[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 306
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 306


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: Amatőr Irodalmárok Klubja!


Amatőr Irodalmárok Klubja!
[ Amatőr Irodalmárok főoldala. | Regisztrálj! ]

Csatlakozz te is közénk! A tagjainknak lehetősége van saját írásaikat publikálni, és a többiekéhez hozzászólni.

A meglepetés
Ideje:: 12-29-2007 @ 10:04 pm

 

Pára és zsúfoltság volt az egyszobás lakásban - ahogy mindig, hiszen öten laktak ott - egy középkorú házaspár kicsi gyerekeivel. Egymás mellett szorosan helyezkedtek el a bútorok, mellettük kiteregetve a száradó ruhák, szinte lépni sem lehetett. Derekukat-csípőjüket tekergetve jártak el egymás mellett a háziak, ha a szoba egyik sarkából a másikba akartak jutni, sokszor bizony egymásra mordultak, annyira nyomasztóan hatott a rendetlenség mindenkire, az, hogy alig találtak bárminek is helyet.


Az asszony éppen kilépett a fürdőszobából egy újabb adag ruhával, amit kézzel mosott ki. Nemrégiben a centrifuga is bedöglött, így a csepegő ruhákat jobb híján az erkélyre teregette. Éppen kifért a csöppnyi balkonra a sokadik szárító. Szépen el is rendezgette a fehérneműt, alájuk felmosórongyot és lavórt tett, hogy valamiképpen felfogja a lecsepegő vizet. Remélte, kint talán jobban száradnak majd.


De hamarosan kisebbfajta csődület támadt az utcán. Egy nő a ballonjára kapott a vízből, ahogy elhaladt az erkély alatt, ami egyáltalán nem hiányzott neki. Szidta a lakókat. Az alsó szomszéd is kiabált, ő a virágzó kaktuszait féltette a szennyes létől.


Az asszony gyorsan becsukta az erkélyajtót, és a tévéző család mellé ült egy pillanatra. Pont az a reklám ment benne, amit a legjobban utált. Egy csinos, negédesen mosolygó nő gyors kölcsönt ajánlott készpénzben horribilis kamatra, a segítő angyal szerepében tetszelegve. Legszívesebben megfojtotta volna.
- Hogy lehet a bajban lévő emberekről még az utolsó bőrt is lenyúzni? - gondolta magában. - Szerencse, hogy mi legalább nem tartozunk senkinek, főleg nem egy ilyen cégnek! 


Pár nap múlva eljött a születésnapja. Nem villanyozta fel túlságosan a dolog, hiszen sosem kapott semmit, mert nem volt rá pénz. Igaz, a gyerekek mindig készítettek neki valami szép kis apróságot, amit gondosan meg is őrzött, külön erre volt egy fiókja. Néha, mikor egyedül volt, elővette, és nézegette őket, jókat mulatott a humoros kis rajzokon, élvezte, ahogy az üveg gyertyatartón megcsillant a fény. De a mai napon a gyerekek egyedül adták oda az ajándékot, a férje nem volt sehol. Már estébe hajlott az idő, amikor csengettek.


A férfi a barátjával nagy csomagot hozott.
- Gyere csak, angyalom! - szólt a feleségéhez. Egy hatalmas nagy dobozt hozott, alig bírta átemelni a küszöbön a társával. Az gyorsan jó éjszakát kívánt és elviharzott.
- No, bontsd csak ki! - mondta a férje és átölelte a derekát. A nyakára egy csókot lehelt, és igyekezett felhőtlenül boldognak tettetni magát.
- Boldog születésnapot!


Az asszony bontogatni kezdte a csomagot. Nehezen boldogult a kartonpapírral és az azt összetartó műanyag szalagokkal. Végül sikerült kinyitni, meglátta az ajándékot. Összecsapta a kezét.
- Apukám, egy mosógép! - nagyot perdült a tengelye körül. - De hisz nekem még sose volt ilyen! Mától úriasszony leszek! - csípőre tette a kezét és mosolyogva húzogatta az elnyűtt, konyhaszagú pongyoláját. Aztán persze felhők kezdtek tornyosulni a homlokán.
- Mondd csak, Apa, miből vetted?
- Kaptunk egy kis jutalmat az üzemben - volt a kissé gondterhelt válasz. - De ne légy ünneprontó! Gyorsan beszereljük, és holnaptól akár moshatsz is.


Jó működött az új masina. Szinte élvezet volt vele a mosás, és az asszony is örült, hogy végre egy kicsivel kevesebb házimunka nyomja a vállát.


A férje viszont innentől kezdve érdekesen viselkedett. Ha csöngettek, nem engedte, hogy kinyissa az ajtót, maga ment ki, és kint a lépcsőn tárgyalt a titokzatos látogatóval. Ha a felesége kérdezte, ki kereste őket, mindig azt mondta, hittérítők. Na de minden héten? - morfondírozott magában a nő. - Annyi vallás nincs is, hogy minden hétre jusson a buzgó hívőkből egy-egy látogató.


Aztán egyszer egyedül volt otthon, amikor csengettek. Kinyitotta az ajtót, és nem túl barátságosan kérdezte meg az ajtóban álló negédes hölgyet:
- Kit keres?
- Kovács István itthon van?
- Nem, de nyugodtan mondhatja nekem is, a felesége vagyok.
- A múlt hónap elején férje 80 ezer forint gyorskölcsönt vett fel tőlem, készpénzben. A heti részletért jöttem.
Ijedtében rácsapta az ajtót, lerogyott egy fotelba és az ölébe ejtette a kezét.



Utoljára változtatva 10-17-2012 @ 12:40 pm


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Irodalmár profil
Irodalmár profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: zsuka49
(Ideje: 12-30-2007 @ 05:08 am)

Comment: Az igazság az, hogy nagyon sokan beleugranak ezekbe a kölcsönökbe - mert nincs mihez nyúlniuk, amikor valami elromlik, vagy baj vaj... Arra már nem gondolnak, hogy hogyan, miként is fizetik, és milyen sok kamattal! Egyre szegényebb a szegény, és egyre gazdagabb a gazdag....:((( Szegény magyar nép, ismét három millió szegény országa lett!! Mi lesz vajon még???? Jó az írásod Bogikám, rávilágít erre a szomorú dologra! Puszizsuzsi


Hozzászóló: boblogan
(Ideje: 12-30-2007 @ 05:26 am)

Comment: Ha jól tudom, valamikor büntették az uzsorásokat, most a tv-ben hirdetik őket. Fejlődünk, na.


Hozzászóló: Anna1955
(Ideje: 12-30-2007 @ 11:48 am)

Comment: A kapitalizmus hordaléka... Meg kell tanulnunk, hogy a kedves mosolygós igéret, nem arról szól, hogy nekünk jobb legyen az életünk. Mindig tanulságos történeteidet szívesen olvasom...BUÉK...Ölellek szeretettel...:))))


Hozzászóló: Audrey
(Ideje: 12-30-2007 @ 04:41 pm)

Comment: Én nem az uzsorásokat átkozom. Nem lennének uzsorások, ha nem lennének ostoba és hiszékeny emberek. Eltelt már több évtized a rendszerváltás óta. Mikor ébrednek már fel? Ez itt a kapitalizmus. Ez a pénzről szól. Senki sem szociális intézmény. Pláne a vállalkozók nem. Sokan gazdagodnak meg mások butaságán. Sajnos, de ez van... :-((( Minden üzlet, minden eladható, minden megvásárolható...


Hozzászóló: naiva
(Ideje: 12-30-2007 @ 07:57 pm)

Comment: Nagyon jó, életszagú történet, tetszik, ahogy írsz.


Hozzászóló: Bogika
(Ideje: 12-30-2007 @ 08:08 pm)

Comment: Köszönöm mindenkinek a figyelmét és a hozzászólását. Jólesett.


Hozzászóló: soman
(Ideje: 12-31-2007 @ 07:04 am)

Comment: Szívemből szóltál!


Hozzászóló: Julianna
(Ideje: 12-31-2007 @ 09:09 am)

Comment: Örülök, hogy az írásodra találtam Tetszik. A kérdés, amiről írsz, most nagyon aktuális.


Hozzászóló: AngyaliAndi
(Ideje: 12-31-2007 @ 11:02 am)

Comment: Amit hírdetnek, az mindig szép és jó, csak túl apró a betű, amivel kiírják: THM: 300- 450% Erre kéne figyelni, de sajnos nem várható el azoktól, akik nem ebben élnek, nincs rutinjuk, hogy mindezt meg is értsék. A felvilágosítás hiánya az, ami itt bűncselekmény. Nagyon jó az írásod. Puszillak!


Irodalom ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.36 Seconds