Küzdőtér |
|
|
|
Fullextra.hu: Amatőr Irodalmárok Klubja! |
|
|
|
|
Mikulást mindenkoron Ideje:: 12-26-2007 @ 04:12 pm |
|
|
|
|
Ki találta ki a karácsonyt
vagy nem kitalálták, kiadták?
Hisz mindig is Mikulás ünnep
volt vagy lesz. Nem mindegy?
Most évente kettő. Minden évben.
Ajándékozz! Szórakozz!
Ha már e sipkás e napon született.
Még szerencse, ajándék sem lenne.
Ezért legyen Karácsony a neve!
Ja, a fény született? Az mindegy.
Ajándékozz! Szórakozz!
Suska, hitel, ár, borsoska. Áh!
Vattaszakáll. Lánczörgetés.
Jaj, karácsonyi krampusz? Áh!
Plakát. Krampuszból Mikulásnőt!
Markecolást! Agancsolást!
Ajándékozz! Szórakozz!
Harmadszor is jön majd?
Hála az Istennek. Nőnapon.
Hiszen ő nő vagy nem?
Hm. Na ne! Tényleg?
Ott a plakáton, a tied. Csak ma.
Ajándékozz! Szórakozz!
Ördög és pokol, mindenkoron!
(2007.) |
|
|
|
|
Utoljára változtatva 12-26-2007 @ 06:14 pm
Hozzászóló: AngyaliAndi (Ideje: 12-26-2007 @ 06:44 pm) Comment: Micsoda cinizmus!:)))))) De igazad van. Puszi: Andi |
|
|
|
|
Hozzászóló: szekacs_laszlo (Ideje: 12-26-2007 @ 07:45 pm) Comment: Szia Andi! Csak savazással lehet maratni. Tisztítani. A helyzet valóban cinikus, csúsztatott, az embereket és ismereteiket igen-igen lenéző. Ez nem szeretetről szól, nem a napfordulóról, nem az "ember"-ről. Ez a vásárlás perverz kéjgerjesztéséről, hogy finom maradjak.
üdv Laci |
|
|
|
|
Hozzászóló: piroman (Ideje: 12-27-2007 @ 08:50 am) Comment: Nos, ez is a része lett. Sajnos. |
|
|
|
|
Hozzászóló: Anna1955 (Ideje: 12-27-2007 @ 11:13 am) Comment: Én úgy gondolom, hogy a karácsony a Mikulás, olyan amilyennek magunknak megteremtjük. Engem nem érdekel ha más tolong, vásáról...stb. Az én szívemben a szeretet attól még nem kevesebb, nem több, pont annyi amennyit teremtek e csodálatos ünnep köré...Ez a versed most nem fogott meg. |
|
|
|
|
Hozzászóló: szekacs_laszlo (Ideje: 12-27-2007 @ 12:59 pm) Comment: Szia piroman!
Sajna, igen. Ez akkor már nem ünnep, hanem egy gerjesztett hétvégi bevásárlás. Ha nincs ajándék, akkor nincs szeretet? Ez ciki :o((
üdv Laci |
|
|
|
|
Hozzászóló: szekacs_laszlo (Ideje: 12-27-2007 @ 01:14 pm) Comment: Szia Anna! Ma reggeli hír egy felmérésről (Lánchíd rádió), miszerint a karácsony ünnepét szinte csak a 60 év körüli és az annál idősebb minden 4. ember tartja keresztény vallási ünnepnek, tehát Jézus születését ünneplő eseménysornak. Ez igen szomorú és a társadalom ünnepeinek elvesztését jelzi. Én ezt nagy hibának látom, mert a társadalom nagyobbik részét érintő közös indítékú ünnepek ahhoz szükségesek, hogy ne essen szét elszigetelt életű lokális kis csoportokra, majd egyénekre a társadalom, a közösség. Nos én valóban nem vagyok a befelé fordulás híve, mert ettől még a negatív folyamat működik tovább. Ezért hozom szóba így az írásaimon keresztül is ezeket a dolgokat.
üdv Laci |
|
|
|
|
Hozzászóló: Anna1955 (Ideje: 12-27-2007 @ 08:40 pm) Comment: Tudom kedves Laci. Sokmindenben igazad van. De az, hogy ki miért is ünnepel egy ünnepet, nagyon személyes. A hit belőlünk, bennünk van, nem lehet irányítottan érezni. Én nem tartom bűnnek, ha valaki a karácsonyt simán csak szeretetből ünnepli. Én úgy gondolom az emberi jogok része, hogy a hitünk olyan és az lehessen amilyennek szeretnénk. Ennek semmi köze a karácsony ösznépi ünnepléshez. Persze ez is csak egy vélemény...:))) |
|
|
|
|
Hozzászóló: szekacs_laszlo (Ideje: 12-28-2007 @ 08:38 am) Comment: Szia Anna!
Én a firkámban igyekeztem egzakttá tenni, hogy mi háborít fel:
- Karácsony ünnep célja Jézus születésének megünneplése
- Ekkor nem Szt. Miklóst ünnepeljük, hiszen őt Miklós napján ünnepeljük, mint Mikulást
- Miklósnak = Mikulásnak semmi keresnivalója a "Karácsony" tartalmában
- A média és reklám szegmense a Karácsonyba, annak centrumába csúsztatja a Mikulás ünneplést, ami már megtörtént dec. elején a nagy csinnadrattás ajándékozással együtt
- ha "össznépi" az ünneplés, mint említed, akkor a népet fel kell világosítani évente, hogy a Karácsony egy fontos, szinte a legfontosabb (fény, élet születés, ...) keresztény ünnep és nem Mikulást, hanem Jézus születését ünnepeljük ekkor
- akinek nem inge, ne vegye magára elvet én is osztom, tehát eszemben sincs ezt "kötelezővé tenni" a nem érintettek részére, de aki a Karácsonyt ünnepli, az a Jézus születését ünnepelje, hiszen akinek vallása, világnézete más, az mit és miért ünnepel ekkor? Ők akkor engem, téged ünnepelnek, hogy mi ünneplünk vagy mit? Azaz én Mohamed születését vagy a Sárkány évét, a Hold újévet, stb. nem ünneplem, hanem csendben vagyok és nem igyekszem idegen tolakodásommal megzavarni az ő ünneplésüket, azt tiszteletben tartom
- azaz zavar hogy zavarnak
- azaz korrektnek fogadnám, ha deklarálnánk az ünnepnapok sorában, hogy a Karácsony keresztény ünnepnapokkal párhuzamosan legyen egy pl. Család ünnepe vagy a Szeretet ünnepe vagy az Ajándékok ünnepe, de nem egybe zagyvált ünnepeket kell tartani, mert így az eredeti tartalom kiveszik és április elsejei ünnepnap lesz belőle, előbb-utóbb mindenből. A vallások ünnepei között most is vannak ugyanakkor vagy kis eltéréssel egymást követve hasonló tartalmú ünnepek, mégis egymást tisztelve senkinek nem jut eszébe egymásba tolni ezeket.
Tehát ezek a csúsztatások igyekeznek kiüresíteni ezt az eddig meghitt, a szeretetről, családról szóló ünnepséget.
Az ajándékozási őrület gerjesztése csak a figyelem elterelő üveggyöngy.
üdv Laci
|
|
|
|
|
|