, nem álom, a valóság ölelte szorosan. Szemben pedig, ott mosolygott boldogan a lány- éjfeketében. A pásztor kérte szépen, hadd muzsikáljon tovább, s megígérte, hűség lesz a bére, csak nyissa ki a ketrecet. Oly szelíden szólt a könyörgése, hogy a lány- éjfeketében, útjára engedte, de követte mindenhová, mint az árnyék, hangtalan, észrevétlen. Mert hitte, igazán csak az szeret, ki rabként tartja a szabad szivet.



Utoljára változtatva 09-15-2007 @ 07:49 pm


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Irodalmár profil
Irodalmár profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: Tupir
(Ideje: 09-15-2007 @ 08:14 pm)

Comment: "deja vu"-m van, csak nem értem miért most került fel ez a mű ide...talán egy blogban történt válasz kapcsán?...


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 09-15-2007 @ 08:26 pm)

Comment: tudod, Tupir, a művel kell foglalkozni, nem a szerzővel.


Hozzászóló: Tupir
(Ideje: 09-15-2007 @ 08:33 pm)

Comment: most momentán a művel foglalkoztam


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 09-15-2007 @ 08:38 pm)

Comment: bocsánat, de az a kérdés, hogy "miért most került fel", a műnek szól?


Hozzászóló: Tupir
(Ideje: 09-15-2007 @ 08:41 pm)

Comment: nem azt kérdeztem,hogy miért tetted fel


Hozzászóló: Eroica
(Ideje: 09-15-2007 @ 09:00 pm)

Comment: Én most olvasom először a mesés történetet,és köszönöm.


Hozzászóló: bg
(Ideje: 09-15-2007 @ 10:21 pm)

Comment: Ebben minden benne találtatik, mely ápol, s eltakar...Gyönyörű...Gergely


Hozzászóló: szkallas
(Ideje: 09-16-2007 @ 06:47 am)

Comment: mikoozben Szemilla kontra Tupir paarharcol - a muu iroojaat nem kell kritizaalni, csak a muu-rool kell veelemeenyt formaalni .. vitaaznak ezen.. en olvasnaam a muuvet magaat.. de koozben nem tudok figyelni!...mert muuvi uton a paasztortuuz mellool eltuunik a laany az eej feketeejeeben !


Hozzászóló: prayer
(Ideje: 09-16-2007 @ 07:45 am)

Comment: Mit bánom én, ennyi nő között! Csak sípom sose hagyjon cserben! :)


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 09-16-2007 @ 08:03 am)

Comment: Eroica! hja! gondoltam is, hogy ezt a mesét neked kellene ajánlani:))) örülök, hogy olvastad.


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 09-16-2007 @ 08:04 am)

Comment: Gergő! igazán kedves, de a gyönyörűről nekem most más jut eszembe, de sebaj! a szépség mindenek felett! :)))


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 09-16-2007 @ 08:06 am)

Comment: Szkallas! :) nem is párharcoltunk, csak beszélgettünk! ahogy kultúrkörökben szokás.. tudod... a lányok meg csak ilyen mesések: hol vannak, hol nem vannak:))


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 09-16-2007 @ 08:10 am)

Comment: Prayer:))))))) látom, megragadtad a lényeget! :))) én mindenkinek jót akarok, úgyhogy, azt kívánom neked: sose hagyjon cserbe a sípod! (és köszönöm a mosolyt, ami az arcomra ragadt!)


Hozzászóló: parakalo
(Ideje: 09-16-2007 @ 09:25 am)

Comment: Én is most olvastam elöször és nekem is tetszik. Örülök, hogy ráakadtam itt a főoldalon. Puszi!


Hozzászóló: blue
(Ideje: 09-16-2007 @ 12:58 pm)

Comment: ...ha valik berakunkt egy ketrecbe, kalitkába, az maga a halál....ettől azért még jó az írásod.


Hozzászóló: Netelka
(Ideje: 09-16-2007 @ 07:18 pm)

Comment: Ez gyönyörű, Szemi.


Hozzászóló: Anna1955
(Ideje: 09-16-2007 @ 09:40 pm)

Comment: Érdekes mese... Úgy hiszem, ha szerelemmel szeretünk, birtokolni is akarunk, méghozzá teljesen, mert ez a természetes... Ha az érzés kölcsönös, akkor nincs is semmi gond, mert a ketrec is közös....A pásztor sem érezné magát bezárva és a lányból sem válna börtönőr...A baj mindig ott kezdődik, amikor már csak egyoldalú az a nagyérzés... :))))


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 09-16-2007 @ 10:50 pm)

Comment: Nóri:) örülök, hogy tetszett.... Gaby:) hát, ezt mondom én is! Neti:) örülök, hogy itt jártál! Anna:) fura dolog ez a ketrec, mert ha kölcsönösség van, akkor mi szükség rá?


Hozzászóló: agnes
(Ideje: 09-17-2007 @ 07:03 am)

Comment: Igazad van Szemi! Ha valamelyik ketrecben érzi magát,...akkor nem érdemes tovább..... A tanmeséidet, meg nagyon szeretem..


Hozzászóló: piroman
(Ideje: 09-17-2007 @ 07:56 am)

Comment: Vajon sorszerűen így kell, hogy történjenek a dolgok? Bölcs mese ez, Vadalma!


Hozzászóló: AngyaliAndi
(Ideje: 09-17-2007 @ 04:19 pm)

Comment: Úgy hiszem rosszul hitte, de erre majd csak később fog eszmélni. Csak akkor már késő. Puszi: Andi


Irodalom ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.34 Seconds