[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 144
Tag: 1
Rejtve: 0
Összesen: 145

Jelen:
Tagi infók Almasy Küldhetsz neki privát üzenetet Almasy Almasy


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: Amatőr Irodalmárok Klubja!


Amatőr Irodalmárok Klubja!
[ Amatőr Irodalmárok főoldala. | Regisztrálj! ]

Csatlakozz te is közénk! A tagjainknak lehetősége van saját írásaikat publikálni, és a többiekéhez hozzászólni.

A mise
Ideje:: 01-08-2008 @ 11:44 am

Egyszer volt, hol nem volt, túl az Óperenciás tengeren, sőt még azon is túl, ott ahol a kurta farkú kismalac túr… sőt még azon is túl… volt egyszer egy egészen picinyke falucska… (de milyen balgaságokat írogatok én, hisz ez a település megtalálható kicsiny hazánk eléggé részletes térképein, így nem kell átrepülnünk a mesék világába). Néhány száz fős lakossága az 1960-as években, amikor a televízió és a többi modernkori távkommunikációs eszköz még nem kerekedett felül a fizikai valóságon, az emberek elég ´furcsán´ múlatták az idejüket.(Akkor még volt nekik.)
Gyakran meglátogatták ismerőseiket. Beszélgettek, odafigyeltek egymásra… de még hihetetlenebb, hogy… segítették is egymást mindenben.
Valahogy eme szokatlan, és manapság már-már alábecsülendő tevékenységekkel foglalatoskodtak… de ezt még tudták fokozni. Vasárnaponként ünneplőbe öltöztek kívül-belül, és elsétáltak az Isten házába hogy meghallgathassák az atya különleges prédikációit.
Minden alkalommal felfrissülve, vidáman tértek haza, mert az atya, atya létére, vagy pontosan ez okból kifolyólag rendkívüli ember volt. A munkáját nem tekintette munkának. Igazi mesebeli atya volt, aki a hivatásának szentelte az életét. Mindenkihez volt néhány kedves szava, mindenki aki a segítségért kérte bizton számíthatott az atya lehetetlent nem ismerő tenniakarására, és csodák csodája a problémák előbb utóbb megoldódni látszottak, persze csak akkor ha nem szükségeltetett a megoldásukhoz valamiféle csoda, bár ilyen is előfordult néhanapján, de ez akkor, abban az időben pusztán véletlennek számított, akár csak manapság… No szóval az atya… tetszik nem tetszik, de az atya is emberből volt, mert az atya Ember volt. Igazi. És mint tudjuk ember hiba nélkül nem létezik… szerencsére.
Ez az aprócska hiba csak néha mutatta meg magát. Tulajdonképpen nem is volt igazi hiba, csak annak látszott. Mármint az, hogy elég gyakran betért arra a helyre, ahol azon férfiak múlatták az idejüket, akiket máshol, máskor nem értek utol az atya igéi. Így az atya elég gyakran járt az igét hirdetni… Na hova is? Nem máshova, csak a település aprócska kocsmájába.
Egy ragyogó vasárnap délelőtt a hívek szép számban összegyűltek a régi fatornyos kis templomban, és izgalommal vegyes kíváncsisággal várakoztak vajon az atya milyen életbölcsességeket fog ma megosztani velük… Vártak… vártak… várakoztak, de az atya biz´ nem jött. Mivel ilyen még nem fordult elő, így izgatottan pusmogni kezdtek. A harangozó, aki sejtette merre találja a probléma forrását, gyorsan cselekvésre szánta el magát és átrohant a kocsmába. A kedves atyát épp egy kártyaparti kellős közepén találta, teljesen belefeledkezve a beszélgetés és játék örömébe. Amint meglátta a kétségbeesett harangozót a szemét az ég felé emelte, egy nagyot csapott a homlokára mint aki most ébredt, majd se szó se beszéd felugrott az asztaltól és átrohant a templomba.
Amint megérkezett nyugalmat erőltetett magára. A sietségtől elfúló hangját normális mederbe terelte egy kis erőlködéssel. Nagyon lassan lélegzett, a várakozók elé lépett és méltóságteljesen zengő hangján emígyen szólott:
- Kedves híveim. A mai misét elbasztam, de igérem holnap tartok nektek egy olyan fasza litániát…

Azzal sarkon fordult, otthagyva kedves bárányait és visszasietett befejezni amit elkezdett. Mert a legnagyobb erénye mégis csak az volt, hogy soha semmit nem hagyott befejezetlenül. Ezért szerették Őt mindannyian. Azok is akik mosolyogva ballagtak haza a másnapi litánia reményében.
Lám ma is tanultak valamit…



Utoljára változtatva 01-08-2008 @ 03:00 pm


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Irodalmár profil
Irodalmár profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: legna
(Ideje: 01-08-2008 @ 11:57 am)

Comment: Elnézést kérek mindenkitől, aki azokat a bizonyos szavakat sértőnek, vagy illetlennek találja! Az a mondat így, ebben a formában hangzott el akkor. Nem finomítottam rajta... Így egész a történet.


Hozzászóló: benmar
(Ideje: 01-08-2008 @ 02:03 pm)

Comment: Apukám! És én tom ki volt ez a "nagyszerű " plébános....


Hozzászóló: legna
(Ideje: 01-08-2008 @ 02:18 pm)

Comment: Huha benmar! Ez érdekes. Talán G. lelkipásztorát véled felismerni... Bár ki tudja, talán máshol is tevékenykedett. :) A történetek pedig, amiket eddig hallottam, egy nagyszerű és jó humorú Emberről szólnak. :)


Hozzászóló: Eroica
(Ideje: 01-08-2008 @ 03:24 pm)

Comment: Ajaj! Most Ő bort ivott és vizet prédikált, vagy bort ivott és bort prédikált??


Hozzászóló: benmar
(Ideje: 01-08-2008 @ 03:53 pm)

Comment: Azt nem tom, Te melyik település papjáról írtál, de egy kicsi G. és N. település plébánosára símán ráillik a leírás, és még mondott is ilyet... meg még különb szavakat is... Eccer a püspök megdorgálta az ivásért, amire ő azt mondta feljebbvalójának: " Ha nem innnék, akkor most te nem mondhatnál ilyet nekem.... mert akkor én ülnék ott, ahol most te!"


Hozzászóló: blue
(Ideje: 01-08-2008 @ 03:57 pm)

Comment: Edina:))))))))))))))))


Hozzászóló: meva
(Ideje: 01-08-2008 @ 04:17 pm)

Comment: Ez aztán mesébe illő történet!!! Nagyon tetszett.


Hozzászóló: legna
(Ideje: 01-08-2008 @ 04:21 pm)

Comment: Drága Eorica ezt szerintem a legöregebb hindu sem tudja. Bár ítéletet mondhat bárki, a saját véleményem csak annyi, hogy a valóságban élt...:)))


Hozzászóló: kiralylany
(Ideje: 01-08-2008 @ 04:35 pm)

Comment: :-)))) nagyon aranyos történet!


Hozzászóló: legna
(Ideje: 01-08-2008 @ 06:18 pm)

Comment: Az N. nem stimm benmar. Talán több álszenteskedéstől mentes atya él e Földön, mint hinnénk. Kedvencem olvasmányaim közé tartozik Anthony de Mello: A csend szava - egy perc bölcsesség. Aranyos és nagy igazságot hordozó történeted mosolyogva olvastam. Köszönöm! edina:)


Hozzászóló: legna
(Ideje: 01-08-2008 @ 06:20 pm)

Comment: Most igazán boldog vagyok blue! Ennyi mosoly Tőled... Köszönöm! :)))


Hozzászóló: legna
(Ideje: 01-08-2008 @ 06:21 pm)

Comment: Félve hoztam királylány! De örülök, hogy megmosolyogtat Téged is! :))) Ennyi mosolyért megérte... ;)


Hozzászóló: AngyaliAndi
(Ideje: 01-08-2008 @ 06:37 pm)

Comment: Edinám, ezen a viselkedésen azért én megütköznék. Jó, hogy nem álszent, rendben, de egy átlagember sem szerencsés, ha így viselkedik. Nagyon jó az írásod, jó kis csattanó a vége.:))))))))))) Puszi: Andi


Hozzászóló: legna
(Ideje: 01-08-2008 @ 08:10 pm)

Comment: Kedves meva! Valóban mesébe illő. Köszönöm! edina:)


Hozzászóló: legna
(Ideje: 01-08-2008 @ 08:16 pm)

Comment: Drága Andi! Valóban megdöbben az ember ha ilyen történetet hall, aztán legjobb esetben elmosolyodik. Nekem mégis a valóságnak ez a szeglete tetszik jobban. Sajnos mindannyian ismerünk másféle történeteket is... Puszi! edina:)


Hozzászóló: benmar
(Ideje: 01-08-2008 @ 09:15 pm)

Comment: Nem igazán értem, miért is kellene csendben maradnom????? De azt tudom, és az igazsághoz hozzátartozik, ha már kételkedtél bennem, hogy akinek e mondat kijött a száján a valóságban az a pap az én nagyobbik fiamat is megkeresztelte, és már sajnos szegény plébános nincs az élők sorában.... Egyébként egy zalai településről, egy kis olajbányász falucskáról van szó.... tudom nem ez a lényeg, de most már biztosan tudom, hogy ki mondta.... aztán, hogy kinek a szájába adta a mende-monda az már egy más kérdés... a történeted valóban aranyos... nekem meg van egy olyan kedvenc versem, amit József Attila írt a címe: Prédikáció.... Üdv!


Hozzászóló: legna
(Ideje: 01-09-2008 @ 12:05 am)

Comment: Üdv benmar! "Ápoljuk hát a szeretetet/ [Tán próféta vagyok én]/ E dús növényt, mit Isten vetett."Köszönöm a vers ajánlását! Igen, valóban több ilyen papi hivatást választó ember élhet köröttünk. Látod én borsodi vagyok... az országunk másik végéből.Szeretettel:edina


Hozzászóló: kisssp
(Ideje: 01-09-2008 @ 05:43 pm)

Comment: Igazán eredeti történet. Nagyon jól írtad meg! Üdv.: Péter


Hozzászóló: erda
(Ideje: 01-09-2008 @ 08:05 pm)

Comment: Ebből is látszik, hogy a pap is csak Ember... Nagyon jó írás, gratula! Üdvözlettel: Éva


Hozzászóló: legna
(Ideje: 01-10-2008 @ 10:18 am)

Comment: Köszönöm kedves Péter! Nagyon örülök, hogy tetszett. edina:)


Hozzászóló: legna
(Ideje: 01-10-2008 @ 10:24 am)

Comment: Igen, a pap is ember, és már sokan merik is ezt vállalni. Azt hiszem a mában már szükség van erre a szemléletváltásra. Nem vagyok ugyan templombajáró, de hiszek Isten létezésében kedves Éva, és az emberség még közelebb visz a hithez. Szeretettel:edina:)


Irodalom ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.38 Seconds