[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 247
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 247


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: Amatőr Irodalmárok Klubja!


Amatőr Irodalmárok Klubja!
[ Amatőr Irodalmárok főoldala. | Regisztrálj! ]

Csatlakozz te is közénk! A tagjainknak lehetősége van saját írásaikat publikálni, és a többiekéhez hozzászólni.

Bumeráng
Ideje:: 02-21-2008 @ 03:56 pm

Fél éve már, hogy Géza otthagyta Klárát. Ez az első tél, amit az utcán töltött. Jobb ez így. Klára jobbat érdemel.
Lecsavarta a dobozról a kupakot. Ez volt a legolcsóbb bor. Papírdobozos. Ma is csak erre futotta.
- Mindent meg lehet szokni -biztatta magát. - A szagokat, az éhséget, a hideget, de ezt a förtelmes ízt a számban, ezt nem fogom megszokni soha.
Ivott, aztán visszacsavarta a kupakot.
- Valahogy ki kell bírni ezt a hideget! Még mindig inkább a hideget, mint nézni Klárát, ahogy a sírástól bedagadt szemeit eltakarja és azt mondja: "én ezt nem bírom tovább".
Belopozótt az udvarra. Valami régi irodaépület lehetett hajdan, most azonban csak néhány ablakban égett napközben a villany. Bizonyára egy-két helyiséget kiadtak valakinek, de tíz után már teljes biztonsággal el lehetett bújni a padlástérben. Rettenetesen büszke volt, hogy ilyen remek szállást talált magának. Mikor az utcára került, ez volt a legnehezebb: biztonságban elvonulni éjszakára.
A szállóhelyre azonban, új vendég érkezett. Fekete, göndör szőre volt, és ártatlanul pislogott a hazaérkezőre.
- Jobban jársz, ha odébb állsz - vetette oda félvállról. - Nekem sincs mit ennem, de ha gondolod, a boromból szívesen megkínállak...
Azzal a tenyerébe öntött egy keveset, de a kutya elfordította a fejét.
- Látod, öregem! Megmondtam. Rossz lóra tettél..., mint Klárika. Mellettem csak éhen halni lehet. Takarodj!
A kutya azonban két lábra állt, mintha produkálni akarná magát: "Nézd, mit tudok! Ne küldj el!"
Géza elnevette magát.
- Na, jól van. Ma éjszakára beengedlek. Velem alhatsz.
Elfoglalta helyét a szétterített kartondobozon.
- Meleg. Legjobban a meleg hiányzik - gondolta magában, és magához húzta a kutyát.
A kutya többé nem tágított Géza mellől. Kezdetben ugyan, megpróbálta néhányszor elkergetni, de a kis vakarcs folyton ott lihegett a nyomában. Végül feladta a harcot. Belátta, hogy nem lehet felelőtlenül együtt tölteni egy éjszakát egy kutyával.
-Bumeráng. Ez lesz a neved. Bumeráng - nézett rá ünnepélyesen.
Délben kiült a szokott helyére, hogy egy kis pénzt kolduljon. A Nap jókedvűen szórta sugarait. Géza már ismerte a macskakövön kopogó cipők hangjait. Most jön a fiatal nő, sietős léptekkel, aztán az a kövérkés férfi a mindig fehér edzőcipőjében, és a néni, aki pontban tizenkettő tízkor halad el előtte...
Géza lehúnyta a szemét. Kicsit elábrándozott, amíg a Napban fürdette az arcát. Nem hiányzott a régi élete. Nem bírta elviselni, hogy a főnök örökké lenyúlta az adományokat. Klárika persze, nem értette, minek tanult akkor szociológiát, ha még ez is megfekszi a gyomrát. Mindenhol így megy ez! Ő meg egy ostoba lúzer, aki képtelen előteremteni a pénzt, hogy Klárika gyereket szülhessen. Jobb ez így.
Hirtelen pénzt csörrent a dobozkában, ami Géza előtt hevert. Kinyitotta a szemét. Bumeráng két lábon állt és körbe- körbe forgott.
Egész szép kis tömeg gyűlt össze. Bumeráng szórakoztatta őket.
Aznap Géza rekord bevételre tett szert. Kétezer forint. Ennyi volt a dobozkában.
Első dolga az volt, hogy vett egy egész kolbászt, amit megosztott Bumeránggal.
Másnap már állva vezényelte Bumeráng produkcióját. Estére háromezer hétszáz forint csörgedezett a fémdobozban. Sosem hitte volna, hogy ennyi pénzt meg lehet keresni az utcán. Nézte Bumerángot, és arra gondolt, itt az ideje, hogy összeszedje magát. Elvégre mégsem járja, hogy egy kutya keresse meg a kolbászra valót!

Az első ötezer forintból ruhát vett magának, aztán elment uszodába, hogy lefürödjön. Egy kutyaidomárnak adnia kell magára!
Hónap végére már félre is tudott rakni a pénzből. Mire beköszöntött a március, Géza saját albérletbe vonult Bumeránggal.
Egyik vacsoránál épp a rántott sajton osztozkodtak. Bumeráng feltette a két lábát az asztalra, boldogan csóválta a farkát, és hálásan nézett gazdájára.
Géza egy barackot nyomott a fejére.
- Azt hiszed, szerencséd volt velem, mi? Tévedsz öregem! Nekem volt szerencsém veled! Te magad vagy a két lábon járó szerencse!



Utoljára változtatva 02-21-2008 @ 03:56 pm


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Irodalmár profil
Irodalmár profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: ovobacsi
(Ideje: 02-21-2008 @ 04:05 pm)

Comment: örülök, hogy végre felraktad, persze ismerem késlekedésed okát, és ez így is van rendjén... egyébként már elmondtam a véleményemet az írásodról: többet is ki lehetne hozni belőle... de, mint írás (esztétikailag) kielégítő, visznek magukkal a sorok... :)


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 02-21-2008 @ 04:16 pm)

Comment: :))))) hát, persze, hát persze... más szemében a csipa.... :))))


Hozzászóló: bla
(Ideje: 02-21-2008 @ 06:00 pm)

Comment: Megkönnyeztelek...


Hozzászóló: pzoli
(Ideje: 02-21-2008 @ 07:10 pm)

Comment: Remek történet. Olvasmányos, kedves, tanulságos. Ha hosszabb lett volna, több részletet tudok meg Bumerángról, Gézáról, Kláráról, akkor is simán elolvastam volna végig. (pedig monitoron nem szeretek nagy mennyiséget olvasni) Bár lehet, nincs is még vége?:-) Gratulálok!


Hozzászóló: agnes
(Ideje: 02-21-2008 @ 10:44 pm)

Comment: Tudod, olyan érzésem volt, hogy egy nagyobból kiragadtál egy részletet, ami igy is érthető....Sokszor mondtam, hogy nem lehet abbahagyni téged olvasni. Most ismét mondom.


Hozzászóló: a_leb
(Ideje: 02-22-2008 @ 07:53 am)

Comment: Nagyon nagyon jó szemilla, nem vagyok nagy prózás, de ez nagyon fogott. aLéb


Hozzászóló: piroman
(Ideje: 02-22-2008 @ 08:44 am)

Comment: Vadalma! Ez eddig szép, meg aranyos, de van egy sanda de gyanúm, hogy itt még nincs vége a történetnek.


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 02-22-2008 @ 08:57 am)

Comment: az a helyzet, hogy egy lusta dög vagyok! mindig az újabb történet tart izgalomba, pedig ideje lenne már rendesen megírni a többit is.


Hozzászóló: kiralylany
(Ideje: 02-22-2008 @ 09:08 am)

Comment: Megható történet Szemi. Tetszett már a versenyben is.


Hozzászóló: blue
(Ideje: 02-22-2008 @ 10:25 am)

Comment: Mit is írhatnék igazi szemillás, nagyon tetszett. )))))


Hozzászóló: szellzsofi
(Ideje: 02-22-2008 @ 12:10 pm)

Comment: Hú, ez a mosolynő egyszer megríkatott egy verssel, oszt most meg már remél is. Szemi, mutasd az utat, esküszöm, követlek!!! Szív Árván Y kommuna taggya, zzzzsssss :)))


Hozzászóló: erda
(Ideje: 02-22-2008 @ 08:11 pm)

Comment: Nagyon tetszik a történeted, és az is, ahogy megírtad! :DDD Éva


Hozzászóló: Anna1955
(Ideje: 02-22-2008 @ 09:11 pm)

Comment: De jóóóó...Örülök a végkifejletnek...szeretem a meséket...:))))


Irodalom ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.37 Seconds