[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 296
Tag: 1
Rejtve: 0
Összesen: 297

Jelen:


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: Amatőr Irodalmárok Klubja!


Amatőr Irodalmárok Klubja!
[ Amatőr Irodalmárok főoldala. | Regisztrálj! ]

Csatlakozz te is közénk! A tagjainknak lehetősége van saját írásaikat publikálni, és a többiekéhez hozzászólni.

A Nagy Szürke, és a lehullott levelek
Ideje:: 09-25-2007 @ 10:34 am

A Nagy Szürke épp a lehullott leveleket sepregette össze az udvaron, mikor jókedvűen megjelent mellette a Kis Rózsaszín.
- Gyere velem! Ezt feltétlenül látnod kell! - lelkendezett a Kis Rózsaszín, és sokat ígérő pillantásokat eregetett a Nagy Szürke felé.
- Semmi sem lehet olyan fontos, minthogy összeseperjem a leveleket! - és elszántan dolgozott tovább.
- De ezt csak most láthatod! Hát, nem érted! Olyan szép! Ezt neked is meg kell nézned! -biggyesztette le a száját elkeseredetten a Kis Rózsaszín.
-Ugyanmár! Mi az, ami olyan szép, hogy feltétlen meg kell nézni Semmi sem lehet olyan szép, mint amilyen fontos az, hogy elvégezzem a munkámat -dohogott a Nagy Szürke, és összeráncolta homlokát, miközben rátámaszkodott a seprű nyelére.
- Ott lent, a tónál, a  kiskacsák most úsznak ki először! Gyere velem, kérlek!
A Kis Rózsaszín már majdnem sírt bánatában, amiért a Nagy Szürke lemarad a Pillanatról.
- Én nem megyek -jelentette ki határozottan a Nagy Szürke. -Te csak menj, ha akarsz. Megszoktam már, hogy csak magamra számíthatok. A munka mindig nekem marad, te pedig csak röpködsz, mint akinek semmi dolga a világon. Az élet komoly dolog! Felelősség! Nem lehet örökké szép pillanatokat kergetni!
- Az élet... -ismétete a Kis Rózsaszín, és megpróbálta a Nagy Szürkét utánozni. - Az élet komoly dolog! Milyen komoly dolog? Nem is látsz belőle semmit! Csak a leveleket látod, csak ezt az udvart ismered. Örökké dolgozol, hogy ne kelljen szétnézned a világban. Félsz, attól, hogy ne csinálj semmit, csak gyönyörködj abban, amit látsz, mert akkor te rögtön úgy érzed, hogy felesleges vagy! Pedig az élet, az nem kényszer, hanem lehetőség!

Úgy ömlött a szó a Kis Rózsaszínből, hogy a Nagy Szürke letette a seprűt, aztán olyan magasra nyújtózkodott, hogy feje egészen a felhők fölé ért, majd dühösen megmarkolt néhány esőcseppet, hogy azzal mossa le az arcát, mielőtt kiabálni kezdene. Mikor kissé lehiggadt, visszazsugorodott, ismét kezébe vette a seprút, összeszorította a száját, és elszántan tovább sepert.
A Kis Rózsaszín látta, hogy reménytlen az eset, de azért halkan megjegyezte.
- Az élet akkoris lehetőség! Lehetőség a megismerésre. És honnan tudhatnád, milyen az, mikor a kiskacsák először kiúsznak a tóra, ha sosem látod őket? Honnan tudhatnád, milyen az, mikor éjjel megjelennek a buborékokba zárt emlékek, ha soha nincs időd megfigyelni semmit. Honnan tudhatnád, hogy milyen szép az élet, ha elbújsz a szépségei elől?
A Nagy Szürke úgy csinált, mint aki nem hallja, amit a Kis Rózsaszín beszél.
- Hát, jó! Seperd csak össze a leveleket! Az biztosan sokkal fontosabb, mint megnézni a kiskacsákat! - sóhajtott a Kis Rózsaszín, majd könnyeivel küszködve elindult egyedül a tó felé.



Utoljára változtatva 09-25-2007 @ 10:38 am


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Irodalmár profil
Irodalmár profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: agnes
(Ideje: 09-25-2007 @ 11:18 am)

Comment: Tudod, néha úgy érzem,..hogy Nagy Szürkeként, Kicsi Rózsaszin lélek vagyok,..


Hozzászóló: Fata_Morgana
(Ideje: 09-25-2007 @ 12:07 pm)

Comment: A Nagy Szürke sosem fog elindulni, mert különben nem lenne az, aki. A Kis Rózsaszínnek le kellene szoknia az unszolásáról, el kellene fogadnia, hogy a Nagy Szürkének a munka az élete értelme, de ettől még a Kis Rózsaszín tehet, amit akar. Például egyszer-egyszer, míg segít a munkában, mesélhetne a szépségről a Nagy Szürkének. Észrevenné a Kis Rózsaszín, hogy milyen hálás tud lenni a Nagy.


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 09-25-2007 @ 12:50 pm)

Comment: agnes:) talán ez a legszerencsésebb kombináció:)))


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 09-25-2007 @ 12:54 pm)

Comment: Fata:) persze, én is tudom, hogy sosem fog elindulni, de mindig reménykedek, hogy hátha egyszer mégis... ahogy annak idején azért néztem meg újra és újra a Pál utcai fiúkat, hogy hátha egyszer Nemecsek mégsem hal meg a végén... mert a Nagy Szürke tényleg attól az, aki, hogy sosem indul el, de a Kis Rózsaszín meg azért lesz az aki, mert sosem adja fel, hogy egyszer a Nagy Szürke mégis elindulhat :) (de azért még átgondolom, és ha visszakeresed az ezelőtti részt, ott pontosan az történt, amit mondtál)


Hozzászóló: Fata_Morgana
(Ideje: 09-25-2007 @ 01:02 pm)

Comment: szemillám, ez a Pál utcai fiúkos mondat ez valami tündéri, ezt csak egy igazi Kis Rózsaszín írhatta... :)


Hozzászóló: hori
(Ideje: 09-25-2007 @ 01:14 pm)

Comment: Kár, hogy ezt nem én írtam...


Hozzászóló: Emeraude
(Ideje: 09-25-2007 @ 02:47 pm)

Comment: Kedves Szemi, kisértetiesen emlékeztet az írásod anyukámmal való párbeszédeimre... egyik sem győzhet igazán, mert mindkettőben ott a "tüske", amit a másik a makacsságával bök belé... mi jobb, a söprögetés, az anyagi világ dolgai, vagy a szépség, az élet felfedezése? Szeretettel olvastalak ismét, elgondolkodtattál...


Hozzászóló: Netelka
(Ideje: 09-25-2007 @ 04:25 pm)

Comment: Olyan kedvesek ezek a történetek, Szemi.... És tényleg, mennyire igazad van. De jó lenne, ha most is felállhatnék, és mehetnék kacsákat nézni, ahelyett, hogy gályázok a nagy nulla fizetésemért :(


Hozzászóló: ovobacsi
(Ideje: 09-25-2007 @ 06:00 pm)

Comment: A Nagy Szürke, úgy látszik, hogy a "dolgozó népért" van, de egyszer majd ő is elfárad... :)))


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 09-25-2007 @ 06:03 pm)

Comment: Hori:) én is mindig ezt érzem a Te írásaid olvasása után :)) / Em:) lehet, hogy nem is kell megérteni egymást, csak elfogadni, hogy nem érthetjük egymást... (mármint ők, meg mi: a szépség szerelmesei :) -örültem, hogy itt hagytál nekem egy gondolatot!!! / Neti! menj, és hid el, hogy nem omlik le semmi, és holnap is ugyanúgy kel fel a Nap... lopj időt a szépségre!


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 09-25-2007 @ 06:05 pm)

Comment: vagyis: hidd el... (mert már megint gyorsabb volt a kezem, mint a szemem :(((


Hozzászóló: AngyaliAndi
(Ideje: 09-25-2007 @ 08:24 pm)

Comment: Ha a Nagy Szürke nem sepregetne, a Kis Rózsaszín nem nézegethetne. Ilyen a világ.


Hozzászóló: blue
(Ideje: 09-25-2007 @ 11:10 pm)

Comment: A Nagy szürke és a Kis rózaszín története egyre jobb, gyakrabban kellene írnod.


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 09-26-2007 @ 07:32 am)

Comment: Angyalka:) igen, így kerek a világ -a Nagy Szürke sepreget, a Kis Rózsaszín nézeget -és akkor is nézegetne, ha a Nagy Szürke nem sepregetne -mert EBBEN nem egymásra vannak utalva, hnem saját, belső törvényeikre :)


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 09-26-2007 @ 07:34 am)

Comment: Gaby! megjavulok, ígérem! azért is kezdtem el újra, mert folytatni szeretném:) (Ákos... ha ha ha... a dolgozó népet szolgálni elhivatottság:) )


Hozzászóló: Captnemo
(Ideje: 09-26-2007 @ 10:24 am)

Comment: Ahogy olvasom ezt az írásodat, akaratlanul is a Szabadulj versem jut eszembe. Igen. Néha nem árt megállni egy percre. Csak egyetlen egyre..:)


Hozzászóló: lenaneni
(Ideje: 09-26-2007 @ 09:30 pm)

Comment: Édes és fájdalmas történet. A Kicsi Rózsaszín elfelejtette elmondani Nagy Szürkének, hogy bár igaz, hogy a kiskacsák első kiúszása a tóra annyira csodálatos, hogy semmiért ki nem hagyná, de ha csak egyedül nézi, az nem az igazi, mert az öröm csak akkor igazán öröm, ha megoszthatjuk valakivel, aki nekünk nagyon kedves. Meg aztán Nagy Szürke döntése nem igazi döntés, csupán buta makacskodás, mert döntés akkor lenne, ha legalább egyszer már látta volna a kiskacsákat, és akkor fel tudna állítani egy fontossági sorrendet: kiskacsák, vagy falevelek? A Könyvek könyvének első lapján ez olvasható: És mondá az Úr: legyen világosság. És lőn. És látá az Úr, hogy ez jó. Vagyis még Ő sem tudta, amíg nem látta. Akkor honnan tudhatná a földi halandó, hogy mi a jó, és mi nem, amíg nem látta?


Irodalom ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.28 Seconds